Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

N-club har taget et kig på Kid Icarus Uprising til Nintendo 3DS

Skrevet af Erik Madsen - 14-03-2011 23:26

Kid Icarus Uprising er blandt de mest eftertragtede titler til Nintendo 3DS indtil videre, det er da også et af de spil, som der forventes meget af, og det er helt klart en titel, der fortjener opmærksomhed

Vores meninger om Kid Icarus Uprising til Nintendo 3DS



Dennis:
Det første der slog mig, da jeg fik denne titel i hånden var helt klart hvor hurtigt jeg blev irriteret over styringen. Selve spillet var flot at se på, men at skulle bruge slide-pad samtidig med at man bruger stylusen til at sigte med mens man enten flyver eller går rundt, var simpelthen for besværligt til min smag.

Erik:
En af de titler jeg har set mest frem til. Grafikken er utrolig flot, og 3D'en giver meget mening i selve gameplayed her. Styringen skal man lige vænne sig til, men der skal mere til at vælte de erfarne gamere. Jeg ser et stort potentiale i denne titel, helt klart noget der skal holdes øje med.

Anders:
Spillet består af flere elementer. Det ene øjeblik bekæmper du fjender i luften, mens du det andet øjeblik bekæmper fjender på landjorden. Styringen fungere fint i luften, men når du kommer ned på landjorden begynder kameravinklen at drille en smule, en gene, der dog ikke er fatal.

Hvad synes I andre, som har prøvet Kid Icarus? Og er der eventuelt nogle spørgsmål, som I ikke fik svar på i ovenstående?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-03-2011 15:09

Generelt hører man meget om kameravinklen er dårlig, følger den ikke personen, kommer der genstande og fjender i vejen, kan den ikke drejes ordentligt eller hvad er der helt præsist galt? Det er vel noget man kan leve med, for resten af spillet ser fantastisk ud.
0
1ups givet

#2 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

20-03-2011 17:09

Kan styringen sammenlignes med Metroid Prime: Hunters eller hvordan?
0
1ups givet

#3 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-03-2011 18:26

Jeg ved ikke rigtigt, men ville styringen ikke havde fungeret langt bedre på et joypad/controller eller wii fjernbetjening, end en håndholdt? Jeg har opfatelsen af at man kun kommer til at holde 3ds'en med en hånd når man styrer.
0
1ups givet

#4 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

20-03-2011 23:57

Nej, styringen er desværre ikke ligesom Metroid Prime: Hunters.. Når man flyver rundt ser man det bag ens character, og kan så styre sig rundt på skærmen ved hjælp af det såkaldte "Circle Pad" og undgå ting der kommer imod en og skyder efter en. Samtidig styrer man et sigtekorn på øverste skærm ved at bruge sin stylus på nederste skærm, og skyder ved at trykke på skulderknappen... Dette kræver lidt øvelse, men fungerer i det hele taget fint efter min mening.
Problemet for mig var da man landede på jorden, og pludselig skulle gøre mange ting på en gang: Man styrer Pit ved hjælp af Circle Pad, samtidig med at man styrer et sigtekorn med sin stylus på nederste skærm. Derudover skal man igen skyde med skulderknappen, og hvis man skal slå, skal man ændre sit greb og trykke på a,b,x,y. Ikke nok med det, så er kameraet fast bag Pit, og kan kun ændres ved at køre sin stylus hurtigt med henholdsvis højre eller venstre for at dreje kameraet.

Det var selvfølgelig kun en demo, og jeg havde ikke så meget tid til at sætte mig ind i hele styresystemet, så hvis der er en funktion jeg har overset som ville have gjort det hele lettere for mig, beklager jeg meget min kritik Smiley
0
1ups givet

#5 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

21-03-2011 00:10

Det besvarede vel alle spørgsmål. Jeg håber de laver en løsning ligesom i super mario 64 ds hvor man kan ændre det.
0
1ups givet

#6 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

21-03-2011 00:49

Alright, det mest bekymrende ved det for mig er det du siger med at skulle skifte mellem pen på touchscreen og a,b,x,y-knapperne. Jeg håber der er en balance i spillet, der gør at man ikke kan/behøver skifte mellem de to greb særlig ofte.

Viewtiful Joe: Double Trouble var totalt manisk hvad angik at skifte mellem greb, men stadig en unik og god oplevelse. I dette ene spil kunne jeg tolerere det, men jeg prøver det nødigt igen og jeg håber at Nintendo finder en måde at balancere det på.
0
1ups givet

#7 - Super Mario (Nex)

Level: 14 (Inkling)

21-03-2011 01:20

Yeah... Altså en form for log-on funktion vil selvfølgelig gøre underværker så man ikke hele tiden skal sigte med sin stylus, men jeg tror stadig det er et spil hvor man konstant har sin stylus mellem to fingre, og ikke ligger den væk fra sig. Derudover ville det klart være en fordel at kunne dreje kameraret med D-paddet, istedet for at skulle stryge hen over skærmen hver gang

Men nu må vi se! Det skulle undre mig meget hvis Nintendo ødelagde en længeventet genoplivelse af en gammel klassiker, på grund af besværlige controls
0
1ups givet