Skrevet af KJ85 - 03-04-2014 09:19
Vi har den seneste uge vidst, at torsdag ville blive dagen, hvor Nintendo løftede sløret for en masse ny information om Mario Kart 8. Udvalgt presse har fået lov at prøve endnu mere af spillet, og Nintendo er derfor også selv klar med en trailer, der fremviser materiale fra den del journalisterne nu må skrive om.
Den nye trailer ser nærmere på nye baner og items, og du kan se den lige herunder.
Også i Nintendo Minute har de taget et kig på nogle af de nye baner, og I videoen herunder kan vi således få et endnu større indblik end det traileren giver.
Fra det seneste build, som de store gaming sites har fået lav at prøve ved vi nu lidt mere om fire af spillets cups. Mushroom Cup indeholder banerne Mario Kart Stadium, Water Park, Sweet Sweet Canyon og Thwomp Ruins. Flower Cup består af Mario Circuit, Toad Harbour, Twisted Mansion og Shy Guy Falls. En del af de første otte baner har vi altså allerede set præsenteret på Twitter, som vi har skrevet det tidligere.
Mange er sikkert interesseret i at vide, hvilke retro-baner Nintendo har bragt ind, og vi kan altså nu nævne navnene på otte af slagsen. I Shell Cup finder vi Moo Moo Meadows (MK Wii), Mario Circuit (MK Super Circuit), Cheep Cheep Beach (MK DS) og Toad’s Turnpike (MK 64). Banana Cup derimod byder på gensyn med Dry Dry Desert (MK Double Dash), Donut Plains (Super MK), Royal Raceway (MK 64) samt DK Jungle (MK 7). Ifølge NintendoLife føles mange retro-baner dog helt nye, pga. tilføjelsen af anti gravity-sektioner med mere.
Som man ser det i traileren længere oppe, er der denne gang også blevet plads til nye items i form af en piranha-plante og boomerangen fra Super Mario 3D World. Boomerangen kan kastes op til tre gange, mens piranha-planten virker i et bestemt tidsrum. Piranha-planten virker desuden sådan, at den både samler mønter på banen og bider dine modstandere. Der er også enkelte items, som er blevet lavet om til Mario Kart 8. De tre bananer vil denne gang ikke hænge bag bilen på samme tid, men fungerer som individuelle items og det blå skjold kører atter langs jorden.
Som vi også ser det i traileren lader der til at være et væld af forskellige køretøjer at vælge mellem og ligesom i Mario Kart 7 kan de tilpasses alt efter kørestil. Bikes kan ikke længere stejle, men der er stadig stunt-boosts i spillet, og Nintendo har også fundet plads til at indføre en ny måde at opnå et boost på. Den nye måde gælder for anti gravity-delene af banerne, hvor du ved at køre ind i en modstander vil snurre en omgang rundt og efterfølgende opnå mere fart.
På et lidt mere teknisk aspekt kan vi forvente, at spillet kører flydende med 60 fps konstant i single player og to player splitscreen. Øges antallet af kørere derimod til tre eller fire halveres frameraten. Havde I set frem til denne gang at kunne spil fem personer samtidig på samme system, kan I godt glemme det. Wii U GamePads eneste funktion i multiplayer er at afbillede det samme som Tv-skærmen, hvorfor alle nok vil benytte den store skærm frem for at kigge på et delt billede på controlleren.
Det Wii U GamePad kan tilbyde ligger altså hovedsageligt i single player, hvor man via store touch-knapper kan aktivere off-Tv, et overbliksbillede eller ganske enkelt bilens horn. Som controller kan den selvfølgelig bruges på lige fod med en Wii U Pro Controller eller alternativt anvendes som et rat. Og nu er vi er ved kontrolmuligheder må vi hellere nævne at en Wii Remote selvfølgelig også kan bruges alene eller i kombination med en Nunchuk, ligesom den ordinære Classsic Controller (Pro) er understøttet.
Hvad siger I til de to officielle videoer og alt det nye information om Mario Kart 8?
#1 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
03-04-2014 09:59
Det er godt nok dumt, at der også er split-screen på GamePad! Hold da op.#2 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-04-2014 10:32
Så fik jeg skrevet det sidste jeg synes var værd at skrive om, og ja GamePad'et virker ikke til at være essentielt for spillet, men hvem havde ærlig talt også regnet med det??#3 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
03-04-2014 10:37
Boomerangen virker tre gange, og den kastes lige frem eller tilbage og vender så tilbage til spilleren.#4 - BamBamthePyro
Level: 17 (Deku Baba)
03-04-2014 10:39
Jeg savner Double Dash. Jeg håber det spil kommer igen.#5 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-04-2014 10:40
Tak for info om boomerang - er nu ændret#6 - AND
Level: 35 (Lakitu)
03-04-2014 11:16
Fedt at retro cups er tilbage, fedt at blue shell er gået old school, underligt med bananerne, synes jeg.#8 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-04-2014 12:16
Man kan heller ikke længere have et item bag sin bil og samle et ekstra op, så det strategiske ændres da vist drastisk..#10 - [8-Bit] MoNkEy
Level: 31 (ChuChu)
03-04-2014 15:01
Toad's Turnpike????? OHMAHGAAAAWD! ! !#11 - GoOby
Level: 11 (Octorok)
03-04-2014 18:20
Jeg glæder mig rigtig meget til spillet! Ser rigtig flot ud og så meget ren nostalgi ved Rainbow Road-sangen :')#13 - GoOby
Level: 11 (Octorok)
03-04-2014 19:20
Nogle ting jeg lagde mærke til fra en del gameplayvideoer:#14 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
03-04-2014 19:28
Jep, coins giver ekstra fart, og det har de gjort lige siden det allerførste spil i serien, selvom de godt nok var fraværende i udgivelserne i en længere årrække. Det er nyt, at man kan få dem i item boxes.#15 - AND
Level: 35 (Lakitu)
03-04-2014 19:29
Coins er vist - det er en gammel trend I tidligere MK-spil har det været brugt til at 'købe' items. Altså; ingen coins - ingen items. Jeg er ikke så vild med ideen.#16 - Fawful
Level: 18 (Twhomp)
04-04-2014 00:39
Ser lækkert ud endnu en gang. Jeg synes de nye items er velkomne. Coins, har jeg dog ikke syntes, har været særlig interessante, og kunne heller ikke mærke forskel på hastigheden i MK7, men vidste bare det gav det#17 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-04-2014 17:09
Nogen der har læst andre interessante informationer om spillet, som vi måske ikke har haft oppe og vende endnu?#18 - AND
Level: 35 (Lakitu)
04-04-2014 17:34
Jeg ved ikke om det er blevet nævnt, men jeg læste noget med, at man får mulighed for at til- og fravælge items, endnu mere end det var muligt i MK 7.#19 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
04-04-2014 19:03
Her har vi vist grunden til, at items ikke kan ophobes bag bilerne:Damien: I love the way your character is actually holding their current item, and driving one-handed.
Anthony: Yeah, that's new — you can actually see what weapons the other racers have. A vital tactical advantage!
#20 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
04-04-2014 22:11
AND skrev:
Jeg ved ikke om det er blevet nævnt, men jeg læste noget med, at man får mulighed for at til- og fravælge items, endnu mere end det var muligt i MK 7.
http://www.ign.com/articles/2014/04/03/mario-kart-8-introduces-expanded-item-customization
Now we're talking!
#21 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
04-04-2014 22:27
Jeg er mere hyped på Mario Kart 8 end jeg har været på noget andet spil i mange år. Hver dag tager jeg pre-order-kvitteringen frem og kigger på den. Jeg bliver helt deprimeret over, at der er så længe til ...#22 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
05-04-2014 11:49
ThePatrickBay skrev:
Jeg er mere hyped på Mario Kart 8 end jeg har været på noget andet spil i mange år. Hver dag tager jeg pre-order-kvitteringen frem og kigger på den. Jeg bliver helt deprimeret over, at der er så længe til ...
Haha! Fedt.
Jeg har overvejet, om vi kort tid efter releasen skulle gentage succesen fra sidst og holde en MK8-aften?
#23 - ThePatrickBay
Level: 33 (Hammer Bro)
05-04-2014 12:30
Det skal vi helt sikkert!! Kan uden tvivl lokke Jesper til det københavnske igen - nogen skal vi jo vinde over#26 - AE35
Level: 12 (Fire Keese)
06-04-2014 01:31
Så det vil sige, jeg kommer ikke til at kunne spille 2-player, hvor én spiller på TVet og den anden spiller på gamepad. Jeg kommer til at være stuck med split-screen.