I en udmelding ifbm. en Q&A med aktionærerne meldte Furukawa ud, at Direct har været en utrolig effektiv kommunikationskanal, men at man hele tiden kigger på alternative og måske mere effektive måder at annoncere projekter fra firmaet.
"We feel Nintendo Directs are an incredibly effective way to present information directly to our customers in a very straight-forward way. Inversely, times change and so does the most effective way to promote products, so there is a chance that a new, better way to present this information comes about. So we always like to examine all of the possible ways to communicate this information to customers."
Konsensus har overordnet været, at den manglende Direct skyldtes den raserende pandemi, men måske er det blot blevet en accelerator for et igangværende skift hos Nintendo. Det vil tiden vise. Vil du savne Directs, hvis Nintendo vælger at droppe dem?
AND
#1Når det så er sagt, så lyder det jo mest som en vag overvejelse, når man læser citatet.