Gør klar til årets pakk...

Black Friday-udsalg annon...

Få et indblik i kampene ...

Pokémon Scarlet og Viole...

Lanceringstrailer for Jus...

Golf kommer til Nintendo ...

Næste bølge af Mario Ka...

Super Kiwi 64 udgives 2. ...

Åbningsfilmen i Rune Fac...

N-cast #153: Award-sæson...

Fire Emblem Heroes

Pokémon Scarlet & Violet

Fire Emblem Engage

Nintendo Switch

Spil på vej til Switch

Sonic Frontiers

Bayonetta 3

Alternative nyheder

Mario Kart 8 Deluxe

Pokémon Unite

Tilbudstråden

S:Mario rabbids sparks of...

K: Diverse GameCube spil

K: Wii controllers med nu...

K: Dreamcast konsol (Defe...

S: Mario samlerting

S: Starlink inkl figur og...

V: Forseglede Nintendo ti...

Original autentisk ubrugt...

K: The Legend Of Zelda: T...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

John Riccitiello: Wii U's to skærme forbedrer gameplayet på "kraftfulde måder"

Skrevet af Lukas Skywalker - 11-07-2011 16:26

John Riccitiello fra EA virker meget begejstret overfor konsollen. Han udtaler blandt andet, at den ekstra skærm som Wii U vil tilføje i form af controlleren, forbedre gameplayet på "kraftfulde måder".

Det var i et interview med IndustryGamers at John Riccitiello udtalte dette. Du kan se hele citatet herunder:

"It's a high definition platform and I love the controller. I just think it’s cool. You’re a gamer - so you’ve got the screen here [in your hands] and you’ve got the [TV] screen there and you’ve got full control. Personally, while there’s some great experiences on Move, and there’s some great experiences on Kinect, I’m not a motion control guy. It’s still too imprecise for me. I like shooting something and hitting it. I like turning a corner and feeling precision. So I still like my swizzle sticks and my shoulder buttons and my Xs and Os, etc. But there is something about having that second screen that transcends anything I’ve ever done before. I can draw a pass pattern for Madden, I can be playing an FPS up here while I’m calling in air strikes or whatever I want to do. I can give all the detailed control off the screen, I can see another part of a map... I always find it breaks the spell for me when I’m playing a game with a squad and I have to stop the action and move up for them. Now I can just move them down here [on the tablet]. I think there’s something really powerful about a second screen that I think really matters. I think we’re just beginning to realize what we can do with it and I think it’s obvious we can do a lot with it."

- John Riccitiello


Vil Wii U's i alt to skærme betyde meget for gameplayet i spil, eller er det bare en gimmick?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 20:57

Jeg mente bare at det simple arkade gameplay i Wii sports var så passende for den målgruppe, at det gjorde den dårlige waggle styring nemmere at holde ud. Smiley

Angående spillene, så kunne jeg sagtens forestille mig, som det ser ud nu, at WiiU'en også får en masse casual-spil i stil med dem hos Wii'en. Hvis WiiU altså får dårligere grafik og mere motion-styring end de konkurrerende konsoller i næste generation.
Jeg kan ikke se hvordan Nintendo pludseligt skulle have skiftet retning til 'hardcore' med WiiU.
Men en masse PS360 ports omkring launch skal vi nu nok alligevel se.
0
1ups givet

#2 - FenneTheFuzz

Level: 2 (Keese)

11-07-2011 19:24

Laying down the truth!

Motion control er en gimmick, dog en gimmick der virker ret godt i mange spil, og håbløst i andre. Ser ikke hvordan Wii U's nye controller kan spænde ben for sig selv(med hensyn til spil udviklere's frihed), tvært imod!
0
1ups givet

#3 - stelzig

Level: 23 (Skree)

11-07-2011 19:43

"I just think it's cool" = laying down the truth.

Forresten er det sjovt at han snakker om at motion controls er upræcise for bagefter at snakke om at han gerne vil spille fps med stick... Måske kan man snakke om at mange gestures med wii remote ikke er alt for præcise, men dets point and click er langt mere præcis end en almindelig controller.

Men jo mange af de ting han nævner er da hvad det kan bruges til, men at den på nogen måde er fantastisk... Eh.

Kan se masser af spil en enorm controller kan spænde ben for sig selv i. Specielt de spil hvor skærmen slet ikke bruges i alligevel. Tror jeg også nintendo kan når de vælger at beholde ikke bare wii remote, men også classic controller. Nå ja og så lige det med at den stadigvæk er så dyr at de ikke gider sælge den seperat så ingen lokal multiplayer med den.
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 20:21

Den gode John taler som en politiker. Da han nævner motion control-teknologien, så undlader han bevidst at nævne Wii'en. Derudover er hans argument mod motion controls, at det er mindre præcist end analog sticks i skydespil, hvilket ikke er helt sandt. Derudover er PC generelt alle andre platforme overlegne, hvad angår skydepræcision.
0
1ups givet

#5 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 20:41

Jeg synes ikke rigtigt at nogle udviklere brugte Wiimoten til noget nyttigt, andet end waggle-gimmicks. Især ikke 3. parts udviklerne.

Da Wii'en først kom ud, sagde alle at Wiimoten var uendeligt kraftig og præcis, samt at udviklerne bare lige skulle lære at bruge den. Men vi fik aldrig noget meget mere præcist end Wii Sports. Som iøvrigt slet ikke følger dine bevægelser, men bare laver en prefabrikeret animation skiftevis til hver side, når du wagglér.

Wiimoten kunne have været nyttig til FPS, hvis ikke det var fordi udviklerne blev tvunget til at blære sig ved laveste fællesnævner, hver gang muligheden bød sig.
Hvilket betød at skærmen, når man sigter i en retning, i stedet for at dreje i angivne retning, som den ville i et normalt fps, stod helt stille mens figurens arm istedet flyttede sig sammen med sigte kornet.
Dette betød at det tog en evighed at dreje til siderne eller vende sig om. Hvilket gjorde skydespillene langsommere, istedet for hurtigere.

Derudover, så er Wiimoten ikke altid bedre at sigte med, når man skal affyre præcist. For imodsætning til dual analog, så er det ikke muligt at holde sin hånd fuldstændigt stille, når man skal sigte med en pointer i hånden.

Det skulle ikke undre mig, hvis mange blev en smule skuffet over Wii'en. Men måske de fleste slet ikke lagde mærke til, at bevægelserne på skærmen ikke passede til dem, de selv laver, eller måske det lettilgængelige arkade gameplay bare var mere end nok til at de kan nyde oplevelsen alligevel.
0
1ups givet

#6 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-07-2011 20:43

angående styring: Er det ikke bare som man kan lide det? Min præsisions kvote i spil er højst på en ps3 controller, mere præsist er jeg best til at ramme i Unreal tournament 3 (uden aim bot). Nu er det også kun mig, men det en vane sag i sidste ende.
Men også i teorien er mus det bedste. Hvis keyboard bare også var lige så godt... Der er analog så langt bedre. altså 8 vejs styring vs. 360 grader.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 20:46

Togbis >> Hvis du mener, at dårlige "waggle"-spil er lige med arkade-værdier, så har du ikke forstået, hvad arkadeværdier er. Smiley

Og angående "laveste fællesnævner", så var det jo fordi, at industrien hellere ville udgive spil på 360 og PS3 end på Wii. Alle de store udviklingshold blev sat på HD-tvillingerne, mens Wii-spillene skulle laves af dårlige tredjerangshold. Ingen af trejdepartsudviklerne tog den opgave at lave spil til old school gamerne og det udvidede publikum alvorligt. Derfor vi den kæmpe "casual"-bølge af elendige spil, som dræbte hele konsollens momentum.

Hvorfor tror, at en mand som Riccitello er så "begejstret" for Wii U? Fordi det i princippet er en Anti-Wii-konsol, hvilket passer ham glimrende, så han kan porte alle EA's spil direkte over på Wii U'en og slipper for at lave andre typer spil.
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:07

Togbis >> Wii Sports var et fantastisk spil, og der var intet i vejen med stryingen. Den var simpel, men forholdsvis præcis.

Nintendo skiftede jo allerede retning kort tid efter udgivelsen af Wii'en. Faktisk skiftede de aldrig rigtig retning over til fokus på arkade- og nye spiltyper. De lavede Wii Sports og Wii Fit af nye spiltyper og så fik vi NSMBW, SSBB og Mario Kart. Og så var det det. Resten var GameCube-lignende spil, og det virker kun til at fortsætte på Wii U med Puzzelda HD, Pikmin etc.
0
1ups givet

#9 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-07-2011 21:38

Wii Sports var et godt spil i 2 minutter. Så blev det kedeligt.
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:43

Jeg tror, du er i mindretal, hvad det angår. Måske ikke herinde, men hvis man gik ud i den virkelige verden og spurgte mennesker.
0
1ups givet

#11 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-07-2011 21:44

Tror jeg Alexander har ret i. Jeg har det også sjovt med det, men i mindre dosis og i fælleskab.
0
1ups givet

#12 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-07-2011 21:45

Wii Sports er sjovt hver gang man spiller det sammen med nye personer.
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-07-2011 21:46

Jeg hev det faktisk frem her den anden dag, og jeg bliver stadig overrasket over, hvor holdbart gameplayet er, trods det er simpelt.

Togbis >> Hvad mener du med "nye" personer? Personer der ikke har spillet det før, eller personer du bare ikke har spillet med før?
0
1ups givet

#14 - yasw

Level: 1 (Goomba)

12-07-2011 14:40

Han har da ret så langt at der er nogle gode muligheder i visse typer spil hvor en eksrta skærm da kan være handy. Jeg tror bare ikke det er det værd i forhold til alle de spil hvor det ikke giver noget, der vil det blot være i vejen.
Det er jo heller ikke alle spil der udnytter alle knapper på en PS3 eller Xbox controller, men det er ikke noget problem at de er der, hvorimod skærmen her blot vil være i vejen og unødig.
0
1ups givet