Skrevet af Lukas Skywalker - 22-10-2010 20:40
I et Develop-interview med Atsushi Inaba fra Platinum Games, blev han spurgt hvad der skulle ske, nu hvor deres kontrakt med SEGA er ophørt som følge af spillet Vanquish' udgivelse.
Platinum Games har bl.a. lavet Wii-spillet MadWorld i forbindelse med deres SEGA-kontrakt, som de skrev tilbage i 2008. Atsushi Inaba fortæller til Develop, at de gerne vil forlænge kontrakten hvis de kan!
Han fortæller at de lige nu snakker med SEGA, men han kan ikke fortælle noget mere konkret. Da de stablede Platinum Games på benene snakkede de med en masse udgivere, hvor SEGA var dem der tilbød dem størst frihed. Platinum Games er glade for samarbejdet, ikke mindst SEGAs generelle støtte.
Han fortæller at det selvfølgelig ikke blot er op til Platinum Games om samarbejdet skal fortsætte, men hvis SEGA spørger dem om de vil lave noget, så vil de nok tage imod tilbuddet.
#1 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
22-10-2010 21:40
Hvis jeg var SEGA ville jeg sige nej tak. Alt hvad Platinum Games har rørt ved, har været kæmpe fiaskoer. MadWorld, Infinite Space og Bayonetta - fail, fail og fail.#2 - MINI
Level: 4 (Stalkid)
23-10-2010 00:31
MadWorld? Bayonetta?!#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-10-2010 00:35
MINI >> De er fail, fordi de er dårlige og kedelige spil. Jeg var ved at falde i søvn, da jeg prøvede MadWorld.#5 - Jonas
Level: 15 (Geega)
23-10-2010 00:37
Jeg købte i hvert fald MadWorld. Ville ønske de havde udeladt motion control, men det var faktisk rigtig underholdende.#7 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-10-2010 01:41
Selvfølgelig, smag er forskellig fra person til person. Så for at diskutere kvalitet er man nødsaget til at generalisere. Den bedste måde at generalisere på, er ved at kigge på, hvor mange der kan lide et eller andet. Jo flere der kan lide noget, jo bedre er det.#8 - Jonas
Level: 15 (Geega)
23-10-2010 02:11
Ja, hvis vi tager imod input fra alle de millioner af Wii-ejere, der ikke har købt spillet og derfor ikke har prøvet det#9 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
23-10-2010 02:14
Dårligt salg kan lige så vel skyldes dårlig marketing, image og så meget andet end spillets kvalitet. Et spil, eller enhver anden kunst/oplevelse kan udelukkende bedømme subjektivt og kan ikke ses på objektivt. Det er ikke et tal.#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-10-2010 03:04
M60 >>#11 - MINI
Level: 4 (Stalkid)
23-10-2010 03:31
"Hvis der er 20 millioner der køber Nintendogs og 500.000 der køber MadWorld. Hvad er så bedst? MadWorld? Nej vel?"#12 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
23-10-2010 06:14
Kunst er et begreb, der er opfundet af mennesker, hvis produkter ingen andre kan lide.
Okay wow. Jeg tror bare jeg giver op. Og jeg ved ikke engang med hvad.
#13 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
23-10-2010 08:08
Det er virkelig ærgeligt, at Platinums spil sælger så skidt. Bayonetta er muligvis det bedste actionspil, jeg har prøvet i år.#14 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
23-10-2010 09:34
Bayonetta var vildt fedt. Gennemførte det på samme dag jeg købte det uden pause så vidt jeg husker. Madworld tog et par år#16 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
23-10-2010 15:17
Alt menneskeskabt som kan fortælle en historie, et budskab, fremdrive følelser, provokere eller inspirere (osv.) er i mine øjne kunst. Videospil er i øjeblikket lidt akavede, og mange forstår ikke at fortælle historier ordenligt. De prøver at efterligne film, hvilket er forkert. Der er dog masser af eksempler på hvordan det kan gøres rigtigt. Delvfølgelig er videospil oftest først og fremest underholdning.#17 - Grauling
Level: 23 (Skree)
23-10-2010 17:39
Justin Bieber er en bedre musiker end Johann Sebastian Bach fordi der er flere der lytter til Baby end Toccata & Fugue ^^#18 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
23-10-2010 18:15
Avatar er en bedre film end 2012, da den førstnævnte blev set af flere.#19 - Jonezy
Level: 18 (Twhomp)
24-10-2010 12:06
Madworld er da helt vildt overrated af anmeldere. Gameplayet bliver jo lynhurtigt røvsygt, og så er det ligemeget med sort humor og et twisted grafisk design. En af de største skuffelser, jeg har spillet på min Wii.#20 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-10-2010 20:42
M60 >> Hvis 'mængden oftest aldrig har ret', så kan du vel heller ikke gå ind for demokrati?#21 - Grauling
Level: 23 (Skree)
25-10-2010 20:55
Det er jo noget fis at sige man må gerne gå ind for demokrati selvom man ikke mener at mængden har ret. Havde mængden i tyskland måske ret da flertallet valgte at stemme på det nationalsocialistiske tyske arbejderparti?#22 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2010 20:55
Hehe, Demokrati er en helt fin styreform. Hvis det er noget som berører alle, bør alle også have lige meget at sige.#23 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-10-2010 21:01
Det er vel ret simpelt, at hvis man ikke tror på, at majoriteten har "den rette mening", så er demokrati ikke den optimale styreform. Men det var også bare et lille sidespring. Lad os springe over diverse nazi-diskussioner.#24 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2010 21:11
Long story short.#25 - Jonas
Level: 15 (Geega)
25-10-2010 21:58
Hvorfor overhovedet forsøge at måle kvalitet? Det spil, der sælger bedst, kan ikke uigenkaldeligt siges at være det bedste, men det kan siges at sælge bedst. I diskussioner om spilmarkedet og den brede interesse skal man nok undlade at bruge ord som "godt" eller "dårligt," og i stedet sige "populært" eller "upopulært." At noget er populært skyldes, at flere mennesker synes, det er godt, ikke fordi det helt objektivt er bedre end det upopulære.#26 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
25-10-2010 22:34
M60 >>#27 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2010 22:45
Hey-hey. Jeg har på intet tidspunkt sagt at et populært produkt ikke kan være af kvalitet. De bedste sælgende spil har unægteligt masser af kvaliteter, ellers ville de ikke være i top.#28 - Grauling
Level: 23 (Skree)
25-10-2010 22:54
Sports Island - Solgte fantastisk - Nomineret til "Worst Game Everyone Played" = Kvalitet#29 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
21-10-2020 15:51
Præcis, lad os ikke glemme at Lee var vild med Sports Island, hvilket jo tydeligt skyldtes dets høje salgstal - i USA er det, IIRC, blandt de tre bedstsælgende tredjepartsspil til Wii. Hvis ikke andet, så i hvert fald det år det udkom.#30 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
25-10-2010 22:59
Kan forresten linke til et klassisk blogindlæg som handler om det samme#31 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-10-2010 08:42
Chris Andersons indlæg handler jo om sandsandlighedsdistribution inden for detailhandlen, der beskriver hvordan man kan sælge en masse forskellige produkter, og derved kan tjene mange penge. Han bruger eksempelvis Amazon og Netflix som eksempler i andre sammenhænge. Til det vil jeg sige, at der er en ret stor forskel på at være i detailhandelen og i videospilsindustrien, hvor man ejer en platform, som Nintendo gør. Det handler ikke blot om at sælge en masse nicheprodukter. Der er positive forventninger, der skal opretholdes til platformen etc.#32 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
26-10-2010 16:27
Korrekt, men nu var det heller ikke det aspekt jeg refererer til, men om noget der ikke er i toppen i kurven kan være af kvalitet.#33 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
26-10-2010 16:42
Du kan jo ikke bruge Long Tail til at definere kvalitet. Pointen er jo bare, at det kan være finansielt fordelagtigt at sælge mange forskellige nicheprodukter frem for et få populære produkter, hvis man er i detailhandlen.#34 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
26-10-2010 16:57
Så det er eksempelvis helt rimeligt at vurdere et spil, som er tiltænkt et publikum på 20 millioner mennesker mod et spil, som er rettet mod et publikum på 100 millioner mennesker udelukkende i salgstal?