N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Lidt bagom Pokémon Black & White 2

Skrevet af Bo130 - 14-06-2012 04:02

I anledningen af udgivelsen af Pokémon Black Version 2 and Pokémon White Version 2 i Japan i næste uge har Nintendo lagt en Iwata Asks op omkring spillet. I denne hører man lidt generelt om spillets udvikling, men nok mest interessant er informationen omkring hvorfor at det ikke hed Pokémon Gray og hvorfor de valgte at udgive den på Nintendo DS i stedet for at bruge spillene som salgsteknik til Nintendo 3DS.

I interviewet fortæller formanden for Pokémon Company, Tsunekazu Ishihara og chef for udvikling hos Game Freak, Junichi Masuda at spillet kommer i to udgaver i modsætning til tidligere udgaver som Crystal og Emerald. Grunden til dette er at de havde en idé til spillet som kun kunne komme med hvis der blev lavet to udgaver af spillet. Desværre, grundet tidspres, kunne de ikke nå at få implementeret denne idé i spillene. Det var sådan idéen med to udgaver startede - først senere fandt man ud af at det skulle være en direkte efterfølger til Pokémon Black og Pokémon White.

Desuden havde de tanker om at snyde fans ved at kalde det 2 i stedet for Gray, fordi alle troede de vidste hvad det ville hedde. Det er netop på grund af at det er en direkte efterfølger (der foregår to år senere end Black/White) at Nintendo også tænkte det ville være bedst at udgive spillene på samme platform i stedet for en ny, selv om Nintendo 3DS var mere oplagt.

Hele interviewet kan ses her

4
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

14-06-2012 04:16

Så, den reelle grund til at der kommer to spil og ikke ét, findes faktisk ikke rigtigt mere Smiley? Lol.
0
1ups givet

#2 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

14-06-2012 04:35

Jep, fandt det også ret sjovt..! Smiley
0
1ups givet

#3 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

14-06-2012 10:24

Så vidt jeg har forstået det, var det meningen, at denne ide/feature skulle have været med i de første BW-spil, men da det ikke lykkedes, besluttede de sig for at implementere den i de nye spil her.

Men inderst inde ved vi jo alle, hvad den rigtige grund er... Det er både billigere og mindre tidskrævende for dem at udgive BW2 på NDS. Det er selvfølgelig lidt ærgerligt, men uanset hvad glæder jeg mig i hvert fald til at prøve dem.
2
1ups givet

#4 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

14-06-2012 10:29

Hov min fejl, læste det som der var et ekstra 2-tal der! Du har ret Smiley.
0
1ups givet

#5 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

14-06-2012 20:04

Glæder mig til at se hvad denne unikke idé er.
0
1ups givet

#6 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

14-06-2012 22:06

Jeg er ganske tilfreds med, at de udgiver dette spil til DS i stedet for 3DS. Jeg er glad for den grafiske stil i DS-spillene, og jeg frygter lidt, at den går tabt, når de på et tidspunkt fortsætter serien på 3DS. Eneste bagside er, at jeg solgte min DS Lite til fordel for 3DS'en, som ikke emulerer DS-spil optimalt.
0
1ups givet

#7 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

14-06-2012 22:09

#6 Hov, det er nyt for mig? Er det generelt at der er fejl når 3DS spiller DS-spil? Hvordan ikke optimalt?
0
1ups givet

#8 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

14-06-2012 22:40

Bo130 skrev:
#6 Hov, det er nyt for mig? Er det generelt at der er fejl når 3DS spiller DS-spil? Hvordan ikke optimalt?


3DS'en lægger et blødt filter over billedet for at undgå pixelering. Personligt bryder jeg mig ikke om det Smiley Men det er ikke et stort problem.

0
1ups givet

#9 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

14-06-2012 22:42

^Det er vel bare selve skærmbilledet L3G3ND tænker på.. Gundet forskel i skærmopløsning ser DS-spil måske lidt gnidrede ud på 3DS, men ikke noget der generer mig.
0
1ups givet

#10 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

14-06-2012 22:51

Ah, den smider anti-alias på det? Det må godt nok være belastende at se på Smiley
0
1ups givet

#11 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

14-06-2012 22:58

^Jep. Personligt ville jeg også foretrække et pixeleret, men skarpt billede. Sprite heavy spil som Pokémon lider især af det.
1
1ups givet

#12 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

15-06-2012 08:49

Look. It still prints money Smiley


2
1ups givet