Skrevet af Lukas Skywalker - 15-06-2010 19:46
Det nyeste Zelda spil er blevet annonceret, og navnet er The Legend of Zelda: Skyward Sword. Dette spil udkommer selvfølgelig til Wii, og det centrerer om Master Sword og himlen - deraf navnet Skyward Sword.
Spillet ligner umiddelbart The Legend of Zelda: Twilight Princess, men er meget mere farvestrålende. Nærmest ligesom The Legend of Zelda: Ocarina of Time og The Wind Waker.
The Legend of Zelda: Skyward Sword vil arealmæssigt være mindre end Twilight Princess. I Twilight Princess var spillet nemlig for stort i forhold til hvad der rent faktisk var af indhold.
At bevæge Wii Remoten, med Wii MotionPlus, vil være en stor del af spillet, og skal bruges til rigtigt mange ting. I spillet vil man f.eks. kunne lade sit sværd op ved at holde det op mod himlen, og derved slå kraftigere. Man kan også nu rulle bomber, i tillæg til at sætte og kaste dem. Selvom man skal bevæge Wii Remoten meget, kom Wii MotionPlus først sent med i spillet. Det kom først efter at hovedudvikleren på Wii Sports Resort sagde til dem, at han fik smag på at lave et Zelda-spil efter at have lavet sværd-spillet i Wii Sports Resort.
I stedet for bare at pege med sin Wii Remote, skal man nærmere bruge Wii Remoten som en slags 3D-mus. Derfor besluttede de endegyldigt at inkludere Wii MotionPlus.
The Legend of Zelda: Skyward Sword udkommer i USA sidst i 2010/starten af 2011, men det vides ikke om dette gælder for Europa.
#1 - Wii
Level: 2 (Keese)
15-06-2010 19:49
Er det kun mig der tænker over hvad det betyder i det klip hvor link hopper ud fra en kløft? han er højt oppe ihvertfald... ???#2 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
15-06-2010 19:53
Man holdt da aldrig sværdet op mod himlen i Link to the Past.#4 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
15-06-2010 19:56
Eagle - Jo det gjorde man da, men dog vist ikke lige når man ladede sværdet op ... Rettet#5 - Grauling
Level: 23 (Skree)
15-06-2010 19:59
Kunne man forestille sig at sværdet har noget med flyvning at gøre..kunne man jo forestille sig når den nu har den titel som spillet har xD!#7 - Jainay
Level: 2 (Keese)
15-06-2010 20:06
Tænker bare lidt, hvad har den der pigeskikkelse med svæaret at gøre nu dog så? Hvad var hun og hvad skal hun bruges til?#9 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
15-06-2010 20:12
Skuffende fremvisning. Det var tydeligvis teknikken, der drillede, men det gav dog ikke desto mindre et dårligt indtryk af spillet. Ikke mindst fordi, der faktisk kun var den nye styremåde at fremvise.#10 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
15-06-2010 20:20
^ Hvad nytter det? Så vil du bare råbe op om hvordan de voldtager serien og ikke lytter til fansne.#13 - Morztan
Level: 1 (Goomba)
15-06-2010 20:27
Tror jeg i protest vil springe dette Zelda over. Der var intet nyt under solen, gameplay-mæssigt.#14 - YamiMario
Level: 1 (Goomba)
15-06-2010 20:30
Jeg er ligeglad, bare spillet er undeholdene, så er jeg tilfreds.#16 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
15-06-2010 20:39
Det er ironisk, at Reggie i starten af konferencen gjorde et stort nummer ud af at understrege, at teknologisk udvikling i sig selv ikke gør et spil godt, hvorefter de fremviser Zelda Wii, hvor det udelukkende er den nye integrerede 'Wii Sports Resort-control', som er nyheden.#17 - Grauling
Level: 23 (Skree)
15-06-2010 20:54
Synes faktisk den nye menu er super svedig man kan hurtig skifte våben så man ikke behøver at have pauser i ellers intense kampe#18 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 21:00
Ret fantastisk at I allerede nu kan se, at spillet er fuldstændig fri for nytænkning. Gad godt at kunne udlede et helt spil udfra hvad der essentielt er en tech demo.#19 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
15-06-2010 21:41
Jeg kan allerede nu se, at dette spil er spild af penge#20 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-06-2010 21:51
ja, spild af penge ...#21 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 21:58
Hvad betyder "voksent", og hvorfor er alle så glade for det?#23 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-06-2010 22:20
Nej nej, jeg ved det er et dumt ord at bruge. Derfor jeg brugte gåseøjne.#24 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 22:22
Forstår stadig ikke hvad voksent er. Hvis du mener M-rated, kan jeg kun være uening. Ligeledes hvis du mener gråt og fotorealistisk.#26 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-06-2010 22:31
Jeg mener handling og fortælleteknik, men jeg mener også at turde fx bruge blod, fx at bruge den slags, der ikke minder én om at "nå ja, det skal kunne spilles af alle". Men jeg synes du har nogle gode pointer, og det er generelt en interessant diskussion (nok bare ikke én vi bør tage her)#27 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 22:39
Så vidt kan jeg godt følge dig. Zelda har brug for meget mere end "Ganon stjal prinsessen, og du skal redde hende". Om blod ligefrem er nødvendigt, ved jeg nu ikke. Jeg ser det egentlig kun som en grafisk effekt, der kan være på sin plads nogle steder, men som ikke nødvendigvis bidrager til et mere voksent udtryk (MadWorld er et ekstremt eksempel på det modsatte, haha).#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
15-06-2010 23:01
Skulle blod gøre et Zelda-spil mere interessant? Oh God. Al den snak om "voksenspil" er godt nok kedelig.#29 - Kanin
Level: 23 (Skree)
15-06-2010 23:15
Alexander Brock Petersen I det store og hele ligner det et Twilight Princess - nu blot med integrerede motion controls og lidt Wind Waker-grafik. Det ophidser mig desværre ikke synderligt.
Kan ikke være mere uenig. TP virker for mig, kantet og gammeldage. TWW virker for mig gennemført og lækkert, selv i dag (ca 8 år efter!).
Celshading gav spillet en dejlig rund og formfuldent "feel" - hvilket jeg kun tror kan gavne Skyward Sword (Og så mange andre Wii spil, men det er en anden snak...).
Personligt havde jeg ikke forventet at det ville "ligne" noget mere end TP. Det materiale Nintendo viste frem af Skyward Sword (SS), kan umuligt have været udfordrende for Wii - og jeg ville gætte på, at de ville udnytte de ekstra kræfter Wiien nu engang har over Gamecube....
Nu udtrykker nyheden her det, som om at SS arealmæssigt vil være mindre.
Faktum er, at Zelda-teamet ønskede at udnytte arealet i TP bedre, end de gjorde. Zelda-teamet udtrykte de ville fylde mere spilmæssigt indhold i arealet... Det kan self' tolkes til at arealet bliver mindre. Måden de udtrykte det på, kan ligeledes tolkes på anden vis.
Det jeg ville frem til var egentlig, at SS eftersigende har været under udvikling siden TP udkom på Wii. De ønskede at udnytte Wii'en mere end hvad TP gjorde.
Motion Plus controls påstår udviklingsholdet, først blev implementeret meget sent i processen.
Da Wiisports Resort var under udvikling med Motion Plus, siger Zelda-teamet, at de kiggede på Motion Plus, men valgte det fra.
... Det var først efter release af Resort (og succesen med sværdduellen) at Zelda-teamet tog det til sig....
Derfor:
Alexander Brock Petersen Men forhåbentligt sker der flere ændringer end blot det. En større og mere uddybende overworld, sværere fjender og lignende.
Burde dette sagtens kunne forkomme. Hvorfor betvivle det, på en uheldig præsentation?
Super Mario Galaxy 2 har tilsyneladende højere sværdhedsgrad og mere af det gode - nok til at blive ranked som det bedste spil nogensinde på gamerankings. Hvorfor skulle denne halvdårlige E3 fremvisning forhindre Zelda SS i det samme?
#30 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 23:19
Virker dog ikke lovende at de smed Motion+ på sent i stedet for at bygge hele spillet op omkring det.#31 - Kanin
Level: 23 (Skree)
15-06-2010 23:24
Det er så en ny bekymring... Har en fornemmelse af (intet bedre end personlig fornemmelse!), at det ikke har været den store udfordring at tilføje Motion Plus, nu hvor Gamecube udgaven ikke var på tale.............#32 - Jonas
Level: 15 (Geega)
15-06-2010 23:25
Det kan jo selvfølgelig være at det har reddet spillet fra at blive en ren waggle-fest.#33 - Reflexis
Level: 1 (Goomba)
15-06-2010 23:34
Synes ærligt talt at dem der taler om at springe spillet over gør sig en stor fejltalelse. Det vi har set hidtil er jo blot et demo stykke, grafikken blir trods alt bedre.#34 - Reflexis
Level: 1 (Goomba)
15-06-2010 23:35
Glemte lige en sidste note: ELSKEDE WIND WAKER TIL GAMECUBE. Selvom det var putte nutte var det elskeligt og et fedt univers#35 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
15-06-2010 23:41
Nintendo skal nok komme på bedre tanker og lave bedre trailers fremover, når de indser at de mister 1 salg per Zelda spil pga. Morztans boykot.#36 - Reflexis
Level: 1 (Goomba)
15-06-2010 23:51
@Navn#37 - ChaosHydrA
Level: 2 (Keese)
15-06-2010 23:52
jeg synes det ser fantastisk ud, meget farverigt og fyldigt. Stilen minder mig netop på grund af den meget tykke farve om A Link to the Past og det er kun godt. Det er et fantasi spil og miljø/fjender i Zelda skal være favrverige og spændende. Det er udemærket med lidt mørke men det gør det hele lidt trist i længden.#38 - Moses
Level: 3 (Koopa-Troopa)
16-06-2010 00:12
jeg synes grafiken er en mellem ting af super mario grafik. og cel-shadede grafik. jeg for det næsten dårligt af at komme på n-club og få "smidt" så mange negative ting i hovedet. det er altid nemmere at sige noget skidt end noget godt. spillet for mig til at tænke på A Link to the Past hvilket er en god ting. og så brokker i jer overstyringen på en tech demo af spillet er det ikke lige meget bare spillet virker den dag i køber alle jer der brokker jeg kan jo bare lade være med at købe det eller få jeg en xbox360 og fabel 3 der er god grafik nintendo har aldrig været de førrende på den garfiske siden så hvordan kan i tro de skulle være det nu ?#39 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
16-06-2010 09:22
Har I slet ikke set efter? Lægger I slet ikke mærke til hvad Nintendo laver?#40 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
16-06-2010 11:36
Jeg håber bare ikke at hele spillet bliver lige så indelukket som tech demo'en. Håber bare det er et område de hurtigt har bikset sammen.#41 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
16-06-2010 15:15
Jeg er også dybt skuffet over traileren/det fremviste. øv øv. Håber det er langt fra færdigt efter hvad jeg har set her.#42 - Jainay
Level: 2 (Keese)
16-06-2010 15:21
Det virker altså langt bedre end det man så på scenen, alle de folk der spillede det rundt omkring på messen bagefter fungerede det fejlfrit ved. Det var enten signalfejl eller noget forstyrrelse med lyset.#43 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
16-06-2010 15:38
Den fulde trailer: http://www.youtube.com/watch?v=q5JkV5o_k5A#44 - Kristian Mols
Level: ()
16-06-2010 18:02
holy smokes der blev jeg skuffet... der er jo INTET nyt at spore i traileren det er muligt at det findes i selve spillet men helt ærligt må nintendo snart til at fedte sig ud af deres gamle opskrift... Den er fantastisk... men nu har vi prøvet den!#45 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
16-06-2010 21:07
Jonas linkede mig den her i går, og jeg synes den rammer Nintendos fanbase ret godt#46 - Jonas
Level: 15 (Geega)
16-06-2010 21:18
Som Eagle mindede mig om, må man ALDRIG linke folk til TV Tropes. Jeg beklager meget.#49 - kahka
Level: 1 (Goomba)
17-06-2010 18:03
Synes det ser meget fedt ud.#50 - Grauling
Level: 23 (Skree)
17-06-2010 18:07
Synes personligt også at spille så mega fedt ud ! Glæder mig til at se mere fra det