Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Multiplayer i ZombieU forklaret

Skrevet af KJ85 - 19-09-2012 00:53

Indtil nu har det meste information om ZombiU været centreret omkring spillets single player-del, men gennem et nyt interview med Gabrielle Shrager fra Ubisoft hører vi nu for første gang mere detaljeret om spillets multiplayer-det. Vil du vide, hvordan den fungerer, kan du læse detaljerne i nyheden her.

Det er den finskbaserede gaming-side KonsoliFIN, der har stået for interviewet, og i det spørger de altså blandt andet ind til, hvilke multiplayer-modes der findes i ZombiU. Svaret er måske en smule kortere end de fleste havde håbet.

Der er ingen online multiplayer i spillet, men det byder i stedet på en omgang lokal asymmetrisk multiplayer med spillet Survivors vs. King of Zombies – en multiplayer-del, der kan spilles af to spillere og er delt op i tre game modes; Assault, Deathmatch og Survival.

I alle tre modes vil en spiller på Wii U GamePad, som zombiekongen, Kong Boris, agere puppet-master for en række zombier, der skal dræbe modspillerens overlevende, som styres med den nye Pro Controller eller en Wii Remote + Nunchuk kombination. Styring af de overlevende kommet til at foregå i traditionel FPS-stil, mens spilleren på Wii U GamePad ser det hele oppefra med henblik på strategisk at sende zombier efter sin modspiller.

Der er med andre ord lagt op til en omgang konkurrencepræget én-mod-én multiplayer i Wii U, men er dette hvad du havde håbet på?

2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

19-09-2012 09:35

Baahh... Ærgeligt at de ikke griber chancen og har noget ordentlig online multiplayer... Synes helt sikkert at der også skal være local multiplayer, men det havde da været fedt med et launch-spil med online co-up :/
1
1ups givet

#2 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

19-09-2012 12:02

Gab. Next!
0
1ups givet

#3 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

19-09-2012 12:10

Nu er ZombiU jo på ingen måde et FPS, men derimod en omgang Survival Horror, så kunne da godt tænke mig at vide, hvordan I havde tænkt jer en multiplayer-del skulle se ud i sådan et spil?
0
1ups givet

#4 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

19-09-2012 12:20

#3:
Uhm.. Co-op må da være step fucking one i et zombiespil.
0
1ups givet

#5 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

19-09-2012 12:26

Jeg tænker bare om det ikke tager toppen af hele spiloplevelsen? Følelsen af at være alene og skulle planlægge sine træk meget forsigtigt for ikke at blive fanget af en stor gruppe zombier er vel ret essentiel for spillet..
0
1ups givet

#6 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

19-09-2012 12:28

Der er i forvejen ikke meget gys over det, så det potentielle kompromis er allerede blevet smidt ud af vinduet.

Jeg kan ikke se hvordan det taktiske skulle blive lagt på hylden, bare fordi man hiver en ekstra ven med ind over. Om ikke andet bliver det vel sjovere, når spillet i forvejen er meget arkadeagtigt.
1
1ups givet

#7 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

19-09-2012 12:39

Nu har jeg ikke nogen erfaring med lignende spil men ud fra det jeg har læst om spillet er det en meget væssentlig del af spillet, at man føler sig presset, og det tror jeg ikke du gør på samme måde med to spillere.

Et eksempel er, at din karakter har en lommelygte, der løber ret hurtigt tør for batteri og tager forholdsvis lang tid at genoplade. Som konsevens deraf er du tvunget gennem mørke passager uden lys, men er man to kan man vel skiftes til at bruge hver sin lygte, hvilket bestemt ikke giver det samme.
0
1ups givet

#8 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

19-09-2012 15:10

Wau Michael....
Det så et øjeblik ud som om du egentlig ikke er interesseret i dette fantastiske spil.
Smiley
1
1ups givet

#9 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

19-09-2012 15:52

Vidste vi ikke dette i forvejen? Synes jeg har hørt det før.

Uanset er det den første gode brug af asymmetrisk gameplay jeg har hørt om indtil videre. Godt lavet, Ubisoft!
0
1ups givet

#10 - @-boy

Level: 15 (Geega)

19-09-2012 16:07

Ihhh nu havde jeg ellers lige set frem til noget online co-op eller hvem lever længst agtigt
0
1ups givet

#11 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

19-09-2012 16:14

@Bo: Vi kendte godt til en multiplayer-del, der virker som beskrevet i nyheden, men vidste ikke, at det var den eneste og, at den var delt op i tre game modes.

Vi vidste heller ikke at multiplayer var begrænset til to spillere..

Troede noget andet, da jeg påbegyndte nyheden, men tjekkede op på det inden den blev postet for at være sikker..
0
1ups givet

#12 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

19-09-2012 17:32

Michael du har da slet ikke forstået idéen med det her spil ?

Det handler om at man skal overleve som ENE mand. Hvor du har mangel på ammo, minimal batteri på din lommelygte og andre tider hvor du skal tjekke din bag kan du blive angrebet. Spillet pauser aldrig når det laver ting som andre spil gør.
Hele den idé forsvinder hvis man bare har en kammerat der står og beskytter en hele tiden eller bruger sin lommelygte når ens egen oplader.

læs VGs preview af det så forstår du.

Ang online er der jo en online del i form af leaderboard hvor man kan se hvem der har overlevet længst.
Hvis jeg har nogen på min venneliste og jeg dør med lækkert udstyr vil min person dukke op i min vennelistes spil med mit udstyr hvor de kan loote den hvis de får den dræbt.
Ud over det kan man lave tags forskellige steder til andre spillere hvis man mener noget er farligt eller fredeligt. Kan både hjælpe og misbruge overfor hinanden, Super tiltag.

ang asymetrisk gameplay vil jeg da mene det først er asymetrisk når man er 5 personer. 2 personer er bare normal 2player. Bare fordi den ene har en anden opgave på en ekstern skærm gør det da ikke asymetrisk ?
1
1ups givet

#13 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

19-09-2012 17:49

Skamløst 1-Upper dig lige! @chessr Smiley
Kan slet ikke bli' mer' hyped på det her spil og det er i abens øjne helt fint med den her 2-player mode.

SUPER MARIO BROS. 3 er nok det ladeste spil i hele verden!! HVOR ER MASS-MULTIPLAYER-ONLINE DELEN?
FFFFUUUUUUUUuuuuuuuu..... Smiley

1
1ups givet

#14 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-09-2012 18:23

Jeg syntes at alle multiplayer forslag pt ikke er så vildt sjove... Et multiplayer spil med en karakter på banen? Ellers tak.

Co-op syntes jeg er begrundet nok til at det ikke umidelbart kan fungere. Jeg vil så også sige at det er fint at distancere sig fra spil som left4dead som har virkelig god multiplayer co-op. Jeg vil så mene at hvis der ikke ændres på hvad der var at finde i banen, og at de flere spillere så kunne udforske sammen, og skynde sig efter items før den anden ville det have været bedre.
Eller måske et map system, hvor spiller et starter i den ene ende og spiller 2 i anden ende. De skal så se hvem der overlever længst. Som tiden så havde gået kunne der komme flere zombier.

Min personlige favorit havde væert hvis en modspiller konstant styrede en zombie i first eller third person. Dør zombie spilleren får han en ny zombie. Human spilleren skal så dræbe zombier. Alle zombier giver point, og zombie spilleren giver mere. Der er så fasat en point grænse, som human spilleren skal bryde, når han det, vinder han, hvis ikke så vinder zombie spilleren.
Jeg syntes det er sejt fordi at zombie spilleren ikke kan styre alle fjender, men være en kløftigere zombie, og narre/ dræbe human spilleren nemmere end resten.
1
1ups givet

#15 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

19-09-2012 18:49

^ Fed idé, men det har et problem. Hvis du får en belønning for at vinde, og man kunne invitere sine venner som zombier, så ville de kunne gøre sig nemme at dræbe for billige point, og på den måde kyle menneske spilleren op af ranglisterne eller bade ham i EXP eller noget.
0
1ups givet

#16 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-09-2012 18:58

Det ville jeg slet ikke have med hvis jeg skulle vælge Smiley
Men det kommer aldrig til at ske aligevel Smiley
0
1ups givet

#17 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

19-09-2012 19:28

Well, det er lidt svært at sælge et shooter i dag, der ikke bader spilleren i belønninger. Det startede jo med Call of Duty 4's perk system, og alle har haft en variation eller efterligning på det. Det er simpelthen det der holder online spillere kørende.
0
1ups givet

#18 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-09-2012 19:36

Jeg bryder mig ikke om det. Jeg er også mere old school hvad shootere angår.
Unreal tournament er nok min favorit serie. Red dead revolver havde awesome loacal multiplayer. Jeg har ikke prøvet multiplayer i red dead redemtion. Jeg er så meget til online gaming.
0
1ups givet

#19 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

19-09-2012 19:51

Jeg kan godt lide at grinde EXP, så længe at det går til ting der ikke rør balancen i spillet.

Jeg hader Call of Dutys tilfælde hvor du får bedre våben, udstyr og perks jo mere du spiller, for så starter man ud totalt med bukserne nede.
Jeg elsker dog Halo Reach's version af det, hvor du grinder point du kan bruge til at købe tøjdele til at costumize dit udseende, som ikke på nogen måder har noget som helst at gøre med hvor stærk man er.
2
1ups givet

#20 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

19-09-2012 22:15

#14 Det er den anden multiplayer-del der ville give mening, ja. Det er præcist som Counter-Op i Perfect Dark, som fungerede super godt.
1
1ups givet

#21 - DaneMarr

Level: 2 (Keese)

23-10-2012 11:10

Bo130 skrev:
#14 Det er den anden multiplayer-del der ville give mening, ja. Det er præcist som Counter-Op i Perfect Dark, som fungerede super godt.



Hvis det er bare lidt lissom dengang i Perfect Dark, gav det mig sq lige endnu et initament til værende 'instant buy' på WiiU.!.Smiley

0
1ups givet

#22 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

25-10-2012 23:10

Ser ud til at kunne være ganske underholdende og intenst:


0
1ups givet