N-cast #110: Dommen over ...

Kingdom Hearts-serien ann...

Prisen på Nintendo Switc...

Husk Animal Crossing New ...

Det nye indhold til Anima...

Doctor Who: Edge of Reali...

Pokémon Café Mix bliver...

N-cast #109: Det sidste S...

Lanceringstrailer for Mar...

Opdatering til Children o...

Metroid Dread

Nindie Klubben

Pokémon-tråd

Dit seneste køb

Pokémon Legends: Arceus

Nintendo Switch

Animal Crossing: New Hori...

Switch - spilrygter og sp...

Amiibo!

Spilmusik

V: Gameboy Advance SP ags...

V/S Fire emblem path of r...

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Aonuma: Motion controls er kommet for at blive

Skrevet af Lukas Skywalker - 13-12-2011 20:15

The Legend of Zelda: Skyward Sword er det andet spil i Zelda-serien, der gør brug af motion controls. Eiji Aonuma udtaler i et nyt interview, at han mener at det vil være at gå et skridt tilbage, hvis et kommende Zelda-spil blot bliver med knappetryk.

Eiji Aonuma er producer af en del Zelda-spil, senest The Legend of Zelda: Skyward Sword. Til Official Nintendo Magazine udtalte han følgende:

"I honestly think we cannot go back to button controls now, so I think that [MotionPlus] controls will be used in future Zelda titles, too."

- Eiji Aonuma


Den næste Zelda-titel bliver nok til Nintendo 3DS, og vil nok ikke fokusere på bevægelsesfølsom kontrol. Men det næste stationære Zelda-spil bliver nok til Wii U, og hvis Eiji Aonuma får sin vilje, bliver det nok også med bevægelsesfølsom kontrol.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Dead-Cheese

Level: 24 (Whomp)

14-12-2011 21:53

Skal jeg grine eller græde?
Det er fint nok, men jeg ser mere potientialle med en controller, selv om alt motion control virkede meget godt.
0
1ups givet

#2 - AND

Level: 35 (Lakitu)

14-12-2011 22:19

Giv mig endnu et fantastisk spil, så er jeg sgu ligeglad med hvordan man styrer!Smiley
0
1ups givet

#3 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

14-12-2011 22:37

I Zelda Wii U kan man få Link til at smide et brev i postkassen ved at smide sin tabletcontroller i skraldespanden.
0
1ups givet

#4 - E

Level: 4 (Stalkid)

14-12-2011 22:58

@togbis - Made me laugh big time!
0
1ups givet

#5 - PD

Level: 1 (Goomba)

15-12-2011 02:10

Ville være interesant... hvis der nu blev lavet en afstemning worldwide, hvor man kunne stemme på hvilken form folk bedst syntes om, hvilken ville så vinde? :b
0
1ups givet

#6 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-12-2011 02:26

Hvis de forbedrer kampsystemet og ikke abuser det, såsom at indlægge utallige motion puzzles, så er jeg all-in for motion controls.

Motion controls i et Zelda-spil, der ikke på de mest gimmicky måder er fokuseret på, at man skal klare fjenderne på forudbestemte måde ville være rigtig fedt.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-12-2011 06:06

Problemet er jo bare, at Wii U-controlleren intet interessant tilbyder. Hurra, man kan se sit inventory eller kort på controllerens skærm, men den information kan ligeså godt være på tv'et - enten hele tiden eller ved at trykke på start.

Motion controls i Zelda giver mening. Men så skal det ikke bruges til at sætte puzzle-stykker ind i døre med osv.
0
1ups givet

#8 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

15-12-2011 07:07

Tjah, wii-u-skærmen kan bruges til at skifte items langt hurtigere og jeg ser faktiskt en del muligheder for det.
Synes at de dør puzzles der var, var rigtig gode. Var interessant med anderledes puzzles som ikke kun var tryk på dit, skub til dat.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-12-2011 07:18

For det første mener jeg ikke, der er behov for at skifte items hurtigere i et Zelda-spil. For det andet går det vel hurtigere ved blot at trykke på nogle knapper? Wii U-controlleren har otte knapper, så man kan i hvert fald bruge fire af dem til at mappe items med.

EDIT: Det er da i øvrigt ekstremt dårlig PR, at man annoncerer en ny konsol, hvor hele pointen er den nye controller med en skærm, som man prøver at markedsføre som 'livsnødvendig' for at folk stadigvæk gider at spille videospil derhjemme, hvorefter man så går ud og siger, at det er bedre at bruge den gamle controller (Wii Remote) i ét af ens største spilserier (Zelda).
0
1ups givet

#10 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

15-12-2011 08:04

PD, det kom helt an på hvor mange casual spiller høret om afstemningen og glad stemme, for så ville motion control nok vinde ved wii.

Alexander, det er fordi du letter kan føle som du har et sværd i hånden med Wii Remote end med wii u.
Men synes det er tosset med en skræm der.
0
1ups givet

#11 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-12-2011 12:31

Jeg ved ikke med jer, men jeg vil meget hellere have en knap, jeg kan trykke på. Så kan jeg også bedre koncentrere mig om at undvige/blokere fjendens angreb og time mine egne.
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-12-2011 12:36

Der er et eller andet ekstremt ikke-intuitivt over at skulle kigge på en skærm, der kræver at man bøjer nakken mindst 45 grader i forhold til ens optimale siddeposition, når man kigger på fjernsynet.

Alle produkter er 'problemløsere'. Wii remoten løste det problem, at den moderne controller var blevet for kompliceret. Hvad løser Wii U-controlleren af problemer? Nintendo siger, at den løser problemet, at man kan spille videre, hvis fjernsynet pludselig skal bruges til at se baseball med. Men er det et problem? For det første vil den spil-videre-på-controlleren-feature ikke bliver understøttet i alle spil. For det andet har de fleste flere fjernsyn nu om dage. Og derudover vil jeg mene, at det kun er et problem, fordi spillene, der bliver spillet er dårlige. Er spillene elendige, vil man hellere se baseball eller noget andet. Er spillene gode, så må baseball vente eller blive optaget.

Det er en kamp om forbrugernes stue. Wii-strategien var offensiv, fordi Nintendo ville vinde stuerne tilbage. Wii U-strategien er passiv, fordi Nintendo på forhånd føler sig underlegne og derved prøver at give forbrugerne undskyldninger til ikke at spille på det store fjernsyn i stuen.
0
1ups givet

#13 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-12-2011 12:39

Min far ser aldrig baseball, så jeg har ikke det problem. Derfor kommer jeg nok ikke til at købe Wiiu.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-12-2011 12:41

Lavede lige en edit på mit forrige indlæg.

Baseball er selvfølgelig en amerikansk metafor. Vild med dans eller X-factor passer nok bedre i en dansk kontekst.

Herinde bliver det nok bare en kamp mellem en Wii U og en HD-tvilling. Den eneste grund til at slukke for Wii U'en er altså for at spille på PS4 eller X720 i stedet for. Og hvorfor så streame noget til Wii U-controlleren imens, hvis man alligevel er mere interesseret i konkurenternes indhold? Indholdet bliver ikke bedre af at blive håndholdt.
0
1ups givet

#15 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-12-2011 12:42

Haha, Smash-communitiet har godt nok også lavet mange baseball-jokes, når vi har snakket om Wiiu.

Tror egentlig bare, at jeg køber en god gaming-PC, når den næste generation tager over. Der er alligevel ikke mange eksklusive spil til Wii og PS3, jeg ikke kunne undvære (bortset fra Ratchet & Clank <3), og jeg regner ikke med at blive mere interesseret i Wiiu og PS4.
0
1ups givet

#16 - Andreas Tarding

Level: 17 (Deku Baba)

15-12-2011 18:04

Jonas: Mht. at bygge en PC til gaming, så er det uanset hvad en ret god idé, lige at vente det omtrente stykke tid, du nævner. Smiley Der har for nylig været en naturkatastrofe i et knudepunkt, som ganske tydeligt har presset hardwarepriserne i vejret - min egen spillecomputer, bygget for over halvandet år siden, ville faktisk være dyrere at købe ind i øjeblikket. Smiley

For at kommentere på nyheden, så clasher det selvfølgelig en smule med Wii U PR, at Nintendo vil booste Wii igennem sit sidste julesalg med en Zelda-titel (Zelda blev også brugt til at kickstarte Wii-konsollen, da den udkom. Interesting. Smiley) Det kan vel sammenholdes med, at presse-blackoutet for Wii U pt. er 100%, og først vil mindskes til enten GDC eller E3. Så ved ikke lige, hvor alvorligt jeg ville tage Aonumas udtalelse. Det er vel en relativ no-brainer, at store Nintendo-serier som Zelda udvikles således, at kan demonstrere de unikke muligheder ved platformen, de udkommer på.
0
1ups givet

#17 - Andreas Tarding

Level: 17 (Deku Baba)

15-12-2011 21:31

Tilstanden burde nu også påvirke færdigbyggede maskiner. Omend man undertiden finder ret billige "out-of-the-box" løsninger alligevel, f.eks. Medions Aldi-tilbud.

AND: Også lidt dét, jeg selv tænker om controlleren ("OMFG LIVE VIDEO STREAMING!1"-novelty værdien undtaget.) Nu er typen af touch panel, der anvendes i "U-Moten" ganske vist ikke den mest velegnede til formålet, ift. hvad man har fundet i populære touch telefoner siden 2007, men berøringspanelet på controlleren burde stadig være den første originale konsol-controller, der kan efterligne en computermus i "tilvant" grad - forstået ud fra, at den "gennemsnitsbruger", som Nintendos trods alt stadig forsøger at indfange, vel finder det mere behageligt at bruge et touchpad som mus, end en Wii Remote.

Lavede nogle wall-of-texts om det lidt halvnørdede emne for noget tid siden, så må lige berherske mig - men håber i hvert fald indeligt, at Nintendo finder plads til kapacitiv touch i Wii U controlleren, dvs. samme touch panel som stort set alle elektronikprodukter fra andre producenter bruger. Nintendo holder fast i resistiv touch, hvis mest præcise funktion afhænger af stylus, og det er ganske enkelt forældet, IMHO.
0
1ups givet

#18 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-12-2011 20:20

Mna kunne håbe at touch-pad'en i højere grad kommer til at udmærke sig via sine touch-kontrols, end den visuelle del Smiley
0
1ups givet

#19 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-12-2011 20:23

Hmm jeg har ikke tænkt mig at bygge en, da jeg ikke har forstand på computere. Kan være jeg bare finder mig en stærk laptop, selvom det nok er billigere at købe en gamer-stationær Smiley
0
1ups givet

#20 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

15-12-2011 23:22

@ Tarding. God pointe med touchskærm som en slags erstatning for analog stick ved fx shooters m.m. Jeg er stadig meget spændt på hvad vi ser til næste E3. Det er make or break!
0
1ups givet