Skrevet af Lukas Skywalker - 04-11-2011 20:40
En helt ny Zelda-titel er på vej til Nintendo 3DS. Det fortæller Eiji Aonuma i et helt nyt interview - og han forsikrer om at det denne gang ikke er et remake.
Eiji Aonuma understreger dog, at serien ikke nødvendigvis hænger sammen med DS-serien.
"We are already preparing a new game, a game in the series for the Nintendo 3DS, but don't think that it is a direct sequel to the Zelda titles released on DS. We are talking about a new game, but it takes much of what has been done on previous consoles."
Rygterne om et 3D-remake af Majora's Mask har svirret rundt i lang tid, og Eiji Aonuma har allerede talt med Miyamoto om det - men den kommende 3DS-Zelda-titel vil ikke blive et remake.
It's something I'm asked about often and I assure you that it is something I've spoken to Miyamoto about. But recently we released The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D as a remake. We are considering the idea, but it didn't seem right to launch a remake one after another, so the next Zelda game on 3DS will be original.
- Eijo Aonuma
Hvad forventer du af den kommende Zelda-titel til Nintendo 3DS?
#2 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
05-11-2011 08:37
Lyder fedt. Ville ikke have noget imod det remake efter den nye titel.#3 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
06-11-2011 16:19
"Eiji Aonuma understreger dog, at serien ikke nødvendigvis hænger sammen med DS-serien."#4 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
06-11-2011 18:03
Godt at høre, de har andre ting gemt i ærmet, men MM ville heller ikke være i vejen håndholdt.#5 - Kylar Saissore
Level: 12 (Fire Keese)
06-11-2011 20:43
de kunne nu godt lige smække et remake af Majoras mask ud først.. det er der jo mange af os der gerne vil have i følge project moon fall....#6 - koopi
Level: 7 (Korok)
06-11-2011 22:59
Jeg ville nu hellere have et remake af Wind Waker, istedet for MM. Så er spørgsmålet bare, om 3DS kan trække et GameCube-spil nogenlunde, eller om de skal gøre spillet lidt grimmere.#8 - Kanin
Level: 23 (Skree)
07-11-2011 10:29
Ville gerne se et originalt Zelda-spil. MM og OoT har haft rigeligt af genudgivelser.#9 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
07-11-2011 11:35
Game Informer fik allerede hint om dette i september i et interview med Aunoma, hvor der i øvrigt er yderligere detaljer:Next I asked Aonuma whether Nintendo has started considering an original Zelda game for the 3DS to follow-up the Ocarina of Time 3D remake. Aonuma said that he expects to be able to do something "very interesting" on the system. He gave me one highly suggestive hint, leading me to believe that the team is further along than just thinking about the new title: "It will be a game in which having 3D will mean something"
#11 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
07-11-2011 14:05
Med "New" Legend of Zelda tror jeg han mener et spil, der er baseret på de ældste spil i serien. Ligesom New Super Mario Bros.#12 - Kanin
Level: 23 (Skree)
07-11-2011 20:26
Oni er spot-on. NSMB gik tilbage til Marios rødder og fornyede gameplay, grafik og musik til DSen.... Lad os få et Zelda-spil der gør det.... Wait. Phantom Hourglass og Spirit Tracks gjorde det.... Men IMO meget halvhjertet. Kedeligere Zelda-spil har jeg ikke prøvet.#13 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
07-11-2011 20:31
PH og ST har intet med NLoZ at gøre. Det kan godt være, at det var top-down, men det havde ikke fokus på nogen af de ting, der bør være fokus på i et Zelda-spil.#14 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
07-11-2011 21:26
Hvad med Minish Cap eller Link's Awakening?#15 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
07-11-2011 22:00
Nope, de spil er begge meget scriptede. Men de er bedre end PH og ST, ja.#16 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
07-11-2011 23:45
@Nope, de spil er begge meget scriptede. Men de er bedre end PH og ST, ja.#17 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
07-11-2011 23:51
Nu taler vi mere i retning af LoZ, både hvad angår progression og gameplay, men jo, i ALttP kunne du selv bestemme rækkefølgen af rigtig mange af de forskellige levels, og der var ikke nær så mange påtvungne sekvenser, som du skulle gennemføre. Der var lige slottet i starten af spillet, men derefter var du fri til at bevæge dig rundt og finde items og dungeons.#18 - Jonas
Level: 15 (Geega)
08-11-2011 02:41
Hvorfor er det så vigtigt, om man "selv kan bestemme rækkefølgen" af templerne? Har du før gået ind i det andet tempel i Zelda 1 og tænkt "nej, det ville sgu være meget federe, hvis jeg tog tempel 3 først. Ud igen"?#19 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
08-11-2011 06:52
@ jonas - enig! Man kommer ikke langt uden de itemns man finder i grotterne. Der er masser af ting man ikke kan udforske før man får bomber, styrkesrmbånd, svømmefødder osv. Zelda har altid været "scriptet" ligesom de fleste andre spil.#20 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-11-2011 08:14
Jeg har også før stillet spørgsmålstegn ved netop dette - alle templerne skulle vel helst være gode og man skal igennem dem alle alligevel så hvorfor er det så slemt at man ikke selv kan bestemme rækkefølgen?#21 - PD
Level: 1 (Goomba)
08-11-2011 08:22
Jeg syntes det er mærkeligt at man gerne vil have et spil hvor tingene ikke er påtvunget... jeg tror da aldrig det har været meningen at Zelda skulle være et spil hvor tingene IKKE var påtvunget... og man er jo heller aldrig direkte tvunget til noget som helst, da man i de fleste tilfælde bare kan explore et eller andet i mellemtiden... men når et spil har en historie, så burde man da altid følge den. Det er jo det der gør hvert Zelda-spil unikt. Godt nok minder mange af hinanden, men de er aldrig ens ;b#22 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 13:06
Det er rigtigt at der har været progression i alle spillene, i form af at man skal finde items for at kunne krydse floder osv. Men her er hvad Zelda I gjorde anderledes end næsten alle andre spil i serien (igen, har ikke spillet AoL, så kan ikke udtale mig om dette):#23 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
08-11-2011 13:17
I four swords var der ganske vidst ikke nogen over world som sådan, men man bestemte selv rækkefølgen, tutorial er delvist valgfrit, og man bestemmer tilmed hvilken tutorial man vil have og i hvilken rækkefølge det skal tages.#24 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 13:20
Four Swords og Zelda I er dog to fundamentalt forskellige spil, men ja, Four Swords er ganske godt.#25 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
08-11-2011 13:27
Nej slet ikke. Men de deler mange af de elementer du nævner. Det eneste four swords havde manglet var en single player del, item screen og en overworld. Så havde de haft det samme fundament.#26 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
08-11-2011 15:19
- Dungeon items var optional, og det var derfor ikke et krav, at man skulle klare en dungeon, for at komme videre i spillet. Derfor kunne man nemt tage ud og klare en anden, udforske noget mere af Hyrule, og så komme tilbage igen.
Man skulle bruge tømmerflåden for at komme til en dungeon, fløjten skulle bruges til at få adgang til en anden dungeon, og broen skulle man bruge til at klare næsten allesammen.
#27 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
08-11-2011 15:33
Jeg synes imidlertid at "scriptede dungeons" er nødvendige for at eskalere spillets kompleksitet og sværhedsgrad på en god måde. Det er let nok at give spilleren frihed i LoZ, hvor dungeons'ne er bordeline elendige og det sværeste puzzle omhandler at bombe en tilfældig væg.#28 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 15:34
Jeg tror du misforstod hvad jeg skrev, og jeg kan godt se, at det var dårligt formuleret. I moderne Zelda-spil er dungeon items påkrævet for at klare pågældende dungeon. I Zelda I var det bare en skat du kunne finde i dungeonen - det var ikke noget, man skulle erhverve sig. Omvendt gjorde disse, som du selv pointerer, at man kunne komme nye steder hen.#29 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-11-2011 16:13
Det med replay value har vi vist diskuteret før, nick. At du selv kan vælge rækkefølgen smider ikke nyt indhold i spillet så hvorfor er replay value nødvendigvis højere fordi du selv kan vælge rækkefølgen du tager det indholdet i? Desuden finder du ikke level3 ved et tilfælde når du er igang med en genspilning.#30 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 16:16
Det smider ikke nyt indhold ind, nej, men det gør det sjovere at spille igen og igen, fordi du ikke er tvunget til at gøre tingene i en forudbestemt rækkefølge. Og desuden handler det ikke om, at dungeonsne er kedelige eller om hvorvidt man kun gider gennemføre halvdelen af dem. Jeg sagde: HVIS man fandt en dungeon kedelig er det bedre, at man har friheden til at tage en anden først, end at man dropper spillet, fordi man er stuck i et kedeligt puzzle.#31 - PD
Level: 1 (Goomba)
08-11-2011 16:20
Altså jeg er da ret sikker på at man ikke kunne klare første dungeon i Zelda 1 uden buen... og den var gemt i dungeon'en... af hvad jeg husker jeg spillede :b#32 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-11-2011 16:20
Hvorfor er det sjovere at gøre tingene i en anden rækkefølge? Du er stadig tvunget til at tage det hele i sidste ende. Udfordring ved at tage noget der måske er ment senere i spillet til at starte med... Kan jeg godt se mig enig i. Men det er jo så højst sandsynligt fordi starten er for kedelig og let og ikke noget jeg egentlig har lyst til at spille når jeg er færdig med det sjove.#33 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 18:31
"Altså jeg er da ret sikker på at man ikke kunne klare første dungeon i Zelda 1 uden buen... og den var gemt i dungeon'en... af hvad jeg husker jeg spillede :b"#34 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
08-11-2011 18:41
Buen i LoZ er først påkrævet i allersidste dungeon så vidt jeg husker det..#35 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 18:45
^Det giver god mening, man skal jo nok bruge Silver Arrows mod Ganon. Må hellere gå finde buen i Level 1 så.#37 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-11-2011 19:09
Hvis du spørger hvilken jeg helst vil genspille så vil jeg sandsynligvis vælge TP da jeg (som jeg har sagt før) blev yderst skuffet da jeg fik prøvet alttp efter at have oplevet al den hype omkring spillet - derfor kan jeg i dag ikke specielt godt li' alttp.#38 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
08-11-2011 19:15
@ stelzig, jeg er meget enig med det du skriver. Som jeg før har sagt herinde skal man skelne mellem de nostalgiske følelser man har over for en gammel klassiker. Jeg spillede ALTTP da det udkom til SNES og det er klart det farver min bedømmelse af spillet... Hvis man prøver det for første gang nu er det ikke sikkert man bliver så imponeret. Jeg syntes ikke at LZ til NES er et specielt godt spil i dag og er da glad for at Nintendo bruger dette spil som skapelon for noget som helst.#39 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 19:19
Det er ikke det, at man kan spille i en ny rækkefølge (selvom det da bestemt er tiltalende!), det er fordi man har frihed, til at bevæge sig hvor man vil, og fordi det ikke er styret af story progressing. Princippet med, at man som spiller selv bestemmer hvad man vil - det er det, der er det vigtige, og det er det der er sjovt.#40 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
08-11-2011 19:26
Men så er det jo stadigvæk fordi det er det du finder sjovt i zelda til at begynde med og ikke fordi det giver replay value. Mener du så at LoZ spil er et af de spil med højest replay value, men at alle sidescrollers med baner ingen har fordi du altid skal spille banerne i samme rækkefølge (stort set, ved godt der er mulighed for at skippe worlds i mario bros. meeeeen...).#41 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 20:08
Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor folk sælger deres spil. Det er mit indtryk, at de gør det fordi de ikke gider spille det igen, fordi de er lineære og cinematiske, og oplevelsen kun er fed én gang (fokus på story frem for gameplay). Jeg skal ikke kunne sige det dog! Det er blot min hypotese.#42 - PD
Level: 1 (Goomba)
08-11-2011 20:21
Omg, du tror virkelig at folk sælger deres spil fordi at de syntes at de er for lineære og cinematiske?! Omg XD#43 - Kanin
Level: 23 (Skree)
08-11-2011 20:26
Jeg fortrækker nu en fin balance imellem de to. Kunne det være fedt hvis, man eksempelvis frit kunne "vælge" at tage dungeon 1-3 som man lystede, for efterfølgende frit at klare 4-8 som man ville ... og til sidste tage 9-10 som epic conclusion.... Tilsæt en god portion side-quest (gerne 10-15 til at starte med og efterhånden som du kommer igennem spillet, åbner ydereligere 30-60 stykker op).#44 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
08-11-2011 20:37
@PD: Jah, eller fordi de er kedelige at spille igennem mere end én gang.#45 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
08-11-2011 21:20
Jeg tror nærmere man kørrer med på et hype og hopper af igen ved at sælge det igen. Det gjorde man ikke så meget før, men nu har vi også meget internet handel og det er let at komme af med. Derfor er der flere som sælger, så er der dem som bare lige spiller det for at få et indtryk af det. (så dem som køber og brænder det derefter sælger de det, men dem ignorerer vi bare da jeg ikke har belæg, men blot en ide om det)#46 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
08-11-2011 22:21
jeg sælger mine spil uanset hvor frie og åbne de er. Jeg fortrækker liniære spil da jeg ved hvad jeg skal når jeg spiller og ikke kommer til at fumle rundt i timevis fordi jeg ikke kan finde det jeg lige skal. Det er der jo ikke noget sjovt i .#47 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
09-11-2011 09:59
Aunoma:"Well actually, even Mr. Miyamoto himself has been talking recently about going back to the 2D Zelda games," he said, "in particular the ones that were designed with multiple levels to the world like A Link to the Past, and taking those 2D graphics and recreating them in 3D so that you could get a sense for the depth of those worlds. That's something that might be interesting to do, so I would say there might be a possibility of something like that in the future."
#48 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
09-11-2011 10:17
Det ville ligne det sidste til cdi ikke? Det var ikke ligefrem noget kønt...#49 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
09-11-2011 18:10
ALTTP vil jeg næsten sige må have været meget forud for sin tid - på trods af at jeg ikke spillede det dengang til SNES - grundet det faktum at jeg i hvert fald selv længe gik og troede, det var et nyt spil, fra da jeg så den første trailer til GBA-porten til jeg var nået langt inde i spillet - uden at have kendt det som SNES-spil.#50 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-11-2011 11:39
jeg har først spillet OoT i dag og er slemt overrasket kan så dog ikke finde rundt i spillet sidder fast hele tiden#52 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-11-2011 13:03
den siger aldrig noget konstruktivt og den der sten i starten fortæller heller ikke hvor jeg skal hen, kun hvad jeg skal når jeg finder det#53 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-11-2011 00:18
Jeg forventer, at vi ser The Legend of Zelda: A Link to a 3D Past.#54 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
11-11-2011 00:40
@"Spillet forbliver formentligt ligeså nemt og tamt som 3D Land"#55 - PD
Level: 1 (Goomba)
11-11-2011 09:46
Ja jeg havde også hørt om at det skulle være svært jo længere man kom, samt også i de special worlds der er... hold da op, det må være fedt at have prøvet det inden det udkom i EU!