Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Aonuma udelukker ikke Majora's Mask 3D-remake

Skrevet af Lukas Skywalker - 24-07-2011 18:54

Mange Nintendo-fans har nydt 3D-udgaven af klassikeren The Legend of Zelda: Ocarina of Time, men nogle er af den opfattelse at Majora's Mask var et mindst lige så godt spil. Eiji Aonuma snakker kort om et eventuelt Majora's Mask 3D, i et nyt interview.

Nintendo Power spurgte en af bagmændene bag en lang række Zelda-spil, Eiji Aonuma, omkring muligheden for en 3DS-version af The Legend of Zelda: Majora's Mask. Aonuma fortæller her bl.a., at grunden til at Ocarina of Time 3D blev lavet, var fordi at fansene ville have det.

"It's been 13 years since Ocarina of Time was originally released, and one of the big things that we made this remake possible was that there was an outpour of emotions from people who said they would like to see this game done. We said we could do it in 3D, so we did. I think certainly if there was a similar output of emotion and clamour from fans for a remake of Majora's Mask, it wouldn’t be an utter impossibility."


En håndholdt konsol ville faktisk i følge Eiji Aonuma, være helt perfekt til et spil som Majora's Mask. Dette begrunder han med at eftersom spillet har denne tredags-grænse, vil det være helt perfekt til den pick-up-and-play stil som de fleste håndholdte spil har.

"Thinking on it now, having a handheld Majora's Mask where you could kind of just set things down on your own time – close it, set it aside and come back to it later – might be a gameplay element some fans will actually take to and might really appreciate. Especially considering how you really had to rush through the original game, in a sense."

- Eiji Aonuma


Tilsyneladende tyder det altså på, at hvis nok Nintendo-fans vil have The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D til Nintendo 3DS, så vil det ske ligesom ved Ocarina of Time 3D. The Legend of Zelda: Majora's Mask udkom ligesom Ocarina of Time også til Nintendo 64 i sin tid, dog godt og vel to år senere.

Kunne du tænke dig at se et The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D til Nintendo 3DS?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

24-07-2011 20:41

FOR THE WIN...!!
0
1ups givet

#2 - Madskimo

Level: 11 (Octorok)

24-07-2011 21:55

Majora's Mask er bedre end Ocarina of Time, IMO
0
1ups givet

#3 - Jacob-René

Level: 4 (Stalkid)

24-07-2011 22:00

Lige hvad jeg havde håbet på Smiley
0
1ups givet

#4 - koopi

Level: 7 (Korok)

24-07-2011 23:27

Fedt nok. Jeg håber bare også der kommer et originalt Zelda til 3DS. :3
0
1ups givet

#5 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

25-07-2011 01:21

@ Madskimo - Så enig. "OoT" er et rigtig rigtig godt spil, men "MM" er bare det stykke bedre.
Mere dyster historie, super megen interaktion og rigtig gode sidequests. Synes at "Clock Town" er mere levende end noget sted i "OoT".
Bring it, Nintendo... og det kan ikke gå hurtigt nok
Smiley

0
1ups givet

#6 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

25-07-2011 14:20

Selvfølgelig kommer det. Men jeg havde faktisk ikke overvejet, hvor godt gameplayet egner sig håndholdt. Det er uden tvivl noget, der vil gøre spillet nemmere/mere overskueligt. Kan godt se nu, at det var et decideret handicap at spille MM stationært, IMO.
0
1ups givet

#7 - Kristian Mols

Level: ()

25-07-2011 16:01

Næh det gider jeg ikke have, så hellere en ny serie... Eller hva?
0
1ups givet

#8 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

25-07-2011 22:07

I'd buy it.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-07-2011 23:55

Det kunne også være fedt med et remake af Wind Waker.
0
1ups givet

#10 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

26-07-2011 00:24

^
0
1ups givet

#11 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

26-07-2011 19:33

Jeg eeeelsker Majoras Mask.

Men jeg hader at Nintendo ikke laver nye gode spil mere.
0
1ups givet

#12 - koopi

Level: 7 (Korok)

26-07-2011 22:18

@Shajita - Haha :3 Wind Waker ser faktisk stadig mega godt ud, efter min mening. Det holder sgu stadig! Smiley
0
1ups givet

#13 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

27-07-2011 23:23

Jeg ville sgu gerne have et svar Petersen. Synes du seriøst at Wind Waker kunne bruge et remake?!
0
1ups givet

#14 - Statustekst

Level: 10 (Bomchu)

28-07-2011 00:33

Jeg tror den kære Petersen lavede en diskret hentydning til Nintendo, at de burde lave noget nyt i stedet for remakes all the freakin' time!
0
1ups givet

#15 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

28-07-2011 17:59

Jeg har lige taget TWW frem igen, og grafisk/gameplay mæssigt er spillet egentlig ikke ældet. Dog tror jeg (og det' uden sarkasme) at spillet ville fungere bedre til Wii end mange af de spil, der alligevel er kommet til Wii. Man kan diskutere om det er et godt ZELDA-spil mht. mytologien, vi har diskuteret før, men det er i hvert fald et fantastisk spil i sin egen ret. Havde helt glemt, at der var tilføjet en sølle, men dog brugbar 2-player funktion.
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-07-2011 19:23

Hvis folk skulle være i tvivl, så var min kommentar om Wind Waker ikke seriøst ment. Nintendo har allerede forsøgt at viderføre den stil på DS over to gange.

Pebling >> Wind Waker solgte ikke godt på GameCube, så hvorfor skulle det passe bedre til Wii? Jeg tror blot, at endnu flere ville sige "nej tak".

Wind Waker er grafisk flot og alle spillets enkelte dele er godt lavet (kontrol, kamerastyring etc.). Men samlet set er det ikke et specielt godt eller sjovt spil, hvis I spørger mig.
0
1ups givet

#17 -  

Level: 1 (Goomba)

30-07-2011 16:15

http://www.zeldauniverse.net/zelda-news/operation-moonfall-bringing-majoras-mask-to-3ds/ der er startet et project for at de skal vide at fansne gerne ville have majoras mask, tag et kig på det.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

30-07-2011 16:23

Det kommer aldrig til at ske - ikke efter de seneste katastrofale udmeldninger vedrørende 3DS.
0
1ups givet

#19 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

30-07-2011 16:23

Den bedste måde at vise Nintendo at man gerne vil se et Majora's Mask remake på 3DS'en er nok at købe Ocarina of Time 3DS.
0
1ups givet

#20 -  

Level: 1 (Goomba)

30-07-2011 23:45

Alex, de er da netop positive, det vil sandsynligvis foresage en masse nye købere, hvis det er pris nedskærelsen på 3ds'en vi snakker om, og hvis det virker kommer nintendo til at tjene de penge de skal bruge til at lave det, pluds de har helt vildt mange dele af pakken til at lave spillet, de har historien(i det oprindelige majoras mask) og de har texturen og karakterende og animationerne, samt det meste af landskabet og kodens motor (oot 3d) så det burde næsten være det billigste spil de kunne lave.
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

30-07-2011 23:52

Dennis >> Du har ret i, at Majoras Mask muligvis ikke er det dyreste spil at producere, da det vil være et remake - omend det nok alligevel løber op i pris, når de skal genskabe alle textures og smide det hele i 3D osv.

Problemet er, at selvom Majora's Mask skulle sælge nok eksemplarer til at dække spillets omkostninger, så vil det ikke UDVIDE Nintendo 3DS' brugerbase. Det vil med andre ord være de samme kunder, som allerede har en 3DS, der ville købe Majora's Mask.

Den situation som Nintendo står i, så har de ikke råd til at vente med at udvide Nintendo 3DS' brugerbase. De har brug for at få solgt en masse konsoller til folk - både af økonomiske årsager, men også af marketingsmæssige årsager.
0
1ups givet

#22 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

30-07-2011 23:59

Nintendogs var et af de serier, som gjorde DS'en populær.
Men som 3DS'en har vist, så var det ikke nok bare at genudgive spillet og tilføje katte i 3D.

Ellers så har Mario Kart og Pokémon også traditionelt været store systemsellers, hvor heraf Mario Kart allerede er annonceret til at ankomme mod slutningen af året.

Tror i at Nintendo har en franchise, der ville kunne gøre folk interesseret i 3DS'en eller ville de være i stand til at udvikle en ny serie, der kunne skabe interesse?
0
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

31-07-2011 00:02

Togbis >> Det var vel ikke så underligt, at folk ikke strømmede ud for at købe Nintendogs + Cats, der stort set var det samme spil blot med katte og i 3D - og så til summen af 2700,- eller hvor meget man kom af med for konsollen og spillet.

Tror i at Nintendo har en franchise, der ville kunne gøre folk interesseret i 3DS'en eller ville de være i stand til at udvikle en ny serie, der kunne skabe interesse?


New Super Mario Bros. Især hvis de faktisk brugte ligeså meget tid på det, som de gør ved 3D Mario-spillene.

Alle Nintendo konsoller burde udgives med et Super Mario Bros.-spil til lanceringen. Så kan de altid udgive et 3D Mario spil længere inde i konsollens levetid.

0
1ups givet

#24 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

31-07-2011 00:07

Vil også sige at et storslået, ikke-lineært originalt Zelda-spil ville hjælpe på det. Men der skal selvfølgelig noget marketing til, da Zelda ikke sælger sig selv mere, som Mario gør det.

Nogen vanedannende online spil, du kunne spille med dine venner, ville også være elementært. Highscore spil osv. Det er vel det håndholdte er lavet for?
0
1ups givet

#25 -  

Level: 1 (Goomba)

31-07-2011 00:09

Alexander>>

de har allerede textures fra oot 3d, det var jo også sådan de gjorde med majoras mask, de tog bare textures fra oot.

med det sagt er jeg også meget enig i at det nok skal tage et par år før det kommer, men, jeg ser stadig stor mulighed for det : )
0
1ups givet

#26 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

31-07-2011 00:20

Jeg ville blive meget forundret, hvis ikke Mario Kart 3DS (Mario Kart 7 bliver navnet, har jeg læst, lol) forøger 3DS-salget. Hvis (NÅR) der kommer et nyt rigtigt Pokémon-spil til 3DS, vil salget med garanti også stige markant. Pokémon Rumble Blast, der udkommer om ikke så længe, kommer dog næppe til at sælge et mærkbart antal konsoller, tror jeg. Og nu må vi jo også lige vente og se om ikke Super Mario 3D (som, ifølge visse sider, kommer til at hedde Super Mario 3D Land, hoho) vil forøge salget.

Jeg tror i hvert fald ikke på, at 3DS bliver en fuldkommen fiasko. Den vil nok ikke sælge lige så meget som Gameboy-serien og DS'en, nej, men jeg kan ikke forestille mig, at den skulle sælge mindre end 30-40 millioner i løbet af dens levetid.

Alle Nintendo konsoller burde udgives med et Super Mario Bros.-spil til lanceringen. Så kan de altid udgive et 3D Mario spil længere inde i konsollens levetid.


Det er jeg faktisk fuldstændig enig i. Jeg synes lige godt om både 2D- og 3D-Mario, så rækkefølgen de kommer i, kan for mig være aldeles ligegyldigt.

0
1ups givet

#27 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

31-07-2011 00:35

Det undrede mig også lidt, hvorfor Nintendo ikke inkluderede et fedt spil som en del af den præinstallerede software på konsollen.
(Faceraiders og de der Yu-Gi-Oh kort var da okay som tech demo, men ikke enorm sjovt)

Selvfølgelig ville Nintendo umiddelbart miste penge ved ikke at sælge spillet ved siden af. Men på den anden side, så tilføjer det mere value til prisen prisen for hardwaren og så bliver alle i besidelse af spillet.

Det kunne f.eks. være 2D-Mario eller et ikke-lineart Zelda, med fokus på co-op.

Alle 3DS'ejere ville have spillet og udover at de får en positiv oplevelse lige fra starten af, så kan de også dele den med alle nuværende og fremtidige ejere, uden at skulle bekymre sig om, om de nu også har spillet.

Det kan sammenlignes med den første gameboy, hvor der fulgte et link-cable og et Tetris-spil med alle konsoller(eller måske Wii'en med Wii Sports).
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

31-07-2011 00:44

Togbis >> Helt enig. Nintendo burde altid bundle et spil med en konsol, når de udgiver en. Det virkede med NES'en og det virkede med Wii'en.

Nintendos store problem er, at udviklingen for alle deres store spil altid tager overhånd og de derved overskrider budgetter og deadlines. I virkeligheden burde det ikke være så svært at lave et udgivelsesskema for deres konsoller.

En Nintendo-konsols levetid:
1 år: Nintendo udgiver konsollen bundlet sammen med et New Super Mario. Bros-spil, som er lettilgængeligt så alle kan spille det både alene eller co-op.
2 år: Nintendo udgiver Mario Kart-spil plus en ny type spil (innovation!)
3 år: Nintendo udgiver et Zelda-spil.
4 år: Nintendo udgiver et 3D Mario spil eller et andet New Super Mario Bros.-spil for mere øvede spillere.

Derudover skal der selvfølgelig også udgives andre spil (Star Fox, Kid Icarus etc.). Men det er hovedstrukturen. Og vigtigst af alt, skal det være sådan, at man har en Nintendo-profil, så alle ens VC-spil kan spilles på konsollen fra dag ét. Det ville medføre, at det ikke gjorde så meget, at der ikke var så mange lanceringsspil i starten. Hvis Nintendo 3DS havde muligheden for, at jeg kunne spille alle de spil, jeg har købt til VC på min Wii, så havde jeg købt den fra dag ét og lagt min iPhone væk for good.
0
1ups givet

#29 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

07-08-2011 11:23

^Interessant. Nu kan det være, jeg spørger dumt, men hvis man bare kan overføre sine VC spil fra Wii til 3DS, ville det så ikke være sværere at undgå piratkopiering? Er Nintendo interesseret i det? Vil de derfor ikke gerne have, at man køber spillene igen, når man skal spillene dem på 3DS? Jeg ved godt, at det er svinsk over for den kunde, der allerede har betalt, men jeg kunne forestille mig, at de kunne finde på det.

EDIT:
På den anden side, det er måske ikke det Sony gør med PSone spil på PSN? Kan man betale for ét spil og så både spille det på PSP og PS3?
0
1ups givet

#30 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-08-2011 11:33

Jo, Nintendo ønsker ikke at lave en universal Nintendo-bruger, hvor man kan overføre/få tilgang til de VC-spil, man allerede har købt på en anden platform, fordi de er bange for piratkopiering.

Jeg ser det bare som en åndssvag tilgang. Der vil altid være piratkopiering. Hvis man bruger al tiden på at være bange for det, så ender du med en meget konservativ tilgang, hvor du ikke udvikler nye muligheder for indtjening (selv musikbranchen tog digitale downloads til sig, selvom det gav større chance for piratkopiering - fordi det allerede var til stede!). Jeg nægter at tro på, at folk bliver ved med at købe de samme spil igen og igen. Indtil videre har det været fint, og jeg har selv købt nogle spil digitalt, som jeg allerede havde på disk. Men på sigt holder det ikke. Hvis jeg derimod vidste, at jeg altid ville kunne spille min nuværende digitale 'samling' af Nintendo-spil på en ny konsol, så ville jeg ikke have så store betænkligheder ved at købe en 3DS, når den udkom og ikke havde gode spil. Faktisk ville jeg måske endda også købe flere digitale spil til min samling, fordi jeg vidste at jeg ville beholde dem - i modsætning til de mange VC-spil jeg har på Wii, som jeg ved at jeg mister, når jeg skiller mig af med min Wii.

Og apperopos VC-spil. De har ligget tilgængeligt online i mange, mange år nu. Hvis folk vil piratkopiere dem og spille dem via emulator, så har de nok gjort det.
0
1ups givet

#31 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-08-2011 11:51

"Kan man betale for ét spil og så både spille det på PSP og PS3?"

Ja.
0
1ups givet

#32 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

07-08-2011 17:10

^der kommer faktiisk "snart" (som sony nu engang altid siger...) en opsamling af best of psp (psp esentials version 2.0?), som vil kunne spilles på bege platforme... Så man i teorien kan købe spillet i udgave nr. 4 eller fem (orriginal, platinium, esentials, best of og en evt. collectors edition)... Har vi ikke nok genudgivelser af gode psp spil? Kan de da bare ikke lave en imulator, eller mulighed for at "bare" spille sine psp spil på ps3? Det irriterer mig lidt at intet står klart endnu.
0
1ups givet