Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Interessante ord fra Miyamoto

Skrevet af Zøvnig - 28-09-2005 21:15

I forbindelse med Miyamotos meget omtalte besøg i Nintendo World-butikken i New York, har en del journalister fået snakket lidt med ham. Der er ikke forfærdelig meget nyt i de ting han har at sige om Nintendo Revolution, alligevel er der faktisk flere interessante kommentarer fra hans side.
Vi har her oversat en stor del af det interview internetsiden Kotaku lavede med Miyamoto omkring hans syn på spilverdenen som den er i dag.

Miyamoto
"Grafikken er blevet langt bedre, men vi føler at folks fokus er mere på grafikken end på det interaktive i spil. Spil er blevet for kompliceret for folk at spille. Vores udfordring er at nedbryde denne barriere, og gøre det at spille, til noget mere simpelt og måske lettere at gå til for alle. Ved at gøre det lettere at gå til, skaber vi forhåbenlig en bredere base for vores spil."

Kotaku
Men Miyamoto synes ikke at store budget-spil med Hi-Res er mindre kreative end andre spil. Men at Hi-Res fylder for meget og kræver for mange ressourcer i en spilproduktion.

Miyamoto
"Efterhånden som industrien fokuserer mere og mere på det rent grafiske er jeg bange for, at spilproducenterne får mindre og mindre tid til at fokusere på de interaktive elementer ved spillene, og derved bringe nye idéer ind i spillene".

Kotaku
Frygten for den slags, ramte uden tvivl Nintendo da de begyndte at designe og udvikle Nintendo DS. Det var i denne process de fandt ud af, der var brug for en helt ny type interface (touch screenen) for at åbne op for spilproducenternes kreative side og "udrydde blokaderne". Det var hele denne tankegang der gjorde sig gældende da Nintendo skabte Nintendo DS, nintendogs og Revolution.

Miyamoto
I de seneste år har der, også hos Nintendo, været en tendens til at folk ikke har skabt nye originale ting, men bare lavet hvad der nu skulle til for, at tilfredsstille spilpublikummet og de gældende trends i branchen. Vi har arbejdet os ud af denne tendens igennem de sidste 2 år. Vores fokus er nu på at bringe nye oplevelser, nye idéer og at bringe helt nye spil til markedet.
Et vigtigt aspekt i underholdning er at tage noget fra den virkelige verden, som alle folk kender og kan holde af, og gøre denne ting til noget underholdende. Alle kan relatere til at eje et kæledyr, eller de kender i hvert fald en som gør. Designet af Revolutions controller blev skabt ved samme type tankegang. Vi synes idéen skulle være at lave noget som alle i familien ville synes var sjovt og underholdende. Det var ud fra denne idé at designet tog form.


I et andet interview, denne gang med MTV, sagde Miyamoto derudover om Nintendo Revolution:
Den vil være meget let og initiutiv at bruge. Jeg tror mange flere mennesker vil komme til at opleve 3D-spil som de var ment til at skulle spilles. Jeg har været så dybt involveret i kreationen af controlleren, at jeg dårligt har haft tid til at arbejde på software. Men det betyder ikke, der ikke er spil på vej. Vi har gang i en masse eksperimenter omkring brugen af controlleren i nye spil, inklusiv idéer om at bruge bevægelser til at styre Mario"

Så selvom der ikke er en masse nye saftige detaljer, får han her sat ord på hvad der ligger bag Nintendos nye måde at gøre tingene på. Vi venter spændt på at se og høre mere fra kommende spil til Nintendo Revolution

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - J3pseN

Level: 8 (Pirahna Plant)

28-09-2005 21:38

Godt lavet Zøvnig det tog også sin tid! Smiley
0
1ups givet

#2 - GoOby

Level: 11 (Octorok)

29-09-2005 20:03

Tar sku hatten af for dig Zøvnig.. Du er fanme god til at oversætte.. Du burte have din ejen spalte i B.T eller Extra Bladet! Smiley
0
1ups givet