? N-CLUB .DK N N-CLUB B A
JOEP
JOEP
02/04/2025

Nintendo Switch 2 udkommer 5. juni

Nintendo Switch 2 udkommer 5. juni
Lige siden annonceringen af Switch 2 har der været spekuleret i, hvornår den ville udkomme, og nu har vi så endelig fået en officiel udgivelsesdato i den store Nintendo Direct om Switch 2 i dag. Switch 2 udgives den 5. juni.

Du kan vælge to udgaver ved udgivelsen: konsollen alene og en med Mario Kart World inkluderet som digital download-titel:



Prisen er €470 for konsollen alene og €510 for den med Mario Kart World inkluderet.

Du kan herunder se en overblikstrailer for konsollen:



Prisen på spil kommer til at ligge på op mod €90 for de fysiske udgaver. Det svarer rundt regnet til 700 kr. De digitale spil vil være ca. 75 kr. billigere, altså €10 billigere.

Passer datoen dig? Hvad siger du til prisen?
3
1ups givet
Del:
Join os på Discord

Kom med i vores aktive Nintendo community og chat med andre Nintendo fans!

Kommentarer 15

Sillyyy
02/04/2025
Konsollen virker som en god upgrade, glæder mig til at spille Gamecube-spil, men ellers var der ikke noget spændende - Så det bliver ikke et launch day køb desværre, venter på flere, nye titler bliver annonceret.
0
JOEP
02/04/2025
Avs, prisen slår lidt hårdere, specielt på spil. Håber det er undtagelserne, de har vist der.
0
LinkTheWindWaker
02/04/2025
Nogen danske butikker der tager imod forudbestilling endnu?
0
KJ85
02/04/2025
@JOEP: På My Nintendo Store står Mario Kart: World fysisk til €89,99, mens Donkey Kong: Bananza fysisk står til €79,99, så det kommer an på spillet, ser det ud til..

Men ja, det er da lidt af en stigning fra den tidligere standardpris på €59,99, kunne det godt tyde på. Det var vel kun Breath of the Wild, Tears of the Kingdom og Super Smash Bros. Ultimate, der var prissat til €69,99 på Switch.
0
Fox4Fun
02/04/2025
Dag 1 køb fra mig. Mario Kart World here we go. Elsker Mario Kart. Det spil ser fantastisk ud. Desuden nyt 3D platformspil med Donkey Kong. Det har jeg ventet på siden Donkey Kong 64 på Nintendo 64. Min Donkey Kong drøm er gået i opfyldelse. Sommeren 2025 bliver ren Nintendo magi. Smiley
1
Andreas Tarding
02/04/2025
LinkTheWindWaker skrev:
Nogen danske butikker der tager imod forudbestilling endnu?

Det er spørgsmålet, med hvor "hård hånd", pre-order datoen på 8. april kan håndhæves af NoE? Har de "total magt", eller kan forhandlere godt være løsslupne?

Jeg forestiller mig eks. begge scenarier nogenlunde ligeligt med Coolshop - eller de har måske faktisk altid overholdt "pre-order embargoer"? (Hvis dette overhovedet findes?)
0
Mr. Mario
02/04/2025
Så ved man da, hvad Grundlovsdag kommer til at gå med. Smiley

Håber bare ikke at datoen kommer til at genere for mange herhjemme i Danmark, nu hvor der er mange butikker, der har lukket samt pakkefirmaer, der ikke kører ud den dag. Så det bliver nok lidt held i uheld for nogen - at man har fri, men bare ikke kan få fingrene i maskinen. Smiley
0
ThePatrickBay
04/04/2025
Andreas Tarding skrev:
LinkTheWindWaker skrev:
Nogen danske butikker der tager imod forudbestilling endnu?

Det er spørgsmålet, med hvor "hård hånd", pre-order datoen på 8. april kan håndhæves af NoE? Har de "total magt", eller kan forhandlere godt være løsslupne?

Jeg forestiller mig eks. begge scenarier nogenlunde ligeligt med Coolshop - eller de har måske faktisk altid overholdt "pre-order embargoer"? (Hvis dette overhovedet findes?)

De kan ikke bestemme, hvad butikkerne gør, men de kan gøre sådan, at butikkerne ikke har andet valg end at vente. De kan vente med at give noget som helst info til butikkerne om indkøbspriser, forventet leveringsantal mm.
0
Andreas Tarding
04/04/2025
Mr. Mario skrev:
Så ved man da, hvad Grundlovsdag kommer til at gå med. Smiley

Håber bare ikke at datoen kommer til at genere for mange herhjemme i Danmark, nu hvor der er mange butikker, der har lukket samt pakkefirmaer, der ikke kører ud den dag. Så det bliver nok lidt held i uheld for nogen - at man har fri, men bare ikke kan få fingrene i maskinen. Smiley

Den ser lidt shaky ud, både med åbne butikker og levering med postordre. Coolshop, Elgiganten og Power benytter Bring, og umiddelbar googling peger på, at de holder lukket for leverancer på dagen. Nintendopusheren benytter GLS, og udmeldte direkte, at de heller ikke vil kunne levere på dagen.

Til gengæld meldte Nintendopusheren så ud, at han åbner både midnat før 5. juni, og på selve dagen 5. juni, i anledningen, så jeg valgte at lægge min forudbestilling dér. Men den er jo selvf. eksklusiv for transportafstand til Nørrebro.

Jeg har en fornemmelse af, at Nintendopusheren faktisk er tæt på den eneste mulighed for, at få en launch day-oplevelse? Når man medregner alle led, der kan være påvirket af helligdagen, også hos andre forhandlere?

ThePatrickBay skrev:
De kan ikke bestemme, hvad butikkerne gør, men de kan gøre sådan, at butikkerne ikke har andet valg end at vente. De kan vente med at give noget som helst info til butikkerne om indkøbspriser, forventet leveringsantal mm.

Det giver mening - de lader jo så til at have forbigået dén forholdsregel i dag, haha. Nåh ja. xD
0
JOEP
JOEP
#10
04/04/2025
Jeg lagde en bestilling hos Power med håb om, at de også kunne finde på at holde midnatsåbent - eller man kan tale med dem inden udgivelsen.
0
ChiCkenEL
04/04/2025
JOEP skrev:
Jeg lagde en bestilling hos Power med håb om, at de også kunne finde på at holde midnatsåbent - eller man kan tale med dem inden udgivelsen.


Tvivler på de udlevere den før tid.
Ved bergsala har været efter power før ang spil og givet dem advarsler, lige som elgiganten også har fået når nogen fejler.

Et spil kan nemt koste 150.000 kr i bøde nu mener jeg det er, pr stk der sælges og udleveres før udgivelse. Tænker det nemt er værre med en konsol.
0
JOEP
JOEP
#12
04/04/2025
Tænkte mere på, at man kunne lave en aftale om, at de åbnede for click n collect i en time på dagen e.l.
0
Andreas Tarding
04/04/2025
ChiCkenEL skrev:
JOEP skrev:
Jeg lagde en bestilling hos Power med håb om, at de også kunne finde på at holde midnatsåbent - eller man kan tale med dem inden udgivelsen.


Tvivler på de udlevere den før tid.
Ved bergsala har været efter power før ang spil og givet dem advarsler, lige som elgiganten også har fået når nogen fejler.

Et spil kan nemt koste 150.000 kr i bøde nu mener jeg det er, pr stk der sælges og udleveres før udgivelse. Tænker det nemt er værre med en konsol.

Hold da op. Er det en reel lovgivning, de kan forfølge butikker med, eller er det et "hjemmelavet bødesystem"? Altså, så de selv bygger ind i en juridisk kontrakt, at butikken accepterer en direkte erstatningspligt på et aftalt beløb, hvis de sælger før tid?

Vidste slet ikke, at de opererede med så "hårde metoder". Men når jeg tænker tilbage, er det jo sket talrige gange igennem tiden, at ting blev solgt tidligt. Sjovt, at det så opfattes som så beskadigende.
0
ThePatrickBay
04/04/2025
Det er ikke lovgivning, men en juridisk bindende kontrakt med publisheren, som butikken skriver under på for at få lov til at blive officiel forhandler Smiley
1
ChiCkenEL
05/04/2025
JOEP skrev:
Tænkte mere på, at man kunne lave en aftale om, at de åbnede for click n collect i en time på dagen e.l.

Ja så er det mere om de gider sende folk på arbejde 😅
0
Log ind for at kommentere

Du skal være logget ind som medlem for at skrive kommentarer.

Log ind på N-club
Seneste kommentarer
Legend of Zelda: Ocarina ...
af Nemy - 1 dag siden
Atelier Karia: The Night ...
af JOEP - 3 dage siden
Metaphor: ReFantazio find...
af Michael - 5 dage siden
N-cast #290: Nintendo Dir...
af [8-Bit] MoNkEy - 5 dage siden
Kingdom Hearts IV annonce...
af ChampionOfWhat - 7 dage siden
DK Challenges annonceret ...
af ThePatrickBay - 7 dage siden
Nyt Xenoblade-spil annonc...
af ChampionOfWhat - 7 dage siden
Muramasa: Revenant Blades...
af Tobaiasu - 7 dage siden
Nintendo Direct juni 2026...
af Jonezy - 7 dage siden
Final Fantasy Resonance u...
af JOEP - 7 dage siden
Mario Shop