Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario Kart 7 sælger forrygende og hjælper 3DS-salg

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-12-2011 16:13

I et interview med Satoru Iwata kan Nikkei berette at Mario Kart 7 har solgt langt over 400.000 eksemplarer på første uge. Dette er omkring dobbelt så meget som Mario Kart DS solgte til Nintendo DS i sin første uge.

Tallet er nærmere præcist i omegnen af 420.000 eksemplarer, hvilket sætter det på andenpladsen som det bedstsælgende Mario Kart-spil i første uge, kun overgået af det oprindelige Mario Kart til Super Famicom (det japanske navn for SNES'en).

Mario Kart 7 har bestemt også løftet for salget af Nintendo 3DS-enheder, og konsollen er således tæt på at runde de tre millioner solgte eksemplarer. Herunder ses hvordan forskellige ting i Nintendo 3DS'ens levetid har påvirket salgstallene for konsollen i Japan. Alle salgstallene gælder for en uge efter den pågældende ting er sket:

Fjerde uge februar 2011:371.326(3DS lancering)
Første uge december 2011: 216.350 (Mario Kart 7 udgivelse)
Tredje uge august 2011:214.821(3DS prisnedsættelse)
Første uge marts 2011:206.087(ugen efter 3DS lancering)
Første uge november 2011:128.287(Super Mario 3D Land udgivelse)
Fjerde uge august 2011:107.462(ugen efter prisnedsættelse)

Umiddelbart kan man i hvert fald konkludere, at Mario Kart 7 har fået en meget god start. Satoru Iwata fortalte i øvrigt, at man regnede med at konsollen ville nå at sælge fire millioner før sin etårs fødselsdag.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-12-2011 19:27

Det første spil, der sådan rigtigt sælger hardware.
0
1ups givet

#2 - odensen

Level: 11 (Octorok)

07-12-2011 20:36

Mariokart 7 betyder kæmpe meget.. men havde der kun været det spil ville det ikke kunne sælge konsollen (til ret mange..Smiley
Det er helheden der er ved at være fuldendt..Smiley og så det at mange casuals og forældre er ved at forstå, at der er kommet nye regler.

Og 3 mil 3ds 'er i japan... wow
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-12-2011 20:39

Nye regler?
0
1ups givet

#4 - odensen

Level: 11 (Octorok)

08-12-2011 01:25

Du ved.. Nintendo har ændret dem igen..Smiley

Som analog styring og trådløse controllere... eller som da de med ds startede Touch gen, og gav os touch spillene, og touch musik og internet, samt indførte de 2 kammera. ds xl var også den første "portable" som var designet til.. ikke at kunne ligge i lommen.. altså mere som en tavlepc.. Da de med wii sagde, nu er det gyro og motion, samt begyndte "app tingen" med virtual console.. og højtaleren i wii-moten er også kommet for at blive. Med 3ds kom brillefri 3d, (som også snart vil være i alt), og argumentet reality bliver også stort.

Nintendo har alle dage bestem reglerne i video og "portable" land, og vi følger med (samt apple og alle de andre)..




0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-12-2011 01:29

Men odensen... du er godt klar over, at 3DS'en ikke sælger godt på grund af 3D-effekten, men på grund af et spil, der bygger på et simpelt gameplay, der så dagens lys i 1992?
0
1ups givet

#6 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

08-12-2011 08:50

Det er jo din tolkning...
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-12-2011 09:35

Prøv at kig på salget af hardware, som er i denne nyhed.
0
1ups givet

#8 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

08-12-2011 10:28

Igen, det er din tolkning.

Det kan jo skyldes mange ting, både salg af hardware og spil. At både spil og hardware sælger godt nu hænger velsagtens sammen med juleindkøb. Hvor mange unger tror du ikke der ønsker sig en 3DS i julegave? De har nok ikke haft pengene tidligere. Så er mario kart lige kommet, og det er ikke utænkeligt at den ryger med i pakken under træet.

At det skulle hænge sammen med at folk ikke gider 3D mario, at folk synes at 3D effekt er ligegyldigt eller at folk hellere vil old-school 1992 værdier er dine meninger som er projekteret over på salgstal. Det er tolkninger, og ikke en endegyldig sandhed.
0
1ups givet

#9 - odensen

Level: 11 (Octorok)

08-12-2011 10:35

Nej Alex. Som jeg ser det er det netop 3d, der er det største plus..Smiley jeg tror der er rigtig mange som netop synes 3ds er interessant pga at den kunne tage og vise 3 billeder. og lave 3d optagelse.. endda på 10 min. og man kan lave stop motion i 3d og eks. uploade til youtube 3d bagefter. Det giver nogen hel nye former for spil, som i den grad for non gamere op af stolen, samtidig med at det giver de mere hardcore helt nye oplevelser.. altså nye baner i mk er fedt.. men 3d... det må jeg prøve. og ligesom med zelda, starfox, og super mario land.. helt nye oplevelser og 3d'en virker perfekt. Og de er de eneste der har det pt... tro mig brillefri 3d er en monster sælger.

PS.. 3ds tager os halvt ind... Wii-u gør det helt.. jeg er sikker... denne gang for vi det.. VR (Det har du sagt ved de sidste 3 e3) ja jeg ved det..Smiley.. men nu kommer det. den der wii-u skærm ting, har gyro, motion og højtaler.. og sender et hd stream.. DET betyder man kan tage noget gaffa tape. eller nintendo laver en hoved formet version.. med et spil, i 1 person, hvor man som da de sigtede med den i præsentationen til e3, kan kigge rundt. Er det vr... Det MÅ komme til at hedde wii'r (udtalt vr = Viirtuelt reality på engelsk) Inden længe kan vi stå vi starwars, og bruge kraften med ene hånd og holde det fedeste lyssvær i den anden. utrolig lyd og online.. og resten er historie.. eller det bliver det snart..Smiley

0
1ups givet

#10 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

08-12-2011 12:31

Hvorfor er det så ikke de funktioner, jeg ser blive brugt, når jeg ser en 3DS reklame i fjernsynet?

Jeg synes du har et meget forfejlet billede af, hvorfor folk gerne vil have en 3DS, hvis du tror det er fordi at man kan uploade 3D videoer til YT.
0
1ups givet

#11 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

08-12-2011 13:12

Det er ikke forfejlet, men det syntes at være set ud fra den oprindelige målgruppe/den normale målgruppe for funktionerne.
Nintendo har skiftet strategi et par gange med 3ds (fx prisdykket).
Så vurderer man ud fra den nuværende-, den daværene målruppe, dem som køber, eller julekunderne vil vi få hundervis af forskellige resultater, hvor intet reelt er forkert.
Men man kan ikke dele det op i en kategori og sige at mario kart 7 eller julen sælger 3ds'en. Det burde siges "de" sælger konsollen hvis endelig.
0
1ups givet

#12 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

08-12-2011 13:42

Jeg tror helt sikkert, at Oni og Alex har ret i at den ikke er målrettet kunderne med de funktioner. Det er en spillemaskine. God grafik, og nu også i 3D. De har helt sikkert også frygtet, at fokus lå lidt for meget på 3D og det skræmte visse kunder væk (hvilket det helt sikkert også har). Men dertil at tolke, at maskinen har fejlet fordi folk (som i den brede masse) ikke har gidet mere 3D, det er sku en tilsnigelse. Det tager tid med en ny maskine. Jeg tror snarere det har handlet om at maskinen er målrettet et lidt større publikum end DS'en er endt med at blive ejet af. Jeg ville eksempelvis ikke give min dreng på 4 en, fordi han da ikke skal sidde og blive skeløjet af 3D. Iøvrigt er hans behov da slet ikke til det.

Hov, holdt, stop, spiller 4-årige virkelig DS? Ja. Nede i børnehaven har de hver fredag som, and I quote, Nintendo dag. Der må de havde den med. Så selvfølgelig har min dreng da også Nintendogs med i børneren. Det havde Nintendo sku nok ikke forudset. Når disse unger er gamle nok vil de da helt sikkert også skifte ud med en 3DS. Vent og se, maskinen skal nok blive et hit.
0
1ups givet

#13 - PD

Level: 1 (Goomba)

08-12-2011 14:26

Jeg kan godt huske tilbage i folkeskolen hvor nogle fra min klasse havde fået/købt en Gameboy Advance. Jeg var selv vild efter at få en og det tog også sin tid før jeg fik en (SP). Hvis det var sådan dengang at det gik langsomt fremad, så er det vel sådan det også er nu med de unge. Og juletiden er nok den bedste. Der fik jeg også min nemlig :b
0
1ups givet

#14 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

08-12-2011 19:22

Jeg tror helt klart i denne sammenhæng at det er softwaren der må bære hardwaren. 3D er bare så overvurderet...
0
1ups givet

#15 - odensen

Level: 11 (Octorok)

08-12-2011 19:37

Oni: For det første har alle de reklamer jeg har set, netop pointeret 2d eller 3d, men jo det lidt svært at reklamere for et produkt man ikke kan se...Smiley Derfor er 3ds også langsommere med at få gang i salget, da det kun kan ses in real life.
Og NEj som beskrevet tror jeg på det som brillefri 3d tilbyder.. ikke at en enkelt del funktion som at kunne uploade til YT...?
Jeg tror på helheden. jeg tror på alle 3d funktionerne samlet er en monster sælger. (ligesom mariokart mm.)


0
1ups givet

#16 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

08-12-2011 19:48

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med 3D'en i et spil som Mario 3D Land eller Mario Kart. Jeg har kort brugt det i begge spil, og syntes da også det var lidt ha-ha sjovt, men det blev hurtigt slået fra igen.

3D har sig en 10 minutter lang aha-fase, men så er det heller ikke meget mere end det.
0
1ups givet

#17 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

08-12-2011 20:16

Jaksen sagde: Hov, holdt, stop, spiller 4-årige virkelig DS? Ja. Nede i børnehaven har de hver fredag som, and I quote, Nintendo dag. Der må de havde den med. Så selvfølgelig har min dreng da også Nintendogs med i børneren.



Hehe, jeg husker i SFO'en at et par venner og jeg visse dage ville spille Gameboy fra vi ankom til vi blev hevet hjem. Tror indirekte vi var grunden til at der blev lavet en "max-én-times-Gameboy-om-dagen" regel. Den blev ikke populær.

0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-12-2011 20:19

Michael
+1
0
1ups givet

#19 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-12-2011 20:23

3D er et gimmick man burde putte foran en arkade-maskine.
Så kan man lige prøve Pilotwings 3D i 10 minutter før man går videre til Bubble Bobble og Tekken 3 i den anden ende af hallen.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-12-2011 20:31

De må proppe 3D i hvad de vil, så længe jeg ikke skal betale for det, og har mulighed for at slå det fra.
0
1ups givet

#21 - odensen

Level: 11 (Octorok)

08-12-2011 21:50

Michael# netop... aha... det ser fun ud. = købs motiv...Smiley

Togbis# Se det som den MULIGHED det er. hvorfor gang på gang at fremhæve at du ikke bruger det.. Det svarer til (gang på gang) at pointerer at man ikke bruger høretelefon stikket, street pas funktionen, det ekstra analog tilbehør, en bestemt viev angle i spil mm. Så længe det kan slås fra er det en option.. brug den eller lad vær.

Alexander# Troede at vi snakkede generalt, og vurderede markedet og mulighed for 3ds og brillefri 3d... min fejl.
0
1ups givet

#22 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

08-12-2011 21:54

3DS'ens brillefri 3D ville være enormt meget bedre, hvis det også var hold-i-nakke-fri 3D.
0
1ups givet

#23 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-12-2011 22:34

Hvis konsollen er dobbelt så dyr pga. 3D og ingen udbyder en 3DS-konsol uden, så må jeg vel gerne fremhæve det som en ulempe.

Mindre features som en headphone indgang bruger derimod næsten ingen strøm eller plads og koster, hvad, 10 kr. at producere?

Jeg kan iøvrigt godt lide 3D. Især når det kommer sammen med et sæt briller, en æske popcorn og et par biografbilletter.
0
1ups givet

#24 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

08-12-2011 22:43

Ved ikke om du bare sammenligner prisen på 3D med prisen på headphone-indgang eller om du ikke tror at 3DS'en har en? Smiley
0
1ups givet

#25 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-12-2011 22:57

odensen brugte høretelefon stikket som eksempel.
Så det er derfor jeg sammenlignede pris, for at argumenterer for at 3D er en mere prominent feature end småting som en headphone indgang.
0
1ups givet

#26 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-12-2011 23:12

Spilmarkedet er fyldt med produkter, der overskyder markedet.

Giv mig en klods med d-pad, knapper, en lcd-skærm med touch, høretelefonindgang, PSP-lignende grafik og en god online struktur, så kører bussen.

Jeg tror folk ville blive overrasket over, hvor lidt sådan en konsol ville koste (især da Nintendo så kunne spare over halvdelen af deres marketingsbudget, som vi i sidste ende betaler for). Innover softwaren, ikke hardwaren.
0
1ups givet

#27 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

08-12-2011 23:14

Ah okay. Havde ikke læst kommentarerne ordentligt...
0
1ups givet

#28 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

09-12-2011 10:15

-> Jeg er tildels enig. Jeg bruger heller ikke alt det halløj maskinerne kan. Dog med undtagelse af 3D'en. Det er jeg rimelig hooked på. Og det var sådan set lidt min pointe, at vi alle er forskellige på det punkt.
0
1ups givet

#29 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-12-2011 14:34

3Den er rigtig rigtig god i mange spil fx Mario Kart og 3D land Smiley slår det aldrig fra i de spil, det bliver sku for kedelig uden Smiley
0
1ups givet

#30 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-12-2011 14:37

Sagde du lige at 3D'en gør spillene sjovere? Really? =/

Hvis de er kedelige uden 3D så må jeg sgu konstatere at det er kedelige spil... Heldigvis er jeg uenig i din statement Smiley
0
1ups givet

#31 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-12-2011 18:15

Siger ikke de bliver sjovere som sådan Smiley bare at jeg ikke gider spille uden fordi det giver en lækker dybte i grafikken Smiley
Ja jeg kan lide 3d i nogle spil. oooh shame on me, det må man ikke mene Smiley
0
1ups givet

#32 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-12-2011 19:13

Selvfølgelig må du kunne li' 3D "kedelig" er bare et underligt ord at bruge om manglen på 3D. Smiley
0
1ups givet

#33 - odensen

Level: 11 (Octorok)

09-12-2011 19:19

Nintendo 3ds har måske nogle mere "hardcore" spil.. men 75% (bare et tal jeg lige slyngede ud) ligger stadig på drenge og piger mellem 5 og 14 år. Mange af dem synes det er spændene, nyt og unikt.. ligesom nogle ældre.. andre kan lade være med at bruge det.
Og alexander, vi er enig om at 3d udgøre en ekstra pris.. går jeg ud fra. men det er nintendo der betaler.. ikke os.. den ville stadig koste det samme.

Og denne "menings udveksling", er kørt af sporet, vi startede med at snakke salgstal og muligheder, for 3d, og om nintendo har skudt papagøjen eller lavet en "virtual boy" Smiley
Ikke om nogle hardcore +20 år foretrækker det ene eller andet.

PS. har i set den nye 3ds opdaterings liste... 3d video, redigering, timlapse.. opload og se yt 3d video. avi.. avi 2d til avi 3d (hvad end det er) bedre streetpass, nye argumumentet reality spil. og monsterhunter, mm demos.. og meget mere.. det er til japanerne, men vi for nok noget tæt på.

0
1ups givet

#34 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-12-2011 19:35

Og alexander, vi er enig om at 3d udgøre en ekstra pris.. går jeg ud fra. men det er nintendo der betaler.. ikke os.. den ville stadig koste det samme.


Du laver sjov, ikke?

0
1ups givet

#35 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-12-2011 02:34

Jeg tror han hentyder til at de midster penge ved 3ds salg nu.
0
1ups givet

#36 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-12-2011 02:37

I så fald har dem, der købte 3DS'en inden prisnedsættelsen jo stadigvæk betalt for det. Smiley
0
1ups givet

#37 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-12-2011 02:44

Det kan man ikke komme uden om.
De fik så også ambasadør cerftifikatet som godt gørelse. Jeg tror de fleste er tilfreds. Jeg er i hvert fald Smiley (nu var jeg en af fleggaard køberne, så der er nok en grund til det).
Altså det er aligevel, (pris på gbc spil, 45 kr. anslået at det er tilsvarende på gba vil det være 45*10=450, og da gameboy spil og nes spil bege har mange fælles egenskaber samt at 3d udgaverne står til 35 kr. anslår vi dem til 22.5, dvs. 22,5*10=225, i alt er det så, 450+225=675 kr.) 675 kr. man har fået i godtgørelse. Taget i betragtning af at der ikke kommer tilbud på dem i fremtiden, og at gba spillene er kommende.
0
1ups givet

#38 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-12-2011 02:49

Det er rigtigt. Men måske, der nu er færre penge til at udvikle spil for. Min pointe er bare, at det er forkert at sige, at ingen betaler for 3D-skærmen. Alt har en pris. Og så har jeg ikke engang medregnet, hvad R&D omkostningerne mon har været de seneste ti-femten år for Nintendo, hvad angår stereoskopisk 3D.

Godnat. Smiley
0
1ups givet

#39 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-12-2011 02:56

Betaler man ikke også i form af unødvendigt lavere batteritid, mindre skærm og svagere processor?
0
1ups givet

#40 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-12-2011 02:59

Togbis >> Gode observationer. Det skal helt sikkert også medregnes i form af en "opportunity cost". Som sagt har alt en pris. Hvert tilvalg er et fravalg af noget andet.

Ligesom det har en pris, når man skriver på N-club. Skrivning substituerer søvn. Derfor: GODNAT. Smiley
0
1ups givet

#41 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-12-2011 03:00

Togbis; ja det gør man. Gad vide om teknologien til at decideret slukke for 3d funktionalitet vil komme til 3ds"i"/lite?
Lidt ligsom med ps3 og ps3 slim, hvor procesoren fungerede anderledes, så man sparede væssentligt på strømmen.
0
1ups givet

#42 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-12-2011 03:04

Måske de udgiver en version uden 3D. Som så til gengæld er billigere og med længere batteritid.

Jeg må nok også hellere sige godnat, så jeg ikke holder almindeligt dødelige vågne for længe. Smiley
0
1ups givet

#43 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

12-12-2011 12:53

Jeg synes måske at udgive en 3DS uden 3D funktion, er en fallit erklæring. Så viser man vel bare verdenen er man ikke er tro mod sin egen idé og der fremadrettet vil blive lavet spil uden funktionen. Så burde man have undladt 3D fra starten Smiley
0
1ups givet

#44 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-12-2011 13:12

Synes ovenstående svarer lidt til de folk som også synes at det er forkert af nintendo at lade GC-controlleren fungere til nogle wii spil.

Hvad er problemet? De har jo allerede lavet en slider så man selv kan skrue op/ned for 3D'en og endda slå den helt fra så det er jo ikke fordi der er spil der ikke fungerer uden 3D nu.

*hvis* den ender med at overskygge den konsol med 3D viser det jo også kun at deres idé nok var dårlig.
0
1ups givet

#45 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

12-12-2011 13:27

Det kan også godt argumentere for at det var en dårlig idé om end jeg ikke synes de 2 ting kan sammenlignes. jeg vil tro at grunden til at man lod GC controlleren indgå i visse spil, var vel for at ramme så bred en målgruppe som muligt?

Synes personligt ikke der er nogen sammenligning. Hvis Nintendo fjerner 3D for deres fremtidige maskiner, så har de klart markeret for omverdenen at det generelt var en dårlig ide med 3D fra start.. Jeg er dog enig at 3D er åndsvagt og ikke på nogen måde min kop te. Der er vist tydeligvis også flere der bare slukker for 3D'en, der derved overflødiggøre sig selv.
0
1ups givet

#46 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-12-2011 13:41

Sammenligningen lå kun i at jeg har set folk brokke sig over det og jeg synes at denne brok over en mulighed som mange foretrækker er ligeså dum som brok/kritik over en eventuel udgivelse af noget som folk gerne vil have.

Edit: Desuden betyder det stadigvæk ikke at der nødvendigvis vil blive lavet spil uden 3D. Det kunne lige så godt ske nu.
0
1ups givet

#47 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

12-12-2011 13:48

Det kan godt være du har ret - intet var ment som kritik på nogen måde. Jeg vil dog mene, at begynde at udgive en 3DS uden 3D, bestemt ikke vil gavne en proces, som måske allerede nu viser at man går væk fra de 3D baserede spil. Det vil kun forværre den - og måske allerede om et år, ser vi spil helt uden 3D.
0
1ups givet

#48 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-12-2011 13:50

Tænk, præcis det samme kunne folk finde på at sige omkring brug af GC controller i wii spil Smiley
0
1ups givet

#49 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

12-12-2011 13:51

Haha jeg taber altid når folk bruger min egen håbløse argumentation mod mig selv.

Edit: Når du bringer den tankegang på banen kan jeg følge dig.
Tror desværre det er den naturlige udvikling når man laver hardware der er så forskellig fra det man normalt kendte som almindelig gaming med controller. Det kan godt skræmme nogen folk og udviklere med motion control & 3D når man slet ikke er vant til de her ting.
0
1ups givet