Skrevet af Navn - 21-04-2012 07:52
Nintendo annoncerede igennem "Nintendo Direct" i dag efterfølgeren til DS-bestselleren "New Super Mario Bros". Spillet udgives til august i både Japan og USA. Der er i skrivende stund ikke annonceret nogen europæisk udgivelsesdato, hvilket højst sandsynligt skyldes at Nintendo først afslører denne i den europæiske udgave af Nintendo Direct.
Nedenfor ses nogle screenshots fra spillet, via den japanske blog Esuteru.
#2 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
21-04-2012 10:05
Det burde jeg måske have specificeret, my bad!#3 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
21-04-2012 11:15
Meh, kunne de ikke i det mindste få det til at se anderledes ud i stedet for at bruge den samme engine? Chessrs kommentar er vel bevis nok på, at det ligner DS-spillet alt for meget.#4 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-04-2012 11:29
Kan jo være det til wii u kun lige er begyndt produktion ? Men fedt det til 3ds så får de solgt mange flere 3ds#5 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
21-04-2012 11:29
Selvom jeg er enig i at det ligner DS grafik alt for meget så er det værd at lægge mærke til at billederne er taget fra ustream så kvaliteten er nok lidt bedre i virkeligheden.#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
21-04-2012 12:13
1UP til Zally.#8 - Pieyanthikos
Level: 18 (Twhomp)
21-04-2012 12:41
Det er vel svært at ændre synderligt i 2D Mario-opskriften, så havde ikke forventet andet end dette. Hvis man er skuffet; hvad skulle de have gjort anderledes? Jeg ender nok også med at købe det.#9 - Mic
Level: 16 (Space Pirate)
21-04-2012 12:46
Jeg er så træt af den grafikstil. Den er alt for plastic-agtig og virker ikke som et levende univers, men nærmere som en by af plastic. Urgh. 3D Land tog dette endnu yderligere. Synes det er en mærkelig stil.#11 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
21-04-2012 15:05
chessr >> Jeg er klar over, at det er tuff stuff for dig at gøre brug af et meme billede fremfor dine sædvanlige one-liners, men kunne du i det mindste ikke have fundet et billede, der faktisk passede til situationen?#12 - Pieyanthikos
Level: 18 (Twhomp)
21-04-2012 15:16
Jeg er egentlig vokset op med SNES - N64 fik jeg først meget senere. Jeg tænkte mere på, hvad folk egentlig forventer at Nintendo skulle have lavet om på ved 2D-formlen..? Bare ren og skær nysgerrighed.#13 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
21-04-2012 15:21
Åh, kunne du dog ikke vælge at hive i en anden kliche end netop den om, at 2D-spil kun kan være på en måde.#14 - Jonas
Level: 15 (Geega)
21-04-2012 15:40
Æh, synes nu de skulle lave noget andet artwork og måske gøre kontrollen lidt mere tight (Mario er jo nærmest vægtløs i NSMB-serien), og så ville det sikkert blive et udmærket spil. Synes ikke de behøver at lave hele spillet om.#15 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
21-04-2012 16:05
^To ting du ikke rigtig kan se ud fra billederne.#16 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
21-04-2012 16:06
Hov, de to ting jeg nævner er mere tight kontrol og vægtløshed. Kan se at Jonas satte dem sammen. Artwork kan man selvfølgelig godt se#17 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
21-04-2012 16:29
Når nu det er New Super Mario Bros. 2, ville det være sjovere hvis de havde valgt at lave en mere moderne udgave af Super Mario Bros. 2 (EU/US 2'eren).#18 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
21-04-2012 16:57
Styringen er langt mindre vigtig end nye verdener (og til dels artwork - det hænger lidt sammen) og nye fjender og nye sammenhænge at spille i. Gameplay er overvurderet.#19 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
21-04-2012 17:29
For mig er styringen meget vigtig i de 2D-Mario spil, jeg har spillet. New Super Mario Bros. DS havde en meget god og flydende styring, som jeg nemt kunne forholde mig til, men da jeg prøvede Super Mario Bros. døde jeg rigtig tit, fordi styringen var så dårlig, og jeg stoppede med at spille videre.#20 - Jonas
Level: 15 (Geega)
21-04-2012 17:50
Alex, du har vist aldrig spillet et spil, der var helt ødelagt på grund af forfærdelig styring. Overraskende, når man tænker over, hvor mange spil du har spillet.#21 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-04-2012 18:12
synes nu den passede meget godt men det var hår kost for dig åbenbart.#22 - AND
Level: 35 (Lakitu)
21-04-2012 19:48
Jeg synes helt klart også at det kunne være fedt med nogle nye banedesigns i NSMB-serien - altså, de kendte temaer fungerer jo godt, men jeg er personligt mega træt af ørken-/Egypten-temaer! Det kunne eksempelvis være fedt med flere baner i stil med Secret Area-banen fra Forest of Illusion i Super Mario World. Den dynamik som er i den bane er super fed - men nok ret svær at designe en hel verden ud fra - især i multiplayer - any ways, fedt og alternativt design#23 - 0
Level: 23 (Skree)
21-04-2012 19:51
Snakkede de ikke om et helt nyt 2D Mario? Jeg er rigtig skuffet over at det blot er en fortsættelse i widescreen og 3D#24 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
21-04-2012 20:03
Det kommer der stadigvæk Super Mario Bros 4 er jo under udvikling også#25 - AND
Level: 35 (Lakitu)
21-04-2012 20:31
@ Chessr - er det blevet bekræftet? Jeg har nemlig kun hørt at Nintendo har opkøbt et website, men ikke at selve spillet skulle være på vej.#26 - 0
Level: 23 (Skree)
21-04-2012 20:57
Jeg mener at det skal være en ny serie.#27 - 0
Level: 23 (Skree)
21-04-2012 20:58
chessr skrev:
Det kommer der stadigvæk Super Mario Bros 4 er jo under udvikling også
Ja, men jeg tror såmænd ikke man skal lægge så meget idet - hvertfald ikke hvis domænet er det eneste man har som fakta.
Er det sådan?
#28 - AND
Level: 35 (Lakitu)
21-04-2012 21:01
Arh, I see - god pointe, nogle ideer til hvad den nye serie evt. kunne indeholde?#29 - Jonas
Level: 15 (Geega)
21-04-2012 21:04
Jeg troede egentlig, at NSMB2 var "det nye Super Mario-spil," som Nintendo snakkede om på et tidspunkt. Det var måske meningen, at det skulle være et Wii U-spil?#30 - 0
Level: 23 (Skree)
21-04-2012 21:05
Ja, det er jo så et rigtig godt spørgsmål, og må desværre sige at jeg ikke kan komme på hvad det lige skal være. Titlen kan jeg dog godt Det startede jo med Land, så blev det til World, og så Galaxy. Det næste må vel være Universe?#31 - Optimus Prime
Level: 8 (Pirahna Plant)
21-04-2012 21:06
Mere Mario er et stort + i min bog, og 2D spillene er efter min mening de bedste og der hvor Mario høre hjemme.#32 - 0
Level: 23 (Skree)
21-04-2012 21:08
2D spillene er bedst. Bare ikke dem med "New" foran. Mario skal nemlig på slankekur før det bliver sjovt igen.#33 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
21-04-2012 21:13
Var du ikke med i goldeneye turneringen til dit eget arrangement, Alexander?#34 - 0
Level: 23 (Skree)
22-04-2012 00:22
Er der nogen, som kan svare på om det eneste man lægger i Super Mario Bros. 4, er det domæne, som Nintendo har registreret?#35 - Jonas
Level: 15 (Geega)
22-04-2012 01:39
Så vidt jeg husker, annoncerede de for ikke længe siden et nyt 2D Mario-spil. Bed mig venligst ikke om kilde#36 - AND
Level: 35 (Lakitu)
22-04-2012 10:32
@ Galactico - ja, der er blevet spekuleret rigtig meget i at Nintendo opkøbte domænet supermario4.com (så vidt jeg husker?), men ellers er der vist ikke kommet noget som helst frem, som skulle indikere at Nintendo var i gang med at designe dette spil.#37 - Super Mario (Nex)
Level: 14 (Inkling)
22-04-2012 11:52
Så længe de ikke KUN udgiver den serie fremover, er jeg sku frisk på noget mere New Super Mario Bros! Bring it! Og det er sku fedt at se (På et billede som desværre ikke er i nyheden) at Mario får sin klassiske SMB3 "vaskebjørns hale og ører", istedet for selve Tanooki dragten... Har jeg altid bedst kunne lide#39 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
22-04-2012 17:20
AND Nintendo er jo altid pænt gode til at holde deres ting hemmeligt indtil det er klar til fremvisning. Alt kan være i produktion hos den. Hvem havde fx regnet med at der dukkede et Donkey Kong op for et par år siden.? Så vidt jeg husker kom rygterne først helt op til E3 det år#40 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
22-04-2012 17:25
Jeg synes det er MEGET tidligt at kritisere NSMB2 for at være en dovent stykke arbejde allerede nu. Personligt synes jeg det ser godt ud og det på trods af at jeg var ret så skuffet over New Super Mario Bros.#41 - 0
Level: 23 (Skree)
22-04-2012 18:55
AND > Grunden til at jeg er nysgerrig mht. Super Mario 4 og domænet, så er det simpelthen fordi jeg mener at man ikke skal lægge noget som helst i det.#42 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
22-04-2012 19:26
Bo130 skrev:
Jeg synes det er MEGET tidligt at kritisere NSMB2 for at være en dovent stykke arbejde allerede nu. Personligt synes jeg det ser godt ud og det på trods af at jeg var ret så skuffet over New Super Mario Bros.
Hvis du mener, det er for tideligt at kritisere NSMB2, så er det vel teknisk set også for tideligt at sige, det ser godt ud. Just saying.
#44 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
22-04-2012 19:31
Touché, kan jeg godt se. Dermed må konklusionen dog være at ingen af os har hold i det vi siger - eller hvad?#45 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
22-04-2012 19:31
Tror mere min pointe er at det ser potentielt godt ud.#46 - 0
Level: 23 (Skree)
22-04-2012 19:41
Titlen irriterer mig for hårdt. Enten er det New Super Mario Bros. 3 eller New Super Mario Bros. 3D.#47 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
22-04-2012 22:43
Grafikken ligner noget jeg ville kunne lave.#48 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
22-04-2012 22:55
Galactico fordi det er en ny serie i 2D mario ? Nye powers osv. ?#49 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
22-04-2012 23:14
Togbis >> Det ligner et rom hack. Budgettet er vel en 5. del af hvad det, som 3D Land havde. Forfærdeligt.