Rygte: Nintendo 64 på ve...

Nintendo sænker prisen p...

LEGO® Super Mario 64™ ...

N-cast #101: Switch OLED ...

N-cast #105: En mystisk d...

My Friend Peppa Pig får ...

Lanceringstrailer for Son...

Big Brain Academy: Brain ...

Prøv Daemon X Machina ga...

N-club Streams: Uge 36

Tetris 99

Nindie Klubben præsenter...

N64Digital chip installat...

Nintendo Switch

Nindie Klubben

Dit seneste køb

LEGO Super Mario

Byt pokemon mellem firere...

SMM3 eller MM eller DKM -...

Mario Kart Tour

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Philips lægger sag an mod Nintendo - Ønsker salg af Wii U stoppet permanent

Skrevet af O-train - 15-05-2014 00:25

I tech-verdenen hører man ofte om firmaer der sagsøger hinanden på kryds af tværs. Nintendo er ikke fremmede overfor dette, og skal netop til at gå retten i møde, hvis altså firmaet Philips får deres ønske opfyldt.

Ifølge Philips har Nintendo begået patentkrænkelse og gjort således med vilje.

Philips mener, at Nintendo bevidst har gjort ulovligt brug af deres teknologi, og at de aldrig har ønsket licens eller lign.

Det er ikke helt præcist, hvad det er for noget teknologi, som der er snak om, men det ene skulle umiddelbart være spilrelateret, mens det andet angiveligt skulle være tech som vha. motion-controls kan styre et trådløst system - altså noget der kunne ligne Wii eller Wii U.

Philips ønsker bl.a. erstatning for eventuelle skader, men måske mere interessant: de ønsker at forbyde alt salg af Wii U. Måske ikke lige det Nintendo har brug for.

Forneden ses et udsnit af Philips sag.

This is a civil action for infringement of a patent arising under the laws of the United States relating to patents, including 35 U.S.C. § 281 (…)

Prayer for Relief

WHEREFORE,

Philips respectfully requests that judgment be entered:

A. declaring that the Defendants have infringed the ’379 and ’231 patents;

B. declaring that the Defendants’ infringement of the ’379 and ’231 patents has been deliberate and willful;

C. compensating Philips for all damages caused by the Defendants’ infringement of the ’379 and ’231 patents;

D. enhancing Philips’s damages up to three times their amount pursuant to 35 U.S.C. § 284;

E. preliminarily and permanently enjoining the Defendants, their officers, agents, servants, employees, and attorneys, and those persons in active concert or participation with them, from making, using, selling, offering for sale, and importing within the United States interactive virtual modeling products and HCI products;

F. granting Philips pre- and post-judgment interest on its damages, together with all costs and expenses;

G. granting Philips its reasonable attorney fees pursuant to 35 U.S.C. § 285; and

H. awarding such other relief as this Court may deem just and proper Demand for Jury Trial Plaintiff respectfully requests a trial by jury on all claims so triable.



2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - ChampionOfWhat

Level: 17 (Deku Baba)

15-05-2014 01:32

Okay det fatter jeg intet af. Hvad fanden har Phillips ond i røven over? De laver jo ikke videospil maskiner? Hvis det var at de havde lavet en videospil maskine kunne jeg forstå at de går efter en konkurrent, men når det ikke er et marked de befinder sig på, så forstår jeg det virkeligt ikke.
0
1ups givet

#2 - Thetof91

Level: 30 (Blooper)

15-05-2014 06:15

#1

Det er fordi den dag i dag handler det mere for de store firma at købe sig til patent af alle mulige slags og der efter tjene penge på retsager..
0
1ups givet

#3 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 08:50

Philips ønsker bl.a. erstatning for eventuelle skader, men måske mere interessant: de ønsker at forbyde alt salg af Wii U.



Det kommer jo ikke til at ske.

0
1ups givet

#4 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 09:21

Det er helt hen i hampen. Philips søgte om patent på dette uspecificerede stykke teknolog. Billedet der demonstrere teknologien ser således ud:



De søgte om det i 2009 og fik først patent i 2013, hvilket også er grunden til, at alt det her først sker nu - må man formode.

Men Wii var allerede ude i 2006, så det er godt nok mystisk.

Samtidig må man dog ikke glemme at Nintendo var i problemer med 3DS'en for ikke særlig længe siden, og det var en kamp de i sidste ende tabte.

Jeg tror dog ikke det her ser godt ud fra Philips side, men who knows, de må jo tro de har hold i sagen.
0
1ups givet

#5 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

15-05-2014 09:34

OliverAdam skrev:
Det er helt hen i hampen. Philips søgte om patent på dette uspecificerede stykke teknolog. Billedet der demonstrere teknologien ser således ud:



De søgte om det i 2009 og fik først patent i 2013, hvilket også er grunden til, at alt det her først sker nu - må man formode.

Men Wii var allerede ude i 2006, så det er godt nok mystisk.

Samtidig må man dog ikke glemme at Nintendo var i problemer med 3DS'en for ikke særlig længe siden, og det var en kamp de i sidste ende tabte.

Jeg tror dog ikke det her ser godt ud fra Philips side, men who knows, de må jo tro de har hold i sagen.



Underligt, Wii U benytter da ikke billedrammer, så forstår ikke de kan kræve erstatning for noget de ikke har taget.

(til de humorforladte - der er to billedrammer i billedet med tal på - det kunne indikere at patentet havde noget med dem at gøre hvis man er lidt frisk.

0
1ups givet

#6 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

15-05-2014 10:12

AND skrev:

Philips ønsker bl.a. erstatning for eventuelle skader, men måske mere interessant: de ønsker at forbyde alt salg af Wii U.



Det kommer jo ikke til at ske.



Men ville det gøre en forskel? Smiley

0
1ups givet

#7 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 10:40

^ Det var egentlig også min tanke. Skal jeg være fuldkommen ærlig, så ville jeg gerne se det ske hahahaha. Undskyld...
0
1ups givet

#8 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

15-05-2014 10:42

OliverAdam skrev:
^ Det var egentlig også min tanke. Skal jeg være fuldkommen ærlig, så ville jeg gerne se det ske hahahaha. Undskyld...



Hvorfor?

Jeg kan godt se det fra "Så kommer vi videre" og de behøver ikke at lade Wii U ligge i respirator mere...

Men jeg tror næppe at Nintendo er klar til at lancere en ny konsol, og jeg tror at det ville svække tilliden til firmaet... Hvem gider at købe en konsol som måske igen bliver lukket og slukket om et halvandet år efter release?

0
1ups givet

#9 - @-boy

Level: 15 (Geega)

15-05-2014 10:56

Nintendo køber ski da bare Philips så er den sag overstået
3
1ups givet

#10 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 10:59

@Mike JezZ

Fordi det netop ville gøre en definitiv ende på konsollen. I det mindste ville vi have en dato for, hvornår Nintendo kunne stoppe med det her pjat.
0
1ups givet

#11 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

15-05-2014 11:07

OliverAdam skrev:
@Mike JezZ

Fordi det netop ville gøre en definitiv ende på konsollen. I det mindste ville vi have en dato for, hvornår Nintendo kunne stoppe med det her pjat.



Wii U er ikke engang et dårligt produkt. Det har blot fået et sygeligt rygte for folk der er angste for at prøve den.

1
1ups givet

#12 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 11:42

OliverAdam skrev:
I det mindste ville vi have en dato for, hvornår Nintendo kunne stoppe med det her pjat.



Nu provokerer du vist bare, OliverAdam. Nintendos problemer er jo ikke løst med en ny konsol - eller at gå over til kun at lave software. De løses ved flere gode spil til Wii U.

EDIT: Haha - 1-up, Dennis! Smiley

0
1ups givet

#13 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

15-05-2014 11:50

NintendoLifes artikel fortæller lidt bedre om problemerne.. Ikke meget, men det drejer sig altså primært om en patent helt tilbage fra 1996..
0
1ups givet

#14 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 11:55

Wii U er ikke engang et dårligt produkt. Det har blot fået et sygeligt rygte for folk der er angste for at prøve den.



Nu provokerer du vist bare, OliverAdam. Nintendos problemer er jo ikke løst med en ny konsol - eller at gå over til kun at lave software. De løses ved flere gode spil til Wii U.



De to går også hånd i hånd. Jeg elsker Wii U software, men konsollen i sig selv fungerer som et bur. Det er kedelig og dårligt hardware, som er alt for dyrt ift. værdien. Dual-screen gaming er det mest åndssvage jo mere jeg har tænkt over det. Det gør dit TV overflødigt. Hvor mange herinde sidder aktivt og kigger op og ned? Den ene ELLER anden skærm vil altid være overflødig. Best case scenario, spillet giver dig en illusion om, at det ikke ville have kunne fungere på anden vis, fx. Super Mario 3D World. FANTASTISK spil, men touch-funktionen kunne have været erstattet af Wii mote pointeren og blæse funktionen ligeså, havde Wiimote haft en mikrofon i sig.

Arkitekturen er bygget udelukkende efter Nintendo's 1st party behov, og tvinger udviklere til at gøre sig genkendelig med nyt hardware. Totalt arrogant.

Jeg siger ikke en Nintendo DS er kedelig, men hvis jeg stillede den op mod min 3DS, så ville den klare kontrast mellem de to gøre Nintendo DS objektivt dårlig. Det er samme situation med Wii U - når jo, så er der så heller ingen spil.

Fint hvis i kan lide jeres Wii U, men fra et objektivt syn, så kan der altså simpelthen ikke herske tvivl om, at det vanvittig hardware. Det virkelig ikke en debat jeg vil ud i, men sådan som det ser ud nu, så har jeg ikke rigtig noget tilovers. Bare send Mario Kart 8 på banen, X og Smash (og hvad end de ellers annonceret for halvandet år siden..) og 'call it a day' - nyt, gammelt, don't care, bare tryk 'reset' og byg en maskine op som ikke "kræver" af 3rd party udviklere, men "tilbyder" -

Hvornår har vi sidst hørt de store publishers/udviklere såsom Ubisoft/Activision/EA/Konami/Sega udtale, at det var en fryd at arbejde med Wii U - at maskinen var nem og fuld af kraft. Aldrig. De eneste der siger sådan noget at små indie-udviklere. Det fiiiiiiiiiiis og pjat.

0
1ups givet

#15 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

15-05-2014 12:10

Nu er PS4 og Xbox One heller ikke ligefrem definitionen af high end hardware. De kan stadig ikke køre 1080p med 60 fps - noget der har været standard i mange år indenfor pc gaming.
0
1ups givet

#16 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 12:24

Nu er PS4 og Xbox One heller ikke ligefrem definitionen af high end hardware. De kan stadig ikke køre 1080p med 60 fps - noget der har været standard i mange år indenfor pc gaming.



Det har jeg heller aldrig sagt, men de er stadigvæk længere fremme og deres massive popularitet hos udviklere har sørget for, at det fremtidige bibliotek vil se mere imponerende ud. Ingen tvivl. Alle maskiner gennemgår en hvis spiltørke - Wii U har formået at gøre dette en trend. Mellem Tropical Freeze og Mario Kart har der ikke været nogen AAA titler.

Igen må jeg understrege, at det ikke er op til mig at bestemme om du har det sjovt med din Wii U, men fordi du underholdes, så udligner det ikke de uendelige fejltrin som Nintendo begår.

E3 kan måske dulme smerten, men kender man Nintendo ret, så får vi garanteret ingen datoer, eller også får vi datoer sat så langt forude, at det er ligegyldigt.

0
1ups givet

#17 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 12:39

OliverAdam skrev:
Igen må jeg understrege, at det ikke er op til mig at bestemme om du har det sjovt med din Wii U, men fordi du underholdes, så udligner det ikke de uendelige fejltrin som Nintendo begår.



Jo det gør da. Jeg har det præcis sådan. Elsker min Wii U. Ville jeg gerne have et større spiludvalg? -ja klart, men indtil videre er jeg bare glad og godt underholdt med de geniale titler, som hidtil er kommet.

OliverAdam skrev:
Jeg elsker Wii U software, men konsollen i sig selv fungerer som et bur. Det er kedelig og dårligt hardware, som er alt for dyrt ift. værdien. Dual-screen gaming er det mest åndssvage jo mere jeg har tænkt over det.



All right, så det handler i virkeligheden bare om, at du ikke kan lide controlleren. Det er jo en smagssag..

0
1ups givet

#18 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 12:52

Jo det gør da. Jeg har det præcis sådan



Ikke fra et objektivt plan. Hvis brugerbasen er skrumpet med 94% og de for 3. år i træk er mødt med kæmpe tab HOVEDSAGELIGT pga. Wii U, så er det tydeligvis problemer, og de problemer er hverken få eller svære at spotte. Du kan være nok så tilfreds, men det en personlig ting og hvis du seriøst mener, at det retfærdiggør Nintendos forretning, så håber jeg ikke du vil ud og arbejde i den verden, for der er INGEN - og jeg understreger - INGEN forretninger som overlever medmindre de tilpasser sig. Én ting er at udfordre det som er mainstream, en anden ting er at man konsekvent strider imod kundernes ønsker. Spilindustrien er båret af udviklernes evne til at pumpe spil ud, og hvor Nintendo måske har kunne bære 2 konsoller før i tiden, så har de tydeligvis problemer med det nu, og det ved de, og det er grunden til at de i fremtiden ønsker et iOS lignende system, for de vil stadigvæk jonglere med 2 konsoller, men de nægter at gå på kompromis. Næste konsol vil være knald eller fald.

All right, så det handler i virkeligheden bare om, at du ikke kan lide controlleren. Det er jo en smagssag..



Hold nu op Smiley Du ved udemærket godt, at jeg har problemer med Nintendo på alle mulige fronter, vi har ofte mødt hinanden på forskellige tråde, så det dér er fuldkommen forkert.

Men jo, jeg har også et problem med Wii U's GamePad, det har jeg da bestemt, så lad os fokusere på det:

Du har lige skrevet i en anden tråd, at Tropical Freeze var dit yndlingsspil på konsollen, og det var et spil som ikke engang bruger controlleren potentiale. Andre spil som Wind Waker HD fx, tillader da en form for praktisk brug, men at det skal hæve maskinens værdi med 1000kr og give mig en sloppy controller med 3 timers batteri-levetid... må jeg være fri.

Off-tv play er en funktion skabt med henblik på små børn, som i stedet for at spærre de voksnes TV, kan sætte sig i en krog og stene på en SD-skærm. Fedt hvis du elsker følelsen af en håndholdt, men det gør dit TV overflødigt ift. konsollen. Det vanvid. Hvad er pointen med at hoppe ind i HD-æraen, hvis din konsol er bygget op om et gimmick som afleder dig fra dette? Det gør det så ikke, for jeg gider ikke off-tv play, jeg foretrækker TV, og gør dermed GamePaden overflødig i stedet.

Du må huske på, at det ikke er tilbehør men en nødvendighed, og det er dér min utilfredshed stammer fra. Jeg synes det åndssvagt, du synes du fedt - men ingen af os har et valg, hvis vi ønsker en Wii U. Heldigvis er det helt okay ift. dine egne præferencer. Og derfor er maskinen bare fantastisk (?) -

"du kan da bare lade være med at købe en Wii U" - ikke hvis jeg vil spille Nintendos software, som jeg elsker! Det er Wii U'ens problem. Det et bur for gode spil, måske ikke i dine øjne, men de mange millioner som Nintendo håbede på at vinde med Wii U'en, de sprang fra netop pga. dette m.m.

Du får mig simpelthen ikke til at sige at Wii U er en maskine af god værdi. Jeg kan få presset en masse underholdning ud af den, men det kan jeg også med et almindeligt spil kort. Med prisen kommer også forventninger - forventninger som er bragt til live af konkurrenternes evne til at holde momentum hvad angår spiludgivelse. Forventninger som stammer fra Iwatas mange løfter. Forventninger som kommer fra de mange udviklere som under E3 lovede, at de ville bringe deres værker til Nintendos nye HD konsol. Forventninger som stammer fra et håb om, at den beskrevne "core-console" som Reggie Fils-aime snakkede om i 2011, ikke skulle lide af tørker.

0
1ups givet

#19 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 13:09

OliverAdam skrev:
igen ønsker jeg en forklaring på HVILKE spil der beriges af Gamepaden. Du har lige skrevet i en anden tråd, at Tropical Freeze var dit yndlingsspil på konsollen



Jamen jeg synes da at gamepaden fungerer fint i Tropical Freeze.

OliverAdam skrev:

Jo det gør da. Jeg har det præcis sådan



Ikke fra et objektivt plan.



Jeg snakker ikke om det objektive plan - du blander de to ting sammen, når du skriver at "fordi du underholdes, så udligner det ikke de uendelige fejltrin som Nintendo begår." Mit svar er, at jeg er totalt ligeglad, så længe jeg underholdes.

0
1ups givet

#20 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 13:14

Jamen jeg synes da at gamepaden fungerer fint i Tropical Freeze.



Øhm..? Jeg synes også min paraply fungerer perfekt i solskin.



Jeg snakker ikke om det objektive plan



Nej men så er der heller intet at snakke om Smiley

0
1ups givet

#21 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 13:15

Hvorfor fremhæver du så min paraply til at starte med?
0
1ups givet

#22 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 13:23

Hehe. Fordi en paraply om sommeren er den bedste analogi for Wii U's controller.

Her er et værktøj som har ét formål, at beskytte for regnen. Men det er sommer. Det regner aldrig. Måske kommer der regn, det kan jo ske, hvem ved - det 30 grader og skyfrit, men nu har i hvert fald paraplyen, skulle der ske noget!

Gamepad er ligesådan. Den har ét formål: dual-screen gaming. Men der er ikke nogen udviklere som er interesseret i det, så du får ingen dual-screen orienteret spil. Måske kommer der 1 eller 2 spil som gør fornuftigt brug af det, men markedet er stadigvæk domineret af det traditionelle. Men nu har du den. Du har det GamePad.

Så er spørgsmålet så, om man gider bære rundt på en paraply hele sommeren. Måske kommer der regn. Måske ikke. Måske vil du bruge paraplyen til alt muligt andet. Men er chancerne store for, at den lever op til sit primære formål ?

Nej.
0
1ups givet

#23 - AND

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 13:38

What!? Du bor i Danmark, dude - det regner altid! Smiley

Spøg til side, så mener jeg bare at det er lidt skævt skudt, når du - af min Tropical Freeze kommentar i den anden tråd - forsøger at udlede noget om min holdning til gamepaden.

Udsagnet: "Jeg kan bedst lide Tropical Freeze" indeholder jo ikke præmissen: gamepaden er dårlig.
Den indeholder - som du også er lidt inde på - derimod præmissen "gamepaden er overflødig i dette spil" - men det er ikke et problem i sig selv.
Det bliver det først, hvis man mener at der er et generelt problem med gamepaden, hvilket igen kun er et problem for Wii Uen (qua Pro controller-muligheden) hvis det skyldes at folk vælger køb af maskine fra, enten fordi prisen er for høj (dette skal igen skyldes gamepad, hvis dit (mit??) argument skal holde) eller fordi folk undlader at købe Wii Uen simpelthen fordi udsigten til nogensinde at skulle hasve noget med paden at gøre, skræmmer dem væk herfra.

Lang smøre - det korte af det lange er bare, at dit eksempel ikke demonstrerer en argumentatorisk diskrepans i mine holdningstilkendegivelser - som igen kan opsummeres således: I love havin' me some Wii U! Gamepad eller ej Smiley
0
1ups givet

#24 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

15-05-2014 14:10

Spøg til side, så mener jeg bare at det er lidt skævt skudt, når du - af min Tropical Freeze kommentar i den anden tråd - forsøger at udlede noget om min holdning til gamepaden.



Jeg bruger ikke dette eksempel som bevis på at, at du har siddet og modsagt dig selv hele vejen - jeg forstår, at du kan lide Gamepaden. Men dette eksempel er et pragteksemplar på, at maskinen kan levere - og konstant levere - fantastiske spil, som ikke er afhængige (ja faktisk slet ikke gør brug) af Gamepaden.

Jeg er ikke efter dig her, men du er simpelthen nød til at læse hvad jeg skriver, og så sætte i kontekst, for ellers ender det med miskommunikation.

Den indeholder - som du også er lidt inde på - derimod præmissen "gamepaden er overflødig i dette spil" - men det er ikke et problem i sig selv.



Men det er jo blandt problemet? Der vil være folk som ønsker en Wii U fordi ser potentialet, eller overlader alt deres tillid til Nintendo - og de vælger så fra, når de ser at potentialet er spildt eller ikke tilgængeligt (nu må vi se efter E3)

Der er jo også folk der vælger fra FORDI Gamepaden er en nødvendighed. Jeg er nummer 1 iøvrigt, eller det var jeg.

Det bliver det først, hvis man mener at der er et generelt problem med gamepaden, hvilket igen kun er et problem for Wii Uen (qua Pro controller-muligheden) hvis det skyldes at folk vælger køb af maskine fra, enten fordi prisen er for høj (dette skal igen skyldes gamepad, hvis dit (mit??) argument skal holde) eller fordi folk undlader at købe Wii Uen simpelthen fordi udsigten til nogensinde at skulle hasve noget med paden at gøre, skræmmer dem væk herfra. -



Du har lige opsummeret hvorfor Gamepaden er et problem. Wii U'ens Gamepad er udgangspunkt for hvorfor du - kunden - skal have en Wii U. Og det virker ikke. Slet ikke. Det virker virkelig dårligt, for ikke nok med at kunderne ikke kommer, udviklerne gider heller ikke. Men selvom du er indforstået med dette, så vender din personlige præferencer dig mod andre problemer (for der er flere, ikke kun ét) og det er manglen på spil.

Selv hvis Nintendo havde alle 3rd party spil tilgængelige (dem som også kommer på PS4 og Xbox One) - hvad ville Gamepaden tilføje oplevelserne, hvis udviklerne ikke kan bruge det. Eller vælger slet ikke at bruge det.

Så står du med en maskine som umiddelbart er den svageste af de 3.

Men her er den grumme sandhed:

Wii U ER den svageste af de 3 maskiner. Den har ikke 3rd party support. Det 3rd party support den har, det sælger overhovedet ikke. Gamepad tilføjer absolut intet banebrydende, og er af samme grund blevet pillet fra oplevelser som Donkey Kong Tropical Freeze og Mario Kart, og off-screen play er nu controllerens hovedsagelig grund til køb, men her er dealbreakeren: nobody cares. Det viser salgene. Så hvordan skal Nintendo tage den derfra?

Det her er sandheden, ikke fordi jeg siger det, men fordi tallene siger det. Fordi internettet råber det. Fordi Wii U står bagerst på hylderne og tvinges ud af butikkerne pga. dårlige salg. Og det bunder i manglen på spil, dårlig marketing, dårlig 3rd party support, og et controller som ikke byder på mere end forventet, og hvad der forventes er tydeligvis ikke nok til at sælge den.

Så for at gå tilbage til det jeg sagde tidligere: Jo du kan nok så meget elske din Wii U, og du kan snildt retfærdiggøre DIT køb, fordi du har det sjovt med den. Men fordi du har det sjovt med den, betyder det ikke at konsollen ikke har en masse fejl heriblandt dens mest centrale funktion.

1
1ups givet

#25 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

15-05-2014 16:56

Jeg kan altså kun være enig med OliverAdam. Ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, så er Wii U fuuuuuldkommen hul i hovedet - primært på grund af GamePad'en, som slet ikke tilføjer den reelle værdi, som den føjer til prisen på Wii U'en.

Det kan godt være, at AND er superglad for GamePad'en, men når hverken udviklerne eller de fleste af Wii U-ejerne er synderligt begejstrede for den controller, så er det, at Nintendo har et problem. Man er nødt til at se situationen ud fra en større sammenhæng, og ikke bare inden for sine egne fire vægge. Wii U'en er ikke en succes, bare fordi den er en succes i dit eget hus - den skal også være det for alle andre.

Der er masser af timers sjov på Wii U'en, ingen tvivl, men 95% af den underholdning jeg har haft med min, har lige så godt kunnet være på PS4/XONE, fordi jeg alligevel har brugt Pro Controller. GamePad'en er i mine øjne rent ud sagt en lortecontroller med dårlig skærm - og så føles den billig.

Nintendo bør, i mine øjne, udgive konsollen fuldkommen plain, uden controllere, eller i forskellige controller-bundles, så folk selv kan vælge, hvordan de vil spille de forskellige spil. Føler man at man vil få noget ud af at eje en GamePad, så køb en. Er man ligeglad med GamePad, men vil hellere bruge Pro Controller eller Wii Remote? Jamen så køb en af dem/en anden bundle i stedet.

Microsoft har endelig fattet det med XONE, at mange ikke gider Kinecten, fordi den for mange tilføjer præcis 0 kr. værdi, selvom den lægger mange hundrede kroner til prisen. Gør det for fanden optional.
1
1ups givet

#26 - Chibi

Level: 12 (Fire Keese)

15-05-2014 20:09

Ved hvilken domstol (land) har de valgt at sagsøge? hvis det er amerika så kan man jo sagsøge for alt...

samsung måtte ikke have ordbøger på deres telefoner til det amerikanske marked da apple havde sagsøgt dem... lidt overkill om du spørger mig Smiley
0
1ups givet

#27 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

15-05-2014 20:25

Det er USA, og det er også kun det marked de vil have den taget af..
0
1ups givet

#28 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-05-2014 23:14

Oliveradam tror vidst du har glemt de 100 millioner ds ejere når du påstår Dual screen ikke er noget folk vil have.

Og som du præcist siger så er offscreen godt for dem med familie.

Ang controller kvalitet er ps4 controlleren helt ude i hampen, den ligner og føles som et billigt kopi produkt plus stcksne smuldrer lol
1
1ups givet

#29 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-05-2014 23:20

Og ang.tørke er jeg ret sikre på at ps4 og xone ikke ligefrem har fået mega mange titler siden launch. Jo ps4 har infamous ? Plus diverse LEGO multiplatform. Men har måske glemt nogle ?
0
1ups givet

#30 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 00:02

Oliveradam tror vidst du har glemt de 100 millioner ds ejere når du påstår Dual screen ikke er noget folk vil have.



Nej, men jeg snakker ikke om DS, jeg snakker om Wii U, og de to kan på ingen måde sammenlignes:

DS har mangle flere faktorer som spiller ind ift. dens succes:

1. Nintendo dominerede håndholdte marked i årevis med sit Gameboy brand

2. Langt stærkere 3rd party support

3. Skyd mig, men touch-gaming har bevist sig at være en mere end respektabel tilgang til spil, og det banede vej for IP's som Nintendogs og et hav af innovative puzzlers.

1. På trods af sin succes med Wii, så formåede Nintendo ikke at holde grebet om deres kunder, og både Microsoft og Sonys konsoller nåede op på 80+ millioner solgte konsoller - PC gaming har også set et boom. Dvs. at Nintendo havde ret imponerende konkurrence.

2. Nintendo mistede alt det betydningsfulde 3rd party support efter de valgte at ignorere HD-gaming.

3. Touch-gaming er et overstået kapitel for Nintendo. Folk finder rigeligt med touch-gaming-tilfredstillelse hos deres smartphones, og Wiimoten var en ganske fin - er en ganske fin - erstatning for dette. Igen, det er 3rd party udviklerne (de store) og core-gamers som bærer denne industri, og ingen af dem er særligt interesseret i touch-screen gaming. Udviklere som Capcom og Square Enix er ikke rykket aktivt ind på smartphone-markedet pga. touch, de er der pga. pengene.

- Wii U har altså INTET tilfælles med sin lillebror.

MEN hvad har de her ting at gøre med dual-screen gaming?

Jo nu skal du høre. Argumentet er nemlig at finde i én af mine tidligere kommentarer, men det er ikke så velformuleret.

Dual-screen gaming er det mest åndssvage jo mere jeg har tænkt over det. Det gør dit TV overflødigt. Hvor mange herinde sidder aktivt og kigger op og ned? Den ene ELLER anden skærm vil altid være overflødig.



Står naturligvis ved denne påstand, men nu vil jeg vise dig hvorfor:



Her ses to unger. Begge ser ned på en 2DS. Hvad er synligt for dem begge to? 2DS'eren? Ja, men mere specifikt: de 2 skærme. Begge skærme er inden for dit synsfelt, og som vi jo ved, så har 2DS'en kun én skærm. Plastikstykket i midten "splitter" bare skærmen, så vi tror der er 2 - illusionen om dual-screen gaming. Men der er stadigvæk 2 billeder på den ene skærm, så det er vel teknisk set dual-screen gaming. Faktum er, at begge skærme er indenfor dit synsfelt.

Lad os vende blikket mod Wii U så.



Foroven ses atter hvordan øjnene fokuserer ét sted. Alt andet er unaturligt MEDMINDRE begge skærme er inden for dit synsfelt, men helt seriøst...



Hvem spiller Wii U sådan her, ræk hånden op... Sørme lækkert at kører gennem Mass Effect 3's campaign på sådan vis.

Dual-screen gaming baner vej for én positiv ting: asymmetrisk gameplay. Men asymmetrisk gameplay er kun en fordel hvis der er mere end én spiller. Det er problemet. Jo vores synsfelt er ret imponerende:



Men det er ganske umuligt (for ikke at tale om uproduktivt) at skulle kigge op og ned og op og ned og op og ned. Det kaster os ud af vores fokus, og det gør visse spil dybt umulige. Fx. Mass Effect, eller shootere generelt, hvor der kræves et vis sigte. Alt hvad der kræver dyb koncentration harmonerer ikke med idéen om dual-screen gaming.. medmindre begge skærme er indenfor vores synsfelt.

- Hvad angår PS4 og Xbox Ones tørke, så har jeg aldrig snakket om dét eller om dem på det plan. Alle konsoller oplever tørker i starten, men "two wrongs doesn't make a right", eller hvad det nu er man siger. Der kan heller ikke herske tvivl om, at de store spiludviklere har PS4 og Xbox One i fokus, og begge to har allerede en mere imponerende fremtid i møde hvad angår kvantitet... og jeg synes nu ikke kvaliteten er helt ude og skide hos hverken Microsoft eller Sony. Men dét en subjektiv ting selv.

Du kan selvfølgelig sige: "Jamen jeg hiver bare mit Gamepad op engang imellem, ligesom på Mass Effect billedet. Så har jeg begge skærme indenfor mit synsfelt - ligesom DS"

Igen. Nej. Det er ikke muligt. Prøv at tage dit Gamepad op som han gør på billedet, alt imens dit fjernsyn står bagved. Lægger du mærke til hvad der sker? Dit fokus ændrer sig alt efter hvor du fokuserer. Hvorfor sker dette? Parallakse - de to ting har forskellig afstand, og derfor måler dit øje automatisk distancen til og fra det objekt, som du nu har fokus på. Grunden til dette ikke sker på DS'en er fordi at begge skærme er lige langt væk; de sidder jo på samme konsol.

"JAMEN JEG HAR INTET PROBLEM, SÅ HOLD KÆFT DIN ARROGANTE NAR!" - Okay. Det bunder altsammen i, at bare fordi i kan lide Wii U (og ikke fordi jeg "ikke kan lide Gamepad), så betyder det ikke at den er en succes, og det skal der rettes op på. For at rette op på det, må man finde fejlene.

Hvis blot man kigger på forrige successer, så bliver det for nemt. En bil med 4 hjul og en motor er jo ikke automatisk en succes Smiley

PS: Det ironiske er, at dual-screen gaming på Wii U fungere akkurat modsat af Wii motion controls, hvad der angår tilgængelighed. Hvor motion controls ryddet brug af knapper (delvist), og gjorde oplevelsen tilgængelig for langt de fleste, så beholder dual-screen gaming alle knapperne, plus det kræver dobbelt så meget af de uerfarne, som ikke kender til gameplay design, og som ikke kan forudsige hvad der muligvis skulle ske på skærmen. Det skaber forvirring frem for alt andet.

1
1ups givet

#31 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

16-05-2014 01:17

Hey Crew? Kan vi ikke få bannet Oliver? Han siger alt det jeg vil sige, bare meget bedre, så jeg føler mig helt overflødig... Smiley
3
1ups givet

#32 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 01:32

^ Fordi jeg har aaaalt for meget tid.
0
1ups givet

#33 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

16-05-2014 01:33

I'm not complaining. Det har ledt til en del fede diskussioner.
0
1ups givet

#34 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

16-05-2014 06:30

Hvis vi kan lide gamepad og du ikke kan så kan du ikke kalde det for et problem for så er der tydeligvis et marked for det,
Og så er Dual screen det samme om skærmene er lige ovenover hinanden eller du bare skal løfte hovedet nogle få grader. Så er jeg ret ligeglad med field of view og andet gøgl du vil bilde mig ind Smiley det fungere for mig uden at løfte gamepad op så mass effect vil ikke være det problem du prøver at gøre det til Smiley
1
1ups givet

#35 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

16-05-2014 10:12

chessr skrev:
for så er der tydeligvis et marked for det


Det er der jo tydeligvis netop ikke. Når PlayStation 4 har solgt langt mere end Wii U og Xbox One har solgt næsten lige så meget som Wii U - med et helt ÅR mindre på markedet - så vil jeg påstå, at markedet ikke er stor nok til, at Wii U kan blive en succes.

Der er masser af latente kunder på konsolmarkedet i øjeblikket, fordi der er en helt ny generation af interessante konsoller, men fordi PlayStation 4 og Xbox One hænger så meget bedre sammen som produkt, så bliver det slet ikke Wii U'en, der vækker købelysten.

0
1ups givet

#36 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

16-05-2014 10:22

Shajita skrev:
Hey Crew? Kan vi ikke få bannet Oliver? Han siger alt det jeg vil sige, bare meget bedre, så jeg føler mig helt overflødig... Smiley


Så skulle Oliver banne sig selv, for han er vores nyeste medlem i crewet Smiley

0
1ups givet

#37 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 10:27

Hvis vi kan lide gamepad og du ikke kan så kan du ikke kalde det for et problem for så er der tydeligvis et marked for det





Er du seriøs? Ved du hvorfor vi har diskuteret hele tiden? Tror du stadigvæk, at jeg er på en eller anden mission, hvor jeg ønsker at konvertere din personlige kærlighed til flammende had? Hold nu op.. "Gøgl" - yeah helt sikkert. For en gangs skyld møder du én på nettet som tager sig tid til at forklare et eksisterende problem, og så vifter du det væk med et "gøgl".

Hvis du ikke kan distancere dig fra dit personlige forhold og diskutere ift. den objektive sandhed, så gider jeg ikke, for så kan vi køre i ring i en evighed.

Fuldstændig knast respons.

1
1ups givet

#38 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

16-05-2014 10:32

Jeg tror ikke gamepadden er problemet, for hvis Sony eller MS havde gjort det var det automatisk fedt... Hvem husker ikke den komplet ligegyldige touchplade der er på PS4 controlleren? Wow sagde alle Sony fanboys.

Problemet er, at Wii U teknologisk er endnu dårligere end PS4 og XO. Og så mangel på tredje part.
0
1ups givet

#39 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

16-05-2014 10:45

Mike JezZ skrev:
Hvem husker ikke den komplet ligegyldige touchplade der er på PS4 controlleren?


Forskellen er, at den kan være på controlleren, uden den er til gene.

Jeg er meget uenig i, at GamePad'en ikke er problemet. Så vidt muligt spiller jeg med Pro Controller, men det er så lige et tilkøb til 4-600 kr. alt efter, hvor man køber den. Hvorfor tror du, at Wii U mangler 3rd party? Det er der to årsager til. Du rammer rigtigt på den ene af dem; konsollen er ikke lige så kraftig. Den anden ér altså GamePad'en. De er tvunget til at bruge penge på at inkludere GamePad-funktionalitet. Det er ikke bare at converte controls, for her er der også en skærm, som skal fungere optimalt.

0
1ups givet

#40 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

16-05-2014 10:56

^De er absolut ikke tvunget til at GamePad'ens funktioner. Det er Tropical Freeze et strålende eksempel på. Jeg har fra start sagt, at kan de ikke finde noget fornuftigt at bruge de ekstra muligheder til skal de lade være, og blot betragte den som enhver anden controller. Det er jo ikke fordi den ikke har knapper nok til at blive behandlet som de andre..

Alligevel ser man ofte sætningen. "Vi vil kun udvikle til Wii U, hvis vi har en idé, der udnytter GamePad på en god og innovativ måde."

Som Wii U-kunde kan jeg sagtens leve med, at den kun bliver udnyttet til nogle spil, men åh nej udviklerne skal være innovative før de gider udvikle spil til konsollen Smiley
1
1ups givet

#41 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

16-05-2014 11:04

Point taken, men det er alligevel noget af en fallit-erklæring at en Nintendo IP ikke engang så meget som prøver på at udnytte den.
0
1ups givet

#42 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 11:06

Jeg tror ikke gamepadden er problemet, for hvis Sony eller MS havde gjort det var det automatisk fedt... Hvem husker ikke den komplet ligegyldige touchplade der er på PS4 controlleren? Wow sagde alle Sony fanboys.



Ej hold dog op Mike. Siden hvornår var DS4'erens touchpad basis for salg? Det har aldrig været maskinens hovedattraktivtet. Og kig dog på Kinect 2.0, så har du dit svar med henblik på Xbox.

Jeg tror det er værd at vende det spørgsmål og spørge: hvordan ville situationen havde set ud, hvis et helt tredje, og gerne ukendt, firma kom på banen med en Wii U-konsol? Havde det været en succes? Jeg tror det ikke, for Nintendo har meget svært ved at bryde igennem, og de har trods alt et navn og noget at bære det på. Ikke engang de har kunne bryde igennem.

0
1ups givet

#43 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

16-05-2014 11:08

@ThePatrickBay: Ja, se det synes jeg jo egentlig ikke det er.

Kan Wii U skabe nye oplevelser, som vi ikke har set i industrien før? Ja. Men behøver alle spil at skabe nye oplevelser? Absolut ikke.
1
1ups givet

#44 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

16-05-2014 11:38

^ Men hvis ingen, ikke engang Nintendo selv, gider at skabe nye oplevelser centreret rundt om Game Pad'et, hvad er formålet så? Jeg mener, vi har ZombiU, Nintendoland, Wii U Party, WarioWare og Rayman Legends der bruger det på kreative måder.... Og det er mere eller mindre det. Alt andet bliver bare spillet på en traditionel måde. Selv Mario, som plejer at malke konsol og controller for alt hvad det er værd, formåede ikke at gøre noget interessant med det.

Sure, quick-select og et konstant kort er nice nok i Wind Waker, men jeg ville sgu ikke kalde det den ekstra tudse værd, som konsollen koster.
1
1ups givet

#45 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

16-05-2014 12:06

ThePatrickBay skrev:
De er tvunget til at bruge penge på at inkludere GamePad-funktionalitet. Det er ikke bare at converte controls, for her er der også en skærm, som skal fungere optimalt.



Gør som Super Mario Bros U, og Rayman Legends... Lad touch skærmen vise akkurat det samme som på TV'et, så du potentielt bare kan spille uden brug af fjernsynet...

OliverAdam skrev:
Ej hold dog op Mike. Siden hvornår var DS4'erens touchpad basis for salg? Det har aldrig været maskinens hovedattraktivtet. Og kig dog på Kinect 2.0, så har du dit svar med henblik på Xbox.



Hvis den primære grund til at købe en Wii U skulle være pga. deres "innovative" gamepad, så er jeg enig i at det er et dårligt køb.

Men jeg købte min Wii U kun pga. first party titler. Jeg har min PC til third party titler. Maskinen er trods alt også stadig billigere end konkurrenterne.

Jeg siger ikke Wii U er uden fejl, for den har mange mangler for at kunne dte folk gerne vil have i dag for en konsol. Men den dækker mine behov, og så er jeg ligeglad hvad alle andre konsol spillere mener. Jeg er i forvejen ikke meget til konsol, da PS4 og XO primært spiller spil der kræver præcision (skydespil), og det foretrækker jeg på min PC.

Derimod har Wii U platformsspil og andet der passer perfekt til controlleren. Det sælger desværre bare ikke.

Folk vil have en billig PC, ikke en konsol længere.

1
1ups givet

#46 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 12:32

^ Det forstår jeg godt Mike, det har jeg forstået siden vi startede vores samtale, men det er igen personlig præference, og nu nærmere tolerance, hvis du rent faktisk nu erkender at GamePadet måske er en anelse overflødigt.

Hvad der er vigtigt at huske er, at det ikke er mig som har bestemt GamePadens formål, men derimod Nintendo som har beskrevet den som en essentiel del af maskinen.

Wii U's GamePad er konsollens hovedattraktion. Det er det element som bør hæve Wii U'en over dens konkurrenter. Det er hvad der sammen med spillene skal hive folk til. Det er kødet i burgeren og lærred i biografen! Og hvad end man kan lide det eller ej, så er Nintendo i en konkurrence mod alternativerne. Sådan er det, når man leverer et produkt med samme formål. Wii U'ens centrale attraktion, GamePadet, drager ikke folk til. Ikke nok i hvert fald. Desværre bremser den for visse oplevelser.. mange endda... Der er funktioner som er bundet til dit GamePad, såsom fx. Netflix og eshop... Det vil jeg ikke ind på, men det hjælper ikke, at der bliver tilføjet restriktioner, og det inkluderer bl.a. opbruddet i gameplay er det at ens TV bliver overflødigt. Personlig præferencer til side, det er altså faktuelt.

Men med problemerne ved hånden, så man må overveje hvorfor de er problemer. Og som jeg nævnte en del tidligere, så har jeg tillid til Nintendo, men det handler også om timing og ydeevne, og hvis jeg ikke ser noget i laaaang tid, så kan jeg ikke støtte mig op af den tillid for evigt. Så må jeg se i øjnene, at der muligvis er noget i vejen.

Der er som sagt mange faktorer, men jeg synes det er naivt at positionere GamePaden i en safe-zone fordi du eller to andre herinde synes den er helt iorden. Især hvis Nintendo selv har udtalt, at der må arbejdes hårdere. De indser også problemet, fordi det er der! Det faktuelt. Det reflekteres i underskud og dårlige salg. Det skyldes den ringe støtte, men hvorfor er der så ringe støtte? Muligvis pga. alt det jeg har skrevet indtil videre. Det mit gæt.

Der vil altid være et marked for noget, men det retfærdiggør ikke produktets værdi. Den har ikke leveret som lovet, og det er et problem, når man ønsker at sælge; derfor regner jeg Wii U'ens GamePad for en meget stor synder i Nintendos problemer, da den er tvungen, irrelevant og med til at bumpe prisen op til et uacceptabelt punkt.

Endnu værre er det, når Nintendo oplever sådan en fiasko LIGE efter en dominerende generation med Wii og DS. Det altså ikke et ukendt mærke, så vi kan være næsten sikker på, at der er mere end 6.1 millioner mennesker som har hørt om Nintendo; især fordi 40 millioner mennesker har købt en 3DS -

Er det virkelig kommunikation? Mangel på marketing? Mangel på third-party support? - ja det er det nok. Men der er jo trods alt også mennesker som har set Wii U, og som bare ikke har købt den. Som ikke har i sinde at købe den.

Du og jeg, vi har gjort os købet og lært at leve med hvad vi har og får, men langt størstedelen af gamere vil have noget andet. Det er realiteten. Skal ikke kunne sige præcis hvad, men tydeligvis ikke hvad Nintendo leverer lige nu med Wii U, og hvis de vil forholde sig relevante, så må de jo tilpasse sig miljøet - det gør de så sandelig også med deres komme NFP-figurer som bygger på Skylanders succes, men det anden sag.

Vi må se situationen an om en måned når Nintend afslører deres planer. Det skal nok blive spændende Smiley
0
1ups givet

#47 - stelzig

Level: 23 (Skree)

16-05-2014 12:40

Det med field of view og dual screen er jeg meget enig i. Jeg elsker den ekstra information man nogle gange kan finde på den ekstra skærm i nogle (3)ds spil, men det virker slet ikke lige så godt på gamepad - eksempelvis elskede jeg at administrere items i oot 3D på touch screen, men wwhd brugte jeg næsten konsekvent pausemenuen i stedet for.
0
1ups givet

#48 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

16-05-2014 12:51

Jeg er nok ikke den rigtige til at diskutere det med, da jeg ikke er en "typisk" konsol spiller.

Bevares, jeg havde da en Xbox 360 og PS3 under sidste generation. Det endte med at Xbox 360 blev solgt, og jeg har beholdt min PS3 da der er bluray i den og jeg kan bruge den til Netflix... Det er det eneste jeg bruger den til.

Jeg elsker Nintendo's spil. Elsker Mario, Zelda, Pokémon, og alle de andre titler de har at byde på (Wii U og 3DS XL er også mine første rigtige Nintendo konsoller).

Jeg har hele tiden vidst hvad jeg fik med Wii U - jeg følger heller aldrig med i hvad firmaerne lover, for de er altid fulde af løgn - hvem husker at de lovede os 1080p og 60 fps i denne genration? Fail.

Vi må se situationen an om en måned når Nintend afslører deres planer. Det skal nok blive spændende



Ja det bliver spændende. Forhåbentligt udgiver de ikke deres spil til de andre platforme, for så er Nintendo's maskiner da færdige.

0
1ups givet

#49 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 12:57

Mike JezZ skrev:
Jeg siger ikke Wii U er uden fejl, for den har mange mangler for at kunne dte folk gerne vil have i dag for en konsol. Men den dækker mine behov, og så er jeg ligeglad hvad alle andre konsol spillere mener.



My point exactly Smiley

0
1ups givet

#50 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

16-05-2014 13:14

Problemet er ikke, at den dækker jeres behov. Good for you. Problemet er, at den ikke dækker majoriteten af gamernes behov.
0
1ups givet

#51 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 13:20

Jeg tror desværre, at der er snak om hæftig miskommunikation, for dit argument vender stadigvæk tilbage til personlig præference og AND bakker det op.

Jeg er stædig, så her er min absolut sidste forklaring på hvad jeg forsøger at forklare:

Helt kort sagt: Jeres argument er ugyldigt, fordi i kun retfærdiggør jeres køb, ikke Nintendos produkt. Hvis i vil bekræftes i sådan en påstand, så kan i jo evt. gå ned på gaden og forsøge at sælge noget ud fra samme logik. Man kan ikke sælge noget ved at sige "jeg synes det fedt!", man er nød til at høre det fra andre. Nintendo har "hørt" jer via jeres køb, men indtil videre er der ikke nok som har købt produktet, Nintendo har ikke "hørt" nok mennesker, og derfor er det en fiasko (objektivt) - you dig?

Det her er en endeløs diskussion, hvis i hiver fat i jeres eget forhold til Wii U, for som jeg sagde tidligere, så har i jo gjort jer købet; altså i har accepteret GamePaden. Om det er præference, tolerance eller blot nysgerrighed som vedligeholder det gode forhold, det betyder intet - i har købt den. Men tag udgangspunkt i dem som ikke har købt dem, og dem som endnu er utilfredse, for det er dem Nintendo ønsker at hive fat i med GamePaden. Blandt andet.

Jeg snakker KUN forretning. Ikke produktets kvalitet, men dets værdi.
0
1ups givet

#52 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 13:32

OliverAdam skrev:
Jeg tror desværre, at der er snak om hæftig miskommunikation, for dit argument vender stadigvæk tilbage til personlig præference og AND bakker det op.

[...]

Helt kort sagt: Jeres argument er ugyldigt, fordi i kun retfærdiggør jeres køb, ikke Nintendos produkt.



Jeg tror at du skal læse lidt op på din argumentationsteoriSmiley Du er nødt til at skelne imellem holdningstilkendegivelser og faktuelle vurderinger.

0
1ups givet

#53 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 14:12

Fordi...?
0
1ups givet

#54 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 14:26

OliverAdam skrev:
Fordi...?



Fordi fornuft og følelser er to forskellige ting.

Hvis du hævder at kunne lide flødeis, så bliver dette udsagn jo ikke ugyldigt af, at jeg smider en statistik i hoved på dig, som viser at flødeis sælger dårligt. Det ændrer formentligt heller ikke noget, at jeg kommer med en vurdering/tolkning af tallene, som peger på, at flertallets fravalg af flødeis skyldes indpakning, smag eller noget tredje. Du kan stadig godt lide flødeis og den holdning bliver ikke ugyldig, bare fordi jeg kan vise dit tal på, at andre er uenige.

Omvendt bliver mine tal heller ikke ugyldige af, at du siger at du godt kan lide flødeis. Derfor er man nødt til at skelne imellem holdningstilkendegivelser og faktuelle vurderinger.

Så hold du bare fast i din kritik af Wii Uens Gamepad. Den virker både kvalificeret og fornuftig. Men lad være med at bruge den til at fremstille andres holdninger som ugyldige Smiley

0
1ups givet

#55 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 14:51

Men AND. Hvis ikke du har forstået det indtil videre, så forventer jeg heller ikke, at du kommer til det fremover, og det gør mig ked af det, for jeg synes jeg har nævnt det et utal af gange: den her diskussion bør tage udgangspunkt i en objektiv anskuelse af den faktuelle situation.

Din holdning - din egen personlige holdning om Wii U's GamePad. Den er jeg simpelthen så ligeglad med. Hvad jeg gerne vil høre er, hvorfor du tror ANDRE ikke deler samme entusiasme som dig, og derfor ikke køber maskinen. Lad som om, at du er sælgeren, ikke forbrugeren.

Hvis du skåner GamePaden for kritik, og mener at den ikke er et eksisterende problem - på trods af, at det er konsollens hovedsagelige salgs-element - hvad er så problemet? <---- det er jeg iøvrigt ligeglad med, for det en anden diskussion. Hvis det er tilfældet, så bare sig det nu, og så må du bide det i dig, hvis jeg synes du er naiv.

Overstående eksempel er et skud i din fod, og nu skal du se hvorfor - har byttet nogle ord ud Smiley

Hvis du hævder at kunne lide Wii U GamePad, så bliver dette udsagn jo ikke ugyldigt af, at jeg smider en statistik i hoved på dig, som viser at Wii U sælger dårligt. Det ændrer formentligt heller ikke noget, at jeg kommer med en vurdering/tolkning af tallene, som peger på, at flertallets fravalg af Wii U skyldes GamePad, mangel på spil eller noget tredje. Du kan stadig godt lide Wii U GamePad og den holdning bliver ikke ugyldig, bare fordi jeg kan vise dit tal på, at andre er uenige. -



Sådan en mening ændrer sig ikke, medmindre du vælger at ændre den, men hvis du ignorere de dårlige salgstal og folks attitude overfor dit produkt, som ikke sælger, så går du lige i afgrunden. Derfor dur "jeg kan godt lide = derfor godt"-argumentet ikke, og det er bevist at produktet ikke opfylder sit formål på nuværende tidspunkt.

For sidste gang:

JEG SIGER IKKE AT GAMEPAD ER DÅRLIG OG AT DU IKKE MÅ KUNNE LIDE DEN. JEG SIGER, AT DEN I FORHOLD TIL NINTENDOS ØNSKE OM AT DRAGE KUNDER TIL, INDTIL VIDERE HAR BEVIST SIG SKRÆMMENDE INEFFEKTIV (faktuelt) - altså de negative elementer udvejer logisk nok de positive.

HVORFOR ER FORBRUGEREN UINTERESSERET I GAMEPAD?


^ og til det har vi så givet vores holdning fra os.

0
1ups givet

#56 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 15:04

OliverAdam, at du har fanget min lille flødeis-analogi er fint, men du har tydeligvis ikke forstået pointen. Det tror jeg egentlig heller ikke at du er interesseret i - oh well, suit yourself Smiley

EDIT:

OliverAdam skrev:
den her diskussion bør tage udgangspunkt i en objektiv anskuelse af den faktuelle situation.

Din holdning - din egen personlige holdning om Wii U's GamePad. Den er jeg simpelthen så ligeglad med.



Jeg gentager:

AND skrev:
Så hold du bare fast i din kritik af Wii Uens Gamepad. Den virker både kvalificeret og fornuftig. Men lad være med at bruge den til at fremstille andres holdninger som ugyldige


0
1ups givet

#57 - O-train

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 15:11

Jo jeg har. Du vil gerne bevare din holdning og stadigvæk kalde den relevant for samtalen, men det er den altså ikke AND. Måske ikke ugyldig, men irrelvant så.

Du lagde ud med at sige, at dette handlede om, at jeg bare ikke kunne lide GamePaden, og at det bare var en smagssag; det var dit første respons. Jeg var hurtigt til at forsikre dig op, at det ikke handlede om personlig præference, og at hvis vi skulle diskutere, så blev det på mine præmisser, altså med eksklusionen af enhver subjektiv holdning, og at man læste præcis hvad folk skrev, ikke hvad man ønskede folk skrev.

Dit argument er irrelevant. Din holdning er helt iorden, men der er forskel på de to ting, og det ved du. Næste gang skal jeg nok lade være med at anskue din holdning som modargument så, men det troede jeg ville være respektløs, og jeg kunne ikke umiddelbart vide, at det blot var en holdning og ikke et argument.

-

Polygon har også en sjov artikel om nu, som minder om denne diskussion. Her snakker de om, hvordan de forventer at Mario Kart 8 bliver det dårligst sælgende Wii U spil. Nogle folk vælger at angribe denne artikel, og kalder den for stødende og anti-Nintendo, selvom Polygon gav spillet 9/10.

De overser totalt de skemaer og den statistisk som er sat overfor for dem, som beviser at Mario Kart 8 rent faktisk ser ud til at blive det værst sælgende spil.

Situationen kan ændre sig. Det kan det også for Wii U GamePad.

Men for begge maskiner er det et bremsende element, som sætter alle odds imod dem.

For Mario Kart 8 er det naturligvis antallet af Wii U's derude.

For Wii U's GamePad er det, ifølge mig, dens manglende evne til at leve op til sit formål; altså ikke nok spil. Men det selvfølgelig svært at sige, for den er afhængig af maskinen, så det er nok hardwaren i en helhed.

Dem der angriber Polygon mener, at de slet ikke forstår potentialet bag Mario Kart, og de kaster med forrige salgstal (som er præsenteret på diagrammerne og skemaerne iøvrigt - altså Polygon er klar over det). De holder fast i en optimisme, som er bygget på datidens information og fremtidens potentiale, og naturligvis låses den fast af deres nuværende passion og entusiasme.

Men de glemmer artiklens formål: at lægge en teori op, som er baseret på nutidens situation.

Det var også mit udgangspunkt for denne debat. Jeg ser en Wii U som vejer tungt for Nintendo. Det kræver så lidt mere for en konsol at blive reddet, end det gør for et spil, det bunder selvfølgelig i samme præmis: attraktivitet. Og det er skam subjektivt, altså hvad der appellerer til én, men sådan er det med alting. Det betyder ikke, at man ikke kan forbedre et produkt.

Fx. kunne GamePaden have følgende opgraderinger:

1. Bedre batteri tid
2. HD skærm
3. Være totalt uafhængig af Wii U som base
4. analog triggers

Men disse ting ville forøge prisen på Wii U, og det ville nok ikke hjælpe Nintendo sag. Derfor har jeg for længst konkluderet, at siden GamePad ikke er attraktiv NOK, og de ikke kan hæve prisen på deres maskine, så må Wii U være afhængig af udviklernes evne til at gøre ordenligt brug af den, og bevise dens potentiale. Indtil videre har det heller ikke bevist sig muligt, i hvert fald ikke hvis det er stærke salg der ønskes.

Hvis salgene ikke stiger indenfor det næste års tid, så ser jeg ingen grund til at Nintendo slæber på maskinen, og derfor var min første kommentar et h
0
1ups givet

#58 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

16-05-2014 15:36

Jeg synes zombi U viser at gameplay fungere. Du er nødt til at kigge ned hvilket øger intensiteten og spændingen. I virkeligheden gør du det samme hvis du skal i en taske eller se på kort. Der kan man ikke bare sætte på pause.
Så ja alt du skriver om field of view er gøgl i mine ører for jeg har ikke et problem med det
0
1ups givet

#59 - AND

Level: 35 (Lakitu)

16-05-2014 15:39

OliverAdam skrev:
Jo jeg har. Du vil gerne bevare din holdning og stadigvæk kalde den relevant for samtalen, men det er den altså ikke AND. Måske ikke ugyldig, men irrelvant så.



Jeg medgiver naturligvis at holdning er irrelevant, hvis man diskuterer en faktuel sag - hence min flødeis-analogi. Men det samme gælder også den anden vej; fakta er lige så irrelevante, hvis man diskuterer holdninger (som jo i virkeligheden er svære at diskutere - det er snarere noget med at sammenligne).

Det er jo egentlig ganske enkelt: du diskutere fakta, jeg udveksler holdninger. De to ting kan ikke forenes og derfor er der tale om to diskussioner i samme nyhed, som skal skelnes fra hinanden Smiley

0
1ups givet

#60 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

16-05-2014 15:42

Var du i øvrigt også ude at sige ps3en var lort som konsol da den kom ? For den solgte absolut intet i laaaaaang tid, men det fik de da vendt Smiley
0
1ups givet

#61 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

16-05-2014 18:01

Var du i øvrigt også ude at sige ps3en var lort som konsol da den kom ? For den solgte absolut intet i laaaaaang tid, men det fik de da vendt - See more at: http://n-club.dk/nyheder/430308-philips-lgger-sag-an-mod-nintendo---nsker-salg-af-wii-u-stoppet-permanent/4#discussion



For det første, nej, det sagde vi ikke om PS3, fordi det faktisk var et attraktivt produkt med tredjepart support og et marked af hardcore gamers og blu-ray HD film fanatikere. PS3'erens problemer var at den var alt for dyr og ikke havde nok eksklusive titler. Selvom begge blev løst, så kom PS3'eren stadig på sidstepladsen i sin generation. Wii Uen har ingen af disse frynsegoder. Nintendo kan ikke have minimum 1 AAA spil klar på et månedligt basis, tredjeparts har forladt skuden, den har intet marked da både gamers og casuals leder andetsteds for underholdning, og den har en overpriced gimmick som ingen køber.

For det andet, Sony er et ekstremt dårligt eksempel. De har blødt penge siden PS3'eren kom på markedet. Der er selvfølgelig mange andre områder de har tabt penge på, men deres PS3 business var bestemt ikke successful for dem. 5-6 af de 7-8 år konsollen var på markedet, blev den solgt på et tab, og i dag melder Sony et årligt tab på over en milliard dollars. Medmindre at de laver drastiske ændringer, går firmaet under. Ikke ligefrem det bedste firma at sammenligne sig med.

Grunden til at jeg (og jeg går ud fra at det også gælder Oliver) kritisere Wii Uen og Nintendo fra et business perspektiv, er fordi at jeg vil se Nintendo være succesfuld og relevant inden for markedet, i stedet for at tabe alting på gulvet, fordi de desperart holder fast i en maskine som 6 millioner, og kun 6 millioner, synes er "god nok".

0
1ups givet

#62 - Mike JezZ

Level: 18 (Twhomp)

16-05-2014 19:08

Det kræver jo en helt omstrukturering...

- Et online system der ikke er tilbage i 1995 (account bound køb, kan nemt logge ind igen).

- first party support

- Hardware der ikke er fra 2005. PS4 og XO har trods alt hardware fra 2010
0
1ups givet