Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo sagsøger Nyko

Skrevet af GoOby - 13-06-2008 17:33

Nintendo er åbenbart ikke helt glad for Nyko's tredjeparts Nunchuck. Nintendo har sagsøgt firmaet fordi produktet var "wholly appropriates the novel shape, design, overall appearance and even the color and materials used in the Nintendo Nunchuk controller.”

Oversat til dansk så ligner den præcis en Nunchuck fra Nintendo selv.



Produktet skulle virke som en almindelig Nunchuck, dog trådløst. Du kan læse mere om produktet på deres hjemmeside.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Butju

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 17:46

lær det!
0
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

13-06-2008 18:36

Så skulle Nintendo da se at få lavet en trådløs Nunchuk selv Smiley
0
1ups givet

#3 - Butju

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 18:43

ja, det ville være federn Smiley
0
1ups givet

#4 - Moses

Level: 3 (Koopa-Troopa)

13-06-2008 18:44

ja nintendo må bare se at komme op af stolen og lave en Smiley
0
1ups givet

#5 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 18:58

Og de bør også sætte prisen ned. Samlet bør tingene koste 300kr. Det er ihvertfald hvad jeg vil give. Jeg synes at de bør lave en der er billigere, det kan ikke være rigtigt at JEG skal give 500kr for et stik, jeg kan tabe også smadrer det.

Om jeg så skal købe en uofficiel/uægte så gør jeg da det.
0
1ups givet

#6 - Rotjen

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 19:08

lawl, det er først nu at jeg kommer i tanke om at den ikketrådløse nunchuck er belastende Smiley

-Rotjen,,
0
1ups givet

#7 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

13-06-2008 19:10

I glemmer en ting... Flere batterier...
0
1ups givet

#8 - martin31

Level: 9 (Bob-omb)

13-06-2008 19:16

Ja, ledningen generer nu ikke mig..... Så hvis folk gerne vil ofre extra penge på sådan en + ekstra batterier, så fint med mig Smiley
0
1ups givet

#9 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 19:34

4 batterier koster 10ører at lade op? Men jeg kan ikke se hvor de skal sidde?
0
1ups givet

#10 - Hejan

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 19:47

de må sku os tage sig sammen til at lave en trpdløs classic controller ikke mere med det der battarier og kabler og jeg ikke ved hvad
0
1ups givet

#11 - Hejan

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 19:49

For at gøre det helle mere eksklusivt og luksøiøst de skal os prøve og lave en Wiimote der ikke bruger battarier hvis det kan lade sig gøre vi gider ikke battarier og kabler mere
0
1ups givet

#12 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 19:54

Man kan jo godt lave en der kører over trådløs strøm. Men tror det bliver dyrt, jeg er ligeglad om det er en kluntet styring eller noget i den stil, jeg synes bare de skal lave en billigere.
0
1ups givet

#13 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

13-06-2008 20:03

Nicolai - Tror sgu ikke det er pga. pengene at batterier er problemet >_>
Forestil dig at have 4 sæt WiiMote+Nunchuk at lade op... Det ville nok være 12 batterier... Et rent helvede
0
1ups givet

#14 - powerfull499

Level: 18 (Twhomp)

13-06-2008 20:16

Trådløs strøm? Det er da ikke muligt Smiley
0
1ups givet

#15 - Kragh

Level: 3 (Koopa-Troopa)

13-06-2008 20:24

Trådløst strøm er nok lige lidt for optimistisk, men måske kunne de lave den, så den kørte på luft... nah... det ville nok heller ikke virke..
0
1ups givet

#16 - GoOby

Level: 11 (Octorok)

13-06-2008 20:37

Trådløst strøm er skam ikke umuligt, det er bare ikke færdig udviklet/klar til forbrugerne.
0
1ups givet

#17 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 21:23

Læste man kunne bruge en mp3 på det.

Powerfull - der findes trådløst strøm. Og batterier der kører på sukker.
0
1ups givet

#18 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

13-06-2008 21:25

Det tætteste vi kommer på trådløs strøm hos forbrugerne, er vel når man lader sin elektriske tandbørste...
0
1ups givet

#19 - DK_MelMan

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 21:42

... De kunne måske lave noget a la de der cykellygter med håndsving! Hvor man lige kører med håndsvinget i et minuts tid, og så er der strøm til en times gaming! Smiley
0
1ups givet

#20 - DK_MelMan

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 21:43

Hvis det blir opfundet, så husk jeg skrev det fredag d. 13 juni 2008... Jeg fik idéen først!! Smiley
0
1ups givet

#21 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

13-06-2008 21:47

DK_MelMan - Ja sgu da! Smiley
Istedet for at det så var et håndsving (Smiley) kunne den jo oplade ved at man brugte den ^^;
Selvfølgelig ville den ikke blive særlig meget opladet i et spil som f.eks. Twilight Princess, men det ville den i høj grad i f.eks. Wii Sports Boxing Smiley
0
1ups givet

#22 - Foxy_Lady

Level: 2 (Keese)

13-06-2008 22:07

Er det ik lidt ala de ure der bliver opladet af de bevægelser man laver med armen?
0
1ups givet

#23 - L0rd Doxah

Level: 1 (Goomba)

13-06-2008 22:40

elektricitet uden ledning er ikke "Optimistisk" eller "ikke opfundet"

...

Det har været eksisteret siden jordens opdagelse (red: Lyn)

den første maskine der sendte elektricitet gennem luften blev før anden verdenskrig

og man har siden prøvet at "Tæmme" det (Tesla sendte tusindvis, hvis ikke millionvis af volt gennem rummet)

Nu om dage eksperimenteres der med bærbare pcer med en lille plade, til den plade hører en tilsvarende plade, den sættes så i stikkontakten OG VOILA

Teslas drøm er blevet virkelighed

og vi slipper for at genoplade batterier Smiley

det er bare et spørgsmål om tid, dog regner jeg ikke med teknologien bliver billig nok til alment brug i wiiens "Levetid"


0
1ups givet

#24 - Jainay

Level: 2 (Keese)

13-06-2008 22:53

LOL OMFG DEJA VU! Sad lige og læste Duck-Seals kommentar, og så synes jeg bare jeg havde læst noget om Tesla og nogle volt ude i rummet, også skrevet af Duck-Seal.. Dunno.. Det var ihvertfald griner Smiley

Anywas, PWNED, og Nintendo, GOGO WIRELESS CONNECTION! : D
0
1ups givet

#25 - GoOby

Level: 11 (Octorok)

13-06-2008 23:44

Lav en nunchuck udlukkende af solceller, som materiale.. Smiley
0
1ups givet

#26 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

13-06-2008 23:51

DUCKSEAL - den med pladen er da magen til de der muse der var trådløse og uden batteri, bortset fra, at den samtidig lader et batteri.. intet nyt under solen - også magen til mit eksempel med elektriske tandbørster

0
1ups givet

#27 - Vaelte

Level: 1 (Goomba)

14-06-2008 04:24

Mja, man vil jo gerne ende med bare at have paneler i væggene, som leverer strøm til huset... Det glæder jeg mig personligt til. Ikke flere dumme ledninger, som man snubler over og dermed river ting på gulvet Smiley
0
1ups givet

#28 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

14-06-2008 07:57

Birks - Ved ikke om jeg har misforstået noget, men ved muse og tandbørster skal de jo røre 'pladen' hvilket de ikke skal hos det Andesæl mener...
0
1ups givet

#29 - Kragh

Level: 3 (Koopa-Troopa)

14-06-2008 12:41

Duck-Seal, jeg tænkte ikke på elektricitet, som man kender det fra naturen, men på at den 'kontrollerede strøm'.

Nicola Tesla byggede tilbage i 1890'erne et tårn, hvis design skulle lade det pumpe jorden fuld af energi, som derefter kunne tappes vilkårligt i dens periferi. Det eneste han formåede var dog, som du selv påpeger, at sende enorme mængde energi ud i verdensrummet. Alligevel var han en pioner, da han både opfandt radioen, lysstofrøret og andet godt. Men selv for ham var trådløs strøm 'optimistisk'.

Bærbare pc'er med en plade på der overfører energi, er ikke det samme som trådløs strøm. Det foregår ved hjælp af induktion. I opladeren er der en spole, som omdanner strøm til magnetisme. Dette magnetiske felt opsluges så af en tilsvarende spole i tandbørste. Det kan lade sig gøre, fordi magnetisme og energi er to sider af den samme sag. Firmaet 'WildCharge' har udviklet en række produkter netop til det formål.

Siden hans tid, har man arbejdet frem mod idealet, der lyder lidt som det Vaelte forstiller sig. At distribuere strøm igennem luften til f.eks. en Nintendo Wii. Energi som flyer gennem lufter, er overalt i form af elektromagnetiske stråler fra solen, så det er der intet nyt i. Men præcision og energibesparelse er ikke just det sollys kendetegnes ved. Skal mennesket transportere energi, er det en teknisk udfordring at formindske spildprocenten.

Med laser og mikrobølger er det dog muligt, præcist at ramme selv et lille punkt, men så må der ikke stå noget i vejen, og desuden er der sundhedsrisici forbundet med den type kraftige stråling. (især hvis der skal være energi nok til en X-box eller PS3!!)

Ny forskning har dog fundet en metode, der tager højde for disse problemer. Man udnytter den immanente egenskab i elektricitet, som hedder resonans. Dvs. at man kan sende elektromagnetisk stråling mellem to antenner, som har samme resonans. Altså: En antenne udsender elektriskmagnetisk stråling, når man sætter strøm til den. En modtager antenne, med de helt rette dimensioner, er så i stand til at modtage og omforme strålingen. Det er helt uden sundhedsskadelige risici, og den strøm som ikke bliver brugt, opfanges bare af afsenderen igen. Ingen spildstrøm.

Den nye teknologi, jeg lige har beskrevet, forskes der stadig i, for der er en række praktiske problemer forbundet med den. Men indtil videre er det lykkes at sende trådløs strøm mange meter, hvilket f.eks ville være smart som opladning til en mobiltelefon, eller en Nunchuck for at vende tilbage til emnets udgangspunkt.

Personligt mener jeg dog stadig, at det varer noget tid inden det lykkes. ’Optimistisk’ var nok ikke det rigtige ord at bruge, men så lad mig sige, at jeg tvivler på at det sker de næste årtier, at al strøm bliver trådløs.

Kragh
0
1ups givet

#30 - Jonas

Level: 15 (Geega)

14-06-2008 21:33

Jeg tror Nicolai mente, at Nykos Nunchuck kommunikerer med Wiimoten via trådløse signaler. "Trådløs strøm" kommer vel fra dårlig kendskab til terminologien.
0
1ups givet

#31 - Kragh

Level: 3 (Koopa-Troopa)

16-06-2008 13:59

Haha, jeg kom lige til at læse det jeg skrev tildligere igennem! Der er nogle sjove fejl i...

"Bærbare pc'er med en plade på der overfører energi, er ikke det samme som trådløs strøm. Det foregår ved hjælp af induktion. I opladeren er der en spole, som omdanner strøm til magnetisme. Dette magnetiske felt opsluges så af en tilsvarende spole i tandbørste"

jeg er ret sikker på at der ikke skulle have stået tandbørste, men bærare pc igen! Smiley)

ligeledes:

"Dvs. at man kan sende elektromagnetisk stråling mellem to antenner, som har samme resonans" Jaja, ikke resonans - de har samme frekvens!

Foxfire, Du har ret, og det er nemlig en af kvaliteretne ved de her kommentartråde, at man ikke aner hvor de ender!
0
1ups givet

#32 - Mu!

Level: 1 (Goomba)

16-06-2008 22:59

ikke at jeg skal forlænge en offtopic debat mere end nødvendigt. men er der ingen af jer der har tænkt på brændelsceller. Smiley
eller er det ikke comme il faut i disse Co2 spare tider:

0
1ups givet

#33 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

17-06-2008 17:21

Mu! - 'comme il faut' hvad betyder det?
0
1ups givet

#34 - BulderDK

Level: 1 (Goomba)

24-06-2008 22:56

synes sku nintendo skulle slappe af. de kan sku da sige sig selv der vil være efterlignings kontrollers, ligegyldtigt hvad man gør.
0
1ups givet