Skrevet af Thomas Christensen - 30-07-2009 19:37
En såkaldt interface udvikler hos britiske Telltale Games, påstår nu åbent på firmaets officielle forum, at Apples iPhone er mere kraftfuld end både Wii'en og DS'en.
Telltale Games har netop udgivet nye adventurespil i Monkey Island-serien til PC og WiiWare, men har ikke stået bag Secret of Monkey Island Special Edition til iPhonen.
Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.
Wii'en og DS'en er ekstremt svage, og deres popularitet fjerner ikke hardware begrænsningerne.
Han forstætter med at fortælle om de åbenlyse framerate- og kvalitetsproblemer, som Wii-udgaven af Secret of Monkey Island lider under.
Stemmerne og strukturen er på den måde de er, fordi WiiWare er begrænset til 40 megabyte. PC versioner af vores spil er som regel på 150+ megabyte, mens de fleste moderne spil ligger på alt mellem én til ti gigabyte eller mere. Snak med Nintendo om det problem.
- Udvikler hos Telltale Games
#1 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
30-07-2009 20:19
vist de skulle bruge mere plads, kunne de da udgive det som normalt spil istedet, det er da ikke nintendos skyld.#3 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
30-07-2009 20:50
Telltale har før været fremme med denne her udtalelse, da de sidst udgav noget på WiiWare. Og de har da helt ret i deres udtale.#4 - TeluX
Level: 2 (Keese)
30-07-2009 21:00
Ej MagaGame come on. Så du vil simpelthen have at Telltale udgiver en arcade/download-titel på disk? Det betyder højere omkostninger og derved en højere pris.#5 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
30-07-2009 21:03
Han har desværre ret... Det er generelt træls at Nintendo altid skal have så mange begrænsninger. De putter aldrig lige så meget i som de kunne... og når man så vil høre musik på sine maskiner er der igen begrænsinger, idet det kun er muligt at bruge én filtype, nemlig acc/m4a... Nedern :/#6 - TeluX
Level: 2 (Keese)
30-07-2009 21:23
Vil man på nettet med sin DS/Lite skal man bruge WEP kryptering, da DS ikke understøtter det der "nymoderne" WPA/2. Nintendo er bare bygget op af fails de seneste par år - det er en skam. Man vil jo virkelig gerne holde af dem. De gav mig mange gode oplevelser i mine helt unge år. Nu fucker de bare op og deres gimmicks og casual shit sælger for sindsygt ... men det kan man ikke bruge til så meget medmindre man er 5 eller 40.#7 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
30-07-2009 21:33
I skal ikke komme og sige til mig af grunden til de ikke kunne udgive det på disk er på grund af omkostninger, fordi det er forkert, spil på disk koster ikke mellem 300-800kr pågrund af disk, det gøre det pågrund af prisen på af lave spillet, ikke disken.#8 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
31-07-2009 00:32
MegaGame, det er da en underlig opfattelse.#9 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
31-07-2009 09:06
det er denne undskylding der er BS, af komme ud efter de har lavet spillet og udgivet det, og så brokke sig over ting de viste i forvejen.#10 - TeluX
Level: 2 (Keese)
31-07-2009 10:03
Er du virkelig 28?#11 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
31-07-2009 12:11
Telux, ja og derfor ved jeg af spil på CD/DVD er blevet udgivet uden en kæmpe prisstigning, f.eks her i nyer tid er det mest genudgivelser som koster under 100kr i butikker.#12 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
31-07-2009 13:52
Jeg havde egentlig tænkt mig at komme med en længere forklaring, men det ville ærlig talt være spild af min tid. Megagame, har du overhovedet sat dig ind i Tell Tales spil, deres målgruppe, og distributions metoder?#13 - Ossipoff
Level: 6 (Cucco)
31-07-2009 15:07
@MegaGame#14 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
31-07-2009 18:53
af de før har lavet wiiware spil og af de før har klaget over disse begrænsinger, gøre det ikke bedre.