Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Factor 5 imponeret over Wii

Skrevet af Zøvnig - 09-02-2007 11:47

Factor 5 har tidligere været en stor støtte for Nintendo og var også folkene bag nogle af de grafisk flotteste spil til GameCuben. Tiderne er desværre skiftet og de arbejder i dag tættere sammen med Sony. Alligevel har Julian Eggebrecht stadig meget tilovers for både Nintendo og Wii.

I et interview med IGN ytrer han flere gange, at hvis samarbejdet mellem dem og Sony bliver ved med at være så godt, regner han med de fortsat primært laver spil til Playstation 3. Rent personligt gad han dog godt at kaste sig over Wiimoten og dens muligheder. Han ser dog stadig Sonys Playstation 3 som den konsol, der kommer til at sælge mest i denne generation.

Det, der nok er mest spændende for Nintendo-fans, er hans syn på Wii's ydevner. Han er ganske enkelt skuffet over grafikken, da han slet ikke mener, udviklerne har forstået det store grafiske potentiale, der ligger i konsollen.

IGN stiller ham spørgsmålet:

IGN Resident Evil 4 was a beautiful GCN title. Rogue Squadron was doing things at launch that developers still haven't done on Wii. Why do you think that is? Are studios getting sloppy on Wii?



Og til dette svarer han:

Julian: Yes. I'm so disappointed knowing exactly what the Wii can do -- and I still think nobody knows it better than we (no pun intended) (laughs). I really have to say, boy, am I disappointed! They all have finally figured out, five years into the hardware's life cycle, how to do at least basic shaders and a rim light, but that's what everybody does. But I still don't see enough bump and normal-mapping, if any. I still don't see enough post effects, although you would have insane fill-rates with Wii. I don't see any of that. I was digging out Rebel Strike the other day and was looking at it, and we had some people who were visiting ask, "Why isn't anybody else doing this on Wii?" And I am at a loss. I really am.



Sagt på en anden måde, så mener Julian Eggebrecht, at det er skuffende, hvor dårlig grafik der er på Wii-spil, og at det må skyldes dovenskab eller mangel på viden om at udnytte kræfterne i konsollen fra udviklernes side. Og manden har vel noget at have det i. Sammenlign GameCube launch-titlen Star Wars: Rogue Leader- Rogue Squadron II med spillene, der er ude til Wii. Og tænk så på, at dette spil udkom i 2001.

Lad os håbe, at udviklerne bliver bedre til at udnytte de grafiske muligheder i Wii.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

09-02-2007 11:57

det er rigtig nok.. wii kan meget mere end spiludviklerne lader deres spil give den lov til.. det er synd.. men jeg håber det kommer meget snart..
0
1ups givet

#2 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

09-02-2007 12:10

problemmet er af udvikler jo tit arbejder med pc/xbox og ps systemer meget, i forskel til nintendo, har nintendo ikke så mange flaskehalse, alle systemer i f.esk wii arbejder næsten samme hastighed(ikke hz), det vil sige af alle områder i en wii kan arbejde på fuld tryk, mens i andre systemer det kan føre til af det hakker.
0
1ups givet

#3 - PriCorp

Level: 1 (Goomba)

09-02-2007 14:27

Det kræver IMO ikke så mange tekniske forklaringer... Det er ganske enkelt udviklerne der går efter en hurtig gevindst ved at porte f.eks. PS2-spil, give dem Wii-controls, og sælge dem på WiiMote-hypen, i stedet for at bruge tid, folk og penge på rigtig at optimere spillende grafisk... og Nintendo har svært ved at stille store krav til 3.parts-udviklerne da de er bange for at de så flygter til andre platforme ligesom under GCN... Det er klart en af problemerne med Wiien at den kan meget mere end f.eks. EA og Activision's ports viser og hvis det bliver ved på den måde kan Wiien hurtigt få et ufortjent image af at være grafisk underlegen... En del af problemet skyldes nok at Nintendo endnu ikke selv har lagt den høje standard... Lad os håbe det ændrer sig med MP:3 Corruption!
0
1ups givet

#4 - Jeppe

Level: 1 (Goomba)

10-02-2007 13:59

Kunne ikke være mere enig i hans udtalelser.
0
1ups givet