Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Cammie Dunaway forlader Nintendo efter tre år

Skrevet af Lukas Skywalker - 20-09-2010 22:26

Det efterhånden meget velkendte ansigt blandt Nintendo-fans, Cammie Dunaway, siger op. Efter næsten tre års arbejde for Nintendo of America forlader Dunaway sin stilling som vicepræsident for salg og marketing, fra d. 1. oktober.

Reggie Fils-Aimé, Nintendo of Americas præsident, har i den forbindelse udtalt sig om sagen. Læs hvad han har at sige, herunder:

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Vi er glade for Cammies tilføjelser til Nintendo, og rollen hun har haft i at bringe både Wii- og Nintendo DS-oplevelser til millioner af mennesker. Hendes hold og resten af Nintendo of America vil fortsætte fokuserede på deres mål i at vedligeholde det fantastiske momentum som Nintendo nyder at støde ind i, her ved juletid.

- Reggie Fils-Aimé, Nintendo of America


Cammie Dunaway udtaler selv at hun er meget glad for sin tid sammen med Nintendo, og er stolt af hvad de har opnået. Hun ser derfor også frem til, hvad Nintendo vil vokse sig til at være i de kommende år.

Det var i november 2007 at Dunaway blev sat i positionen som vicepræsident for salg og marketing, og det er uvist hvad hun nu vil beskæftige sig med.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Jonas

Level: 15 (Geega)

20-09-2010 22:58

YØS!!!
0
1ups givet

#2 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

20-09-2010 23:04

WOOHOO!!!
0
1ups givet

#3 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

20-09-2010 23:04

Noooooooooooooooo.
0
1ups givet

#4 - N-OWNER

Level: 1 (Goomba)

20-09-2010 23:25

Ttyl Cammie Smiley
0
1ups givet

#5 - Dew

Level: 1 (Goomba)

20-09-2010 23:27

Tits or gt - oh..
0
1ups givet

#6 - PD

Level: 1 (Goomba)

20-09-2010 23:51

Altså hun var ikke min fave, men kommer da alligevel til at savne hendes smil :]
0
1ups givet

#7 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

21-09-2010 00:09

I like!
0
1ups givet

#8 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2010 08:11

Eh, she's not that impressive...
0
1ups givet

#9 - Thomas Christensen

Level: 1 (Goomba)

21-09-2010 12:41

Den nyhed har jeg ventet på i tre laange år
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2010 12:48

Spørgsmålet er, om der sker noget bag kulisserne? Nintendo er p.t. i krise. Wii har for længst mistet overtaget i Japan, og i Nordamerika har 360 overhalet den lille hvide konsol de seneste par måneder.

Problemet er, at Nintendo ikke har har udgivet software, der sælger konsollen siden november 2009. Det bliver spændende at se, om Donkey Kong Country Returns og Epic Mickey kan rette op på noget.
0
1ups givet

#11 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

21-09-2010 13:34

OOOOOH YEEEEAAH!!
0
1ups givet

#12 - Bota

Level: 20 (Moblin)

21-09-2010 13:55

Mit personlige højdepunkt med hende var, da hun døde ved første goomba i NSMBW. Men det er nu alligevel smælderfet man, at hun har sagt op.
0
1ups givet

#13 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

21-09-2010 14:17

Jamen, Cammie Dunaway er jo hvad de brede masser vil have!
0
1ups givet

#14 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

21-09-2010 16:32

Markedet har ikke længere brug for Cammie Dunnaway, Navn Smiley
0
1ups givet

#15 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

21-09-2010 17:20

Ja, Wii er i krise, så det er måske fordi Nintendo mangler penge, at de fyrer hende. De prøver at skjule det, ved at føre en historie om, at hun har sagt op. Men Xbox har overtaget, så Nintendo vil ikke fremstå som et firma, der fyrer folk, for at miste flere markedsandele.
0
1ups givet

#16 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

21-09-2010 17:51

@ Bota - Hvis N-club havde en thumbs up-knap, så havde jeg liked din kommentar. Det var virkelig fail. Hun løb bare imod den. Smiley
0
1ups givet

#17 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

22-09-2010 01:40

Okay, hun var ikke min yndlingsperson hos Nintendo. Hun klarede jobbet som PR-chef meget dårligere end Reggie da han havde posten, men hun har gjort det godt alligevel. Hun har tilført posten et friskt pust; Reggie henvendte sig til de hardcore fans, hvorimod hun var mod casual gameren, som klart kunne genkende sig selv i hende. Så på den front vil jeg mene, at Nintendo har mistet et ret stort asset.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-09-2010 08:12

Jeg tror, man skal tilskrive hende en ret stor del af æren for salget af Wii Fit (Plus) og NSMBW i USA. Hvordan hun blev opfattet af "hardcore" gamere på diverse fora, har næppe haft den store betydning. I sidste ende handler det om, hvordan hun har udført de opgaver, hun har fået.
0
1ups givet

#19 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

22-09-2010 13:28

Kunne godt lide Cammie Smiley Savner hende allerede... oh well, off to rewatch E3 2008 <3 ... Smiley
0
1ups givet

#20 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

22-09-2010 15:04

^ Good trollin' yo.
0
1ups givet

#21 - PD

Level: 1 (Goomba)

22-09-2010 17:33

Jeg kunne da også godt lide hende... Smiley

Hun virkede som den amerikanske udgave af Amalie XD
0
1ups givet

#22 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-09-2010 11:33

Jeg tvivler på, at Amalie kunne udføre det arbejde, som Cammie gjorde. Det største problem med Cammie var, at hun ikke var gamer af natur. Det kræves der i videospilsindustrien, og alt for mange er det ikke - derfor ser vi så meget nedgang.

Anyway. Det er sundt, at der ryger hoveder i et firma, når der er nedgang - især i toppen. Ofte fyrer store firmaer altid medarbejdere i det nederste hierarki, men hvis et firma har problemer, som Nintendo har nu, så er det altid, dem der er højere oppe og træffer de vigtige beslutninger, der bør afskediges.

Uanset om Cammie selv har valgt at gå eller ej, så er det helt sikkert, at hvis Nintendo virkelig ønskede, at hun skulle blive, så var hun blevet. Måske var det en gensidig fratrædelsesaftale. Who knows? Det bliver spændende at se, hvem der erstatter hende.
0
1ups givet

#23 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

24-09-2010 15:56

Præcis. Reggie var all about kicking ass. Han var en hardcore gamer af natur. Cammie var indbegrebet af en casual gamer. Reggie var virkelig god til sit job på det tidspunkt han havde det, og samme var Cammie. Spørgsmålet er vel, hvilken profil Nintendo ønsker at have nu i Amerika. Jeg vil tro, at de skal ud at finde en blanding, men det bliver svært at realisere.
0
1ups givet

#24 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-09-2010 16:49

Endnu engang må jeg understrege, at jeg ikke bryder mig om begrebet "casual gamer". Der findes ikke "casual gamere". I stedet findes der to grupper af gamere. Den ene gruppe kan vi kalde "hardcore gamere". Det er en gruppe af gamere, der kun har spillet videospil i et par generationer, og som ønsker at videospil skal bygge på narrativitet, være cinematiske og i det hele taget minde om film.

På den anden side har vi en større og mere udefinerede gruppe af gamere. Det er den gruppe, som videospilsindustrien – og som du – kalder for "casual gamere". De bliver anset som dumme gamere, der ønsker spil ”af lav kvalitet”. Hvad de i virkeligheden ønsker, er spil af en anden kvalitet end den, hardcore gamere ønsker. Man kan sige, at denne ”nye gruppe” af gamere består af to forskellige slags gamere, der dog begge vil have det samme. Den ene slags er old school gameren, der voksede op med Atari, NES og SEGA, men som blev "tabt" af industrien, da alle udviklerne (inklusiv Nintendo) hellere ville lave 3D-spil, der handlede om kamerastyring og narrativitet. Den anden gruppe er folk, der ikke tidligere har spillet videospil, fordi værdierne ikke har appelleret til dem, men som er hoppet om bord, fordi de forstår det sjove i New Super Mario Bros. Wii og kan se en mening med at træne ved hjælp af et videospil som i Wii Fit etc. Det er også dem, der kan lide at spille spil på deres smartphone, fordi mange af disse spil bygger på solidt arkade gameplay. I forlængelse af dette er det vigtigt at understrege, at de to slags gamere har et værdifællesskab, og det er derfor, man kan karakterisere dem som én gruppe.

En af grundene til, at det går så dårligt for videospilsindustrien er, at udgiverne og udviklerne ikke forstår den nye gruppe af gamere. De har forstået, at gruppen vil have noget andet end hardcore gamerne, men de har ikke forstået hvad. Udgiverne tror, at den nye gruppe blot er ”dumme gamere”, og derfor laver de ”dumme og dårlige spil” med en forventning om, at de sælger godt. Se blot alt det crap, der er blevet udgivet til Wii. Men har det solgt godt? Nej, det har det ikke. Det er i øvrigt ret logisk, hvis man tænker over det, alligevel har industrien ikke forstået det. Microsoft og Sony er fx godt på vej til at gentage forsøget med Move og Kinect. De bliver klogere om et års tid.

Hvad skal Nintendo så gøre? De skal fokusere på den nye gruppe, som de oprindeligt gjorde med lanceringen af Wii, men som de gik væk fra over to gange – først i 2008 med Animal Crossing og Wii Music (på grund af fokus på brugergenerede indhold) og i år med Super Mario Galaxy 2 og Other M (som udelukkende har fokus på ”hardcore” værdier). Betyder det så, at Nintendo ikke skal lave 3D-spil mere? At de ikke skal lave Metroid-spil mere? Nej, men det betyder, at de skal give alle deres spilserier nogle værdier, som passer til den enorme nye gruppe af gamere. Det er faktisk slet ikke så svær en opgave endda. For mange af Nintendos gamle spilserier byggede oprindeligt på disse old school arkade værdier. Tag fx Zelda og Metroid. De originale spil i de to serier handlede begge om udforskning og arkade action. Det er det gameplay og disse værdier, Nintendo skal Nintendo vende tilbage til. Der er mange millioner af old school gamere, der købte en Wii og NSMBW sidste år, fordi Nintendo endelig udgav et Mario-spil, der byggede på old school værdier. Disse gamere gider ikke at samle stjerner i Galaxy-spillene, og de gider ikke at høre en lam manga-historie i Other M. Hvis Nintendo formår at lave Zelda- og Metroid-spil, der først og fremmest bygger på et solidt arkade gameplay, så fanger de den nye gruppes interesse. Derudover skal Nintendo fortsætte med at skubbe mediet fremad i nye retninger, som de har gjort med touch screen, motion controls, og i spil som Brain Training, Nintendogs, Wii Sports, Wii Fit og lignende. Ægte 3D er en mulighed, Wii Vitality Sensor er en anden. Det vigtigste er, at de skal stoppe med at fokusere på de hardcore værdier, som var ved at koste dem livet med GameCuben for fem år siden, og som har resulteret i den enorme nedgang og faldende interesse i videospil, som vi har set de sidste år.

Det blev en lang og lidt rodet kommentar, men det er også et emne, som jeg kunne gå meget mere i dybden med, hvis jeg har havde tiden og pladsen. Smiley
0
1ups givet

#25 - Jonas

Level: 15 (Geega)

24-09-2010 17:10

"Det er en gruppe af gamere, der kun har spillet videospil i et par generationer, og som ønsker at videospil skal bygge på narrativitet, være cinematiske og i det hele taget minde om film."

Ellers lidt af en generalisering Smiley
Synes næsten termen "hardcore gamer" betyder, at man går meget op i gameplayet og forsøger at blive god til spillet. Det er f.eks. den slags gamere, der går meget op i at sætte highscores, speedrunne, spille for at vinde etc.

Men ja, "hardcore gamer" bliver sagt alt for meget nu om dage. Af en eller anden grund går nogen meget op i at være "hardcore". Tror bare de har misforstået, hvad "casual" egentlig betyder.
0
1ups givet

#26 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-09-2010 17:17

Ikke mere generaliserende end udtrykket "casual gamer". Min pointe, når jeg skriver, at "hardcore gamere vil have narrativitet", er ikke, at hardcore gamere kun gider at se cutscenes, men ikke gider at spille selve gameplayet - slet ikke. Pointen er, at det gameplay, de går op i, er gameplay der i høj grad er afhængig af det narrative. Metal Gear Solid 4 er et godt eksempel. Meget af spillets gameplay er afhængig af historien. Med mindre man er en kæmpe nørd, så gider man ikke at spille det spil igennem flere gange, når man først har gennemført det. Jeg gad ikke engang at gennemføre det, da jeg fejlagtigt købte det for nogle år siden.

En helt anden pointe, som jeg måske ikke har så meget fokus på i min kommentar, er, at meget af det gameplay, der er i moderne spil som MGS4, GTA IV og lignende, ikke interesser os, der har været med siden NES-tiden eller den nye gruppe af gamere særlig meget. Det er kedeligt og ligegyldigt. For mig at se minder disse spil stadig alt for meget om film. Det værste eksempel må være Heavy Rain. Puha.
0
1ups givet

#27 - Jonas

Level: 15 (Geega)

24-09-2010 17:45

Jeg er slet ikke uenig. Bemærk at jeg ikke kommenterede på resten af din WoT (som jeg i øvrigt er ret enig i) Smiley

Jeg ville bare lige udpege, at man kan være "hardcore" på mange måder. F.eks. går de allermest hardcore Star Craft-spillere nok ikke så meget op i det filmiske aspekt.
Omvendt synes jeg ikke, at den gennemsnitlige GTA-spiller er så hardcore igen.

Øhm, skriver egentlig bare, fordi jeg efterhånden er træt af "hardcore/casual"-generaliseringen af gamere.
0
1ups givet

#28 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-09-2010 17:52

Tror ikke "den nye gruppe" sætter sig lige så meget ind i tingene som den "hardcore" gamer så de er altså en del mere tilbøjelige til at købe spil der ganske enkelt også bare er af dårligere kvalitet. En ting som jeg tror mere kan bruges som begrundelse hvis playstation move og kinect skulle klare sig dårligt.

Jeg tror gerne at jeg også selv køber ting der ikke er af den optimale kvalitet til prisen på mange andre områder som jeg ikke vælger at sætte mig lige så meget ind i.

Det er forresten deraf at man stadigvæk godt kan kalde dem casual... Selvom jeg normalt heller ikke bruger termen, og når jeg gør plejer at referere til de fleste indenfor "hardcore" gruppen også da jeg i stedet skelner mellem competitive og casual. Smiley

Edit: Og ja som Jonas siger vil GTA derfor i mine øjne faktisk ses som et ret casual spil. ISÆR på den måde som de fleste spiller det på hvor de ikke går efter at klare missioner og gennemføre spillet. Man kan selvfølgelig også godt gå efter high scores i det (og faktisk stadigvæk også spille på den casual vis i det ellers. Man kan jo godt have dele af begge i sig).
Min personlige holdning til GTA er forresten at de gamle 2D spil set fra oven er de eneste der dur. De nye er ikke så gode ^x^
0
1ups givet

#29 - Jonas

Level: 15 (Geega)

24-09-2010 19:41

Der er helt klart forbrugere der køber spil der er af lavere kvalitet end dets markedsføring, men det samme kan siges om film. Æv, Revenge of the Fallen.
Petersen har dog ret i, at nogle (rigtig mange) simpelthen foretrækker NSMBW over mere komplekse spil, også selvom de prøvede andre spil Smiley
0
1ups givet

#30 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-09-2010 20:17

Jeg vil stadig påstå, at påstanden om, at casual gamere bare køber spil af dårlig kvalitet, er en myte. Kender I personligt nogen? Jeg kender en masse af disse nye (og old school) gamere, der elsker at spille videospil, men de har andre krav til spillenes værdier. De køber ikke spil af dårlig kvalitet (de synes I måske, men det fordi I ikke forstå, hvad disse gamere ønsker). Tværtimod mener jeg faktisk, at de er langt mere kræsne end os "hardcore gamere". Mange herinde synes måske, at NSMBW er et "simpelt" og "middelmådigt" spil, men det er der mange, der ikke gør. De har ventet i 17 år på, at Nintendo endelig udgav et Mario-spil, der bygger på old school arkade-værdier. Ingen af disse gamere vil røre et 3D Mario-spil med en ildtang, hvorimod mange af os herinde formentligt har købt Galaxy 2, selvom vi ikke synes, det rykker 110 %. Så hvem sætter i virkeligheden de største krav til spil?
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-09-2010 20:43

I forhold til Guitar Hero og Rock Band, så foretrækker jeg også sidstnævnte, men er der den store forskel? Nej, det er der ikke, forskellene er "detaljer" i det store billede.

Når man skal snakke om kvalitet, uanset om det vedrører videospil eller andre produkter, er der to ting, man bør bide mærke i.

1) Kvalitet er defineret ud fra, hvilke værdier brugerne efterspørger. Disse værdier kan variere. Hvad du synes er et dårligt produkt, er måske et godt produkt for mange millioner mennesker i verden.
2) Kvalitet handler i høj grad om et produkt er godt nok. Muligvis er Rock Band på nogle områder en smule bedre end Guitar Hero, men Guitar Hero er i det store og det hele godt nok til de fleste. Derfor sælger det mest - og så selvfølgelig fordi det var det første spil på markedet, der brød igennem inden for genren.
0
1ups givet

#32 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-09-2010 20:34

Og jeg vil stadig påstå at langt de fleste som interesserer sig for den type spil stadigvæk ikke kender til/følger med i spilverdenen lige så meget som den "hardcore".
At det skulle være en myte at de køber spil af dårlig kvalitet er jeg derfor stadigvæk ikke helt enig i. Bevares de køber ikke spil som de synes er dårlige måske, men i stor grad vil de stadigvæk købe hvad de kender gennem venner. Derfor vil et high-quality alternativ til eksempelvis wii fit have meget sværrere ved at slå igennem end et FPS af høj kvalitet. Og det selvom FPS måske er en af de genre som får spil i overflod i lige så høj grad (læs: større) som "casual" spil til wii.

Når jeg går ud og køber et kamera går jeg nok heller ikke ud og køber et af dårlig kvalitet, men jeg går heller ikke på nettet og sætter mig helt vildt meget ind i stoffet rent teknisk om kameraer eller spørger "eksperter" til råds om dem. Og kunne sikkert komme hjem med noget af højere kvalitet end det jeg ender med (også for min egen smag)

Mener også jeg hørte her på n-club for lang tid siden at rock band i virkeligheden egentlig er meget bedre end guitar hero og ikke kun grundet udvalget af sange. Og guitar hero har alligevel større succes... Ja nu er der sikkert et par stykker der vil sige at det ikke er casual eller et eller andet, men det er altså et spil der appellerer til en del i "den nye gruppe".
0
1ups givet

#33 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-09-2010 20:44

FORRESTEN så netop det at man er mere åben overfor at prøve spil som man måske ikke synes eller regner med at synes rykker 110% er også hvad der endelig så egentlig gør at man ved forskel på hvad der er "høj kvalitet" og "lav kvalitet". Men at man er mere villig til også at betale for spil som man ikke er lige så hyped på. Helt enig. NSMB og sågar wii fit sælger jo også til den hardcore... Og igen er det forresten jo så igen også det der betegner at gameren er "hardcore". Det er denne gamer som vil købe mange spil. Det ligger simpelthen ikke bare i at være kræsen fra den "casual", men også i at den casual ikke er villig til at bruge lige så mange penge på spil generelt. Så selv hvis der var en bunke af spil som den person vil kunne li' lige godt allesammen ville en casual stadigvæk være mere tilbøjelig til at vælge fra.

Jeg tvivler stærkt på at du vil finde mange af disse som vil se sig selv som deciderede entuisaster inden for spil og det er det der putter dem i denne gruppe og er grunden til at de ikke vil bruge lige så meget tid og/eller lige så mange penge på spil.
0
1ups givet

#34 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

24-09-2010 20:50

Jamen så ser vi jo ud til at være enige Alexander. Hvis du mener at kvalitet = kunden er tilfreds med produktet, så er jeg helt enig i at en "casual" ikke køber spil af dårlig kvalitet.
0
1ups givet

#35 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

25-09-2010 00:52

MILLIONS OF PEOPLE DIED TODAY WHEN TONS OF MASSIVE WALLS OF TEXT SUDDENLY FELL DOWN.
0
1ups givet