N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Flere velkendte power-ups i Super Mario 3DS

Skrevet af Lukas Skywalker - 05-07-2011 18:17

Mario vil i det kommende Super Mario-spil til Nintendo 3DS, blot kaldet Super Mario, kunne få det berømte Tanooki Suit, hvor Mario blandt andet har evnen til at slå fjender omkuld, samt svæve. Andre velkendte Mario-forklædninger er dog også med.

I et interview med Official Nintendo Magazine udtaler Yoshiaki Koizumi, der bl.a. var instruktøren bag Super Mario Galaxy, at der vil være andre velkendte power-ups, end bare Tanooki Suit.

Also, I should point out that we don't necessarily decide on what number of famous Mario suits will appear in the game and proceed from there - we try to find interesting gameplay ideas and then try to settle on what to do in different places. But I can say that we will definitely have some more familiar suits than just the Tanooki Suit.

- Yoshiaki Koizumi


Som Yoshiaki Koizumi siger, så er det bestemt ikke bare et spørgsmål om, at få flest mulige klassiske power-ups med. I stedet for laver de interessante gameplay udfordringer, og ser derefter på hvilke power-ups der kunne give en hjælpende hånd/være livsnødvendige.

Super Mario til Nintendo 3DS står ifølge Nintend of Europes udgivelseskalender, til at udkomme engang i august dette år.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

05-07-2011 18:26

Jeg tror ikke det er meningen at Mario skal ligne en bæver, men snarere en Tanuki (japansk vaskebjørn)???
0
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

05-07-2011 18:28

^ Ah ja selvfølgelig. Skrev bare bæver og ville Google det når jeg havde resten af nyheden færdig... sådan sker stort set alle mine fejl faktisk Smiley
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-07-2011 19:33

Det er gået op for Nintendo, at substansen i 3D Mario-spil ikke appellerer til så mange gamere, som de havde håbet på. De vil dog ikke ændre substansen, da de elsker at udvikle disse spil. Derfor prøver de nu på at bruge samme substans fra tidligere 3D Mario-spil, men tage stilen (fx power-ups, fjender osv.) fra 2D Mario-spillene i håb om, at de kan lokke flere til.

Jeg synes i øvrigt, det er trist, at når Nintendo endelig tager Tanooki Mario frem igen - en power-up som fans har skreget på i over tyve år, så gør de det ikke i et rigtigt 2D Mario-spil, hvor den kan bruges til at flyve osv. I Super Mario 3DS kan power-up'en nemlig kun "ryste lidt med halen", så man falder langsommere ned, når man hopper. Meh.
0
1ups givet

#4 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

05-07-2011 19:40

Hvordan kan du klage over at den bliver taget op igen?
Det er da godt, om hvorfor den kommer i 3d eller 2d er da så ligemeget. Jeg har ikke lige hørt at man ikke kan flyve med den, men det skal da nok passe. Det er så skidt.
Er det ikke en god idé at lave noget mix af 3d og 2d? Det er mere mix end papaer mario, som ikke formådede at tilfridstille fans med blandningen af 2d af 3d. Jeg kan godt lide ideen med at blande dem. Det giver jo noget helt nyt Smiley
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-07-2011 19:44

Jeg klager over, at power-up'en ikke fungerer, som den plejer. For hvad er pointen så? Folk elskede ikke Tanooki-dragten, bare fordi den gjorde, at man lignende en.... Tanooki. Det handler jo om de muligheder, dragten giver en som spiller. At falde langsomt til jorden? Who cares? Vi vil have den rigtige vare. Problemet er, at det er umuligt for dem at gøre det muligt for os at flyve i et 3D Mario-spil - især når de vælger at låse kameravinklen, som de gør i Super Mario 3DS.

Derfor er mit argument bare: Giv os dog den elskede Tanooki dragt i et spil, hvor den rent faktisk fungerer... nemlig i et 2D Mario-spil.
0
1ups givet

#6 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

05-07-2011 19:57

Hvor har du hørt, at man ikke kan flyve med Tanooki-dragten i Super Mario 3D? Det samme hvad angår "den låste kameravinkel" Smiley

Man kunne da forresten også flyve i Super Mario 64, og det fungerede da ganske udmærket.
0
1ups givet

#7 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

05-07-2011 20:28

^ Mener bestemt de nævnte det til et Developer Round Table ved E3 i juni. Kan ikke lige finde videoen pt, men den er derude et sted.
0
1ups givet

#8 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

05-07-2011 20:43

Præcis, som KJ85 siger, så nævnte de ved et Developer Round Table, at man ikke kan flyve med Tanooki Suit i Super Mario 3DS Smiley
0
1ups givet

#9 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

05-07-2011 20:51

Får vi mon vingerne som er i super mario 64?
Så kan jeg nemlig bedre forstå at de har undladt flyve funktionen ved tanooki dragtem, for at undgå resundans, altså gentagelse af funktioner i dette tilfælde.
0
1ups givet

#10 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

05-07-2011 20:52

Det var alligevel langt federe at flyve med kappen i Super Mario World end med vaskøbjørne halen i SMB3. Smiley

Det ville være vildt fedt, hvis de bragte flyvehatten fra SM64 tilbage.
Jeg tror dog måske ikke at det bliver muligt, da kameraet i SM3DS ikke ser ud til at ville følge svævende med bag Mario, men istedet kommer til at stå fast i fugleperspektiv et sted oppe i loftet.

Jeg frygter lidt at SM3DS kommer til at minde mere om Galaxy og New Super Mario Bros. end Super Mario 64 eller Sunshine.
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-07-2011 21:08

Togbis >> Ja, det ligner Galaxy - bare dumpet mere ned og så med fastlåst kamera og en mere lineær rute, man skal følge.

Jeg tror, at Mario-serien er på vej ned i samme deroute som Zelda-serien. Super Mario 3DS ser 'meh' ud, mens New Super Mario Bros. Mii ligner en katastrofe.
0
1ups givet

#12 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

05-07-2011 23:12

Det er egentlig lidt underligt, at de opfandt flyvehatten i sin tid, når de havde Tanuki-dragten til samme funktion? Ikke fordi jeg skal gøre mig klog på Nintendo-logik, men det slog mig lige.
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-07-2011 23:20

Det skyldes, at 3D grafik virker mest "immersive", når man flyver igennem en bane som et fly, hvilket man godt kan sige, at man gør, når man har flyvehatten i Super Mario 64.

Nintendo laver det samme træk nu med deres 3DS-spil. Læg mærke til, hvor mange af deres spil, der gør brug af noget med at flyve - selv Mario Kart 3DS har fået tilført flyvefunktion! Det skyldes, at Nintendo mener, at det fremviser den stereoskopiske 3D-effekt bedst muligt.

Spørgsmålet er så, hvad der sælger bedst: "immersive" stereoskopiske 3D-oplevelser eller solidt, old school gameplay. Ja, jeg siger ikke noget. Smiley
0
1ups givet

#14 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

05-07-2011 23:32

Old scool gameplay i sig selv sælger ikke så godt. Se engang hvordan det går ned ad bakke for rampage, som ellers har beholdt deres gameplay. Eller a boy and his blob. Engang populært i nogen grad, i dag tros deres wii spil ikke særligt kendt, eller populær. Eller hvad med nye spil som baserer på gamle spil? hard corps uprising, mindede en del om contra, tros det er det et mindre flop.
Old scool er godt, men i sig selv vil det aldrig sælge mere eller mindre uden at de også satser på bl.a. "imersive" sterotopiske oplevelser eller hd grafik. Man skal tage en gylden mellem vej efter min mening. Og der er Super mario 3d et godt eksempel. Det bringer 2d og 3d elementer sammen, altså blander old scool gameplay med de nye tiltag man kender som 3d oplevelser osv.
Men det er ikke alt. Jeg tror personligt at spillet som alle mario spil nok skal slå sig igennem, men i meindre grad end new super mario bros.
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

05-07-2011 23:45

Jeg skrev ikke at gamle spil solgte godt, men at old school gameplay sælger godt. Lad os kigge på denne generations bedst sælgende spil:

- Wii Sports har old school gameplay (det minder om de gamle Nintendo sportsspil til NES.)
- Wii Fit har old school gameplay (det minder om fitnessspil i arkadehallerne)
- Wii Play har old school gameplay (Tanks er MEGA old school)
- Mario Kart har old school gameplay (det er en old school arkade-racer)
- New Super Mario Bros. har old school gameplay (en ny udgave af det originale Mario fra 80'erne)
- Guitar Hero har old school gameplay (minder om guitar- og musikspil i arkadehallerne)
- Modern Warfare har old school gameplay (her tænker jeg på online-delen. Online FPS er über old school, da det gjorde PC-gaming populært i starten af 90'erne)
- Angry Birds har old school gameplay (er i princippet en singleplayer-udgave af de gamle Tanks-spil til PC og Amiga - blot med fed ny content i form af fugle og grise)

Vi har i øvrigt haft denne debat mange gange før. Men her har du endnu engang nogle eksempler. Smiley
0
1ups givet

#16 - PD

Level: 1 (Goomba)

06-07-2011 00:16

Ja, men da Super Mario 3D er et 3d spil med 2D elementer, kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle sælge godt?

Også, så gør det vel heller ikke så meget om hvad Tanooki Suit kan nu, som den ikke kunne før? Jeg har slet ikke set eller hørt nogen som helst være negative om den nye, kun dig Alex ;b
0
1ups givet

#17 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

06-07-2011 00:17

Jeg tror problemet med Galaxy var at de ikke kunne blande 2D og 3D ordenligt. Hvilket betød at spillene blev for langsomme for 2D-fans og for lineære for 3d-fa-- VI HAR BRUG FOR NOGET NYT AT SNAKKE OM.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-07-2011 06:46

Togbis >> Ja, det har vi, men det er jo svært, når Nintendo nu er i gang med at lave det det 'tredje' Galaxy-spil.

Men skyd løs! Smiley
0
1ups givet

#19 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

06-07-2011 15:55

Slemme slemme Nintendo. De laver "Nu Skool" galaxyspil istedet for gamle arkadespil til hr. Brockhoved.
Slemme slemme Nintendo.
Smiley
Jeg, for one, ser frem til "Super Mario 3DS".
...oO( mon man så også kan transformere sig om til statuen og uddele endnu fler' håndmadder? )Oc. Smiley
Og så må de da også gerne meget snart smide "Mario Kart 3DS" på gaden.

0
1ups givet

#20 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

06-07-2011 16:36

Super Mario 3DS er et af de spil, der får mig til at ønske, at jeg havde en 3DS. (: Det bliver mere og mere fristende at købe en.
0
1ups givet

#21 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

06-07-2011 16:36

Woops.
0
1ups givet

#22 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

06-07-2011 17:14

Alexander; det var min pointe. Alle eksempler du nævner har haft nytænkning, og old scool. Folk gider ikke altid se det samme.
Og selføllig som jeg selv skrev så har de også haft grafiske interesante oplevelser (Grafik som ikke er kedeligt at se på). Jeg kan se at jeg ikke udybede min kommentar nok, men det er det jeg mener.
0
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

06-07-2011 17:32

Dead Cheese >> Jeg kan ikke se, er der er megen nytænkning i spil som Super Mario Bros., Wii Sports og Wii Fit. Selvfølgelig kommer der nyt content, når der kommer et nyt spil i disse serier, men præmisserne forbliver de samme.

Og grafiske interessante spil? Er Wii Sports grafisk interessant? Nej. Er Wii Fit grafisk interessant? Nej. Er Wii Play grafisk interessant? Nej. Er NSMBW grafisk interessant? Nej - tværtimod er stilen blevet genbrugt til det uendelige. Er Guitar Hero grafisk interessant? Nej. Og jeg kunne blive ved. Smiley
0
1ups givet

#24 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

06-07-2011 17:40

Jo de havde grafiske interesante elementer.
Du misforstår udtrykket.
Det behøves ikke være hd 1080dpi og 3d, det behøves ikke være ren Chrisis.
Grafisk interesant skrev jeg, og ikke grafisk revolutionerende eller grafisk realistik. Grafisk interresse findes i alle de titler. Se New super mario bros. Det havde det i højh grad. Mange bagrunds elementer og et øje for "præsis"me (aner ikke hvordan det skal beskrives... At man nemt kan ramme en fjende med pixel nøjagtisghed, sådan cirka).
Guitar hero kunne i teorien havde nøjes med noder der falder, men de har et bandt og et helt publikum, der gør at der altis sker noget på skærmen, maser af omgivelser og og og.

Kort sagt er det elementer som design og kvantitet af elementer der spiller en rolle i grafisk interesse.
0
1ups givet

#25 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

06-07-2011 22:18

N-Club er med i den nyeste episode af South Park...
0
1ups givet

#26 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-07-2011 02:48

Stan har da ret Smiley
0
1ups givet

#27 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

07-07-2011 10:21

Jeg synes det ser herligt ud! Jeg glæder mig rigtigt meget. Jeg har det fint med at de har lavet en mere 2D agtig platformer i 3D, hvis det er tilfældet. Synes iøvrigt at 3D'en giver meget. Man kan se trailer på 3DS shoppen.
0
1ups givet

#28 - Mechatails

Level: 1 (Goomba)

07-07-2011 20:41

Jeg bliver nød til, at give Alexander ret.

Tanooki kostumet var fedt netop fordi det gav Mario evnen til, at flyve!!! Dengang var det helt vildt, og hele måden man gjorde det på ved, at tage tilløb osv. var genialt.

Idag får vi så Tanooki kostumet igen, uden flyvefunktion...? Hvad er pointen så? Føler lidt, de gør det bare for at please fans. Kendetegner Nintendo sig ikke, for at være nyskabende og hele tiden tage chancer og prøve sig med nye ideer?


0
1ups givet

#29 - lokesen

Level: 1 (Goomba)

08-07-2011 22:22

-> Alexander

Jeg er glad for at det ikke bare skal være old school det hele. - Super Mario Galaxy 1+2 er imo de bedste Super Mario spil der er lavet.

Windwalker er et af de bedste Zelda spil (sammen med Links Awakening & Ocarina). 3 Spil der var ekstremt nyskabende da de kom, på hver deres måde.

Nintendo er super skarpe når de er nyskabende... Absolut ikke når de kører old school stilen. NSMB er sgu da ikke i liga med Galaxy 2, Super Mario 3, Mario 64 eller Super Mario World.

Wii Fit
Wii Sports
Wii Play
Angry Birds
Modern Warfare
Guitar Hero
er i øvrigt gode eksempler på elendige spil, hvor laveste fællesnævner er brugt og hvor alt kreativitet og kunstnerisk sans er fjernet. Jeg afskyr alle disse spil fuldstændigt. Mainstream gaming er det klammeste der nogensinde er sket.
0
1ups givet

#30 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

08-07-2011 22:41

-> Lokesen.

Hov hov du. Jeg er faktisk rigtigt glad for Guitar Hero. Der er ikke mange spil der har kunnet få mit at stå storsvedende efter 6 times jam i streg, kun afbrudt af en måbende kone der netop er trådt ind af døren! Det spil har i allerhøjeste grad kunstnerisk integritet i min bog og var allerhelvedes nyskabende. Af serien så er malket til ukendelighed er en anden sag!

Wii fit og Wii Sports var sku meget nuskabende da de kom.

Modern Warfare var ikke min kop te, men er dog forgudet af mange.

Jeg kender 2 årige der spiller Angry Birds, såvel som 65 årige, så noget værdi har det vel.
0
1ups givet

#31 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-07-2011 23:42

Lokesen,
"Laveste fællesnævner" synes at være blevet til et andet ord for, at et spil appellerer til mange i stedet for få. For ca. et år siden år siden havde jeg nok været enig med dig i, at et spil kun kan være rigtig godt, hvis det appellerer til så snævert definerede interesser som muligt (dvs "hardcore"-spil i folkemunde, men det betyder nok i virkeligheden, fra mit synspunkt, spil jeg selv holder af), men jeg har heldigvis fået øjnene op for, at der er mange forskellige måder et spil kan være godt/sjovt på (jeg ignorerer dog fortsat spil, der ikke siger mig noget, f.eks. Wii Sports).

Forresten er dit indlæg gennemsyret af din egen subjektive holdning, altså hvad du synes om forskellige spil, og det gør det selvsagt lidt svært at argumentere imod. Tænk over det, næste gang du svarer en bruger, du er uenig med Smiley
0
1ups givet

#32 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

09-07-2011 00:24

Jeg tænker det tit ligesom, at når folk siger, at pop musik er overvurderet. Bare fordi man ikke bryder sig om det betyder ikke at alle andre er idioter fordi de kan lide det. Den ret har man bare ikke. Aqua kan man muligvis vurdere som overvurderet, men kan ikke tillade sig at sige det om Dylan eller Bowie. På samme måde kan man nok heller ikke tillade sig at sige, at spil som er populære er lort bare fordi man ikke bryder sig om det. Et eksempel er Wii Sports. Jeg har tilbragt adskillige timer med folk der synes det var verdens sjoveste at drikke bajere til og lire Big Lebowski citater af til Bowling. Det var sku sjovt, selvom jeg aldrig kunne drømme om at spille det alene. Det der var så sjovt var jo netop at det kom ud til en bredere masse og dermed kunne deles.

Bortset fra det Lokesen, er jeg enig i dine betragtninger angående Zelda og Mario. Alle nævnte titler holder hårdt.
0
1ups givet

#33 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-07-2011 00:52

Som jeg skrev til Jonas over msn synes jeg stadigvæk ikke at det er svært at se at de tre nævnte wii spil i hvert fald stadigvæk godt kan vurderes som ikke meget mere værd end angry birds... Og wii fit derfor ikke er så godt som prisen - men af underlige årsager betaler folk alligevel gladeligt. Mistænker lidt at det er fordi så mange er blevet health freaks og bare skal prøve hvad som helst og/eller måske håber at wii fit kan gøre det sjovt.

Eller også har jeg misset noget ved wii fit, men det virker bare mere som et budgetspil ligesom wii sports og wii play.
0
1ups givet

#34 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

09-07-2011 07:30

Stelzig. Jo jeg er egentlig enig i kommentaren angående Wii Fit. Men det var nu rimeligt sjovt. Og fik mange i gang med at lege med formen. Og det var en bedrift i sig selv. Men nyskabende det var spillet, vil jeg mene. Balance board var sku fikst fundet på, og fungerede fortrinligt.

Wii Sports var ikke meget mere end en tech demo, og det har nok overrasket mange ved Nintendo at folk havde nok i det.

Men Wii Play var noget snot. Men det var da heller ikke udviklet af Nintendo?
0
1ups givet

#35 - Grauling

Level: 23 (Skree)

10-07-2011 11:56

Wii Fit Plus hjalp mig med at tabe mig 30 kg og kan ikke forstille mig at jeg er den eneste hvor Wii Fit har hjulpet med vægttabet.
0
1ups givet

#36 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-07-2011 21:06

gade vide hvordan Wiien havde klaret sig hvis wii sports ikke fulgte med maskinen ?
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:08

Chessr >> Dårligt.
0
1ups givet

#38 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 21:22

Gad hvide hvor mange der egentligt købte en Wii i den tro, at det var en konsol udviklet til vægttab?
Jeg kan huske at værten i morgenTV præsenterede konsollen og Wii Sports nogenlunde således: "Det er spil for voksne, som gør det sjovt at dyrke motion i stuen".

Hvis folk købte maskinen i den tro, men blev skuffet over den fysiske aktivitet i Wii Sports, så forklarer det måske hvorfor Wii Fit blev så populært.

Så er der de andre bestsellers som New Super Mario Bros og Mario Kart.
De har tydeligvis ikke vægttab som formål. Men måske folk blev trætte af motion og ville have det sjovt eller købe et spil til deres børn.
Selvfølgeligt er gameplayet i disse spil solidt. Men mon ikke de gode salgstal også skyldes Mario's helt enorme brand-værdi?
Måske folk bare ikke kendte andre 'seals of quality' end et billede af Mario på coveret.
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:41

Det er spil for voksne, som gør det sjovt at dyrke motion i stuen".


Det er jo også sandt. Endelig blev der lavet en konsol til normale, voksne mennesker, fremfor teenagere eller nørder, der er forelsket i japanske teenage historier.

Den med at NSMBW og Mario Kart Wii solgte godt pga. af brandet, giver ingen mening, når man kigger på salgstallene for Galaxy-spillene, som var ret moderate. NSMBW og Mario Kart Wii er to af de bedst sælgende spil overhovedet. At tro at folk er idioter og købte det, bare fordi der er Mario udenpå er simpelthen at undervurdere forbrugerne.

0
1ups givet

#40 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-07-2011 21:49

Mario i sig selv sælger spillet. Der behøves ikke gøres meget mere. Se selv hvor dyrre gamle mario spil er i forhold til mange andre. Det er mario der trækker prisen. Selv dårlige spil som mario is missing sælges for en ok høj pris for dens omstændigheder. Det er måske ikke en kæmpe gruppe, men en meget stor som gør det pga. mario og intet andet. Men som du selv siger stiller de fleste nok et krav til spillet. Hvis ikke så ville mario brandet ænde som sonic når fans har fået nok, og vil have ordentlige varer.
0
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:53

Vi har været igennem denne diskussion mange gange - jeg har såkaldt skrevet en artikel om det. Mario-spil sælger ikke super godt i sig selv.

Sunshine og Galaxy-spillene har slet ikke solgt i nærheden af de bedste 2D Mario-spil.

Angående gamle Mario-spil. Det er jo selvfølgelig klart, at alle ældre spil, der tilhører en populær serie, bliver samlerobjekter og derved dyrere. Hvor mange eksemplarer, tror du, der blev produceret af Mario Is Missing? Ikke så mange? Nemlig. Derfor stiger prisen.
0
1ups givet

#42 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 22:25

Både Galaxy og Sunshine var også ret dårlige til at signalere at de er Mario-spil.


Coveret til New Super Mario Bros. er helt genialt udformet til butikhylden.
Man kan tydeligt se at det er det gode gamle Super Mario Bros. (men nyt!) og så ser man i profil alle de kendte figurer i deres karakteristiske positurer(de hopper rent faktisk!). I baggrunden kan man se platforme, mønter, kasser, fjender, power-ups og alt det andet vi kender fra Murshroom Kingdom.
Det er sådan et Mario cover skal se ud.



Galaxy gjorde det derimod forkert, da spillet først og fremmest ligner et rum-spil og ikke et Mario spil. Man ser ikke Mario i profil, man ser ham ikke hoppe, man ser ingen platforme og intet ligner tilnærmelsesvis noget fra Murshroom Kingdom.
Det ligner mest af alt et spaceflying-spil, i stil med Nights.



Mario Kart Wii er meget simpelt. Det er Mario og så er det ræs.
Leder du efter et bil-spil, så er det dette du skal have.
Noget interessant ved dette cover er, at det illustrerer spilleren selv og ikke bilerne inde i selve spillet.



Jeg ved ikke lige med Sunshine. Mario ligner mest af alt en Cowboy med oprullede ærmer og sherifstjerne, der signalerer med hænderne at han er klar til at trække sin pistol.
0
1ups givet

#43 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 22:31

Så din pointe er, at forbrugerne er så dumme, at de køber spil ud fra, hvordan coverne ser ud? Jeg er uenig. Smiley
0
1ups givet

#44 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 22:55

Hvordan mener du da ellers at mainstreamforbrugerne danner sig et overblik af udbudet?

Ingen læser teksten bag på æskene.
Man har ikke mulighed for at prøve spillene inde i butikken før man køber dem og majoriteten benytter ikke IGN eller Gametrailers til at danne deres egen vurdering.

Så hvis coveret er dit første indtryk, så er det bestemt vigtigt at det kommunikerer hvad spillet handler om.

Alternativet skulle være, at alle forbrugerne allerede har prøvet hvert eneste spil ovre hos en ven, før de køber det.
Isåfald sælger spillene jo kun fordi det allerede findes i mange hjem.
Mario bliver dermed et brand i sig selv, da folk kender Mario og står de over for et produkt, som de ikke kender, så vil Mario brandet hurtigt blive et 'seal of quality' da forbrugerne forbinder det med andre gode spil.
0
1ups givet

#45 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

12-07-2011 01:39

Togbis har altså ret.
JEg har et eksempel med mig selv.
Jeg er så og sige namco fan, mere spesifik fan af deres kamp spil. Jeg så en anmeldse i troldspejlet til et nyt kamp spil. tydeligvis ikke tekken eller soul calibur. Jeg kunne se paul og law.
Jeg havde ikke tid til at se det hele.
Jeg fandt aldrig spillet.
Jeg har nu på nettet set og købt spillet, men coveret er bare ikke representant til et kamp spil til namco spil. De signalere ikke instant awesomenes som deres spil plejer. Spillet heder i øvrigt Urban regin.
Point er at coveret er afgørende for genkedelse af spillet.
Der er en grund til at nintedo lader alle coveres være vide, men vælger rød til NSMBW. Vi burde måske tage det op i spil cover tråden. Et cover skal være repræsentant, og jeg mener at togbis fangede det helt rigtigt.
Desuden forældre der køber spil til børn finder noget der ser pænt ud. Jeg kan huske da jeg var barn, jeg fik spil med flotte og fantasi fulle covers... Meget knap så godt, andet bedre. Men mest af alt noget de kendte og let kunne genkende som f.eks. hercules og aladin.
0
1ups givet

#46 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

14-07-2011 20:59

helt enig med Togbis og Dead Cheese. Coveret betyder meget når folk vælger spil. Specielt folk der kun ser hvad der er i butikkerne.

synes da Galaxy viser meget fint hvad det er ?
0
1ups givet

#47 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

18-07-2011 21:14

Enig i Togbis. Når jeg køber spil jeg ikke ved særligt meget om, så er det fordi det har en spændende titel, spændende genre og selvfølgelig et cover som fanger min opmærksomhed. Smiley
0
1ups givet