Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hands on Mario Party 10 @ Post E3 Event + ny info om amiibo-kompatibilitet

Skrevet af KJ85 - 10-03-2015 09:40

Mario Party 10 er klar til udgivelse på Wii U i næste uge, og da jeg for snart meget længe har siddet og skrevet en tekst om dele af spillet, så synes jeg heller ikke den skal gå til spilde. Efter videoen længere nede i artiklen følger ny info om spillets amiibo-kompatibilitet, som er kommet frem i et preview lavet af Destructoid.

Mario Party Party-serien har altid været forholdsvis populær. Med sit konkurrenceprægede gameplay og sine sjove minispil er det spil, der har formået at samle venner og familie om skærmen til gode hyggestunder, og siden N64 har Nintendo derfor udgivet minimum to spil i serien på deres hjemmekonsoller, og nu er turen kommet til den første iteration på Wii U i form af Mario Party 10.

Som bekendt var nogle af os, så heldige at prøve spillet en uges tid efter præsentationen ved E3, og her fortæller vi alt om demoen og de indtryk den gav os.

E3-demoen af Mario Party 10 bestod ganske enkelt af otte forskellige minispil fordelt på to kategorier, og således gav det os ikke mulighed for hverken at se eller bedømme de forskellige bræt, som spillet kommer til at indeholde. Den første kategori var Bowser Party, der er en ny game mode designet til brug af Wii U GamePad. Her vil en enkelt spiller nemlig tage kontrollen over Bowser på GamePad’et, mens op til fire andre spillere spiller med Wii Remotes. Fra traileren og andre videoer har vi set, at denne game mode i praksis går ud på at nå hele vejen til målet uden at blive udryddet af Bowser, og er man Bowser går det selvfølgelig ud på at udrydde de øvrige spillere inden de når i mål.



Det hele foregår ved, at gruppen bestående af fire spillere arbejder sammen som et hold, hvor hver spiller får lov at kaste en terning, hvorefter køretøjet de sidder i rykkes det samlede antal øjne frem. Bowser slår til gengæld med fem terninger, og indhenter han de andre, vil det igangsætte et minispil, hvor Bowser skal forsøge at gøre det af med de andre, der fra spillets start har 6 HP hver. Formår Bowser at udrydde en spiller, vil denne ikke være med længere, men udryddes man ikke helt, er der mulighed for at få nyt HP på boardet. Holdet med fire spillere vinder, så længe der blot er en spiller tilbage når bilen kommer i mål. Det kunne have været sjovt at prøve lidt af en bane, men som sagt kunne vi blot prøve fire af de minispil, der kan igangsættes når Bowser indhenter sine modstandere, og de er alle beskrevet herunder.

Bowser’s Bad Breath: Spillerne med Wii Remotes skal på en aflukket platform undgå at blive ramt af ildkugler sendt afsted fra Bowsers mund. Bowser har 20 sekunder til at skade sine modstandere og skal bevæge controlleren for at bestemme retningen, hvori ildkuglerne skal sendes afsted.

Bowser’s Fire Bar Fury: På en platform skal spillerne med Wii Remotes undgå at blive ramt af en række og søjle af sammenhængende ildkugler, som Bowser kan flytte henholdsvis op/ned og fra side til side ved at vippe Wii U GamePad. Også her er der 20 sekunder at gøre godt med.

Bowser’s Painball: Dette spil foregår i en mindre pinball-maskine, hvor spillerne med Wii Remotes løber rundt på pladen alt imens, at Bowser forsøger at ramme dem med piggede pinball-kugler. Der kan kun være to kugler i spil samtidig, men Bowser får hele tiden nogle nye, hvis han mister dem. Der er 30 sekunder at gøre godt med, og spillerne med Wii Remotes kan gemme sig bag en bevægende del i midten.

Bowser’s Wicked Wheell: Dette spil foregår i et hamsterhjul, hvor spillerne med Wii Remotes løber rundt ved at ryste med controlleren. I hjulet er der dog strømførende barrierer, som Bowser skal forsøge at få dem til at ramme ved at bestemme farten hvormed hjulet roteres. Bowser styrer hjulet på den trykfølsomme skærm, og kan altså også stoppe hjulet helt for at snyde de andre spillere. Der er 15 sekunder at gøre med.



De resterende fire minispil i demoen hører til i den normale Mario Party mode, der (desværre vil mange nok sige) ser ud til at udspille sig på samme måde, som i Mario Party 9, hvor man kører samlet rundt i en bil og kæmper om at få flest ministjerner. Der kan selvfølgelig også være den gode gammeldags game mode gemt et sted i spillet, men intet tyder på det på nuværende tidspunkt. Herunder følger beskrivelser af de fire minispil.

Beeline Shrine: I en lysning i skoven flyver en gruppe bier rundt i forskellige formationer, og spillerne skal ganske enkelt undgå at blive ramt af bierne ved at løbe rundt og hoppe over dem. Spillet varer 30 sekunder, og hver spiller har 3 HP fra start. Den der har mest HP efter de 30 sekunder vinder.

Cheap Cheap Leap: På en bro ud for et vandfald har man her 30 sekunder til at fange så mange Cheap Cheaps som muligt og være den der opnår flest point ved at komme i berøring med de springende fisk.. Røde fisk giver 1 point mens de gyldne giver 3, og man kan hoppe lige så tosset man vil.

Fruit Scoot Scurry: I dette minispil hopper man rundt på 16 statuer i ørkenen, der er placeret med fire i hver række, fire i hver søjle og tæt nok på hinanden til at karaktererne kan hoppe mellem dem. Oven på statuerne dukker der så frugt op, og for hvert stykke der indsamles, tildeles der point til spilleren. Nogle gange er der tre stykker på et sted, og den der har flest point efter 30 sekunder vinder.

Petey’s Bomb Battle: Dette minispil minder om nogle af de boss fights vi så i Mario Party 9 og udgør med høj sandsynlighed en af slagsen i dette spil. Det går ganske enkelt ud på at kaste så mange farvede bomber som muligt på Petey Piranha ved at slå med Wii Remote’en. Man skal dog være opmærksom på, at den til tider åbner munden, og kaster man der, resulterer det i minus-point. Den der har flest point når Petey er besejret vinder, og der uddeles bonus-point for at kaste den dræbende bombe.

Kenneth Jensen (KJ85):
Jeg fik rent faktisk kun prøvet halvdelen af demoen til Mario Party 10, og det jeg prøvede var de traditionelle minispil, som lige så godt kunne have været fra ethvert andet spil i serien. Minispillene fungerede, som man kan forvente det af Mario Party-serien – fint nok, men ikke noget overvældende.

Jeg fik som sagt ikke prøvet Bowser Party-delen, men kan egentlig godt lide idéen om en ”alle mod én”-oplevelse, da man ofte har skabt alliancer i de ældre spil i serien alligevel. Minispillene i denne del mindede tilsyneladende meget om det vi tidligere har set i 1 vs. 3-spillene. Det er selvfølgelig et plus, at man nu kan være fem spillere, men jeg er ikke sikker på Wii U GamePad tilføjer nok værdi til spillet.

Overordnet set er det ret svært at bedømme spillet som en helhed ud fra E3-demoen, men jeg har altid godt kunnet lide spillene, så chancen for at Mario Party 10 bliver samlet op engang er da bestemt til stede.



Siden denne spilsession løb af stablen er vi blevet en del klogere på spillet. Hvad vi ikke viste dengang var, at amiibo-figurerne ville få deres hel egen game mode, og nu er det kommet frem, hvilke figurer der er kompatible med spillet. Rent faktisk, så indikerer nedenstående screenshot, at alle figurer kan scannes, men kun dem på billedet kan bruges i amiibo Party.



Det betyder, at de resterende spilbare karakterer i spillet; Toadette, Daisy, Waluigi og Spike, ikke ser ud til at få deres egen amiibo-figur – i hvert fald ikke lige med det samme. Muligheden for, at Nintendo producerer figurerne og opdaterer spillet forelægger selvfølgelig. For overhovedet at åbne op for amiibo Party, så kræver det, at du scanner en amiibo i spillet, og efterfølgende kan de scannes en gang om dagen, for at åbne op for tilbehør til netop amiibo Party. Øvrige amiibo-figurer (eksempelvis Link, Kirby eller Mega Man) giver dig et skrabelod, hvorpå du kan vinde Mario Points, spillets valuta.

Mario Party 10 udkommer altså d. 20. marts, men hvad er dit indtryk af det vi hidtil har set fra spillet, og overvejer du at købe det?

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

10-03-2015 09:48

Skal lige have gravet videoen frem fra da vi prøvede spillet, for jeg ved den eksisterer..
0
1ups givet