Skrevet af Bo130 - 14-06-2012 04:02
I anledningen af udgivelsen af Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 i Japan i næste uge har Nintendo lagt en Iwata Asks op omkring spillet. I denne hører man lidt generelt om spillets udvikling, men nok mest interessant er informationen omkring hvorfor at det ikke hed Pokémon Gray og hvorfor de valgte at udgive den på Nintendo DS i stedet for at bruge spillene som salgsteknik til Nintendo 3DS.
I interviewet fortæller formanden for Pokémon Company, Tsunekazu Ishihara og chef for udvikling hos Game Freak, Junichi Masuda at spillet kommer i to udgaver i modsætning til tidligere udgaver som Crystal og Emerald. Grunden til dette er at de havde en idé til spillet som kun kunne komme med hvis der blev lavet to udgaver af spillet. Desværre, grundet tidspres, kunne de ikke nå at få implementeret denne idé i spillene. Det var sådan idéen med to udgaver startede - først senere fandt man ud af at det skulle være en direkte efterfølger til Pokémon Black og Pokémon White.
Desuden havde de tanker om at snyde fans ved at kalde det 2 i stedet for Gray, fordi alle troede de vidste hvad det ville hedde. Det er netop på grund af at det er en direkte efterfølger (der foregår to år senere end Black/White) at Nintendo også tænkte det ville være bedst at udgive spillene på samme platform i stedet for en ny, selv om Nintendo 3DS var mere oplagt.
Hele interviewet kan ses her
#1 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
14-06-2012 04:16
Så, den reelle grund til at der kommer to spil og ikke ét, findes faktisk ikke rigtigt mere ? Lol.#3 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
14-06-2012 10:24
Så vidt jeg har forstået det, var det meningen, at denne ide/feature skulle have været med i de første BW-spil, men da det ikke lykkedes, besluttede de sig for at implementere den i de nye spil her.#4 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
14-06-2012 10:29
Hov min fejl, læste det som der var et ekstra 2-tal der! Du har ret .#6 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
14-06-2012 22:06
Jeg er ganske tilfreds med, at de udgiver dette spil til DS i stedet for 3DS. Jeg er glad for den grafiske stil i DS-spillene, og jeg frygter lidt, at den går tabt, når de på et tidspunkt fortsætter serien på 3DS. Eneste bagside er, at jeg solgte min DS Lite til fordel for 3DS'en, som ikke emulerer DS-spil optimalt.#7 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
14-06-2012 22:09
#6 Hov, det er nyt for mig? Er det generelt at der er fejl når 3DS spiller DS-spil? Hvordan ikke optimalt?#8 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
14-06-2012 22:40
Bo130 skrev:
#6 Hov, det er nyt for mig? Er det generelt at der er fejl når 3DS spiller DS-spil? Hvordan ikke optimalt?
3DS'en lægger et blødt filter over billedet for at undgå pixelering. Personligt bryder jeg mig ikke om det Men det er ikke et stort problem.
#9 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
14-06-2012 22:42
^Det er vel bare selve skærmbilledet L3G3ND tænker på.. Gundet forskel i skærmopløsning ser DS-spil måske lidt gnidrede ud på 3DS, men ikke noget der generer mig.#10 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
14-06-2012 22:51
Ah, den smider anti-alias på det? Det må godt nok være belastende at se på#11 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
14-06-2012 22:58
^Jep. Personligt ville jeg også foretrække et pixeleret, men skarpt billede. Sprite heavy spil som Pokémon lider især af det.