Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo har længe villet 3D

Skrevet af Erik Madsen - 07-01-2011 11:58

Den seneste udgave af Iwata Asks afslører interessante detaljer omkring Nintendo og deres arbejde med 3D. Nintendo har længet villet noget med 3D, og har faktisk testet det på nogle tidligere konsoller.

"Nintendo GameCube12-systemet havde faktisk 3D-kompitable elementer indbygget. Det havde potentialet til sådanne funktioner. Hvis det blev sat sammen med det rette tilbehør, ville det kunne vise 3D billeder."

"Vi havde tænkt på 3D i lang tid på det tidspunkt. Vi kunne dog ikke levere det uden at skulle sælge det for en pris der var meget højere end prisen på GameCuben selv. Vi havde allerede lavet et spil til det; Luigi's Mansion."


3D uden briller blev allerede testet på en Game Boy.

Vi testede det ved at putte det på Game Boy Advance SP, men opløsningen på LCD-skærmen var meget lille dengang, så det så ikke særlig godt ud, og blev aldrig til et rigtigt produkt.

- Satoru Iwata, Nintendo


Ovenstående er frit oversat, og det fulde uddrag af interviewet kan ses her.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-01-2011 13:22

Nintendo virker ret besat af 3D. Det er dog ikke noget nyt.
0
1ups givet

#2 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

07-01-2011 13:34

Jeg læste lige Iwata Asks. Det var spændende nok at høre om glasses-free 3D på GBA SP. Det bedste ved hele snakken, var da de kom ind på Virtual Boy og hvordan de ikke ønskede at den skulle ses som en egentlig konsol, men snarere som et legetøj eller et fedt stykke teknologi - det besvarede nogle af de spørgsmål jeg ellers har gået rundt med om den og hvad Nintendo tænkte på. En anden fed ting var at høre om en af de ældre(kan ikke huske hans navn) der konstant ville nævne at de skulle lave 3D eller to skærme og hvordan Iwata og Miyamoto kom ind på at det kan være godt at blive selvisk i sine gamle dage, så man har retningslinjer som dem i en verden af så godt som uendelige muligheder. Rigtig god Nintendo-læsning.
0
1ups givet

#3 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-01-2011 13:42

Jeg har ikke læst den udgave af Iwata Asks, men kommentarer er dog som følgende:

1. "At udgive fed teknologi" har aldrig været positivt, og for virksomheder er det aldrig en god strategi. Konsoller (og teknologien heri) har ingen værdi i sig selv. Det er spil, der sælger konsoller, og det vil det altid være.

2. Jeg forstår ikke helt det, du skriver med selvisk? Men hvis du mener, at Nintendo har udtalt, at de mener at være selvisk som udvikler kan være positivt, så bekræfter det blot min tese om, at Nintendos udviklere ofte gør, hvad de selv vil.
0
1ups givet

#4 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

07-01-2011 13:59

1. Det tror jeg også de har lært af, men det var jo ikke mange år før at Nintendo lavede ting som R.O.B. og andre mere simple gimmick-produkter, så jeg forstår godt hvordan de kunne tænke at det nok skulle kunne lade sig gøre at snige den ind som en ekstrating for de dedikerede og de interesserede. Det sjove er at de så fortæller at dem der stod for markedsføringen insisterede på at udgive den som en slags efterfølger til Gameboy'en. Som de siger, hvis den var blevet markedsført og produceret som det der oprindeligt var planen(mindre produktion og anden marketing) kunne det have gået bedre.

2. Det er lettere at læse snakken tror jeg. Det de snakker om med selvisk kan godt lyde hårdt og jeg måtte også læse det to gange.
Det går på at der blandt alle de Nintendo-udviklere, der til dagligt arbejder med at følge ordrer, nå konsensus og snakke sammen er en ældre mand, der ikke følger helt samme dagsorden. De snakker så om hvordan det gavner virksomheden.

Jeg tror også de et langt stykke hen ad vejen gør hvad de selv vil. De følger deres eget vision af Nintendo frem for fansenes.
0
1ups givet

#5 - Phazyck

Level: 4 (Stalkid)

07-01-2011 17:27

Vise 3D-biller? WOW! =P
0
1ups givet

#6 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

07-01-2011 20:40

Men sony lavede den første "ordentlige" 3d konsol (med spil i 3d, lol) (angry video game nerd siger selv virtual boy er dårlig, har ikke selv prøvet)..
0
1ups givet

#7 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

07-01-2011 21:03

Han ved ikke, hvad han snakker om..! Virtual Boy FTW!
0
1ups givet

#8 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

08-01-2011 09:39

Nintendo har længe puttet penge i 3D, f.esk er de med til af udvikle en 3D maskine der kan lave 3D frit i et rum, ikke noget med nogen særlige glas plade eller briller.
0
1ups givet