Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hands on Hyrule Warriors @ Post E3 Event

Skrevet af KJ85 - 01-09-2014 00:01

Hyrule Warriors er den næste større udgivelse til Wii U, og spillet var også blandt dem, som udvalgte redaktionsmedlemmer hos N-club var så heldige at prøve for et par måneder siden ved et event i Frankfurt. I denne artikel kan I læse, hvordan det var at spille E3-demoen, og hvilke indtryk det efterlod hos os. Først beskrives demoen så godt som muligt, og nederst kan I læse vores personlige vurderinger.

Som I nok ved det er Hyrule Warriors et miks mellem Dynasty Warriors-serien og The Legend of Zelda-serien. Det basale gameplay stammer fra førstnævnte serie, mens serien vi Nintendo-fans kender bedst leverer karakterer, omgivelser, våben og så videre. I E3-demoen var der blot en enkelt bane at spille, og det var Hyrule Field, som lod til at være den første bane i spillet. Inden vi kunne komme i gang, skulle der dog foretages et par valg: Hvilken karakter ville vi bruge (Link eller Zelda) og hvilket våben skulle de være udstyret med? Der var ikke så meget at vælge mellem på det tidspunkt. Link kunne bruge sværd eller Fire Rod mens Zelda kunne bruge en kårde – de våben vi siden så i de første karaktertrailere for spillet. Demoen så dog ud til at afsløre, at hver karakter vil have adgang til fire forskellige våben i den endelige version af spillet.



Efter at have foretaget disse valg kastes man så direkte ud på slagmarken, hvor horder af Moblins har invaderet Hyrule Field, og mens man kæmper løs med utallige tryk på Y (svagt angreb) og X (stærkere angreb) kører en dialog nederst på skærmen, som sætter spillet i en kontekst. Af og til popper en besked op midt på skærmen, hvilket lader til at være når spillet vil fortælle noget vigtigt – enten for at undervise os eller fortælle hvad missionen er. Eksempelvis afbrydes spillet hurtigt af en besked om, at et meter under livsindikatoren øverst til venstre fyldes op efterhånden som fjender besejres, og når metret er fyldt, kan der udføres et specialangreb med et tryk på A. Senere vil man få at vide, at de karakteristiske grønne magic-poser fra Zelda-serien fylder et andet meter, som aktiveres med et tryk på R, og når dette sker vil man komme i Focus Mode, hvor angrebene blandt andet er stærkere. Således åbnes der altså ret hurtigt op for flere muligheder at kæmpe på, og ja, man kan såmænd også løbe hurtigt og undvige modstandernes angreb med et tryk på B.

Herunder kan du se lidt video fra vores møde med spillet, og nederst i artiklen finder I Nitendos egen Treehouse-præsentation af spillet ved E3.



Som I ser det er spillet noget mere tempobelagt end Zelda-spillene. Der er masser af fjender at nedlægge, og på kortet i øverste højre del af skærmen angives det, hvilke områder de kontrollerer (rød) og hvilke områder der kontrolleres af dig og soldaterne fra Hyrule (blå). Når du får et mål i banen, angives det desuden på kortet med et kryds, og der er flere små missioner undervejs. Først får du besked på at hjælpe Impa med at kæmpe sig vej til Zelda, der er i fare, men undervejs møder du en omringet Goron som skal hjælpes. Ved denne lejlighed møder man en lidt stærkere fjende i form af en Lizardfos, som kræver lidt mere af spilleren at besejre end de uendelige horder af moblins. Her kan man f.eks. vælge at Z-target’e fjenden og tålmodigt angribe når der er en åbning. Man møder flere fjender som denne undervejs, og fælles for dem alle er det, at de har et eller andet svagt punkt, som kendere af Zelda-spillene nok kan nikke genkendende til. For at hjælpe den omringede Goron belønnes man med adgang til en mine, og støder på spillets første skat; bomber – et familiært item, der dog er lidt vildere her i Hyrule Warriors. Bomberne bliver så indstillet til ZR, som formentlig kan bruges til at flere forskellige items efterhånden som spillet skrider frem, og et tryk på knappen kaster en hel håndfuld af dem på en gang inden de senere opgraderes til en kæmpestor bombe i stedet. Der ser ud til at være uendelig ammunition, og de kan blandt andet bruges til at sprænge store sten i luften.



Efter at have fået bomber kan man så skaffe sig adgang til det sted Zelda opholder sig og her introduceres endnu en væsentlig ting for spillet – nemlig keeps eller på dansk; fæstninger. Når man kontrollerer en fæstning vil der fra den genereres tropper til din hær, men det samme sker jo for fjenden, og derfor gælder det også om at indtage disse. For at indtage en fæstning skal man blot besejre nok af de fjender der opholder sig i den, hvilket indikeres med et livsmeter lige under kortet. Man skal dog være opmærksom på, at fjenderne godt kan tage fæstningen tilbage, så det gælder om ikke at efterlade for mange fjender i nærheden.

Kort efter at have indtaget en af disse fæstninger slutter E3-demoen, men den gør det selvfølgelig ikke uden at lade os prøve kræfter med en af spillets bosser. Det drejer sig om Dodongo, og event-personalet spørger, hvorvidt vi ved, hvordan den besejres. En ægte fan ved selvfølgelig sådan noget, så vi får blot lov at kæmpe med den i fred, og kampen er hurtigt overstået. Så snart den er sårbar skal der ikke meget til at tage livet af den. Og det var så den demo, men det er selvfølgelig værd at lægge mærke til, at spilleren undervejs tildeles XP på en bar i nederste højre hjørne, hvor antallet af dræbte fjender og indsamlede Rupees også indikeres. Mon ikke det alt sammen har en funktion i den færdige version af spillet?



Asger Grau:
Jeg har personligt aldrig prøvet nogen af Dynasty Warriors-spillene, så jeg var ikke helt sikker på præcis, hvad jeg gik ind til, da jeg skulle prøve Hyrule Warriors. Det eneste jeg egentlig vidste, var det jeg havde set fra trailerne. Jeg må dog ærligt indrømme at Hyrule Warriors nok ikke lige er et spil for mig, men det kan måske være, fordi jeg synes, at demoen var en anelse nem. Jeg synes ikke rigtig jeg fik synderligt meget ud af at dræbe de hundredvis af Moblins, der blev ved med at angribe mig, da de døde efter et enkelt slag eller to. Jeg vil dog glæde mig til, efter udgivelsen af spillet, at se om udfordringen senere i spillet er noget sværere. I så fald kunne det da godt være, at jeg kunne få mig selv overtalt til at købe det, fordi spillet er fyldt med dejlig Zelda-atmosfære. Hvis man er til Hack 'n' Slash må man ikke gå glip af Hyrule Warriors, men personligt skal jeg prøve lidt mere af spillet, før jeg er solgt på ideen.

Erik Madsen:
Jeg fik desværre ikke prøvet Hyrule Warriors, da meget af min tid var optaget af booth-baben, der stod ved standeren ved siden af.. Nej vent, om igen – der var Monster Hunter 4 på standeren ved siden af, og derfra kunne jeg se folk spille Hyrule Warriors. Umiddelbart ville det, bare ud fra titlen, være et insta-buy, men jeg må desværre hoppe med på vognen om, at Huryle Warriors indfriede det man kunne frygte. Det virker meget lidt udfordrende. Folk spammede de samme angreb igen og igen mod de tusindevis af fjender. Fjenderne udgjorde ingen trussel. Det er efterhånden videospilslogik, at hvis der er mange, er de svage. Det må man sige er tilfældet her. Der skulle efter sigende heller intet til at fyre et nice angreb af, og der så ikke ud til at være noget combo-system. Ser man de mange trailers er det også tydeligt, at spillet sælges på animation af angreb og character roster. Hos mig kommer gameplay i første række, og det så desværre ret uinteressant ud.



Kristian Sejersen:
Hyrule Warriors var et af de allersidste spil jeg prøvede til eventen, og det havde sandsynligvis en stor effekt på mit førstehåndsindtryk. Efter at have prøvet meget polerede spil som Super Smash Brothers og Splatoon trådte jeg lige pludselig ind i en verden af sub-par grafik og en styring, der ikke just lever op til normal Nintendo-standard. Og det var måske problemet. Mine øjne og mit hjerte forventede et spil af Nintendo-kaliber, hvor der er kælet for detaljerne og styringen bare er perfekt. Det var jo trods alt Zelda-universet jeg kunne iagttage, og med det stærke associationer til kvalitet.

Derfor blev jeg da også ekstra skuffet, da jeg gik i gang med det egentlige gameplay, der bedst af alt minder om et hack and slash-spil, hvor der ikke umiddelbart er brug for den helt store spilforståelse eller strategi. Det skal dog siges, at det var ganske tilfredsstillende at udføre de forskellige moves de enkelte karakterer havde. Animationerne var tilpas flotte visuelt og overdrevne, hvilket giver spilleren en meget stærk fornemmelse af uovervindelighed, idet der mejes den ene række af modstandere ned efter den anden. Dette efterlod mig et smørret grin i mange situationer. Måske kunne Nintendo eventuelt overveje, om ikke lignende animationer kan tilføjes til det kommende Zelda U.

Naturligvis skal det understreges, at det vi prøvede til eventen ikke nødvendigvis er en nøjagtig repræsentation af hvordan spillet ender med at være. Vi var dog efterhånden så langt hende i kalenderåret, at der ikke har været tid til at lave de helt store ændringer inden udgivelsen her til september.

Erik Sejersen:
Fra de først indtryk i Nintendo Direct havde jeg bange anelser om dette spil. I den første trailer kunne man fornemme spillet virkede meget ufærdigt. Grafikken kunne klare en opgradering og generelt var der ikke meget info man fik udover lidt hack n slash gameplay.

Spillet er umiddelbart lige til at gå i gang med og man kommer hurtigt i gang med at dræbe moblins. I den korte tid jeg prøvede spillet, prøvede jeg at spille Link og Zelda. Problemet jeg stødte på med dette spil var, at det hurtigt blev den ene gentagelse efter den anden. Dette kan måske skyldes at det var utroligt let at dræbe monstrene, hvilket blev kedeligt i længden. Noget som jeg synes er irriterende var, at monstrene blev kastet tilbage, når man havde skadet dem uden at de døde. Dette gjorde, at man blev nødt til at løbe for at forsætte med at dræbe de resterende monstre hver gang man havde udført et angreb. Forhåbentlig vil disse ting ændre sig når spillet udgives.



Kenneth Jensen (KJ85):
Hyrule Warriors var faktisk noget af det første jeg prøvede til eventen, og mit valg af karakter faldt på Link med sit trofaste sværd. Jeg fandt mig hurtigt tilpas med spillets styring, som virkede ganske enkel, og inden længe nedlagde jeg masser af fjender med overdrevne angreb, der ligefrem kunne få mig til at ønske, at de traditionelle Zelda-spil havde lidt mere action. Det er bestemt ikke Zelda, som vi kender det, men jeg kunne faktisk godt lide det. Om det så var de kendte omgivelser og karakterer der trak mig ind skal jeg ikke kunne sige, men jeg kedede mig i hvert fald ikke.

Nu skal man huske, at E3-demoen kun bød på (en del af?) spillets første bane, og forhåbentlig bliver det sværere efterhånden som spillet skrider frem. Jeg kunne i hvert fald sagtens forestille mig, at det hele kunne være noget mere hektisk – også på det taktiske plan, hvor jeg er sikker på man kommer til at genindtage adskillige fæstninger senere i spillet. Forestillingen om et meget dynamisk gameplay, hvor målet konstant ændres gør i hvert fald, at min interesse for spillet blev vækket, og jeg håber da spillet kan leve op til mine forventninger.



Hyrule Warriors udkommer i Europa d. 19. september til Wii U. Hvad er dit indtryk af spillet, og overvejer du at købe det?

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - CandyFace

Level: 13 (Baby Dodongo)

01-09-2014 11:11

Jeg har overvejet om jeg skulle købe det i en længere periode men har det lidt på samme måde som jer. Det ser fint nok ud og det er trods alt også bare en spinoff, men grafisk mæssigt er det ikke spillet som trækker Wii U op som konkurrent. Jeg er utrolig glad for button mashing hack'n slash spil, dog har jeg aldrig spillet Dynasty Warriors men umiddelbart syntes jeg at det ser okay ud. Jeg har dog læst anmeldelser af den japanske version fra Kotaku, som nævner at de for eksempel gemmer en hvis mængde fjender, hvis der er for mange omkring dig. Når du så endelig har slagtet de mange monstre, og vender dig rundt, står der en hær til og venter på dig. Ved ikke hvad jeg skal sige til det, det skal nok opleves selv. Jeg skal i hvert fald have prøvet det før jeg tør smide håndklædet i ringen. Håber at det står som demo i Gamestop når det endelig udkommer.
0
1ups givet

#2 - Fox4Fun

Level: 18 (Twhomp)

01-09-2014 13:31

Jeg har fået mig den fede Treasure Box Edition fra Japan. Smiley Og jeg er vild med det lækre Zelda merchandice den indeholder. Smiley Men da jeg desværre ikke kan spille den japanske udgave af spillet på min Wiii U, skal jeg da selvfølgelig have mig den danske udgave 19 September. Jeg nyder nemlig at spille en god gang hack and slash. Og da jeg elsker Zelda universet, er det her et spil jeg må eje. Let the fight begin. Smiley
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

01-09-2014 13:48

Ja, som I kan se var jeg tilsyneladende den mest positivt stemte af os der var afsted.

Jeg vil bare lige beklage, at vi ikke har været i stand til at levere nogle af de her artikler tidligere - de skulle selvfølgelig have været oppe før, men det har ikke været helt så let at samles om opgaven i sommer-månederne..

Jeg håber dog stadig I har lyst til at læse vores beskrivelser og indtryk, og I skal endelig ikke holde jer tilbage fra at stille spørgsmål, hvis der er noget vi ikke har forklaret godt nok Smiley
0
1ups givet

#4 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

05-09-2014 19:41

Fræk fyr, og super nice med hands-on-video Smiley

Den her titel overvejer jeg kraftigt at springe på - selvom det er en spil-genre jeg normalt ikke er til Smiley
0
1ups givet