N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto: Retro har for travlt til Zelda

Skrevet af AND - 13-06-2012 09:05

Sidste år fik Shigeru Miyamoto sat godt og grundigt gang i rygtemøllen, da han sagde at han godt kunne se amerikanske Retro Studios udvikle et Zelda-spil, engang i fremtiden. Det viser sig dog, nok ikke overraskende, at det ikke bliver i den nærmeste fremtid, at Retro i givet fald påtager sig en sådan opgave. Miyamoto forklarer således, i et nyt interview, at han bestemt stadig ser det som en mulighed, at Retro Studios i fremtiden kan stå for opgaven med at udvikle et Zelda-spil, som vi også tidligere har set Flagship gøre det med Oracle-spillene:

In terms of [Retro Studios] working on a Zelda, it's not out of the question, certainly, for them to work on an entire Zelda game amongst themselves. Traditionally I think that the Zelda team has always had a close contact with anyone who's working on a Zelda game. If you were going to have that happen in the US at Retro, that would be kind of difficult for them to be able to coordinate. Certainly they're too busy for that sort of thing right now. It would probably require me to be involved to a great extent as well, so I would have to get over quite a bit too. I'd probably have to live in Texas...


Selvom det nok ikke kommer som en stor overraskelse for mange, at Retro ikke skal stå for Zelda på nuværende tidspunkt, så er det bestemt et interessant fremtidsperspektiv, skulle det en dag blive til noget. Endvidere, så fortsætter spekulationerne i, hvad det er for et projekt, som Retro Studios arbejder på i øjeblikket. Miyamoto fortæller også, selvom han ikke kan komme nærmere ind på detaljerne, at Retro for tiden har meget travlt med udviklingen af et eller andet projekt, som der indtil videre har været gættet lystigt på. Alt fra StarFox-Metroid cross over, til Donkey Kong har været nævnt, men endnu har Retro altså ikke selv meldt noget som helst ud.

Hvad tror du at Retro arbejder på? Kunne du se Retro som udvikler af et Zelda-spil i fremtiden?

6
1ups givet

Kommentarer:

#1 - AND

Level: 35 (Lakitu)

13-06-2012 15:47

Personligt tror jeg at det kunne blive en kæmpe succes, med et Zelda-spil udviklet af Retro Studios. Jeg synes at Retro fanger essensen af både Metroid og Donkey Kong-serierne, i Prime og Returns spillene, og samtidig formår de at skabe rum til fornyelse. Retro er, efter min mening, det bedste bud på en aftager af Zelda-serien lige pt. omend det ser ud, som om det har lange udsigter. Så håber jeg at de har fået fat i licensen til Banjo-Kazooie-serien og er travlt optaget af at lave det hidtil bedste spil i den serie til Wii U... Omend dette ganske afgjort er ønsketænkning Smiley
1
1ups givet

#2 - Pieyanthikos

Level: 18 (Twhomp)

13-06-2012 15:48

Jeg ville sætte mine penge på et DK- eller Metroid-spil, ikke overraskende. Ikke mindst fordi det det begge er solide Nintendo-serier, som holdet allerede har gjort sig erfaringer med. I så fald kunne MiiVerse-klippene fra E3 være gode indikatorer, da begge spil figurerede i menuen.
0
1ups givet

#3 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

13-06-2012 15:50

Jeg tror Nintendo har sat dem på Star Fox-serien i denne omgang. Er dog nærmest ligeglad hvad de ender på, tror de kan få det meste til at blive godt - bare de ikke laver det samme som Microsoft gjorde med Rare, det er sgu synd.
1
1ups givet

#4 - AND

Level: 35 (Lakitu)

13-06-2012 15:58

Problemet med Rare er vel mest af alt, at der ikke er nogen fra det originale team tilbage mere. Star Fox kunne også være super interessant, og et realistisk bud - jeg tror ikke at der kommer flere Metroid-spil - det virker som et afsluttet kapitel for Retro, men en opfølger til Donkey Kong Country Returns, kunne også være super fedt. Jeg synes klart at Returns er en af de bedste titler til Wii'en Smiley
1
1ups givet

#5 - koopi

Level: 7 (Korok)

13-06-2012 15:58

De må for guds skyld ikke blive det 'nye' Rare. Jeg elsker Prime og DKCR. Det er sådanne spil der gør, at jeg elsker Nintendo.
Jeg tror også på et Star Fox fra Retro ... men et Zelda fra dem ville være awesome! Smiley
2
1ups givet

#6 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-06-2012 16:28

Rare blev til det dårlige Rare efter de kom til MS. Tror udemærket Nintendo er klar over hvilken status Retro har blandt deres fans
1
1ups givet

#7 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

13-06-2012 16:28

Jeg synes ikke just det lyder som om, at Zelda fra Retro Studios bliver sandsynligt, når Miyamoto siger, at det vil kræve, han bor i Texas and what not... Som om de ikke ville kunne overskue det uden ham, lol.
Jeg tror virkelig, de kunne gøre underværker. De har allerede lade sig inspirere af ALTTP i Prime 2, så det ville ikke være uvant for dem at lave et komplet remake af denne SNES-klassiker fx med Twilight Princess' grafikmotor. Eller Super Metroid i 2.5D med figurdesignet fra Brawl (ligesom Kid Icarus: Uprising låner fra Brawl).

Hvis de laver et Star Fox, må de meget gerne tænke i "nye baner" som fx at kigge på Star Fox 2, der aldrig blev udgivet, men som var klar med nyt indhold og udvidelse af gameplay. Nintendo kan starte med at porte SNES-spillet til Virtual Console, så man ikke er tvunget til at spille spillet på en emulator på PC
1
1ups givet

#8 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

13-06-2012 16:32

Zelda er en alt for prestige-fyldt serie til at Miyamoto og Aunoma har lyst til at lade en flok amerikanere overtage den. De kan få Donkey Kong eller F-Zero og Star Fox i stedet.
Selv hvis Retro Studios fik lov til at håndtere Zelda, så ville det blive under streng overvågning af Miyamoto&Aunoma. Fordi Retro Studios er åbenbart ikke selv i stand til at lede deres egne projekter.
Miyamoto siger selv at han ligefrem ville være villig til at flytte væk fra alle hans andre projekter i Japan, hvis det absolut skulle være. Hvilket med garanti forhindrer nogen form for kreativt input fra Retro's side.
Resultatet kunne essentielt blive det samme som med Skyward Sword.
0
1ups givet

#9 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

13-06-2012 16:41

#9: Det håber jeg ikke, men på den anden side, DKCR inkluderede NSMBs hjælpefunktion til banerne, så måske er det et tegn på den langsomme overtagelse. Jeg vil håbe, at skulle de få chancen, så holder de fast i det gode content og minimerer japanernes uundgåelige lange dialoger - cutscenes er også normalt hos vestlige udviklere, men det har Retro førhen været moderate med.
1
1ups givet

#10 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-06-2012 16:46

Men hvis Aonuma stod for hovedparten af SS så kan det være at det er derfor miyamoto vil over og arbejde hos Retro den tid det vil tage for at sikre sig at det forbliver Zelda
1
1ups givet

#11 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

13-06-2012 16:47

^Man har lov at håbe på, at det er det, der er hans agenda, og ikke at gøre det mere Aonuma-agtigt.
0
1ups givet

#12 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

13-06-2012 16:57

Nå du kunne se hvad jeg mente. Synes egentlig det blev lidt rodet skrevet lol Smiley
0
1ups givet

#13 - Phazyck

Level: 4 (Stalkid)

13-06-2012 21:33

Krydser fingre for et Metroid Prime til 3DS. Smiley
Tror det kunne se mega fedt ud at se igennem Samus' hjelm, i 3D. =D
1
1ups givet

#14 - AND

Level: 35 (Lakitu)

13-06-2012 21:52

Haha - det lyder godt nok forvirrende! Smiley
0
1ups givet

#15 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

13-06-2012 23:21

Phazyck skrev:
Krydser fingre for et Metroid Prime til 3DS. Smiley
Tror det kunne se mega fedt ud at se igennem Samus' hjelm, i 3D. =D


Det er også min drøm, men jeg tror det er noget til Wii U de arbejder på siden det tit bliver hentydet til som et stort projekt. Man kan altid håbe på at de har to udviklingshold i gang selvfølgelig, men det ville være en ny retning for Retro at gå.

Hvis 3DS'en fik et unikt Retro-udviklet Metroid Prime ville jeg være en meget glad 3DS-ejer.

0
1ups givet

#16 - Darren Hayes

Level: 5 (Cheep)

14-06-2012 17:26

Syntes nu ik donkey kong country var specielt godt Smiley syntes de onde manglede så meget personlighed og karakter. Havde ik den følelse at de bare sku stoppes som havde i de tidligere spil Smiley gameplay var i top og alt det der, men det var en oplevelse jeg hurtig glemte Smiley
1
1ups givet

#17 - Darren Hayes

Level: 5 (Cheep)

14-06-2012 17:27

Mente selvf returen spillet Smiley
0
1ups givet

#18 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

14-06-2012 17:32

Metroid Prime, som man kender det fra GameCube, passer jo egentlig ret godt til 3DSens styring. Der er kun brug for én analog kontrol, eksempelvis.
0
1ups givet

#19 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

15-06-2012 05:43

Jeg var faktisk ret glad for styringen i Metroid Prime Hunters, hvor den nederste skærm blev brugt til at sigte. Det vil dog sikkert have negativ indflydelse på 3D'en. Jeg ville foretrække at kunne vælge mellem Hunters-styringen, circle pad pro-styring og gyroskopstyring.
0
1ups givet

#20 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-06-2012 07:14

@ Darren - ja, vi savnede godt nok King K-roll og kompany i Returns, men det kan jo være at de kommer med, hvis det er en opfølger, som Retro har i ærmet Smiley
0
1ups givet

#21 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-06-2012 17:22

@Hassus
Havde ikke overvejet gyroskop-styring. Interessant.

Jeg er personligt mere til Wii-styringen end GC-kontrollen - når først du har prøvet den første måde, kan du ikke gå tilbage til den anden, gamle måde. Det eneste problem med Wii-portsne af GC-spillene, er våbenskift, som virkelig viser, hvor meget C-stikket til våbenskift var en ren gimmick, især i 1'eren. I 2'eren gav det lidt mere mening fordi det kostede ammo, men det løste ikke problemet lige så meget som det skabte en ny frustration. 3'eren venden tilbage til samling i én beam var hvad de skulle have startet med - men så havde de skulle bygge Prime 1 helt anderledes op.
0
1ups givet

#22 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

15-06-2012 22:22

@Pebling:
Ulemperne ved gyroskopstyring er åbenlyse: Det ser fjollet ud og forstyrer 3D-effekten. Til gengæld bidrager det en unik mulighed, jeg prøvede at redegøre for i en tidligere tråd, ift. Ocarina of Time 3D.

3DS'ens gyroskop er da for sindsygt. Jeg har lige haft gang i Ocarina 3D, hvor jeg siden start har brugt det til at finjustere mit sigte med stor effekt - det virker bare(dog skal man på kompromis med 3D-effekten, men det er en anden sag). I dag fik jeg Epona og besluttede mig for at stille mig foran hende med meget lidt 3D og i førstepersons-moden og det gik op for mig hvor vildt det egentligt er at kunne se sig naturligt rundt i et spilunivers man holder af. Faktisk gik det op for mig, hvordan det egentlig aldrig har været mig, men et virtuelt kamera, der har overværet spil for mig gennem årene. Selvom jeg har styret Samus med Wii-mote og Gordon Freeman med mus og keyboard kan jeg ikke komme uden om at deres hovedbevægelser ikke har været særlig menneskelige eller personlige i forhold til hvordan jeg selv ville opføre mig i den verden de befinder sig i. Det tog mig et splitsekund at indse, efter jeg uden at tænke over det fulgte Epona med 3DS'en, mens hun vrinskede og derefter kiggede mod græsset med Hyrule's hurtige solnedgang i baggrunden. Der var en meget autentisk aura over det. Da jeg købte min 3DS havde jeg ingen idé om at den ville være i stand til at fremskønne sådan nogle oplevelser.


0
1ups givet