N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo 3DS bruger friend codes!

Skrevet af Lukas Skywalker - 13-01-2011 08:26

Famitsu lavede for nyligt et preview af Super Street Fighter IV 3D Edition, og her skrev de noget interessant vedrørende online-delen, som mange Nintendo-fans nok ikke havde forventet.

Det viser sig nemlig at Super Street Fighter IV 3D Edition gør brug af friend codes, et system der blev indført da Nintendo DS'en kom på markedet, og som også bruges på Wii. Friend codes er lavet for at man ikke skal risikere at spille med nogle knap så venlige typer - en funktion som mange Nintendo-fans ser sig uforstående overfor.

Selvom der altså bliver brugt friend codes i Super Street Fighter IV 3D Edition, så er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at der kommer til at være en kode for hvert spil. Lige siden Wii'ens udgivelse, hvor hver Wii fik tildelt en friend code, har det været et ønske fra mange at det blot skulle være denne ene friend code til alle spil, og ikke en separat kode til hvert eneste spil. Nintendo har endnu ikke udtalt sig om sagen.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

13-01-2011 13:18

omg det virker ikke særlig lovende Smiley
og jeg håber ikke man skal tilføje hinanden hver vej for så
ender det med at blive ligesom på nintendo ds fatter ikke hvorfor de ikke skyder penge i en helt ny online del det her kan muligvis komme til at koste dyrt
0
1ups givet

#2 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

13-01-2011 15:15

Det vil skuffe mig meget, hvis vi skal igennem dette helvede en gang til.
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-01-2011 15:19

Friend codes som forventet.

Grunden til Nintendo ikke "skyder penge" i en online del a la Xbox Live, er fordi de ikke er et servicefirma. Derudover tvivler jeg på, at der er nok, der er villige til at betale for sådan en service, til at det kunne betale sig.
0
1ups givet

#4 - RandomDovenGuy

Level: 1 (Goomba)

13-01-2011 15:33

sikke noget lort... kort sagt Smiley
0
1ups givet

#5 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

13-01-2011 15:47

Regionslåst, friend codes, lav batteritid... Hvad bliver det næste?
0
1ups givet

#6 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

13-01-2011 15:57

Er sony den eneste som har forstået det hele rigtigt?
Det er gratis, godt, perfekt.

Hvis det er så godt sikret med friend codes, hvorfor så et safe chat system i pokemon spillene???
0
1ups givet

#7 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

13-01-2011 16:24

Det har vist mere med målgruppen at gøre Alexander. Og som skrevet i nyheden er forældre hvis specielt mere trygge ved det system. Det er jo ikke fordi det bliver biligere af friend codes og spil som MoHH på wiien brugte dem heller ikke. Men naturligvis ville et bedre online med mindre lag generelt da også være godt (og noget som sony har givet uden at tage penge for det - selvom de nu er begyndt at lave det der PSN+)

Anyway hvad mener du med at folk ikke havde forventet det? Alexander havde forventet det og det havde jeg godt nok også... Smiley
0
1ups givet

#8 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

13-01-2011 16:54

Er det en ny strategi som Nintendo har sat iværk? Leak en masse dårlige nyheder om produktet få måneder før release.
Dårlig batteritid, ringe spiludvalg til launch, regionslås, stadig friendcodes.
Good job, jeg er officielt de-hyped.
0
1ups givet

#9 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-01-2011 17:30

Kom igen Nintendo
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-01-2011 17:37

Stelzig >> Hvis Nintendo skal have dedikerede servere op a la Xbox Live, så koster det dem penge.

Det løber jo heller ikke ligefrem rundt for Sony med den betalingsmodel, de har.

M60 >> Jeg er enig i, at 3DS'en ikke får den bedste omtale. Jeg er klar over, at mange er jer herinde ikke foretrækker friend codes, men af de ting du nævner (læg i øvrigt: dyr konsol og dyrere spil oveni) er friend codes det mindst problematiske, som jeg ser det.
0
1ups givet

#11 - PD

Level: 1 (Goomba)

13-01-2011 17:40

Kan ikke se det dårlige ved det... har aldrig haft problemer med FCs, men nu er det jo heller ikke noget jeg bruger så tit... :b
0
1ups givet

#12 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

13-01-2011 17:48

Friendcodes i hvert spil gør det unødvendigt besværligt at spille med vennerne. En kode til alle spil gør det sikkert nok før børnene. Alternativt så lav alm. Friencodes for de yngste og betalt version der minder mere om Xbox live. Så kan de passende lade samme "konto" gå igen til Wii 2. Ingen skal komme og fortælle mig, at Nintendo ikke kunne komme op med noget bedre på de 6-10 år de har Hart til det.
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-01-2011 18:03

Zøvnig >> Jeg er enig i, at Nintendo har haft tiden til at innovere. I forhold til dit forslag vedrørende én universel friend code, så har det været oppe mange gange. Problemet med det er jo, at så bliver friend coden jo bare lig et brugernavn. Der er ingen forskel udover at navnet bliver erstattet af et fast tal.
0
1ups givet

#14 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

13-01-2011 18:14

Det siger jeg heller ikke det gør, men alligevel vælger sony at gøre det fordi de ved deres kunder kræver den service og ved at gøre den gratis giver det jo en grund til at vælge playstation over xbox. Men som sagt er online ikke lige så vigtigt for nintendos målgruppe så derfor er det ikke lige så relevant for dem at give bedre online end de gør... Men at fjerne friend codes burde stadigvæk ikke koste dem noget!
0
1ups givet

#15 - Jonas

Level: 15 (Geega)

13-01-2011 18:24

"Problemet med det er jo, at så bliver friend coden jo bare lig et brugernavn. Der er ingen forskel udover at navnet bliver erstattet af et fast tal."

Kan ikke helt se problemet i den løsning. Er det ikke meget bedre at skrive et tal på f.eks. 16 cifre én enkelt gang end at skulle skrive et tal på 12 cifre ned for hvert eneste spil?
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

13-01-2011 18:29

Jonas >> Det er i hvert fald nemmere, men samtidig så forsvinder den sikkerhed, som Nintendo mener er nødvendig. Dvs. er kontakten først skabt i ét spil, vil vedkommende kunne følge barnet i andre spil.

Jeg siger i øvrigt ikke, jeg er enig. Men ikke desto mindre tror jeg de fleste - hvis de stod i spidsen for Nintendo - ville tage hensyn til den yngre målgruppe. Man kan jo ikke fornægte, at de udgør en stor procentdel af Nintendos kunder - eller deres forældre gør. Skulle den store procentdel af DS-kunder forsvinde, ville Nintendo miste en masse ressourcer, hvilket betyde endnu mere sjov til alle os andre.
0
1ups givet

#17 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

13-01-2011 22:33

Friendcodes fungerer, men det er unødvendigt besværligt, og det vil være klart nemmere at have ét sæt tal, som fungerer for alle spil, end at spillene har hvert deres sæt tal. Det er svært at tage Nintendo seriøst.
0
1ups givet

#18 - YamiMario

Level: 1 (Goomba)

13-01-2011 23:22

Meh, er selv ligeglad.
0
1ups givet

#19 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

14-01-2011 09:43

Nu må Nintendo stoppe.. knap så venlige typer..
Friend codes er unødvendige..
0
1ups givet

#20 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

14-01-2011 11:55

Alexander, prøv bare af se denne side, folk giver FC ud uden problemer.
FC giver ikke nogen sikkerhed som et system der virker til alle spil ikke ville.
Det giver kun en ide om sikkerhed.
0
1ups givet

#21 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

14-01-2011 11:57

Det der får mig til at klø mig i nakken er at der nu findes en konsol, der har spil som Saints Row OG et påtvungent friendcode-system. Bare det at en konsol, som inkluderer hardcore spillere i sin målgruppe, er forkrøblet af ikke at have klassisk fri online multiplayer, virker som noget af en skæv kombination.

Men ved nærmere eftersyn er der nok mening i galskaben, kender jeg Nintendo ret. De har længe snakket om at de ikke vil kaste sig ind i online multiplayer som deres konkurrenter, men at de nøje forsøger at nå frem til Nintendo-måden at lave online multiplayer på. Igen forsøger de at kunne tilfredsstille alle og de har med stor sandsynlighed lært af deres tidligere fejl på DS'en. De har også indrømmet at deres shop channels ikke er optimalt opstillede og ikke egner sig godt til impulskøb og window shopping, hvilket er en ting, der vil blive forbedret med 3DS'en.
Lidt længere nede af vejen kan det være at idéen om friendcodes til 3DS virker knapt så utiltalende.
0
1ups givet

#22 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

14-01-2011 21:27

Nyt i sagen:

Følgende kommentar blev lavet af Capcoms Wes Philips omkring Friend Code debatten om Street Fighter IV 3D Edition:
“More info regarding SSFIV 3D online functionality coming next week. In the meantime, please put [the Jump to Conclusions mat] away”.

Kilde
0
1ups givet

#23 - Dew

Level: 1 (Goomba)

16-01-2011 14:00

http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s
0
1ups givet