N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2010: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Skrevet af Lukas Skywalker - 15-06-2010 19:46

Det nyeste Zelda spil er blevet annonceret, og navnet er The Legend of Zelda: Skyward Sword. Dette spil udkommer selvfølgelig til Wii, og det centrerer om Master Sword og himlen - deraf navnet Skyward Sword.


Spillet ligner umiddelbart The Legend of Zelda: Twilight Princess, men er meget mere farvestrålende. Nærmest ligesom The Legend of Zelda: Ocarina of Time og The Wind Waker.

The Legend of Zelda: Skyward Sword vil arealmæssigt være mindre end Twilight Princess. I Twilight Princess var spillet nemlig for stort i forhold til hvad der rent faktisk var af indhold.

At bevæge Wii Remoten, med Wii MotionPlus, vil være en stor del af spillet, og skal bruges til rigtigt mange ting. I spillet vil man f.eks. kunne lade sit sværd op ved at holde det op mod himlen, og derved slå kraftigere. Man kan også nu rulle bomber, i tillæg til at sætte og kaste dem. Selvom man skal bevæge Wii Remoten meget, kom Wii MotionPlus først sent med i spillet. Det kom først efter at hovedudvikleren på Wii Sports Resort sagde til dem, at han fik smag på at lave et Zelda-spil efter at have lavet sværd-spillet i Wii Sports Resort.

I stedet for bare at pege med sin Wii Remote, skal man nærmere bruge Wii Remoten som en slags 3D-mus. Derfor besluttede de endegyldigt at inkludere Wii MotionPlus.

The Legend of Zelda: Skyward Sword udkommer i USA sidst i 2010/starten af 2011, men det vides ikke om dette gælder for Europa.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Wii

Level: 2 (Keese)

15-06-2010 19:49

Er det kun mig der tænker over hvad det betyder i det klip hvor link hopper ud fra en kløft? han er højt oppe ihvertfald... ???
0
1ups givet

#2 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

15-06-2010 19:53

Man holdt da aldrig sværdet op mod himlen i Link to the Past.
0
1ups givet

#3 - PD

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 19:55

Måske slog Zelda op med ham?
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

15-06-2010 19:56

Eagle - Jo det gjorde man da, men dog vist ikke lige når man ladede sværdet op Smiley ... Rettet Smiley
0
1ups givet

#5 - Grauling

Level: 23 (Skree)

15-06-2010 19:59

Kunne man forestille sig at sværdet har noget med flyvning at gøre..kunne man jo forestille sig når den nu har den titel som spillet har xD!
0
1ups givet

#6 - E

Level: 4 (Stalkid)

15-06-2010 20:04

.. .. jeg glæder mig .. .. kan ikke sige andet lige nu!!
0
1ups givet

#7 - Jainay

Level: 2 (Keese)

15-06-2010 20:06

Tænker bare lidt, hvad har den der pigeskikkelse med svæaret at gøre nu dog så? Hvad var hun og hvad skal hun bruges til?
0
1ups givet

#8 - Nikra

Level: 9 (Bob-omb)

15-06-2010 20:08

Og der er tilføjet et nyt våben: En pisk.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-06-2010 20:12

Skuffende fremvisning. Det var tydeligvis teknikken, der drillede, men det gav dog ikke desto mindre et dårligt indtryk af spillet. Ikke mindst fordi, der faktisk kun var den nye styremåde at fremvise.

I det store og hele ligner det et Twilight Princess - nu blot med integrerede motion controls og lidt Wind Waker-grafik. Det ophidser mig desværre ikke synderligt.

I øvrigt så spillet ikke ud til at være særlig langt henne i udvikling. Det skulle ikke undre mig, hvis udgivelsen bliver rykket til slutningen af 2011. Det ville være typisk Zelda-teamet.

Jeg venter stadig på den dag, hvor Nintendo virkelig giver Zelda-serien en ny start. Det skal snart ske, ellers tror jeg mange folk begynder at miste interessen.
0
1ups givet

#10 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

15-06-2010 20:20

^ Hvad nytter det? Så vil du bare råbe op om hvordan de voldtager serien og ikke lytter til fansne.
0
1ups givet

#11 - Dew

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 20:21

It's on
0
1ups givet

#12 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

15-06-2010 20:21

Det her er bare slet ikke hvad masserne vil have! Smiley
0
1ups givet

#13 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 20:27

Tror jeg i protest vil springe dette Zelda over. Der var intet nyt under solen, gameplay-mæssigt.
0
1ups givet

#14 - YamiMario

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 20:30

Jeg er ligeglad, bare spillet er undeholdene, så er jeg tilfreds.
0
1ups givet

#15 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

15-06-2010 20:32

Det er da lige meget Smiley
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-06-2010 20:39

Det er ironisk, at Reggie i starten af konferencen gjorde et stort nummer ud af at understrege, at teknologisk udvikling i sig selv ikke gør et spil godt, hvorefter de fremviser Zelda Wii, hvor det udelukkende er den nye integrerede 'Wii Sports Resort-control', som er nyheden.

Sværd-kontrollen virker super cool. Men forhåbentligt sker der flere ændringer end blot det. En større og mere uddybende overworld, sværere fjender og lignende. Jeg tror, der er mange, der ikke kun ønsker nye gameplay-mekanismer - men også nyt 'content', der fremviser nye sider af Zelda-universet.
0
1ups givet

#17 - Grauling

Level: 23 (Skree)

15-06-2010 20:54

Synes faktisk den nye menu er super svedig Smiley man kan hurtig skifte våben så man ikke behøver at have pauser i ellers intense kampe Smiley
0
1ups givet

#18 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 21:00

Ret fantastisk at I allerede nu kan se, at spillet er fuldstændig fri for nytænkning. Gad godt at kunne udlede et helt spil udfra hvad der essentielt er en tech demo.
0
1ups givet

#19 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

15-06-2010 21:41

Jeg kan allerede nu se, at dette spil er spild af penge Smiley

Nej seriøst, det ser faktisk ret godt ud. Men bl.a. pga. den lidt uheldige fremvisning er det lidt svært at sige, medmindre man er en så glimrende markedsanalytiker som f.eks. Michael Pachter og Alexander Brock. BAM.
0
1ups givet

#20 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-06-2010 21:51

ja, spild af penge ... Smiley

Nøj, jeg blev skuffet over det visuelle udtryk.
Jeg havde allermest håbet på, at de ville vælge et mere modent look end Twilight Princess (da jeg ikke synes det var "voksent" nok).
Men HVIS de så alligevel valgte at gøre det mere "nuttet" end TP (hvilket de åbenbart har gjort, jeg ved godt at det kun er en tech demo) så synes jeg bare lige så godt de kunne have gået all the way og have valgt den ægte TWW celshade grafik.

MotionPlus: det fet man
Selvom de måske ikke viste det så godt her Smiley
0
1ups givet

#21 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 21:58

Hvad betyder "voksent", og hvorfor er alle så glade for det?
0
1ups givet

#22 - Dew

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 22:04

Utroligt så mange der bruger fet-udtrykket nu til dags Smiley
0
1ups givet

#23 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-06-2010 22:20

Nej nej, jeg ved det er et dumt ord at bruge. Derfor jeg brugte gåseøjne.
Jeg kunne bare godt tænke mig at opleve Zelda på en ny måde, og det kunne fx være med et mere modent feel.
0
1ups givet

#24 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 22:22

Forstår stadig ikke hvad voksent er. Hvis du mener M-rated, kan jeg kun være uening. Ligeledes hvis du mener gråt og fotorealistisk.
0
1ups givet

#25 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

15-06-2010 22:31

.
0
1ups givet

#26 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-06-2010 22:31

Jeg mener handling og fortælleteknik, men jeg mener også at turde fx bruge blod, fx at bruge den slags, der ikke minder én om at "nå ja, det skal kunne spilles af alle". Men jeg synes du har nogle gode pointer, og det er generelt en interessant diskussion (nok bare ikke én vi bør tage her) Smiley
0
1ups givet

#27 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 22:39

Så vidt kan jeg godt følge dig. Zelda har brug for meget mere end "Ganon stjal prinsessen, og du skal redde hende". Om blod ligefrem er nødvendigt, ved jeg nu ikke. Jeg ser det egentlig kun som en grafisk effekt, der kan være på sin plads nogle steder, men som ikke nødvendigvis bidrager til et mere voksent udtryk (MadWorld er et ekstremt eksempel på det modsatte, haha).

Derudover synes jeg ikke, at en voksen historie og fortælleteknik er noget, der nødvendigvis udelukkes af en lettere Wind Waker-agtig grafikstil.
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-06-2010 23:01

Skulle blod gøre et Zelda-spil mere interessant? Oh God. Al den snak om "voksenspil" er godt nok kedelig.

Jeg er ikke fan af den cel-shadede grafik, og det virker underligt, at Nintendo genbruger den, når mange beklagede sig over den i forbindelse med The Wind Waker. Jeg tror dog, det er en måde at løse de grafiske begrænsninger, Zelda-teamet har stødt på med Wii-hardwaren. Textures i Twilight Princess var meget grimme, den nye grafiske stil formindsker dette texture-problem. Derfor er det ok. Der er dog bare ikke den store nyhedsværdi i grafikken. Det er fint nok, men man sidder ikke tilbage med den "wow"-oplevelse, som da fx Twilight Princess blev annonceret i 2004.
0
1ups givet

#29 - Kanin

Level: 23 (Skree)

15-06-2010 23:15

Alexander Brock Petersen I det store og hele ligner det et Twilight Princess - nu blot med integrerede motion controls og lidt Wind Waker-grafik. Det ophidser mig desværre ikke synderligt.



Kan ikke være mere uenig. TP virker for mig, kantet og gammeldage. TWW virker for mig gennemført og lækkert, selv i dag (ca 8 år efter!).
Celshading gav spillet en dejlig rund og formfuldent "feel" - hvilket jeg kun tror kan gavne Skyward Sword (Og så mange andre Wii spil, men det er en anden snak...).

Personligt havde jeg ikke forventet at det ville "ligne" noget mere end TP. Det materiale Nintendo viste frem af Skyward Sword (SS), kan umuligt have været udfordrende for Wii - og jeg ville gætte på, at de ville udnytte de ekstra kræfter Wiien nu engang har over Gamecube....

Nu udtrykker nyheden her det, som om at SS arealmæssigt vil være mindre.
Faktum er, at Zelda-teamet ønskede at udnytte arealet i TP bedre, end de gjorde. Zelda-teamet udtrykte de ville fylde mere spilmæssigt indhold i arealet... Det kan self' tolkes til at arealet bliver mindre. Måden de udtrykte det på, kan ligeledes tolkes på anden vis.
Det jeg ville frem til var egentlig, at SS eftersigende har været under udvikling siden TP udkom på Wii. De ønskede at udnytte Wii'en mere end hvad TP gjorde.
Motion Plus controls påstår udviklingsholdet, først blev implementeret meget sent i processen.
Da Wiisports Resort var under udvikling med Motion Plus, siger Zelda-teamet, at de kiggede på Motion Plus, men valgte det fra.
... Det var først efter release af Resort (og succesen med sværdduellen) at Zelda-teamet tog det til sig....

Derfor:

Alexander Brock Petersen Men forhåbentligt sker der flere ændringer end blot det. En større og mere uddybende overworld, sværere fjender og lignende.


Burde dette sagtens kunne forkomme. Hvorfor betvivle det, på en uheldig præsentation?
Super Mario Galaxy 2 har tilsyneladende højere sværdhedsgrad og mere af det gode - nok til at blive ranked som det bedste spil nogensinde på gamerankings. Hvorfor skulle denne halvdårlige E3 fremvisning forhindre Zelda SS i det samme?

0
1ups givet

#30 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 23:19

Virker dog ikke lovende at de smed Motion+ på sent i stedet for at bygge hele spillet op omkring det.
0
1ups givet

#31 - Kanin

Level: 23 (Skree)

15-06-2010 23:24

Det er så en ny bekymring... Har en fornemmelse af (intet bedre end personlig fornemmelse!), at det ikke har været den store udfordring at tilføje Motion Plus, nu hvor Gamecube udgaven ikke var på tale.............

.... Men ellers har du ret xD
0
1ups givet

#32 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-06-2010 23:25

Det kan jo selvfølgelig være at det har reddet spillet fra at blive en ren waggle-fest.
0
1ups givet

#33 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 23:34

Synes ærligt talt at dem der taler om at springe spillet over gør sig en stor fejltalelse. Det vi har set hidtil er jo blot et demo stykke, grafikken blir trods alt bedre.
Mht. at spillet er i samme stil som det sidste synes jeg er FEDT og ikke noget at direkte kritisere, da man trods alt købte Zelda spillene på sin gameboy selvom der ikke var noget banebrydende fra spil til spil ;p Det er jo for satan de nye puzzles, monstre og områder vi vil have, ikke nødvendigvis en revolutionerende eller anderledes stil. Vil dog sige at jeg er enig i at det godt måtte være lidt mere creepy og ikke så putte nuttet. Det er trods alt ondskaben der truer med at ødelægge elskede Hyrule.
Jeg er spændt på at se spillet og den nye control funktion og ser vildt frem til at bruge mange timer bag skærmen til denne titel! Skal siges at jeg ellers har været meget dårlig til at spendere penge på wii titler efter for mange skuffelser... Dette inkluderer desuden NSMB, men Zelda har I lang tid altid være lyspunktet på hver Nintendo konsol jeg har haft og tvivler på det ændrer sig.
En sidste ting til de skeptiske: Lang tid til release, det skal nok lysne for jer Smiley
0
1ups givet

#34 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 23:35

Glemte lige en sidste note: ELSKEDE WIND WAKER TIL GAMECUBE. Selvom det var putte nutte var det elskeligt og et fedt univers Smiley
0
1ups givet

#35 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

15-06-2010 23:41

Nintendo skal nok komme på bedre tanker og lave bedre trailers fremover, når de indser at de mister 1 salg per Zelda spil pga. Morztans boykot.

Jeg synes egentlig traileren så udemærket ud, og Motion+ får de forhåbentlig fixet så de ingame bevægelser ikke ser så stive ud ved release. Ved ikke helt hvad jeg synes om grafikken, tror som andre har nævnt at det er nødvendigt for at det skal ligne sit flotteste på Wii.

Glæder mig til at se hvordan de bruger det der insekt, det virker som en ret sjov item!
0
1ups givet

#36 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

15-06-2010 23:51

@Navn
Ja!!! Insekt-item'en ser vildt fed ud. Samle bomber og alt muligt, ret cool xD
0
1ups givet

#37 - ChaosHydrA

Level: 2 (Keese)

15-06-2010 23:52

jeg synes det ser fantastisk ud, meget farverigt og fyldigt. Stilen minder mig netop på grund af den meget tykke farve om A Link to the Past og det er kun godt. Det er et fantasi spil og miljø/fjender i Zelda skal være favrverige og spændende. Det er udemærket med lidt mørke men det gør det hele lidt trist i længden.

Jeg er træt af folk der vil have et mere modent look når det eneste i fantasy action rpg næsten allesammen omhandler mørke grotter og de samme slags fjender som vi associerer til frygt. Det ligner dog et meget tidligt stadie at spilelt trods alt da ikke alt ser for godt ud og det virker som sådan lidt tomt, der er næsten kun Link og 1 enkelt fjende af gangen. Jeg glæder mig dog vildt, synes det ser meget mere spændende ud en TP
0
1ups givet

#38 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

16-06-2010 00:12

jeg synes grafiken er en mellem ting af super mario grafik. og cel-shadede grafik. jeg for det næsten dårligt af at komme på n-club og få "smidt" så mange negative ting i hovedet. det er altid nemmere at sige noget skidt end noget godt. spillet for mig til at tænke på A Link to the Past hvilket er en god ting. og så brokker i jer overstyringen på en tech demo af spillet er det ikke lige meget bare spillet virker den dag i køber alle jer der brokker jeg kan jo bare lade være med at købe det eller få jeg en xbox360 og fabel 3 der er god grafik nintendo har aldrig været de førrende på den garfiske siden så hvordan kan i tro de skulle være det nu ?
0
1ups givet

#39 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

16-06-2010 09:22

Har I slet ikke set efter? Lægger I slet ikke mærke til hvad Nintendo laver?

Det er slående at se på forskellen i publikum den E3 hvor Twilight Princess blev vist og denne E3 hvor Skyward Sword blev vist. Dengang blev det fremvist til allersidst som den store overraskelse, der reddede Nintendos E3 og fik fans til at græde i kor. Denne gang blev det ryddet af vejen med det samme. Dengang var det mest af alt et forsøg på at tilfredsstille den etablerede masse. Denne gang er det ikke KUN jer/os det handler om, men alle. Nintendos filosofi om spil som alle kan deltage i er mere og mere fremtrædende.

Jeg vil forvente mig et spil i samme ånd som Spirit Tracks: Hvad jeg mener med det er at jeg ikke forventer udfordringerne bliver af samme gamle skuffe som OoT, bare mere komplicerede. Mange udfordringer bliver af den fantastiske skuffe hvor gamle og nye spillere er på lige bar bund. Øjet på døren for eksempel. Det bliver mere streamlined eventyr i stedet for de nostalgiske åbne vidder vi kender fra Hyrule. Spillet vil blive et resultat af spørgsmålet "Hvordan pakker og former vi Zelda, så det bliver lettilgængeligt og underholdende for gamle som nye spillere?". Alle ved hvad det vil sige at fægte med et svær i virkeligheden, kaste med ting, piske med ting osv. Alle ved hvad det vil sige at gå på opdagelse og opleve nye ting rundt om hvert hjørne. Alle ved hvad det vil sige at skulle kæmpe mod bad-guys. I sidste ende er det dét der er Zeldas livsnerve - jeg vil ikke kalde det andet for gamle skygger af fortidens begrænsninger, men jeg vil sige at det er nye tider. Det her spil bliver banebrydende og medrivende - jeg er ikke i tvivl. Det kræver et åbent sind, men det er også alt det kræver.
0
1ups givet

#40 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

16-06-2010 11:36

Jeg håber bare ikke at hele spillet bliver lige så indelukket som tech demo'en. Håber bare det er et område de hurtigt har bikset sammen.

Realistiske skov, where u at?
0
1ups givet

#41 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

16-06-2010 15:15

Jeg er også dybt skuffet over traileren/det fremviste. øv øv. Håber det er langt fra færdigt efter hvad jeg har set her. Smiley
0
1ups givet

#42 - Jainay

Level: 2 (Keese)

16-06-2010 15:21

Det virker altså langt bedre end det man så på scenen, alle de folk der spillede det rundt omkring på messen bagefter fungerede det fejlfrit ved. Det var enten signalfejl eller noget forstyrrelse med lyset.
0
1ups givet

#43 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

16-06-2010 15:38

Den fulde trailer: http://www.youtube.com/watch?v=q5JkV5o_k5A
0
1ups givet

#44 - Kristian Mols

Level: ()

16-06-2010 18:02

holy smokes der blev jeg skuffet... der er jo INTET nyt at spore i traileren det er muligt at det findes i selve spillet men helt ærligt må nintendo snart til at fedte sig ud af deres gamle opskrift... Den er fantastisk... men nu har vi prøvet den!
0
1ups givet

#45 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

16-06-2010 21:07

Jonas linkede mig den her i går, og jeg synes den rammer Nintendos fanbase ret godt Smiley

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/UnpleasableFanbase
0
1ups givet

#46 - Jonas

Level: 15 (Geega)

16-06-2010 21:18

Som Eagle mindede mig om, må man ALDRIG linke folk til TV Tropes. Jeg beklager meget.
Gå ikke ind på hjemmesiden! Du slipper aldrig levende derfra!
0
1ups givet

#47 - Kristian Mols

Level: ()

16-06-2010 22:21

^ han har evigt ret Smiley
0
1ups givet

#48 - Jainay

Level: 2 (Keese)

16-06-2010 22:31

Den hjemmeside er... FANTASTISK.
0
1ups givet

#49 - kahka

Level: 1 (Goomba)

17-06-2010 18:03

Smiley Synes det ser meget fedt ud.
Gider egentlig ikke rigtig diskutere hvorfor jeg synes det er fedt, da dem som er imod vil prøve at få mig til at se "lyset" (aka. at det er en skuffelse) men.. Jeg er optimist. & Der er stadig relativt lang tid før spillet udkommer så mon ikke om der sker lidt af hvert inden.

0
1ups givet

#50 - Grauling

Level: 23 (Skree)

17-06-2010 18:07

Synes personligt også at spille så mega fedt ud Smiley! Glæder mig til at se mere fra det Smiley
0
1ups givet