Skrevet af Erik Madsen - 10-03-2011 03:50
Hideki Konno taler ud om, hvorfor de enten elskede eller hadede blue shells er med i Mario Kart. Konno og hans hold havde en klar idé om hvad de ville med Mario Kart Wii.
Mange hader og elsker blue shell, da man kan være nok så dygtig og nok så elendig, men man vil altid kun være en blue shell fra sejren eller et nederlag. Konno forklarer her hvad meningen med blue shell er til for, og idéen bag det frustrerende og altødelæggende våben.
[i]"We wanted to create a race where everyone was in it until the end.
Fundamentally we’re always playing while we’re making adjustments. We usually have some sort of theme to direct what we’re looking at. With Mario Kart Wii, it was to create a race where, up until the finish line, you didn’t know. We wanted to create a race where everyone was in it until the end.
With Mario Kart 64, we wanted to have the same thing where everyone was in it until the end, but some of the processing problems occurred that didn’t allow us to do that. And what I mean by that is once you’re in a middle of a race you’ll get that natural separation. What we were trying to do was push them back together with 64, having eight racers on the screen all the time, didn’t work all that well. So, because the processing power didn’t exist, we weren’t able to create the racing environment we wanted.
I’m not trying to project or anything. I think in our next Mario Kart, we’ll be looking at the balance and I think we’ll come up with some answers and some solutions to make the game fresh and exciting as we move forward."[/i]
- Hideki Konno, Mario Kart-direktør hos Nintendo
Udover dette nævner Hideki Konno at det ikke vil være muligt at køre item-fri baner i Mario Kart 3DS. Hvad synes du om blue shell? Pest eller Peach?
#1 - requm123
Level: 2 (Keese)
10-03-2011 07:04
jeg syndes den kan være nok så dum når man er lige foran mål strejen og nå man blir ramt af den mange gange#2 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
10-03-2011 08:17
ja! Jeg har prøvet bllive ramt 3 gange, så jeg blev nr. chok istedet for vinderen!#3 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 09:37
Hvis man kunne slå items fra eller til, så ville problemet være løst.#4 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-03-2011 09:42
Synes de er sjovere i mkdd og mkds hvor man har mulighed for at dodge dem. Har man også tildels i mkw, men ikke så tit man har føringen og holder en svamp.#5 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-03-2011 10:10
Konno har godt nok en underlig tilgang til spildesign. Det er som om, han har tænkt "det SKAL være et party-spil. Det skal ikke kunne betale sig at øve sig." Hans udsagn om, at det "ikke ville være Mario Kart," hvis man kunne slå items fra, illustrerer det meget godt. Hvorfor skal han bestemme, hvad der "er Mario Kart"?#6 - Kristian Mols
Level: ()
10-03-2011 11:57
Det er simpelthen for åndsvagt det der Alexander, selvfølgelig er det spildesignerne der skaber spiloplevelser, ligesom forfatterne skaber læseoplevelser og instruktørerne skaber filmoplevelser.#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 10:50
Jonas >> Det understreger blot min pointe om moderne spiludviklere. De tror, de er kreative og bedrevidende genier, der har fået en gave af Gud til at skabe fantasitiske spiloplevelser. Problemet er, at det IKKE er spildesignere, der skaber spiloplevelser, men spillene i sig selv, der skaber spiloplevelser.#8 - Erik Madsen
Level: 19 (Bullet Bill)
10-03-2011 12:16
@Kristan#9 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-03-2011 12:18
Mario Kart uden items er faktisk ret dybt (f.eks. i time trials) og er stadig sjovt at spille for dem, der går op i at få en god tid. Særligt DS-udgaven var meget udfordrende og teknisk på grund af snaking og andre teknikker. Gameplayet i Mario Kart adskiller sig betydeligt fra andre racing-spil, så hvorfor ikke spille Mario Kart, hvis man synes det er sjovt at konkurrere i?#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 12:47
Super Smash Bros. og Mario Kart er faktisk to af de mest arkade-agtige Nintendo-spil overhovedet. Spillene er lettilgængelige, men svære at mestre - dvs. man bliver belønnet for at være god! Derudover foregår spillene i et fast-paced tempo, det er underholdende både at spille OG se på, og genspilningsværdien er universel.#11 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-03-2011 15:09
^Det der for mig specielt gør det til grin når udviklerne prøver at udligne niveauet i et spil så lykkes det aldrig for dem ordentligt alligevel og sænker egentlig bare værdien for "de gode". Hverken i mkw eller smash bros. brawl er alle lige gode. Hvis jeg søger efter randoms i mkw taber jeg stort set aldrig og at der skulle være enkelte jeg slog med en hel omgang er ikke helt usandsynligt.#12 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-03-2011 15:17
Jonas udviklerne bestemmer selvfølgelig ds hvad mario kart er. De er ligesom dem der skaber det.#13 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-03-2011 15:19
Mario kart er et arkade party spil om i vil være ved det eller ej. Stop med at spille dem eller lad være med at brokke jer hver eneste gang det ikke følger jeres hoved.#14 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-03-2011 15:30
Du mener altså, at udviklere bare skal lave spil efter deres eget hovede og ikke tage hensyn til, hvad spillerne synes er sjovt at spille?#15 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-03-2011 16:30
Jeg har absolut intet imod at de er partyspil, jeg siger bare at det er fjollet decideret at arbejde imod en bestemt gruppe af spillere, specielt når deres mål alligevel ikke kan opfyldes. Smash er ikke blevet bedre for "casuals" af at de fjernede visse aspekter fra melee. Faktisk hvis du spørger mig er melees gameplay langt bedre, også som rent partyspil med items på og på "sjove" baner.#16 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 16:55
Stelzig, jeg er enig i din vurdering af, at Melee på alle måder var bedre end Brawl.#17 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
10-03-2011 18:24
Ja, jo flere valg der bliver lagt over på spilleren, jo bedre.#18 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
10-03-2011 20:00
Jeg synes så absolut muligheden skal være der for at slå items fra, men når det er sagt, så er jeg også lidt træt af den der "der skal ikke bestemme hvordan jeg spiller" tendens. Selvfølgelig skal de lave spillene ud fra de ideer de selv har. Hvis de udelukkende gik efter at please spillerne, så ville vi ende op med stort set kun intetsigende spil ala Shadow Run og andre der har prøvet den vej.#19 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-03-2011 22:54
just præcis zøvnig,#20 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-03-2011 13:10
Blue Shield? Den bruger jeg aldrig, da jeg alligvel altid er nr. 1.#23 - Moysen
Level: 16 (Space Pirate)
11-03-2011 15:37
Hvad? Som om jeg nogensinde er blevet slået i Mario Kart. Specielt ikke af en pige.. Host Host.#24 - Abild
Level: 9 (Bob-omb)
14-03-2011 14:21
Lad os vægle de enkelte items, som Stelzig nævnte. Der er INGEN grund til, ikke at vie så mange muligheder for itemssammensætning som muligt. Alt andet er, i min ydmyge mening, fuldstændig retarderet. Det er jo ikke fordi, at det ødelægger udviklernes koncept, det udvider det bare. At de ikke kan se det, er næsten uvirkeligt for mig.