Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto-interview

Skrevet af Morztan - 23-11-2005 18:06

I forbindelse med Shigeru Miyamotos besøg i New York for nyligt, nåede MTV at få et interview med den elskede spil-guru.

I interviewet blev der snakket om alt lige fra den spæde start med Donkey Kong og Super Mario, til den fremtidige revolution som vi alle går og venter på. Til de som ikke vidste det allerede afslørede Miyamoto hvem Mario var blevet opkaldt efter. Personen Mario findes i virkeligheden, og var viceværten i den boligblok hvor Miyamoto sad med sin kammerat og udviklede spillet. De kaldte mest deres lille tykke spilfigur for Mario for sjov, men til sidst endte det med at blive figurens navn.

Omkring Revolutions controller fortæller han at han har været ekstremt engageret i processen. Så meget endda, at han ikke har haft tid til at beskæftige sig med software, hvilket jo er synd og skam. Han udtalte at Nintendo har analyseret hvordan folk bevæger sig, når de spiller videospil og bygget deres controller op efter det. Han mener også, at controlleren vil gøre det lettere for mange mennesker at manøvrere rundt i 3D-miljøer, end det er med "traditionelle" controllere, som han kalder dem.

Omkring det næste Mario-spil til Revolution var der kun lidt nyt, men han sagde, der er mange eksperimenter i gang omkring styringen. Men han kunne afsløre, at vi kan forvente os at styre Mario ved hjælp af diverse bevægelser (han vifter rundt med armene, mens han fortæller dette). I øvrigt nævner han at ingen programmører har forladt Mario-holdet i 20 år.

Han kom også ind på forsinkelsen af det længe ventede "The Legend of Zelda: Twilight Princess". Her kunne han afsløre at spillet, der oprindeligt skulle være ude denne jul, ikke havde et kvalitets- og oplevelsesmæssigt niveau som han kunne stå inde for. Derfor overtalte han Nintendos præsident til at udskyde det. Og nu skulle det gå strygende med udviklingen, og holdet får implementeret en masse ideer de ikke før kunne få ind.

Omkring "nintendogs" fortæller han, at det er et spil han har haft i tankerne i hele fem år. I starten handlede det bare om at lave et stykke software man skulle interagere med jævnligt. Det var først da Shigeru selv fik hund for 4 år siden, at det blev besluttet at det skulle være et hundespil.

Hvis du selv har lyst til at se interviewet, kan du gøre det ved at klikke her. OBS! Filmene kan ikke ses i Mozilla Firefox medmindre du har de rigtige plug-ins installeret; undertegnede har set dem i Internet Explorer.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - blackorwhite

Level: 1 (Goomba)

23-11-2005 18:39

Fed artikel, glæder mig extremt til det nye zelda kommer, kan ikk få nok a det og heller ikk a revolution Smiley


0
1ups givet