SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Lanceringstrailer for Wha...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

D3: First impressions af Metroid Prime 3: Corruption

Skrevet af Zøvnig - 19-11-2006 21:07

Metroid Prime 3: Corruption er et af de mest ventede spil til Nintendos nyeste konsol. Vi var så heldige at få tid med en af de første udgaver af dette spil på D3-messen. Spillet er en fortsættelse til de 2 GameCube spil og er sidste del i Retro Studios triologi. Spillet styres med Wiimoten og Nunchucken, som de fleste nok har regnet ud. Den version vi prøvede på messen, er ikke den endelige, men gav et godt indblik i, hvad vi kan forvente os af den kommende stortitel.

Zøvnig's mening:
Jeg havde mine problemer med styringen lige til at starte med. Efter at være blevet sat hurtigt ind i styringen kastede jeg mig ud i en velkendt Metroid Mission. Der skulle blastes nogle monstre, åbnes nogle døre og jeg fik også mulighed for at trille mig sammen til den berømte lille Morph Ball.

Som nævnt havde jeg mine problemer med styringen af Metroid lige til at starte med. Det er noget helt nyt at skulle sørge for, at Wiimoten hele tiden peger mod skærmen. Nunchucken fungerede glimrende, og med de to knapper kunne jeg både lave mig til Morph Ball og locke ind på mine modstandere. Da jeg lige havde fået vendt mig til systemet, fungerede styringen faktisk ganske godt.

Grafikken var ikke bedre, end det vi har set på GameCuben. Til gengæld var der nogle fede ting i spillet, jeg virkelig jublede over. I den sidste del af spillet sprang to væsner ned, der havde skjolde op foran sig. Disse skjolde gjorde, at jeg ikke kunne ramme dem. Jeg kunne her skyde Nunchucken frem af for at sende en stråle ud af venstre arm på vores heltinde. Når den så ramte skjoldet og jeg trak tilbage i Nunchucken, rev jeg skjoldet ud af hænderne på min modstander. En virkelig fed effelt som iøvrigt også kan bruges til at fjerne genstande med i spillet, så man f.eks kan komme frem til døre, der ellers er dækket til med f.eks nedfaldende sten.

Alt i alt havde jeg stor optur over denne demo af Metroid og jeg glæder mig om muligt endnu mere til næste år, hvor spillet udkommer. Det skal dog siges, at det er svært at styre i starten og jeg vil tro, det kræver en del tid, før man mestrer styringen helt.

GameMast1r's mening:
Selvom jeg generelt ikke er så meget for Metroidserien, så overraskede dette spil mig virkeligt positivt. Hvis man allerede havde vænnet sig til Wiimoten og dens funktioner, faldt styringen hurtigt på plads inden for et kort stykke tid. Den fungerede næsten perfekt, og de nye funktioner som ”gribestrålen” tilføjede mere til gameplay’et, end man skulle tro. Desværre oplevede jeg også, at Wiimoten ikke altid pegede der på skærmen, hvor den skulle, men dette kan selvfølgelig blot have været en demofejl.

Grafikken var efter min mening noget af det bedste, man kunne finde på Nintendostanden, men meget højere end GameCube-niveau var den ikke. På trods af dette overvejer jeg nu for første gang at købe dette spil til Wii alene på grund af den unikke styring. Dette spil var nok et af de bedste, man kunne finde på D3.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Freso

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 00:14

N-gamez rapporterede jo også allerede i fredags at sensoren på de fire store skærme ikke virkede optimalt pga. placering ift. skærmen, så...
0
1ups givet

#2 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

20-11-2006 00:28

Så hvad er det du vil frem til? Smiley Udover lige at reklamere lidt? Alle er klar over at et build man møder på en masse ikke er den samme oplevelse som den man får derhjemme. Ofte er det ældre builds og i forbindelse med Wii er det en kendt sag at der har været styrings problemer af den ene eller anden grund til alle messer. Dels fordi der er så mange Wiimotes aktiveret af signalerne kan forstyrre hinanden og dels fordi udstyret ikke altid er sat op optimalt. Det vi gør opmærksom er netop der kan være tale om en simpel demo fejl. Men hey du fik din reklame Smiley
0
1ups givet

#3 - Freso

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 00:47

Reklame for hvad? Og hvad skulle jeg få ud af den reklame?
Det jeg pointerede var jo netop at det var kendt (før messen åbnede for offentligheden) at Wii'ens sensor ikke var optimalt placeret på midterklodsen, hvilket netop giver mere vægt til argumentet om at det er en demofejl, end at det skulle være en Wii-/spilfejl.
0
1ups givet

#4 - KOS-MOS

Level: 2 (Keese)

20-11-2006 01:00

af hvad jeg kunne se på video'en... jeg syntes ikke Zøvnig så ud til at have lige så mange problemmer med styringen end jeg havede i Red Steel... i Red Steel kom der KONSTANT en besked op hvor den bedte en træde tilbage fordi man var for tæt på sensorbaren... og når den gjorde det kunne man slet ikke sigte rigtigt >_<
det skal siges at jeg kun spille 3 spil på D3 (til Wii) Wii Sports boxing Red Steel og et eller andet spil med nogle minigames (et hvor man skulle kører med tanks og skude andre tanks)
men fik spillet Red Steel mange gange og alle gangene havede jeg problemmer... det skal dog siges at det ikke har taget modet fra mig til at få en Wii når den udkommer Smiley
0
1ups givet

#5 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

20-11-2006 14:39

Uf... ej... uf...
Jeg glæder mig! Smiley
0
1ups givet

#6 - jogge2670

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 15:16

hvordan var det at spill på en wii?
0
1ups givet

#7 - N-Freak

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 16:42

Jeg nåede ikke af prøve det. Smiley Men jeg skal stadigvæk ha' det når det kommer. Smiley
0
1ups givet

#8 - Rotjen

Level: 1 (Goomba)

20-11-2006 17:03

Ridley ownede mig for hårdt! Smiley
(det var mest på grund af at jeg ikke vidste hvordan man lock-on'ede) Smiley
0
1ups givet