Nintendo har siden starten af Switch eShop kørt med såkaldte Gold Points, der ved et køb af et spil eller en udvidelse på eShop har givet et vist antal point tilbage (5 % af købet), som kan bruges til at give rabat på dit næste køb på eShop. Men det slutter snart har Nintendo netop meldt ud - fra den 25. marts får du ikke længere Gold Points ved køb på eShop.
Har du forudbestilt et spil før 25. marts, som udgives efter denne dato, får du dog stadig dine Gold Points. Ligeledes kan du stadig få Gold Points ved at registrere dine fysiske spil, såfremt spillet er udgivet før 25. marts.
Du kan stadig bruge dine optjente Gold Points indtil 12 måneder efter købet, som det har været kotumen hidtil.
Samtidig har Nintendo meldt ud, at Nintendo Switch Voucher ikke kan bruges på (eksklusive) spil til Switch 2.
Du kan læse mere om udfasningen af Gold Points her.
Hvad mener du om denne ændring?
Læs videre
Nintendo udgiver Nintendo Store App
05/11/2025
Nintendo stopper for salget af Game Vouchers fra januar 2026
10/07/2025
Nintendo introducerer Virtual Game Cards
27/03/2025
Køb en Nintendo eShop Voucher til to spil og få ekstra guldmønter - for Switch Online-abonnenter
28/06/2024
N-cast #176: Vi tager Zelda-temperaturen en uge senere
02/06/2023
Join os på Discord
Kom med i vores aktive Nintendo community og chat med andre Nintendo fans!
Kommentarer 2
KJ85
#2
Det er naturligvis ærgerligt, at Nintendo har valgt at droppe Gold Points, som var en fin lille bonus. Det er alligevel en god portion titler, jeg har fået "gratis" gennem årene - senest skød jeg 1423 point af på The Case of the Golden Idol 
Hvis incitamentet for at køre med programmet var, at vi skulle købe flere Nintendo-titler digitalt, så kan man dog heller ikke sige, at det har været en succes for Nintendo med mig som kunde. Jeg køber stadig Nintendos spil fysisk, har optjent de fleste mønter ved køb af Indie-spil og har så igen brugt pointene på flere Indie-spil.
Fra et forretnings-perspektiv, så tænker jeg, at det er mange penge Nintendo går glip af ved at have sådan en ting som Gold Points, og hvis de ved at skrotte dem kan undgå prisstigninger, så kan det måske være meget fornuftigt, ligegyldigt hvor meget det nu engang ærgrer mig at se dem forsvinde.
I det mindste, så har de jo valgt at lade pointene gå ud med et brag med den igangværende kampagne på NSO, hvor man ved at forlænge ethvert 12-måneders NSO-abonnement kan få guldmønter med en værdi af 20% af købet tilbage indtil d. 23. marts (HUSK at logge ind på din Nintendo-konto og klik på en boks på denne side før eller efter købet for at aktivere bonussen!)
Hvis incitamentet for at køre med programmet var, at vi skulle købe flere Nintendo-titler digitalt, så kan man dog heller ikke sige, at det har været en succes for Nintendo med mig som kunde. Jeg køber stadig Nintendos spil fysisk, har optjent de fleste mønter ved køb af Indie-spil og har så igen brugt pointene på flere Indie-spil.
Fra et forretnings-perspektiv, så tænker jeg, at det er mange penge Nintendo går glip af ved at have sådan en ting som Gold Points, og hvis de ved at skrotte dem kan undgå prisstigninger, så kan det måske være meget fornuftigt, ligegyldigt hvor meget det nu engang ærgrer mig at se dem forsvinde.
I det mindste, så har de jo valgt at lade pointene gå ud med et brag med den igangværende kampagne på NSO, hvor man ved at forlænge ethvert 12-måneders NSO-abonnement kan få guldmønter med en værdi af 20% af købet tilbage indtil d. 23. marts (HUSK at logge ind på din Nintendo-konto og klik på en boks på denne side før eller efter købet for at aktivere bonussen!)
1
Log ind for at kommentere
Du skal være logget ind som medlem for at skrive kommentarer.
Andreas Tarding
#1Jeg tror nu, at der kommer et eller andet nyt. Loyaltyprogrammer er jo en helt normal del af markedsføring (.. ?)