Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Theatrhythm Final Fantasy udgives i Europa d. 6. juli

Skrevet af KJ85 - 03-05-2012 21:44

Nyheden er efterhånden godt en uge gammel, men da intet endnu har været skrevet om rytmespillet Theatrhythm Final Fantasy til Nintendo 3DS her på N-club, vil denne nyhed prøve at gå lidt i dybden i forhold til spillet, som altså i sidste uge fik en lanceringsdato for Europa der lyder d. 6. juli 2012.

Som navnet antyder, er der tale om et spil foregående i Square Enixs populære Final Fantasy-univers, og selv om der er tale om et rytmespil har det også et plot at bygge på. Således følger spillet kampen mellem guderne Chaos og Cosmos, og mellem dem finder vi området Rhythm, der er moder til en musikkontrollerende krystal. I sin jagt på magt forstyrrer guden Chaos denne krystals balance, og eneste måde den kan genskabes er ved at følge musikkens bølger – også kaldet Rhythpo.


Theatrhythm Final Fantasy indeholder mere end 70 forskellige musiske kompositioner fra spillene i hovedserien, og som spiller tager man kontrollen over fire karakterer fra Final Fantasys univers og vælger først hvilket spils musikstykker man vil give sig i kast med.

Hvert spil lige fra det første Final Fantasy til Final Fantasy XIII indeholder alle tre baner; field, battle og event, hver med deres særlige karakteristika – klares en bane vil ens karakterer gå op i level. Spillets gameplay er forholdsvis simpelt og kræver blot at spilleren prikker let på 3DS'ens trykfølsomme skærm og følger musikkens rytmer. Sværhedsgraden kan selvfølgelig justeres så spillet føles attraktivt for både garvede rytmespilsspillere og nybegyndere indenfor denne genre.


Field-musik: I denne type baner bevæger en af spillerens karakterer sig i en form for overworld, hvor man går noderne i møde så at sige. Som spiller skal man ramme noderne med sin stylus, bevæge den i bestemte retninger og nogle gange følge en bølges bevægelse op og ned. Målet i disse baner er at nå til enden inden musikken stopper, for hvilket man vil blive belønnet. Er man god til at følge rytmen vil ens karakter øge farten, mens det modsatte vil forårsage, at han falder undervejs.

Battle-musik: I disse scenarier er målet at dræbe en lang række fjender og i sidste ende en boss inden sangen er omme. Ligesom før skal noderne rammes, men her vil spillerens fire karakterer være linet vertikalt op, og for spilleren gælder det derfor om at ramme noderne i de rigtige rækker når de kommer ind fra venstre. Har man god timing vil ens karakterer benytte sig at mere kraftfulde angreb og man kan sågar udløse specielle kræfter på denne måde. Hver runde vil man som spiller desuden have mulighed for at anvende et summon-angreb.

Event-musik: I denne genre udspiller der sig en eller flere scener fra det pågældende Final Fantasy-spil i baggrunden, mens spilleren grundlæggende laver det same som i spillets andre kategorier. Til forskel fra de to andre slags baner er det dog kun karakterernes hit points, der har indflydelse på spillets gang her.


Herunder kan du se en video optaget ved PAX East 2012, hvor vi ser to af de ovenstående typer baner blive demonstreret.


Spillet udkommer som nævnt tidligere d. 6. juli, og forudbestiller du spillet hos amazon følger der en stylus og tilhørende klistermærker til at designe den med i købet.

5
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

03-05-2012 22:01

Nintendo burde lave det samme med Nintendo musik Smiley
0
1ups givet

#2 - Magei00

Level: 5 (Cheep)

03-05-2012 22:21

Har aldrig rigtigt spillet final fantasy men dette spil lyder da meget hyggeligt Smiley
Får man historien fortalt igennem alle banerne eller skal man selv have spillet spillene for at forstå det hele?
0
1ups givet

#3 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

03-05-2012 22:48

Tror ikke du skal forvente nogen dyb historie.
Alle ff spil er individuelle historier

Glæder mig helt vildt til dette
0
1ups givet

#4 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

03-05-2012 22:52

Jeg ved ikke om der er så meget af seriens historie fortalt i spillet.
Jeg tror mest det er musikken fra serien, der er med og så en eller anden ny historie om at helten bruger en ocarina til at rejse i tiden eller sådan for at besejre det onde og redde universet, bare så spiller har en historie.

Nobuo Uematsu er dog suverænt en af de bedste komponister indenfor spilindustrien, måske kun overgået af Nintendo's Koji Kondo.
Spillet er næsten værd at købe udelukkende for alt musikken.
1
1ups givet

#5 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

04-05-2012 00:41

Hehe det er på en eller anden underlig måde en titel som interesserer mig, selvom musik-spil som regel ikke siger mig noget... Ville elske at spille til musikken fra Final Fantasy IX Smiley
0
1ups givet

#6 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

05-05-2012 11:02

Jeg vil også holde øje med dette spil. Tror heller ikk man får historierne fra de oprindelige spil, selvom det kunne være rart.
0
1ups givet