N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ny Nintendo patent løser et problem:

Skrevet af Greven - 10-01-2009 00:12

I spilverdenen har vi i de sidste par år haft det problem at de spil som de hardcore gamere gad spille og de spil som de mere casual gamere gider bruge tid på, lægger meget langt fra hinanden.

Nintendo forsøger at løse dette problem med en ny patent.
Hint 2,0

Systemet går ud på at dele spillet op i 3 dele: spil, fremvisning og scene skift.

I spil delen, spiller du bare spillet som du nu har lyst, dog med mulighed for at aktivere et hint system der giver dig et lille vindue i højre hjørne af skærmen, hvor du kan se en Video demonstration der viser hvad du skal gøre næste gang.

I fremvisnings delen ser du fra udviklingsholdet spille spillet igennem, og du har mulighed for at overtage kontrollen når du har lyst. Du kan dog ikke gemme i denne indstilling så glem alt om at gå fra konsollen i den tid det tager for Link at få fat i noget andet end en træpind at slås med.

Scene skift er som det lyder, du kan skifte til en hvilken som helst "scene/bane" i spillet, når du så starter får du så de våben og items du ca. ville have på det tidspunkt, hvis du vel og mærke havde spillet spillet igennem.

Det virker som en meget interessant patent med mulighed for at ændre vores måde at spille spil på, tænk på at hint knappen alene fjerne behovet for at tjekke online strategi guides og scene skift funktionen lader dig springe kedelige sektioner over når du spiller spillet igennem anden gang.
Det vil være uvurderligt for de casual gamere at kunne springe specielt svære eller kedelige dele af spillet over, og med fremvisnings metoden behøver de ikke miste historien selvom de springer i spillet.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - L0rd Doxah

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 00:22

God ide

Men en af de fedeste ting ved spil er jo at spille dem >>
0
1ups givet

#2 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 00:24

W00t.

Virkelig, jeg fatter ikke Nintendo lige for tiden. Shit, hvor er de casual!
0
1ups givet

#3 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

10-01-2009 00:25

I don't see it.
Seriøst jeg tror ikke at dette er løsningen.
Casual gamers er ikke idioter, det er bare folk som ikke interreserer sig særlig meget for spil.
0
1ups givet

#4 - Rotjen

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 00:28

Lad mig udtrykke min mening med et enkelt, måske lidt simpelt, men ganske velovervejet ord, til at udtrykke mine følelser over for denne nye og innovative genistreg fra Nintendo:
NEJ

-Rotjen,,

0
1ups givet

#5 - Greven

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 00:57

Hehe. Er jeg virkelig den eneste der kan se det positive i den her ide Smiley
0
1ups givet

#6 - Don Joko

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 00:58

De må lave hvad de har lyst til for min skyld, bare så længe der snart kommer et ORDENTLIG UDFORDRENDE spil den Wii'en igen..
0
1ups givet

#7 - Junder

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 01:09

Jeg har kun ét at sige, og det kommer her: http://www.terminally-incoherent.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/facepalm.jpg
0
1ups givet

#8 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

10-01-2009 02:50

Jeg kan da se mulighederne.
Men ville det ikke tage alle former for tilfredsstillse ud af spillet, selv for casuals, at de skal hele tiden stoppe og se en film for at vide hvad de skal gøre. Jeg kan dog godt lide idéen med et hint system, bare i tekst i stedet for film. Forstil jer en Navi, der rent faktisk kan bruges til noget.
Personligt håber jeg, ligesom Joko, at deres "bryde linjen mellem hardcore og casual" ikke går ud over sværhedsgraden. Et Easy/Hard system skulle måske bruges lidt mere eh? Og i stedet for bare at gøre modstandere nemmere og dummere, skulle Easy måske også påvirke puzzles og antal stjerner du skal samle. Forstil jer Zelda hvor halvdelen af grotten er lukket af på Easy, så der er mindre arbejde for casuals, eller et Mario hvor du bare skal samle 30 stjerner for at have klaret historien.
Jeg må dog sige at jeg elsker idéen med at genspille dele af banerne. I fx. Sonic Unleashed til 360. Hvis jeg vil genspille en Night time bane vil modstanderne ofte være til grin, da min Werehog simpelthen bare er for stærk for alle modstandere spillet kan kaste efter mig. At kunne spole tiden tilbage og genspille dem med den Werehog jeg havde på det tidspunkt ville hjælpe. På samme tid kunne jeg også forstille mig at det kunne være blæret hvis man kunne genspille baner med dit nuværende sæt af legetøj.
I et Hack and Slash med level up system ville det være rart at kunne starte fra hvor end det passer dig, med dine level upped våben.
Sorry hvis beskeden blev lidt lang Smiley
0
1ups givet

#9 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

10-01-2009 02:56

Hvis en hjælpe funktion gør, at de tør udgive flere hardcore spil, så skal tiltaget være mere end velkommen for min skyld Smiley
0
1ups givet

#10 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 09:15

Hvorfor er I så negative? Der er jo ingen der tvinger jeg til at bruge et sådant system.

Men hvis det kan medvirke til, at der kommer flere spil, med et udfordrene gameplay, kan jeg ikke se noget problem i, at det samtidig kan hjælpe den knapt så erfarne spiller videre de steder, hvor det virkeligt strammer til.

Men jeg er dog enig i, at et hint system bør være tekstbaseret. Den måde det er implementeret i Professor Layton and the Curious Village fungerer rigtigt godt. Jeg har haft stor gavn af det til nogle af gåderne, som jeg var kørt fast i. Men til de fleste har jeg bare ignoreret funktionen.
0
1ups givet

#11 - Christian_K

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 09:20

Jg er enig med Zøvnig. Det er jo helt frivilligt om man vil bruge det. Smiley
0
1ups givet

#12 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 09:41

fremvisning metoden lyder ikke til af være så sjov, men hint, både text og video lyder godt, video fordi gøre det letter af forstår hvad du skal gøre, har flere gange set hints i text da bare ikke hjælp rigtig da det var svært se i hovedet hvad de menet.

vist dette betyder de udgiver flere hardcore games end de gøre nu, så er det godt, ellers er det meningsløst.
0
1ups givet

#13 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 09:57

Jeg kom til at tænke på, at det selvfølgelig ikke er alle, der kender til hint systemet i Professor Layton and the Curious Village, så jeg vil lige kort ridse det op.

For det første kan man ikke bare bruge hjælpen ubegrænset. Man skal indsamle såkaldte hint points, som man så kan bruge til at købe hints for. Og til hver gåde kan man så købe op til tre hints. Man starter derfor med at få en lille bitte smule hjælp, og for yderligere info, når man "køber" 2. og 3. hint. Men løsningen bliver aldrig afsløret direkte.

Noget lignende er iøvrigt tilfældet i [i]
Zack & Wiki: Quest for Barbaros Treasure[/i]. Her skal man også betale sig til hjælpen, og har man ikke råd, så er der ingen hjælp at hente Smiley

Så det kan altså sagtens lade sig gøre at implementere et hjælpesystem, som kan benyttes af flere typer gamere - de mere skrappe af slagsen kan jo bare nøjes med det første hint Smiley

Om det så skal være tekstbaseret eller med billeder og/eller video, er vist mere en smagssag.
0
1ups givet

#14 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

10-01-2009 11:26

Lyder som en udemærket system der hverken ødelægger det for såkaldte "hardcore" eller "casual" gamers.
0
1ups givet

#15 - Jaas

Level: 1 (Goomba)

10-01-2009 12:14

Hele essensen ligger jo i, at man skal løse de problemer som opstår i stedet for at få hjælp til dem. Det gør det også meget sjovere, at man gennemføre det på egen hånd.
0
1ups givet

#16 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 12:25

Præcis - og for sådan en som mig, der ikke er decideret "hardcore" gamer, men blot nyder at spille, er det perfekt at kunne få en håndsrækning, når man sidder uhjælpeligt fast Smiley
0
1ups givet

#17 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-01-2009 12:28

Arghhh... havde ikke fået trykket "Tilføj kommentar", lige da jeg skrev min kommentar. Det var naturligvis henvendt til Zøvnig Smiley

TilPURE gøgl, vil jeg så sige, at det kommer sandelig an på hvem man er. Der er altså ikke megen spas ved at sidde uhjælpeligt fast.

Så hellere få en smule hjælp - naturligvis først efter at have forsøgt sig selv - er da ingen skade. Tværtimod gør det, at spillet ikke bare bliver smidt på hylden, fordi man sidder fast.
0
1ups givet

#18 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-01-2009 17:41

det er da et genialt tiltag.. hvorfor brokke sig over noget man frivilligt ville kunne vælge i kommende spil Smiley
0
1ups givet

#19 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-01-2009 18:05

Gad vide om dem der lavede de første kommentarer her også er meget imod spilhjælp delen her på forummet >_>
0
1ups givet