N-cast #116: Nostalgisk P...

Jackie & Daria-opdatering...

Du kan nu fortryde forudb...

Big Brain Academy: Brain ...

Pikmin GO bliver til Pikm...

N-club Streams: Uge 49

Næste Nintendo 64-spil t...

Så er årets pakkeleg i ...

Lanceringstrailer for Dis...

Hvad ønsker du fra Ninte...

Pokémon Unite

Salgstal

Triangle Strategy

Tetris 99

Pokémon-tråd

Game Builder Garage

Fire Emblem Heroes

Dit seneste køb

DR søger Mario ekspert!

Filmtråden

K: Shin Megami Tensei V

Tilbudstråden

B: 2 Nintendo Switch spil

K: Zelda BotW

V: Gameboy Advance SP ags...

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hands on Captain Toad: Treasure Tracker @ Post E3 Event

Skrevet af KJ85 - 04-09-2014 23:33

Mange var ret begejstrede for banerne i Super Mario 3D World, hvor Captain Toad skulle navigeres rundt i åbne kubeformede baner med formålet at samle grønne stjerner, og man kunne sagtens se Nintendo føre konceptet videre i et eShop-spil på et tidspunkt. Alligevel kom det lidt som en overraskelse, da Captain Toad: Treasure Tracker blev annonceret ved dette års E3 og så tilmed som en retail-udgivelse.

Som bekendt var nogle af os, så heldige at prøve det en uges tid efter præsentationen ved E3, og her fortæller vi alt om demoen og de indtryk den gav os.

E3-demoen af Captain Toad: Treasure Tracker var egentlig ganske kort, for det var muligt at spille fire baner, der alle havde noget unikt at byde på. Første bane mindede meget om det vi så i Super Mario 3D World – en lille bane med enkelte fjender der skal undgås, og nogle baneelementer der tilfører følelsen af et spil i puzzle-genren. Som spillets navn kunne antyde det er Captain Toad imidlertid denne gang på jagt efter skatte, så hver bane gemmer tre diamanter i stedet for grønne stjerner. For at gennemføre en bane skal man dog nå til målet i form af en gul stjerne. Kameraet kan drejes rundt om banen med den højre analog eller GamePad’ens bevægelses-sensorer – Captain Toad navigeres med den venstre analog, kan løbe ved at holde B inde og kan plukke ting fra jorden med A. Har man prøvet Super Mario 3D World ved man, at Captain Toad ikke kan hoppe, og spillets udfordring ligger derfor i at finde den rigtige rute til mål og undgå fjenderne undervejs.



Første bane var således meget familiær, men så snart vi prøvede bane 2 skiftede det. Her blev vi taget med på en rutsjebanetur i minevogn, hvorfra Captain Toad kunne kaste roer efter fjender og skatte i banen. Denne bane udspillede sig på Wii U GamePad i et førstepersonsperspektiv, og man skulle derfor fysisk rotere rundt og sigte i banen mens tilskuere kunne følge det større perspektiv på TV’et. I videoen herunder kan I se, hvordan det gik, da Asger prøvede netop denne bane, og nederst kan I se Nintendos egen præsentation fra deres Treehouse under E3.



I tredje bane så vi atter noget nyt, da en drage placeret midt i banen forsøger at gøre det af med Captain Toad ved at spy ild efter ham. Vi skal hele tiden gemme os bag små beskyttende barrierer alt imens, der stadig jagtes skatte. Tilmed stiger der lava op fra neden efterhånden som vi bevæger os længere, og dermed bliver det hele lidt mere hektisk end i de traditionelle baner vi så i Super Mario 3D World. Igen er der stort fokus på, at man skal have øjnene med sig, hvis man vil have alle skatte med sig og samtidig overleve sin vej til stjernen foroven. I modsætning til de andre baner vi så, var der i denne bane ikke blot luft omkring, og det var selvfølgelig heller ikke på samme måde nødvendigt at rotere kameraet, når der blot skal fokuseres på det sted Toad nu engang er. Der var blot en vej frem, så man var ikke i tvivl om, hvad man skulle.



I den fjerde og sidste bane, der kunne prøves, var vi atter tilbage i vante omgivelser – denne gang i en bane med et spøgelseshus, hvor velkendte elementer i form af forbundne døre og kasser, der kan flyttes med et klik på Wii U GamePad, er blevet kombineret til et fantastisk puslespil. Captain Toads problem er selvfølgelig, at han ikke kan hoppe, så selv noget så simpelt som en Goomba bliver en frygtindgydende fjende når den jager dig og Boos ligeså, hvis ikke det lige var for hans trofaste pandelampe, der kan holde dem lidt på afstand. Man kan ikke kalde spillet 100 procent for et puzzle-spil, men i denne bane er genrens elementer i hvert fald ret tilstedeværende, og det bliver lidt af en udfordring at finde vej til målet.



Kenneth Jensen (KJ85):
Ved arrangementet i Frankfurt fik jeg personligt prøvet de tre første af spillets baner, og jeg må indrømme, at det absolut ikke skuffede. Jeg var vild med banerne i Super Mario 3D World, og de baner, som vi fik lov at spille her, var absolut lige så underholdende og mindst lige så kreative. Jeg bliver bare i godt humør af spillet, og jeg elsker den måde, man har blandet adskillige former for action ind i den overordnede puzzle-genre.

Jeg var blandt dem, der nok ikke lige havde forestillet sig Captain Toad få en fuldblods retail-udgivelse, men hvis ellers udviklerne formår at gøre oplevelsen lige så alsidig som demoen, så er der bestemt noget godt i vente – og jeg tror kun det bliver sjovere, når man får lov at prøve kræfter med baner, som man endnu ikke har set andre spille.

Asger Grau:
Hvem elsker ikke Toad? Jeg gør i hvert fald, og at høre til E3, at han for første gang får sit helt eget spil, fik mig helt op og køre! Captain Toad var et rigtig virkelig fedt koncept i Super Mario 3D World, og jeg var virkelig spændt på at se, hvordan spillet ville fungere, nu når de udvidede konceptet. Da jeg så endelig fik lov til at prøve spillet, var det lige som jeg havde forstillet mig. Små sjove baner, der både underholdte, men i nogen tilfælde også havde en god sjat udfordring – lige som vi kender banerne fra 3D World. Banerne her var dog meget større, end vi kender dem fra de små kvadrat baner fra 3D World. Jeg kunne især godt lide den bane, som også kan ses i videoen, hvor Captain Toad sidder i hans minevogn. Endelig får GamePad’en lidt kærlighed, da man bruger den som et form for Point of view inde fra minevognen. Jeg glæder mig i hvert flad til at se mere fra Captain Toad, og håber på, at der både kommer små hyggelige baner, men også svære af slagsen, som man skal bruge tid og teknisk snilde på at komme igennem.



Erik Madsen:
Captain Toad - endnu et Super Mario spin-off. Det kan godt lyde negativt, men det er det sjældent. Nintendo er altid garant for kvalitetsspil, og Captain Toad er ingen undtagelse. Spillet har en lækker grafik som i Super Mario 3D World og et gennemført gameplay. Spillet har alle de kvalitetskrav man retfærdigvis kan kræve af et Nintendospil, men jeg er overrasket over, at Nintendo sigter efter at gøre det til et fuldt retail-spil. Personligt synes jeg selv, at Captain Toad-banerne er for langsomme. Det er i mine øjne et puzzle-spil - ikke et actionspil, platformer eller puzzle/platformer. Hvis man forventer spænding på action-fronten bliver man skuffet. Har man på forhånd gjort sig klart, at dette er et puzzle-spil, synes jeg til gengæld, at det er glimrende og herligt, at Nintendo laver et puzzle spin-off som Captain Toad. Dog er min kritik – som altid – Nintendos brug af WiiU GamePad. Der er lige nogle sekvenser hvor gyroskopet bliver brugt, men ellers bliver GamePad’en igen, igen, igen fra Nintendos side bare brugt til at spejle TV-skærmen, men det blev den jo også i Super Mario 3D World, som Captain Toad er et spin-off fra... Captain Toad ændrer således desværre ikke på min største gene ved Wii U: Min GamePads eneste funktion er at løbe tør for strøm – hvilket den dog gør på fremragende vis.

Kristian Sejersen:
Captain Toad: Treasure Tracker minder i sit gameplay meget om de segmenter man kunne opleve i Mario 3D World til Wii U. Grafikken er i samme stil og præsenterer en smuk, poleret verden, som vi kender fra 3D World. Spillet efterlod mig med et positivt indtryk, og jeg var ganske godt underholdt i de minutter jeg spillede igennem demoen. Der er dog små ændringer til spillets gameplay, for der nu er en smule mere variation i banerne. Spillet har desuden fået tilføjet nye styringsmuligheder, der blandt andet kan ses i boss fights og ikke mindst minevognsbanen. Overordnet set virker Captain Toad til at blive et solidt spil, som jeg helt bestemt vil købe til launch.

Erik Sejersen:
Et af de spil jeg så frem til at prøve var Captain Toad: Treasure Tracker, og jeg blev ikke skuffet. Spillet er ganske simpelt, men der er alligevel udfordring i banerne for at gennemføre dem 100%. De fire baner man kunne prøve var små men havde alligevel mange små gemte ting rundt omkring, som tilføjede en glæde når man endelig fandt dem.

Selve demoen gav et godt indblik i det potentiale spillet har, og jeg ser frem til at spille det når det endelig udkommer til Wii U.



Captain Toad: Treasure Tracker udkommer i Europa i januar måned, 2015. Hvad er dit indtryk af det vi hidtil har set fra spillet, og overvejer du at købe det?

5
1ups givet

Kommentarer:

#1 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 30 (Blooper)

05-09-2014 11:05

Det bli'r så øffing hyggeligt at opstøve skatte med Toad til vinter!
Aben knuuuuuselsker det!! Smiley

0
1ups givet

#2 - aidbit

Level: 27 (Beetle)

05-09-2014 19:38

Flot fyr, og super fedt med hands-on-video Smiley
0
1ups givet