Skrevet af Zøvnig - 15-04-2007 00:21
Vi har længe kendt titlen uden dog at have fået specielt meget at vide om selve spillet og dets indhold. Nu kan vi løfte sløret for at fortælle alle de detaljer du har gået og ventet på.
For det første er der på ingen måde tale om en ny udgave af de tidligere titler som visse rygter ellers har talt om. Spillet er ekslusivt til Wii og er bygget op omkrin konsollen. Et team på mere end 40 mand har arbejdet på titlen i over et år så der er på ingen måde tale om en hurtig Cash in fra Capcoms side af. De ønsker virkelig at give spilleren en helt speciel oplevelse.
Spillet styres ikke som i de andre Resident Evil spil. Langtfra faktisk. Du styrer nemlig ikke i spillet. Ja du læste rigtigt. Her får vi ikke lov til at gå igennem det gode gamle hus og udforske på egen hånd. Spillet køre stortset på skinner uden du kan gøre meget for selv at bestemme hvor du skal hen. Capcom har valgt at fokusere på Wiimoten og det at den er perfekt at bruge som skyder. Dit primære mål er er blaste dig vej igennem banerne.
Hvis det lyder primitivt og let kan du godt tro om igen. Selvom du skal blaste dig vej igennem horder af Zombier er der mere til spillet end dette. Du er godt nok passager når spillet ruller derud af men sikke en udsigt. Spillet gør brug af skæve kamera vinkler og når du bevæger dig rundt i firstperson view. De første spil i serien var kendte for at kunne skræmme selv de mest hardcore spillere og dette udgangspunkt vil udvikleren gerne tilbage til. Løber din person vil kamperaet som udgøre dine øjne bevæge sig op og ned og på denne måde give dig følelsen af virkelig at være hovedpersonen. Når denne går om et hjørne og en Zombie pludselig er lidt for tæt på kan du ikke gøre andet end at bruge Wiimooten som din forlænget arm og gun. Kommer Zombien for tæt påog bider dig sprøjter der blod i øjnene på dig. Dvs. der vil være blod på skærmen der hæmmer din mulighed for at se.
Denne specielle måde at spille spillet på skulle give gode muligheder for chock effekter og for at få pulsen op hos den der spiller. Blandt de journalister Capcom gav lov til at prøve spillet var der kun en spiller fra en enkel side der klarede sig igennem uden at dø. Han roser samtidig oplevelsen og kalder den meget intens. Enkelte gange i spillet vil du kunne vælge imellem hvilke veje din karakter skal tage og når du f.eks møder andre karakterer kan du lave effekter som at kæmpe ryg mod ryg. Nunchucken bliver også brugt. Analogen bruges til at bevæge dit hoved så selvom spillet køre afsted uden du styre benene så styre du altså stadig hvor du vil kigge hen, hvilket er nøglen til overlevelse og til at finde items og nye våben ofte. I enkelte sekvenser bliver du ligesom I RE 4 udsat for noget hvor du skal reagee meget pludselig for at overleve. I disse situationer hopper spillet ud af firstperson viewet og du får lov at se dit move blive udført.
Historie mæssigt binder The Umbrella Chronicles de andre spil i serien sammen. Vi spiller scener i de kendte omgivelser fra de andre spil. Denne gang dog lavet i fuld 3D. Alt lokationer fra det berømte hus og til toget er med i denne udgave.
Når du går og løber omkring har dine skud også en effekt på alt omkring dig. Billeder fra væggene kan ryge ned. Skyder du lysene forsvinder lyset og rammer du væggen vil kuglerne sidde i væggen bagefter. Grfaikken ser også ret flot ud og er uden tvivl i stand til at sætte alle andre Wii spil til vægs. Spørgsmålet er så om spillets specielle styring er en fordel eller ulempe for selve spil oplevelsen.
Capcom afviser iøvrigt ikke muligheden for at der vil komme en multiplayer del i spillet. Det er dog ikke noget der er endelig besluttet endnu. Det skal blive rigtig spændende at se hvad der kommer ud af denne titel når det lander i butikkerne i løbet af sommeren.
#1 - Strunge
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 02:43
bliver spændende med denne nye form for styring#3 - Garfi
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 05:48
Det ser faktisk udemærket ud grafisk, men jeg tror ikke jeg vil bryde mig om den form for "arcade-shooter" styring.#4 - Das Pferd
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 09:06
Øv, havde håbet på et mix af rail-shooter og fps-pver-the-shoulder som i RE4. Ikke et 100% rail-shooter. Nogen der sagde RE Dead Aim og Survivor om igen?#6 - Andreas
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 09:17
Det må være lidt fustrende ikk at kunne flytte sig når Slangen der til sidst prøver at bide ud efter ham, men jeg håber da at dette spil bliver som RE4 var for Game Cuben#7 - Jeppe
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 09:33
ser da underholdene ud.. men dog skuffende at controls ikke er inkl. fri movement som i RE4.#8 - ABQUL
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 11:03
kunne godt se ud som om det bliver temmeligt ensformigt kunne godt frygte at det bliver temmelig dårligt spil.#9 - Mecha_tails
Level: 2 (Keese)
15-04-2007 11:40
RE survivor hvis det bliver ligeså skod som det står jeg af men hvem ved det kunne sagtens blive fedt ^^#11 - ZharO-,,
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 12:21
Jeg havde sgu forestillet mig det i en lidt anden stil. Nu har jeg ikke spiller RE4 men er det ikke samme stil som Code Veronica ?#12 - ZharO-,,
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 17:46
ahh jeg bliver ved med at se den her trailer.#13 - ShiniTenshi
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 18:06
Jeg syntes nu survivor var okay skægt, ikke på niveau med de almindelige RE, men stadig var det et godt spil.#14 - Fornuft
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 20:36
virker som noget man ikek skal havde "talent" for at gennemføre men bare masser af tid er lidt skuffene.. virker som om de bare har brugt RE navnet til at lave det.. selvom jeg syndes det ser mega fedt ud hvis bare det var med en anden styring !#15 - Karstein
Level: 1 (Goomba)
15-04-2007 21:39
Kan godt nok heller ikke lide den på skinner-styring#16 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
16-04-2007 16:42
Hmmm... Havde ellers tænkt, jeg skulle have dette i stedet for det første RE i remake til GC - det er lidt svært at finde nogle steder - men nu er jeg da lidt i tvivl, hvis det er så meget anderledes (styring og vel også historie).#17 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
16-04-2007 16:44
PS. Med styring mener jeg også gameplayet i førsteperson, på skinner osv.