Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Disney's Epic Mickey Rebr...

Blockbuster-udsalg i gang...

N-club Streams: uge 14

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Metal Gear Solid: Snake Eater 3D - de første 7 min.

Skrevet af Lukas Skywalker - 21-10-2010 20:23

Metal Gear Solid: Snake Eater 3D er blot ét af de mange spil der er på vej til Nintendo 3DS, og det er selvfølgelig et remake af det klassiske PlayStation 2-spil med næsten samme navn. Hvad der ligner de første syv minutter fra spillet er nu blevet offentliggjort, og som man kan høre i videoen, snakker Snake engelsk.

Det er tydeligt at se, at der er masser af passager hvor 3D virkelig får en afgørende rolle. Blandt disse er der bl.a. en slange der hopper ud i ansigtet på dig, samt en hånd der rækker ud efter dig.



Metal Gear Solid: Snake Eater 3D har, ligesom Nintendo 3DS'en, endnu ikke fået nogen europæisk udgivelsesdato.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 00:01

Gimmicky. Jeg bliver mindre og mindre hypet på 3DS. Det minder om den gang N64'en var på vej - helt forkerte spil, der satses på.
0
1ups givet

#2 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

22-10-2010 00:03

Det her er da demo-videoen som blev vist til E3 - jeg tror ikke det er noget fra det "rigtige" spil vi ser her.
0
1ups givet

#3 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

22-10-2010 00:03

Alexander.. hvad mener du med at det er de forkerte spil der satses på? Metal Gear Solid er jo en ret populær serie Smiley

EDIT: Der var kun remaken af Metal Gear Solid 1 på GameCube så det må være Metal Gear Solid 3 til PS2 der henvendes til i nyheden.
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

22-10-2010 00:33

^ Mente ellers det var til GameCube, men du har ret Smiley Beklager Smiley
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 00:57

Nintendo 3DS kommer til at fejle / være mindre succesfuld end den originale Nintendo DS af tre grunde:

1) Der vil blive udviklet de samme spiltyper til 3DS som der bliver udviklet til de stationære konsoller (3D action adventure-spil etc.). Det vil sige, vi får færre retro-oplevelser som NSMB, og vi får færre radikalt nye spiloplevelser, som Nintendogs og Brain Training var i sin tid (Jeg er klar over, at lignende spil er annonceret til 3DS, men disse spil er ikke længere nye, men blev udviklet i 2005. Vi er nu i 2010 og nye innovative koncepter skal frem).

2) Nintendo har droppet deres blue-ocean strategi, dvs. de har droppet at satse på andre spiltyper og markeder end konkurrenterne. I stedet er Nintendo gået i direkte konkurrence med Sony og PSP/PSP2.

3) Nintendo har "skudt over" markedet. Hardwaren er mere sofistikerede end nødvendig. Muligheden for en ægte 3D-effekt er skam spændende, men fordi Nintendo har så megen fokus på netop 3D-effekten, vil alle spil være i 3D-grafik og gameplayoplevelsen vil være styret deraf. Endvidere er D-pad'en fx blevet flyttet til et sted, der gør det yderst besværligt at spille et spil, der skal bruge den - fx NSMB, der er det næstbedst sælgende spil til Nintendo DS i denne generation.

En håndholdt spiloplevelse bør ikke være den samme som en hjemmekonsoloplevelse. PSP var en fiasko, fordi Sony satsede på PS2-lignende spiltyper og ville udkonkurrere Nintendo. Nintendo DS var en kæmpe succes, fordi Nintendo satsede på andre spiltyper og ikke gad at konkurrere med Sony. Alligevel gør Nintendo nu det radikalt modsatte. Successen er desværre steget dem til hovedet. Til gengæld kommer de til at lære det på den hårde måde, fordi 3DS bliver ikke så succesfuld som forventet.
0
1ups givet

#6 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

22-10-2010 01:20

Hmm.. gode pointer du har..
Men IMO synes jeg det er godt de går efter konkurrencen nu hvor de har befolkningen i deres hule hånd!

For 5 år siden var det sådan her:
Nintendo? hvad er Nintendo?
GameBoy, ja sådan en PlayStation Gameboy havde jeg også som som lille.

I dag er det sådan her:
Nintendo! ja DS'en er ret sej og Wii er bare så sjovt!

Nu hvor Nintendo også har casual markedet, vil de selvfølgelig gerne vise de også kan være med på "beatet" med Resident Evil og Metal Gear Solid titler på deres konsoller.

Jeg har savnet sådan noget på Nintendo's konsoller, så for mig bliver 3DS meget bedre end DS'en, også grundet jeg kommer til at kunne spille online på den i mit hjem Smiley
Det kunne jeg ikke med den almindelige DS.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 01:51

Problemet er, at "Nintendo ikke bare har casual markedet". I modsætning til os fansboys, der sidder på fora sent om natten, så er de såkaldte "casual gamere" meget mere kvalitetsbevidste. Hvis der er noget, der ikke huer dem ved et produkt, så køber de ikke. Vi har derimod følelser indblandet og er i højere grad styret af hype. Mange af os vil købe en 3DS i håbet om, at der kommer bedre spil.

Du nævnte Metal Gear Solid-serien tidligere. Serien er ikke populær. Den var en kæmpe skuffelse på PS3. Sony og Konami havde regnet med, at MGS4 ville sælge massevis af konsoller (dumme som de var). Det skete ikke, og i dag har spillet kun solgt lige knap fem millioner kopier i hele verden. Fail! Selv MGS2 og MGS3 solgte også kun omkring fem millioner kopier på PS2, som havde en kæmpe brugerbase. Fail! Pointen er, at når et spil ikke sælger på stationære konsoller, så sælger det i hvert fald heller ikke på de håndholdte.

En anden væsentligt ting at pointere i forhold til Nintendo 3DS er, at det er den første håndholdte Nintendo-konsol, der er blevet udviklet med en konkurrent in mente. Nintendo har altid været kongen af det håndholdte marked, og har derfor gjort hvad de ville. Da Nintendo DS var under udvikling (dengang under kodenavnet "Nitro" ), var Nintendo klar over, at Sony var på vej med noget, men selv dengang det havde ingen betydning for udviklingen. Med 3DS har det været anderledes. Iwata er meget fokuseret på at forstyrre Sonys 3D tv-marked (og på at få mere støtte fra tredjepartsudviklerne), og det har haft indflydelse på udviklingen af konsollen. Derfor er 3DS en markant anderledes håndholdt konsol end Nintendos tidligere håndholdte konsoller.
0
1ups givet

#8 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

22-10-2010 02:44

Muligvis sælger hvert enkelt spil ikke lige så meget som det burde, men MGS ER stadig en ret populær serie!
På PS1'en f.eks. kan jeg ikke mindes at MGS 1 ikke var det bedste spil til konsollen (udover når det var FF fans der lavede top listerne). ^w^

Men selvfølgelig vil det første spil sælge bedst da det var helt nyt dengang.
0
1ups givet

#9 - Placer

Level: 1 (Goomba)

22-10-2010 09:05

Alexander:
Problemet er at hvis de fokuserer på retro/eksperimenterende spil brokker den ene gruppe sig, hvis de fokuserer på casual spil brokker en anden gruppe sig, og hvis de gør det half n half, er der minsandten også folk der brokker sig.
Det kan ikke lade sig gøre at gøre spilfans tilfredse (da slet ikke fanboys), for hver individ har deres mening om hvordan tingene skal gøres.
Kan ikke se hvordan det skulle være dårligt at tage lidt af hvert. De ser jo ud til at have en god del af stortitlerne med sig fra DS, og hvad de ellers byder på er op til udviklerne, vi kan ikke spå om hvilke titler der bliver annonceret i fremtiden, så hvorfor tage sorgerne på forskud Smiley
0
1ups givet

#10 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 13:22

Nej Petersen, "problemet" er at du ikke har givet nogen noget som helst tid til at komme op med en unik idé til konsollen endnu. Du regner med at den næste sudoku er på konsollen til launch, men må jeg minde dig om præcis hvad du kunne få til din elskede Nintendo DS på udgivelsesdatoen?

Dette er hvad du kunne få. Remakes, minispil, et Pokémon spin-off og puzzle spil, alle sammen benyttede gimmicky touch screen controls der for det meste havde problemer med at virke. Nintendogs kom først efteråret efter DS'en var udgivet, og det første Brainage var der foråret efter DS'en hvor jeg mindes at det ikke solgte specielt godt sammenlignet med dets efterfølgere.

Seriously, giv lortet lidt tid og dine nye idéer skal nok komme.
0
1ups givet

#11 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

22-10-2010 13:25

Okami er dårligt, det solgte nemlig ikke godt Smiley
0
1ups givet

#12 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 13:42

Shajita >>

Jeg er godt klar over, at der gik lang tid før, der kom gang i salget af DS. Der skete først noget, da Nintendogs og med Mario Kart DS udkom i 2005. Da Nintendo DS lite og NSMB ramte markedet i 2006, eksploderede det.

Problemet med 3DS er, at der ikke er fokus på samme spiltyper. Hvor Nintendo DS udfordrede udviklerne på grund af den svage hardware og manglende analogstick, giver 3DS dem mulighed for at portere de samme spil fra de stationære konsoller til 3DS - og det kommer til at ske. 3DS er designet til disse typer spil, fordi det er dem, der fremviser den stereoskopiske 3D-effekt bedst. Nintendo 3DS er fx ikke designet til at spille et nyt 2D-Mario, selvom det var det andet bedst sælgende spil til DS. Det bliver yderst ubehageligt at spille et nyt 2D Mario-spil, når D-pad'en sidder så åndssvagt (lavt). Nintendo har dummet sig blot med det ene designvalg. Jeg kender allerede flere, der ikke gider at købe den, fordi d-pad'en sidder, hvor den gør. Så kan alle hardcore gamerne råbe i kor, at analogsticks er det bedste i verden, og der burde være flere. Analogsticken på PSP reddede den ikke ligefrem. Og da analogsticken blev introduceret på N64-controlleren, gik det heller ikke just godt. D-pad'en er utrolig vigtig. Fx er manglen af d-pad, det der gør, at iPhone og iPod Touch stadig ikke kan betegnes som en seriøs udfordrer på spilmarkedet.

Nej, skiftet fra DS til 3DS minder på mange måder om skiftet fra SNES til N64. SNES var yderst populær, og da N64 blev annonceret, virkede den lovende, men man sad med en tanke om, at den umuligt kunne klare det lige så godt som SNES'en. Det er præcis det samme med 3DS i forhold til DS.
0
1ups givet

#13 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

22-10-2010 15:28

^Hvad er det præcis der stopper udviklere fra at innovere på 3DS?
Jeg forstår dine bekymringer omkring AAA titlerne, som der tilsyneladende er annonceret flest af på 3DS - men der er masser af muligheder med 3D kamera, facebook integration osv. som kan udnyttes til innovation og nye typer spil. Du skal huske at kun de største spilfirmaer rent faktisk har haft udviklingskonsoller og devkits til 3DS i lang nok tid til at kunne annoncere ting på dette tidspunkt.
0
1ups givet

#14 - Kristian Mols

Level: ()

22-10-2010 18:14

Alexander: Udviklerne? Du mener vidst udvikleren, DS og Wii har da netop bevist at det stort set kun er Nintendo der formår at sælge sine egne konsoller (med få undtagelser).

Det vil de stadig gøre på 3DS, forskellen er bare at de andre "store" udviklere også vil begynde at se muligheder, nævn et godt casual spil (både salgsmæssigt og kritikermæssigt) på Wii/DS der ikke er fra nintendo I dare you... og jeg går ud fra at du har prøvet D-Pad'en, nu hvor du kan udtale dig om hvor tåbeligt placeret den er?

At du ikke ser Apples produkter som seriøse udfordrere synes jeg også lyder mystisk, de er da netop tunet ind på det casual marked hvor du jo mener guldet ligger. Angry Birds er efterhånden ligeså kendt som Mario og hvorfor betale 400 kr. + prisen for konsollen for noget du kan få for 6 kr. på en telefon/musikafspiller du allerede ejer? Jeg tror at nintendo og sony skal passe på, ellers kommer iphone og æder dem på det håndholdte markede.
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 18:46

Mols >> Hvis det kun er Nintendo, der formår at sælge deres konsoller, er det også yderst dumt, at de har skiftet strategi og nu satser på få spil som Resident Evil og MGS frem - spil der ikke sælger godt på håndholdte. I øvrigt har spil som Ace Attorney og Professor Layton (Nintendo har selv været lidt involveret her) solgt ganske godt. Mange spil har klaret sig ganske godt på DS - og vigtigst af alt henvendt sig til andre end den lille gruppe af hardcore gamere.

I forhold til Apple så skrev jeg, at de aldrig bliver en seriøs udfordrer, før de får en d-pad på deres håndholdte maskiner. Mange arkadergamere (og hvor er der mange af dem!) gider ikke at spille uden d-pad. Har du prøvet at spille Sonic, Crash Team Racing eller et FPS på en iPhone? Det er horribelt, fordi du kun har touchskærmen at styre med. Derfor udelukker Apple stadig mange brugere.

Og Angry Birds er et super godt spil. Jeg har det selv. Men at sige det er ligeså kendt som Mario. Haha. Come on. I øvrigt er Angry Birds et godt eksempel på en type spil, der mangler på 3DS. For et par år siden var det Nintendo DS, der var platformen, der fik spiltyper som Angry Birds frem. Nu har AppStore overtaget, hvor Angry Birds, Plants vs. Zombies etc. dukker op og bliver store succeser. Hvad har vi på 3DS? Et par genudgivelser af nogle N64-spil og så nogle ports af Resident Evil og Street Fighter? Kan du ikke selv se problemet?
0
1ups givet

#16 - Kristian Mols

Level: ()

23-10-2010 13:04

Jojo og jeg er heller ikke super imponeret over release listen, men som Shajita allerede har formuleret det var release listen til den originale DS heller ikke just prangende.

Det er måske også forkert at sige at Angry Birds er ligeså "kendt" men det er ihvertfald snart ligeså udbredt, NSMB solgte 500.000 mio på de første 35 dage mens android versionen af angry birds blev hentet 1 mio gange på de første 24 timer. Jeg ved det er usammenligneligt med hensyn til prisen, men det giver jo et ret godt billede af at Casual spillere vender sig mod deres telefoner.
0
1ups givet

#17 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

23-10-2010 14:28

Jeg synes der er så mange påstande der er grebet tilfældigt ud af luften, idet du skriver Alexander.
1) Du har ikke spillet på den, så at bashe dens D-Pad allerede nu, we jo grebet ud af den tomme luft.
2) Hvordan i alverden kan du konludere så lang tid før konsollen har ramt butikkerne, at fordi der kan portes spil fra de stationære konsoller, så skulle der pludselig ikke blive plads til retro spil og nye spiloplevelser? Jeg forstår slet ikke den ligning du forsøger at sætte på der. Der er ikke det mindste historiske grundlag for, at god grafik, giver mindre kreativitet. Sammenligningen med DS og PSP kan du slet ikke sætte så enkelt op, hvis det er den du tænker på. Havde PSP haft touch screen og en stylus, havde du haft et sammenlignings grundlag. Men de to konsoller var så forskellige som noget kunne blive.
3) Nintendo har da netop ikke droppet deres Blue Ocean strategi. Tværtimod er de de første med 3D uden briller. De har så den "frækhed" at mixe denne effekt, med de dyder der gjorde DS så attraktiv og så med grafik i topklasse. Det er da om noget at fortsætte den strategi de har fulgt de seneste år.
4) Det ville da være tåbeligt ikke at satse hårdt på 3D effelken, når nu de navngiver konsollen efter effekten og de er først i verden med konceptet. Igen forstår jeg ikke hvordan du kan se på det så sort/hvidt, at nå de satser der, så ryger al kreativitet. Glemmer du helt hvor mange der sagde de samme om brugen af en stylus, dengang DS udkom? Alt ville bare blive at kradse på en skærm med sin stylus. Men over tid lærte udviklerne at udnytte maskinens features og dette gav os nogle af de bedste spiloplevelser nogensinde. Det gav endda comeback til den gode gamle "Point and click" genre.
5) Du konstatere der ikke er fokus på samme spiltyper, hvilket gør, at 3DS ikke får succes. Men et andet sted skriver du, det ikke er nok at kopiere succeserne fra DS. Der skal noget nyt på bordet. Igen synes jeg du falder i en kæmpe faldgruppe ved, at dømme hele konsollens muligheder for succes og modsige dig selv.
6) Jeg tror også du skyder helt ved siden af når du skriver, at 3DS ikker er lavet til, at spille 2D Mario spil på. Mon ikke Miyamoto har et enkelt es eller to i ærmet for at bygge videre på denne succes?

Jeg kunne blive ved men alt i alt synes jeg du er voldsomt forudindtaget og kommer med en masse ligninger som ikke bygge på nogen som helst form for fakta. Jeg ved ikke hvad din motivation er for, at skyde et produkt ned med så mange spredehagl, uden du har haft konsollen mellem hænderne selv. Vent nu og se hvad der sker. Måske bliver konsollen en kæmpesucces eller måske det modsatte, men lad da lige Nintendo og spilfirmaerne få chancen før du slagter hele projektet Smiley
0
1ups givet

#18 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 15:16

^ Hey Zøvnig. godt at se dig online igen dude Smiley
0
1ups givet

#19 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

23-10-2010 16:10

What up, Zøvnig! Smiley

Jeg har også kun én ting at sige til Alexander, og det er, at lade være med at være så dømmende (nærmest fordømmende) på forhånd. Som Zøvnig siger, vi må vente og se, og du kan umuligt spå 3DS' fremtid og planer for markedsføring alene udfra release-listen. Du siger selv, at det kom senere med nintendogs og kart (som også kommer til 3DS) og boomede i 2006, så det samme kan vel ske for 3DS'en?

Og så er jeg enig med Saga: det kan godt være, at MGS sælger dårligt, men det er svært at argumentere imod den vedligeholdte kvalitet i spillene, der faktisk prøver at gøre videospil til et medie på højde med film og bøger. Det samme gælder Okamis salgstal.
Det kan godt være, at MGS4 var for meget et spil til fans til at det kunne sælge konsoller, og ja, så var det måske FAIL af Sony at forvente andet, men spillet i sig selv er alt andet end FAIL.
0
1ups givet

#20 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

23-10-2010 16:13

Hey Shajita Smiley Jeg lure stadig herinde ret ofte, får bare ikke deltaget så meget Smiley
0
1ups givet

#21 - Sheiken

Level: 2 (Keese)

23-10-2010 17:07

What Zøvnig said. Alexander, du lever sandelig op til dit mellemnavn.
0
1ups givet

#22 - Placer

Level: 1 (Goomba)

23-10-2010 17:43

Alexander
At udviklerne kommer med mere nærmest cinema spil, og får del i rampelyset gør jo ikke at nintendo laver færre af de spil de har altid har lavet. Er rimelig sikker på at vi end ikke har set en brøkdel til maskinen, eller tæt på i hvert fald.
det er jo logik for viderekomne at de vil vise hvad det nye gejl kan på launch, det har de altid gjort. til gengæld, hvis nogle af de her titler kommer til launch, har den langt mere kød på end ds havde, der var mildest talt skuffende. dog skulle de jo også fokusere på den nye styremåde, her er det mest visuelt og det har allerede vist sig at være fortrineligt indtil videre, så dér bliver de nok ikke hindret.
Så sæt popoen i sædet og vent til vi har set hvilke spil der kommer efter nogle måneder, derefter har du grund til at brokke dig hvis der skulle være noget. Der er ingen grund til at lege spåmand Smiley
Den tid, den sorg.


Ontopic: er mgs 3 virkelig så fantastisk? Synes godt nok de fokuserer på det
0
1ups givet

#23 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

23-10-2010 17:57

Jeg var totalt bjergtaget af Subsistence på PS2 fra start til slut; især slutningen ramte mig emotionelt. Men må indrømme, at ethvert spil kan få FOR meget hype.

EDIT: Når først ens forventninger er høje, så er de ofte FOR høje, og når de er det, så kan man kun blive skuffet.
0
1ups givet

#24 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

24-10-2010 18:23

Zøvnig >> Helt generelt: Jeg kommer forudsigelser, fordi det er sjovt og spændende. Jeg kan ikke se det spændende i at sætte sig ned og smile og køre med på hype-toget - det kan alle og enhver. Det er straks sværere at stille nogle forudsigelser op, fordi man enten har ret eller er forkert på den. Om et par år kan I jo komme tilbage og slå ned på mine forudsigelser, hvis de viser sig at være forkerte (hvilket de jo selvfølgelig ikke viser at være Smiley). I stedet for at bruge tid på at kommentere på min tone, burde du selv stille nogle argumentrækker op for, hvorfor 3DS bliver en kæmpe succes, hvis det er det, du mener.

Mere specifikt: Jeg har ikke spillet på en 3DS, men jeg har øjne i hovedet og kan se, at d-pad'en sidder dårligt. Allerede med DS lite brokkede folk, der havde store hænder, sig over, at d-pad'en var lille, og der ikke var megen plads omkring den. Det problem bliver kun værre af, at den er flyttet længere ned, så man ikke kan støtte sin venstre hånd ordentligt, når man spiller.

Nintendos ønske om at lancere en 3D-konsol har mere at gøre med disruption end Blue Ocean Strategy (har du i øvrigt læst bogen?). Problemet med Nintendos disruption-strategi er, at de vil forestyrre (disrupt'e) et marked, der endnu ikke eksiterer. Med andre ord, hvor Nintendo med Nintendo DS opfordrede udviklerne til at lave utraditionelle spil, der understøttede touch screenen, så opfordrer Nintendo nu indirekte udviklerne til at lave traditionelle spil i 3D - for at fremvise det grafiske.

Din sammenligning med 3D-effekt og touch screen'en forstår jeg ikke. Touch screenen var jo netop en god udvikling for videospil, fordi det udvidede markedet, hvorimod den stereoskopiske 3D-effekt blot medfører flere af disse moderne 3D action-spil, som ikke udvider markedet, men blot får flere og flere til at miste interessen i videospil.
0
1ups givet