Skrevet af Thomas Christensen - 16-08-2009 19:41
I et interview med det engelske magasin N-Gamer, har produceren bag det kommende Tatsunoko vs. Capcom fortalt, hvorfor advokaten Phoenix Wright fra spillene af samme navn ikke kommer til at indgå.
Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses [link=http://kotaku.com/5338190/capcom-toyed-with-idea-of-phoenix-wright-vs-tatsunoko]her[/link].
Vi havde problemer fordi Phoenix Wright kun har ét angreb, "Objection!". Vi designede angrebet således, at når han sagde "Objection!", ville taleboblen angribe modstanderen. Men på japansk hedder "Objection!" "Igiari!" hvilket kun er fire tegn på japansk, hvorimod "Objection!" bliver til ni. Når vi så skal indsætte det, bliver spillets balance ødelagt fordi taleboblen bliver større. Der er ingen måde at undgå det på! Derfor blev vi nødt til at fjerne ham. Det er dog et mål at få ham ind i fremtidige spil.
- Niitsuma, Producer
Niitsuma fortsætter desuden med at fortælle, at et Nintendo vs. Capcom kunne være yderst interessant, og lad os da håbe at det vil blive en realitet. Tatsunoko vs. Capcom udkommer senere i år til Wii.
#1 - Jainay
Level: 2 (Keese)
16-08-2009 20:44
Eller de kune bare gøre de 4 tegn på japansk STØRRE? HMMMMMMMM?????#2 - Thomas Christensen
Level: 1 (Goomba)
16-08-2009 20:47
Ja jeg tænkte noget af det samme Men det har åbenbart ikke kunnet lade sig gøre#3 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
16-08-2009 20:50
I mener vel at "Objection!" skulle gøres mindre, right ?#5 - Jainay
Level: 2 (Keese)
17-08-2009 07:57
Nej Objection skulle da ikke gøres mindre, så kan man ikke læse hvad der står. Hvis man nu bare gør de japanske tegn større, så kan man sagtens se hvad der står, plus så er de jo nok næsten lige store.#6 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
17-08-2009 14:50
Jainay, det er jo balancen i spillet de klager over. Så hvis de gør de japanske tegn større, så bliver det jo samme problem i begge spil.