Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hideki Konno: Derfor blue shell i Mario Kart!

Skrevet af Erik Madsen - 10-03-2011 03:50

Hideki Konno taler ud om, hvorfor de enten elskede eller hadede blue shells er med i Mario Kart. Konno og hans hold havde en klar idé om hvad de ville med Mario Kart Wii.

Mange hader og elsker blue shell, da man kan være nok så dygtig og nok så elendig, men man vil altid kun være en blue shell fra sejren eller et nederlag. Konno forklarer her hvad meningen med blue shell er til for, og idéen bag det frustrerende og altødelæggende våben.

[i]"We wanted to create a race where everyone was in it until the end.

Fundamentally we’re always playing while we’re making adjustments. We usually have some sort of theme to direct what we’re looking at. With Mario Kart Wii, it was to create a race where, up until the finish line, you didn’t know. We wanted to create a race where everyone was in it until the end.

With Mario Kart 64, we wanted to have the same thing where everyone was in it until the end, but some of the processing problems occurred that didn’t allow us to do that. And what I mean by that is once you’re in a middle of a race you’ll get that natural separation. What we were trying to do was push them back together with 64, having eight racers on the screen all the time, didn’t work all that well. So, because the processing power didn’t exist, we weren’t able to create the racing environment we wanted.

I’m not trying to project or anything. I think in our next Mario Kart, we’ll be looking at the balance and I think we’ll come up with some answers and some solutions to make the game fresh and exciting as we move forward."[/i]

- Hideki Konno, Mario Kart-direktør hos Nintendo



Udover dette nævner Hideki Konno at det ikke vil være muligt at køre item-fri baner i Mario Kart 3DS. Hvad synes du om blue shell? Pest eller Peach?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - requm123

Level: 2 (Keese)

10-03-2011 07:04

jeg syndes den kan være nok så dum når man er lige foran mål strejen og nå man blir ramt af den mange gange
0
1ups givet

#2 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-03-2011 08:17

ja! Jeg har prøvet bllive ramt 3 gange, så jeg blev nr. chok istedet for vinderen!
Jeg kan godt lide dem, og håber på at der kommer blue shell igen og andre seje items.
Hvad ingen item-fri baner!?
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-03-2011 09:37

Hvis man kunne slå items fra eller til, så ville problemet være løst.
0
1ups givet

#4 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-03-2011 09:42

Synes de er sjovere i mkdd og mkds hvor man har mulighed for at dodge dem. Har man også tildels i mkw, men ikke så tit man har føringen og holder en svamp.
Håber helt sikkert at de får lidt mindre tilfældighed i mk3ds end i mkw, men de behøver ikke lave det helt til en pure racer Smiley
0
1ups givet

#5 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-03-2011 10:10

Konno har godt nok en underlig tilgang til spildesign. Det er som om, han har tænkt "det SKAL være et party-spil. Det skal ikke kunne betale sig at øve sig." Hans udsagn om, at det "ikke ville være Mario Kart," hvis man kunne slå items fra, illustrerer det meget godt. Hvorfor skal han bestemme, hvad der "er Mario Kart"?
0
1ups givet

#6 - Kristian Mols

Level: ()

10-03-2011 11:57

Det er simpelthen for åndsvagt det der Alexander, selvfølgelig er det spildesignerne der skaber spiloplevelser, ligesom forfatterne skaber læseoplevelser og instruktørerne skaber filmoplevelser.

Selvfølgelig skal man ikke kunne slå items fra i mariokart, så bliver det jo bare et dårligt Racing spil... Man skal bare kunne fjerne enkelte efter behov, hvis jeg vil have et seriøst Racing spil hvor det handler om at være bedst køber jeg sgu ikke mariokart, det er og har altid været et party spil.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-03-2011 10:50

Jonas >> Det understreger blot min pointe om moderne spiludviklere. De tror, de er kreative og bedrevidende genier, der har fået en gave af Gud til at skabe fantasitiske spiloplevelser. Problemet er, at det IKKE er spildesignere, der skaber spiloplevelser, men spillene i sig selv, der skaber spiloplevelser.

Som du skriver: Det er Mario Kart-spillene, der skaber oplevelsen hos os hver især, ikke Konno. Konno burde fokusere på at lave den bedst mulige platform til at vi alle kunne skabe vores egne oplevelser. Det er det, der gør videospil til et helt unikt medium. Desværre har alt for mange udviklere som Konno travlt med at styre oplevelser, som om de var Hollywood-instruktører. Det bliver videospilsindustriens død, hvis de ikke snart tager sig sammen.
0
1ups givet

#8 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

10-03-2011 12:16

@Kristan
Jeg tror netop problemet er, at de skaber oplevelsen - præcis som filminstruktørere og forfattere Smiley. Det er spilleren der skal skabe oplevelsen.
Jeg spiller ikke særlig meget Mario Kart Wii. Faktisk har jeg kun lige unlocked det der kan unlockes, gennemført en enkelt gang, og så lagt det på hylden til der kommer gæster. Præcis fordi jeg synes det er møgirriterende, at jeg kan prøve at gøre hvad som helst, men pga den forindbyggede historie om at uanset hvad man gør, så bliver top og bund stortset udlignet en halv til en kvart lap inden mål.
0
1ups givet

#9 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-03-2011 12:18

Mario Kart uden items er faktisk ret dybt (f.eks. i time trials) og er stadig sjovt at spille for dem, der går op i at få en god tid. Særligt DS-udgaven var meget udfordrende og teknisk på grund af snaking og andre teknikker. Gameplayet i Mario Kart adskiller sig betydeligt fra andre racing-spil, så hvorfor ikke spille Mario Kart, hvis man synes det er sjovt at konkurrere i?
Nå ja, fordi man ikke kan slå items fra i versus mode.

Prøv at sammenligne med Smash Bros. Melee, der også er designet som, og opfattes af de fleste som, et party-spil. Det har også det tilfælles med Mario Kart, at det har masser af game mechanics, der tager tid at mestre, men det tillader til gengæld, at man fjerner tilfældighedsvariabler ved at slå items fra, hvilket afslører et utroligt dybt og sjovt fighting-spil, der i dag, 10 år efter dets udgivelse, stadig spilles i turneringer med 100+ deltagere.

Spillets skaber, Masahiro Sakurai, er ligesom Konno stærkt imod, at der skal være forskel på gode og dårlige spilleres chancer for at vinde, men i modsætning til Konno har han ikke prøvet at spænde ben for de spillere, der har lyst til at udforske spillet og finde nye sider af det, ved at tvinge dem til at spille med tilfældige items.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-03-2011 12:47

Super Smash Bros. og Mario Kart er faktisk to af de mest arkade-agtige Nintendo-spil overhovedet. Spillene er lettilgængelige, men svære at mestre - dvs. man bliver belønnet for at være god! Derudover foregår spillene i et fast-paced tempo, det er underholdende både at spille OG se på, og genspilningsværdien er universel.

Desværre så virker det til, at Nintendo vil ændre værdierne i både Smash Bros. og Mario Kart. Brugen af blue shells i Mario Kart Wii er i hvert fald et eksempel på scriptet gameplay. Det at Konno har programmeret blue shells til konstant at ramme en før målstregen, modarbejder direkte old school arkade værdier. Og det er netop arkadeværdier, der gør de fleste videospil populære.
0
1ups givet

#11 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-03-2011 15:09

^Det der for mig specielt gør det til grin når udviklerne prøver at udligne niveauet i et spil så lykkes det aldrig for dem ordentligt alligevel og sænker egentlig bare værdien for "de gode". Hverken i mkw eller smash bros. brawl er alle lige gode. Hvis jeg søger efter randoms i mkw taber jeg stort set aldrig og at der skulle være enkelte jeg slog med en hel omgang er ikke helt usandsynligt.
Samtidig fejler de også med teknikker (og exploits) som stadig bliver fundet og udnyttet - eksempelvis items i mkw hvor man hurtigt fandt ud af at spillet er programmeret til at kun én spiller kan holde "super items" ad gangen så hvis du får et lyn eksempelvis så kan du holde på det stort set uden frygt for at miste det. Dette gjorde rent faktisk at man også kan spille det i teams med rigtig med teamwork gennem items (specielt hvis spillerne bruger skype).
Ovenstående betyder også at hvis en spiller holder på det blå skjold så kommer der ikke et andet blåt skjold medmindre der er en spiller der hacker. Er ret sikker på at der intet er programmeret med at skjoldet skulle ramme lige inden målstregen eller dukke op mere ofte på sidste omgang forresten. Smiley

Edit: All that said så kunne man da indstille items til forskellige niveauer (inklusive "none" ) i mkdd og mkw svjv så det har da været muligt før. Underligt at det skulle være besluttet at fjerne muligheden fuldstændig. Synes et mere logisk træk ville være at gå den anden vej og udvide det så du kunne slå enkelte items til/fra ligesom i smash. Ikke at den gamle model ville gøre noget, synes mariokart er bedre med basic items (baner, grønne skjolde, fake item box og en sjælden mushroom) end helt uden.
0
1ups givet

#12 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-03-2011 15:17

Jonas udviklerne bestemmer selvfølgelig ds hvad mario kart er. De er ligesom dem der skaber det.

Hvis alle er så bedrevidende burde det jo ikke være et problem at lave noget bedre selv eller blive ansat til at udføre ideen. For en ide så fantastisk som mange åbenbart har vil udviklerne da ikke gå glip af. Smiley
0
1ups givet

#13 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-03-2011 15:19

Mario kart er et arkade party spil om i vil være ved det eller ej. Stop med at spille dem eller lad være med at brokke jer hver eneste gang det ikke følger jeres hoved.
Just saying
0
1ups givet

#14 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-03-2011 15:30

Du mener altså, at udviklere bare skal lave spil efter deres eget hovede og ikke tage hensyn til, hvad spillerne synes er sjovt at spille?
Der er jo tydeligvis forskellige opfattelser af, hvad der gør Mario Kart sjovt, så det virker da indlysende at gøre spillet appellerende til så mange spillere som muligt.
0
1ups givet

#15 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-03-2011 16:30

Jeg har absolut intet imod at de er partyspil, jeg siger bare at det er fjollet decideret at arbejde imod en bestemt gruppe af spillere, specielt når deres mål alligevel ikke kan opfyldes. Smash er ikke blevet bedre for "casuals" af at de fjernede visse aspekter fra melee. Faktisk hvis du spørger mig er melees gameplay langt bedre, også som rent partyspil med items på og på "sjove" baner.
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-03-2011 16:55

Stelzig, jeg er enig i din vurdering af, at Melee på alle måder var bedre end Brawl.

Grunden til at udviklerne implementerer alle disse begrænsninger er fordi, de har en inderlig trang til at definere og skabe de oplevelser, vi som spillere skal have. Det ødelægger gaming.
0
1ups givet

#17 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

10-03-2011 18:24

Ja, jo flere valg der bliver lagt over på spilleren, jo bedre.

Jeg er ganske enig i at der er en stigende tendens blandt udviklere om at spillerne skal følge en bestemt vej.

Af eksempler kan nævnes det nye Golden Sun, hvor du konstant får at vide hvor du skal gå hen, og hvor der praktisk taget kun er én by der er relevant at besøge på ethvert tidspunkt. Kun i slutningen åbner spillet en smule op, men selv her får du at vide præcist hvor du skal gå hen, og hvis du ikke følger udviklernes plan går det bare ud over dig selv.

WoW: Cataclysm er et lignende eksempel, hvor quest-systemet er blevet ufatteligt lineært. Gå hen til A, gå hen til B, gå hen til C. Før i tiden skulle man selv planlægge sine quest-ruter, og lærte igennem spillet hvordan man kunne optimere sin levelling ved at organisere det på en smart måde. Ikke mere.
0
1ups givet

#18 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

10-03-2011 20:00

Jeg synes så absolut muligheden skal være der for at slå items fra, men når det er sagt, så er jeg også lidt træt af den der "der skal ikke bestemme hvordan jeg spiller" tendens. Selvfølgelig skal de lave spillene ud fra de ideer de selv har. Hvis de udelukkende gik efter at please spillerne, så ville vi ende op med stort set kun intetsigende spil ala Shadow Run og andre der har prøvet den vej.

Udviklerne skal altid tage udgangspunkt i deres egne ideer først og fremmest. Selvfølgelig er de også nødt til at have fingeren på pulsen og vide hvad kunderne kan lide, men salgstallene i Mario Kart viser vidst, at de har en pæn god ide om hvad de laver trods alt Smiley
0
1ups givet

#19 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-03-2011 22:54

just præcis zøvnig,
det er ikke for sjov at det har solgt over 20 millioner mens alle de andre fantastiske jeg vil bestemme selv spil ikke er i nærheden Smiley
0
1ups givet

#20 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

11-03-2011 13:10

Blue Shield? Den bruger jeg aldrig, da jeg alligvel altid er nr. 1. Smiley
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-03-2011 14:28

Moysen > Resten. Smiley
0
1ups givet

#22 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-03-2011 14:47

pwn
0
1ups givet

#23 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

11-03-2011 15:37

Smiley Hvad? Som om jeg nogensinde er blevet slået i Mario Kart. Specielt ikke af en pige.. Host Host.
0
1ups givet

#24 - Abild

Level: 9 (Bob-omb)

14-03-2011 14:21

Lad os vægle de enkelte items, som Stelzig nævnte. Der er INGEN grund til, ikke at vie så mange muligheder for itemssammensætning som muligt. Alt andet er, i min ydmyge mening, fuldstændig retarderet. Det er jo ikke fordi, at det ødelægger udviklernes koncept, det udvider det bare. At de ikke kan se det, er næsten uvirkeligt for mig.

Det er helt fint at de tager udgangspunkt i deres idéer, men med en så specifik ting, som hvilke items man vil have på, bør det kunne justeres som i smash bros. Jeg kan virkelig ikke se noget godt argument imod.

Det sagt er jeg ret enig i, at vi skal have mere frihed tilbage i videospillene. Det eneste jeg efterhånden gider spille, er strategispil.

Jeg forsvarer ofte Nintendo, men på visse områder er de simpelthen torskedumme.

Og ja, naturligvis sælger Mario Kart. Hell, jeg køber det sgu også igen, selvom jeg er utrilfreds med, at det dumem blå skjold er med. Det er et kæmpe brand, og der er jo også en stor gruppe, der sikkert intet har imod det. Men når nu man kunne gøre alle tilfrdse, hvorfor så ikke gøre det?
0
1ups givet