N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

iPhone kraftigere end Wii og DS

Skrevet af Thomas Christensen - 30-07-2009 19:37

En såkaldt interface udvikler hos britiske Telltale Games, påstår nu åbent på firmaets officielle forum, at Apples iPhone er mere kraftfuld end både Wii'en og DS'en.

Telltale Games har netop udgivet nye adventurespil i Monkey Island-serien til PC og WiiWare, men har ikke stået bag Secret of Monkey Island Special Edition til iPhonen.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Wii'en og DS'en er ekstremt svage, og deres popularitet fjerner ikke hardware begrænsningerne.


Han forstætter med at fortælle om de åbenlyse framerate- og kvalitetsproblemer, som Wii-udgaven af Secret of Monkey Island lider under.

Stemmerne og strukturen er på den måde de er, fordi WiiWare er begrænset til 40 megabyte. PC versioner af vores spil er som regel på 150+ megabyte, mens de fleste moderne spil ligger på alt mellem én til ti gigabyte eller mere. Snak med Nintendo om det problem.

- Udvikler hos Telltale Games

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

30-07-2009 20:19

vist de skulle bruge mere plads, kunne de da udgive det som normalt spil istedet, det er da ikke nintendos skyld.

og grunden til små wiiware spil er jo af wii kun har 500mb plads, enste fejl her er sådan set af nintendo stadig mangler af udgive en usb harddisk man kan køre ting direkte fra.
0
1ups givet

#2 - Mathias Pedersen

Level: 1 (Goomba)

30-07-2009 20:41

wow, lamt...
0
1ups givet

#3 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

30-07-2009 20:50

Telltale har før været fremme med denne her udtalelse, da de sidst udgav noget på WiiWare. Og de har da helt ret i deres udtale.

Det er synd, at man på et så godt medium som WiiWare, ikke har mulighed for at bruge mere end 40 MB plads. Det ødelægger f.eks. muligheden for at lave lige så pæn grafik i Tales of Monkey Island på Wii, som på PC. At udgive det som et normalt spil ødelægger jo lidt det periodiske, som Telltale er kendt for med deres spil, så det argument synes jeg umiddelbart er dårligt.

Deter i snarere en dårlig begrænsning fra Nintendos side af -- eller snarere, en konsol som slet ikke er designet til det, som de rent faktisk nu forsøger at bruge den til.

En anden ting som de også kommer ind på er, at RAM spiller ind i høj grad. Der er nemlig praktisk talt ingenting. Jeg mener det er 88 MB der er, hvor det må forventes at op mod en tredjedel går til styresystemet på Wii. Derudover det faktum, at Wii inddeler i såkaldte hukommelsespladser, som kun kan bruges til specielle ting, modsat en computer f.eks., hvor der ingen specialinddeling er.
0
1ups givet

#4 - TeluX

Level: 2 (Keese)

30-07-2009 21:00

Ej MagaGame come on. Så du vil simpelthen have at Telltale udgiver en arcade/download-titel på disk? Det betyder højere omkostninger og derved en højere pris.

En USB-harddisk er simpelthen løsningen på alt? Eneste som Nintendo mangler er at tage sig sammen. Få smidt noget mere disk-plads i Wii'en og så i det hele taget få optimeret deres produkter til nutidens standarder.
0
1ups givet

#5 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

30-07-2009 21:03

Han har desværre ret... Det er generelt træls at Nintendo altid skal have så mange begrænsninger. De putter aldrig lige så meget i som de kunne... og når man så vil høre musik på sine maskiner er der igen begrænsinger, idet det kun er muligt at bruge én filtype, nemlig acc/m4a... Nedern :/
0
1ups givet

#6 - TeluX

Level: 2 (Keese)

30-07-2009 21:23

Vil man på nettet med sin DS/Lite skal man bruge WEP kryptering, da DS ikke understøtter det der "nymoderne" WPA/2. Nintendo er bare bygget op af fails de seneste par år - det er en skam. Man vil jo virkelig gerne holde af dem. De gav mig mange gode oplevelser i mine helt unge år. Nu fucker de bare op og deres gimmicks og casual shit sælger for sindsygt ... men det kan man ikke bruge til så meget medmindre man er 5 eller 40.

0
1ups givet

#7 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

30-07-2009 21:33

I skal ikke komme og sige til mig af grunden til de ikke kunne udgive det på disk er på grund af omkostninger, fordi det er forkert, spil på disk koster ikke mellem 300-800kr pågrund af disk, det gøre det pågrund af prisen på af lave spillet, ikke disken.

Jeg siger ikke af nintendo ikke her lavet fejl, jeg pointer jo selv en ud, men det er BS af bruge det som undskyldinger, de viste de ting var der fra start, så skulle de hade ladet være med af lavet spillet til wii i føreste omgang, istedet for af komme med dårlig undskyldinger over hvorfor deres spil ikke er så godt.

Det er jo lykkes for andre.
0
1ups givet

#8 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

31-07-2009 00:32

MegaGame, det er da en underlig opfattelse.

Selvfølgelig kunne de lade være med at lave spil til WiiWare -- og på den måde lade være med at FORSØGE at bringe noget godt til servicen. Let's face it, det vrimler ikke ligefrem med kvalitetstitler.

De forklarer hvorfor deres textures ikke kan se lige så pæne ud på Wii som de kan til f.eks. PC -- fordi maskinen simpelthen har for mange begrænsninger. Pardon me, men at sige det er lykkedes for andre er da mindst lige så meget BS som det du siger er BS -- hvis ikke mere. Mig bekendt er der ikke andre som har udgivet noget til WiiWare som tilnærmelsesvis kommer i nærheden af Telltales udgivne titler -- jeg kan selvfølgelig tage fejl.
0
1ups givet

#9 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

31-07-2009 09:06

det er denne undskylding der er BS, af komme ud efter de har lavet spillet og udgivet det, og så brokke sig over ting de viste i forvejen.

Det virker som en undskylding for ikke af gide af lave en vigtig ting som næsten ingen udvikler laver nutildags, optimere kode og grafik, så det køre letter, hvorfor, fordi det koster penge og det forbre ikke spillet på en måde forbrugerne let kan se.
De hæver bare specs derbehøves for af køre det, men det kan man ikke på en konsol.

Vist de ikke kan lave noget de kan stå inden for, så skulle lade være, ja så simple, det er som de tænker, hmm det blev ikke særlig godt, men lade os udgive det aligevel og så sige det er nintendos skyld, godt nok kun en dev her.
0
1ups givet

#10 - TeluX

Level: 2 (Keese)

31-07-2009 10:03

Er du virkelig 28?

Telltale vil være nødsaget til at tage "overpris" for deres spil, hvis de skal udgive det på disc, da forbrugeren skal punge ud for at dække omkostningerne. En salgsmodel hvor produktet distribueres via nettet kommer i den grad forbrugeren til gode, men den fidus lader Nintendo ikke til at have gennemskuet.
0
1ups givet

#11 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

31-07-2009 12:11

Telux, ja og derfor ved jeg af spil på CD/DVD er blevet udgivet uden en kæmpe prisstigning, f.eks her i nyer tid er det mest genudgivelser som koster under 100kr i butikker.

Og fra mit synsvinkle er priserne ikke faldet på download iforhold hvad du kan købe den fysisk boks for, så hvordan kommer det til forbrugeren tilgode? det enste det gøre er af give flere penge til udgiveren.

dette handler om af tjerne penge, ikke om af lave kvalitetstitler, grunden til de udgav det og så var der en der gav nintendo skylden, istedet for af sige det fra starten før de udgave det, af spillet hade problemer pågrund af begrænsinger, var fordi det ville de miste penge på, lige nu er det bare om af redde ansigt.

Det er ligesom af spise det meste af en pose chips og så gå ned i netto og brokke sig, det er for sent!
0
1ups givet

#12 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

31-07-2009 13:52

Jeg havde egentlig tænkt mig at komme med en længere forklaring, men det ville ærlig talt være spild af min tid. Megagame, har du overhovedet sat dig ind i Tell Tales spil, deres målgruppe, og distributions metoder?

Hvis f.eks. de nye Monkey Tales episoder skulle udkomme i et fysisk format til Wii, vil det betyde en mer pris for forbrugeren på mindst 35% - hvordan kan det konkurrere med Steams overlegne distrubitions muligheder, og bruger venligheder?

Ikke nok med at forbrugeren vil blive taget groft i en hvis legemsdel, det vil også tilføje TT en række besværligheder, bla. at finde en udgiver, tilsidesætte arbejdskraft osv. Og du mener det er et dårligt studie fordi de ikke gider gennemgå dette helvede for at please det minimale publikum af point'n'click fans der er på Wii'en? Christ...

Ontopic: Han har fuldstændig ret (minus fps delen, det er ren dovenskab fra deres side), og det er skræmmende at udviklere skal hæmmes af så ligegyldig en ting som mængde af megs - noget som i sidste ende går ud over forbrugeren.
0
1ups givet

#13 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

31-07-2009 15:07

@MegaGame
Newsflash -- de HAR sagt det før. Efter sidste titel Tell Tale udgav på WiiWare, bemærkede det præcist de samme problematikker. Alligevel vælger de at forsøge at elvere en kvalitetstitel til WiiWare. Ja, selvfølgelig er der salg involveret, men Tell Tale er også kendt for kvalitet.

Jeg læste i går, at TellTale stod med to muligheder; enten skulle de helt droppe alt voice acting i spillet, eller også skulle de nedsætte kvaliteten. De valgte det sidste -- og tak for det! Samtidig siger de, at de forsøger at finde alternative løsninger til de kommende episoder, men med den fuldstændigt absurde tekniske begrænsning, er det altså svært -- spørg enhver udvikler. Tales of Monkey Island er et komplekst spil med suveræn grafik ift. hvad vi ellers ser på WiiWare. Netop sådanne titler skulle Nintendo være parate til at åbne op for alternative aftaler overfor.

Ift. din påstand om, at det er fordi de ikke gider optimere kode og grafik. Det er da noget latterligt vås. Der er grænser for komprimeringsmulighederne on the fly på en konsol som Wii. Ja, jeg er klar over, at man kan lave ret vilde 3D spil på ganske få megabyte på en computer, men en computer tilbyder udviklerne en helt anden struktur.

Det er også her jeg vil mene din påstand fejler. Wii har en fundamental anden struktur end de andre konsoller på markedet, ja selv hvis vi sætter den op imod en Platstation 3, som jo ellers er kendt for at være umulig at programmere til pga. dens CPU-arkitektur. Her er det noget andet som er umuligt -- hukommelsen. Som allerede tidligere beskrevet, er der begrænsede mængder hukommelse i en Wii. Den har 88 MB primær hukommelse, samt 3 MB dedikeret til textures og framebuffering. Af den primære hukommelse går nok omkring 1/3 af den til styresystemet, hvilket efterlader omkring 58 MB til rådighed (her ser vi bort fra, at noget af hukommelsen i forvejen er delt i ekstern og GPU hukommelse). Dvs. at du har omkring 61 MB at arbejde med. Her kommer problematikken (endnu en): hukommelsen er inddelt i blokke, som kun kan bruges til specifikke ting. Dvs. at selvom du principielt har ledig hukommelse, er det ikke sikkert du kan bruge den. Det er et problem! Et stort problem, endda.

Det forklarer umiddelbart den generelle problematik man har at arbejde med på en Wii -- det kommer man så over i de store spil, formentlig ved at man swapper ud på disken jævnligt. Du har altså mulighed for, at dit spil er større end der er mulighed for i hukommelsen. Denne mulighed har du bare ikke med WiiWare for -- guess what? Dit spil må maksimalt fylde mindre end hukommelsen! Hele dit spil er altså så småt, at det faktisk kan være indlæst på samme tid i hukommelsen. Du har ingen andre muligheder. Det er VIRKELIG et lille spil.

Men nej, du har da ret. Lad os bare sige til alle udviklerne: ved I hvad, hvis ikke I kan udvikle PERFEKTE spil på 40 MB, så lad være. Vi gider ikke høre på, at I føler jer begrænset af nogle latterlige krav Nintendo-sætter. Vi vil hellere undvære spil som dog er det bedste vi har på WiiWare
0
1ups givet

#14 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

31-07-2009 18:53

af de før har lavet wiiware spil og af de før har klaget over disse begrænsinger, gøre det ikke bedre.

Wii bruger få et dårlig spil og samtidet betaler det samme som pc bruger gøre.

de valget af lave spillet selv om de viste af det sikkert ikke ville blive særlig godt, de tog valget af udgive spillet selv om de ikke viste det var godt, og de valget af tage samme pris for det.
De viste det ville ske og gjore det stadig, og så give andre skylden bagefter.

pointen her er ikke om wii har begræsninger eller hvor god og dårlig den er, alt dette viste de i forvejen, de kendet de teknisk spec på wii og hvordan den virker.

Pointen er af DE valget af udgive det, og så bagefter nægter tage ansvar for det de har lavet, vist de ikke kunne det, skulle de ikke have udgivet det.
0
1ups givet