Skrevet af Zøvnig - 19-11-2006 21:07
Metroid Prime 3: Corruption er et af de mest ventede spil til Nintendos nyeste konsol. Vi var så heldige at få tid med en af de første udgaver af dette spil på D3-messen. Spillet er en fortsættelse til de 2 GameCube spil og er sidste del i Retro Studios triologi. Spillet styres med Wiimoten og Nunchucken, som de fleste nok har regnet ud. Den version vi prøvede på messen, er ikke den endelige, men gav et godt indblik i, hvad vi kan forvente os af den kommende stortitel.
Zøvnig's mening:
Jeg havde mine problemer med styringen lige til at starte med. Efter at være blevet sat hurtigt ind i styringen kastede jeg mig ud i en velkendt Metroid Mission. Der skulle blastes nogle monstre, åbnes nogle døre og jeg fik også mulighed for at trille mig sammen til den berømte lille Morph Ball.
Som nævnt havde jeg mine problemer med styringen af Metroid lige til at starte med. Det er noget helt nyt at skulle sørge for, at Wiimoten hele tiden peger mod skærmen. Nunchucken fungerede glimrende, og med de to knapper kunne jeg både lave mig til Morph Ball og locke ind på mine modstandere. Da jeg lige havde fået vendt mig til systemet, fungerede styringen faktisk ganske godt.
Grafikken var ikke bedre, end det vi har set på GameCuben. Til gengæld var der nogle fede ting i spillet, jeg virkelig jublede over. I den sidste del af spillet sprang to væsner ned, der havde skjolde op foran sig. Disse skjolde gjorde, at jeg ikke kunne ramme dem. Jeg kunne her skyde Nunchucken frem af for at sende en stråle ud af venstre arm på vores heltinde. Når den så ramte skjoldet og jeg trak tilbage i Nunchucken, rev jeg skjoldet ud af hænderne på min modstander. En virkelig fed effelt som iøvrigt også kan bruges til at fjerne genstande med i spillet, så man f.eks kan komme frem til døre, der ellers er dækket til med f.eks nedfaldende sten.
Alt i alt havde jeg stor optur over denne demo af Metroid og jeg glæder mig om muligt endnu mere til næste år, hvor spillet udkommer. Det skal dog siges, at det er svært at styre i starten og jeg vil tro, det kræver en del tid, før man mestrer styringen helt.
GameMast1r's mening:
Selvom jeg generelt ikke er så meget for Metroidserien, så overraskede dette spil mig virkeligt positivt. Hvis man allerede havde vænnet sig til Wiimoten og dens funktioner, faldt styringen hurtigt på plads inden for et kort stykke tid. Den fungerede næsten perfekt, og de nye funktioner som ”gribestrålen” tilføjede mere til gameplay’et, end man skulle tro. Desværre oplevede jeg også, at Wiimoten ikke altid pegede der på skærmen, hvor den skulle, men dette kan selvfølgelig blot have været en demofejl.
Grafikken var efter min mening noget af det bedste, man kunne finde på Nintendostanden, men meget højere end GameCube-niveau var den ikke. På trods af dette overvejer jeg nu for første gang at købe dette spil til Wii alene på grund af den unikke styring. Dette spil var nok et af de bedste, man kunne finde på D3.
#1 - Freso
Level: 1 (Goomba)
20-11-2006 00:14
N-gamez rapporterede jo også allerede i fredags at sensoren på de fire store skærme ikke virkede optimalt pga. placering ift. skærmen, så...#2 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
20-11-2006 00:28
Så hvad er det du vil frem til? Udover lige at reklamere lidt? Alle er klar over at et build man møder på en masse ikke er den samme oplevelse som den man får derhjemme. Ofte er det ældre builds og i forbindelse med Wii er det en kendt sag at der har været styrings problemer af den ene eller anden grund til alle messer. Dels fordi der er så mange Wiimotes aktiveret af signalerne kan forstyrre hinanden og dels fordi udstyret ikke altid er sat op optimalt. Det vi gør opmærksom er netop der kan være tale om en simpel demo fejl. Men hey du fik din reklame#3 - Freso
Level: 1 (Goomba)
20-11-2006 00:47
Reklame for hvad? Og hvad skulle jeg få ud af den reklame?#4 - KOS-MOS
Level: 2 (Keese)
20-11-2006 01:00
af hvad jeg kunne se på video'en... jeg syntes ikke Zøvnig så ud til at have lige så mange problemmer med styringen end jeg havede i Red Steel... i Red Steel kom der KONSTANT en besked op hvor den bedte en træde tilbage fordi man var for tæt på sensorbaren... og når den gjorde det kunne man slet ikke sigte rigtigt >_<#7 - N-Freak
Level: 1 (Goomba)
20-11-2006 16:42
Jeg nåede ikke af prøve det. Men jeg skal stadigvæk ha' det når det kommer.#8 - Rotjen
Level: 1 (Goomba)
20-11-2006 17:03
Ridley ownede mig for hårdt!