Rygte: Nintendo 64 på ve...

Nintendo sænker prisen p...

LEGO® Super Mario 64™ ...

N-cast #101: Switch OLED ...

N-cast #105: En mystisk d...

My Friend Peppa Pig får ...

Lanceringstrailer for Son...

Big Brain Academy: Brain ...

Prøv Daemon X Machina ga...

N-club Streams: Uge 36

Tetris 99

Nindie Klubben præsenter...

N64Digital chip installat...

Nintendo Switch

Nindie Klubben

Dit seneste køb

LEGO Super Mario

Byt pokemon mellem firere...

SMM3 eller MM eller DKM -...

Mario Kart Tour

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Platinum Games glade for SEGA-partnerskab

Skrevet af Lukas Skywalker - 22-10-2010 20:40

I et Develop-interview med Atsushi Inaba fra Platinum Games, blev han spurgt hvad der skulle ske, nu hvor deres kontrakt med SEGA er ophørt som følge af spillet Vanquish' udgivelse.

Platinum Games har bl.a. lavet Wii-spillet MadWorld i forbindelse med deres SEGA-kontrakt, som de skrev tilbage i 2008. Atsushi Inaba fortæller til Develop, at de gerne vil forlænge kontrakten hvis de kan!

Han fortæller at de lige nu snakker med SEGA, men han kan ikke fortælle noget mere konkret. Da de stablede Platinum Games på benene snakkede de med en masse udgivere, hvor SEGA var dem der tilbød dem størst frihed. Platinum Games er glade for samarbejdet, ikke mindst SEGAs generelle støtte.

Han fortæller at det selvfølgelig ikke blot er op til Platinum Games om samarbejdet skal fortsætte, men hvis SEGA spørger dem om de vil lave noget, så vil de nok tage imod tilbuddet.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

22-10-2010 21:40

Hvis jeg var SEGA ville jeg sige nej tak. Alt hvad Platinum Games har rørt ved, har været kæmpe fiaskoer. MadWorld, Infinite Space og Bayonetta - fail, fail og fail.
0
1ups givet

#2 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

23-10-2010 00:31

MadWorld? Bayonetta?!

MadWorld er da et vildt underholdende single player spil, og det samme med Bayonetta!
PS3 udgaven af Bayonetta er dog ikke lige så flydende og elegant som 360 udgaven.. men det er stadig nogle gode spil!

Hvordan kan du kalde det fail og kæmpe fiaskoer?! Smiley
0
1ups givet

#3 - Jonas

Level: 15 (Geega)

23-10-2010 00:32

Der var ingen der købte dem.
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 00:35

MINI >> De er fail, fordi de er dårlige og kedelige spil. Jeg var ved at falde i søvn, da jeg prøvede MadWorld.

Jonas, købte du dem?
0
1ups givet

#5 - Jonas

Level: 15 (Geega)

23-10-2010 00:37

Jeg købte i hvert fald MadWorld. Ville ønske de havde udeladt motion control, men det var faktisk rigtig underholdende.
0
1ups givet

#6 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

23-10-2010 01:30

Det er vel et spørgsmål om smag I guess..
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 01:41

Selvfølgelig, smag er forskellig fra person til person. Så for at diskutere kvalitet er man nødsaget til at generalisere. Den bedste måde at generalisere på, er ved at kigge på, hvor mange der kan lide et eller andet. Jo flere der kan lide noget, jo bedre er det.

I forhold til Platinum Games' spil er der ikke ret mange, der kan lide deres spil.
0
1ups givet

#8 - Jonas

Level: 15 (Geega)

23-10-2010 02:11

Ja, hvis vi tager imod input fra alle de millioner af Wii-ejere, der ikke har købt spillet og derfor ikke har prøvet det Smiley
0
1ups givet

#9 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

23-10-2010 02:14

Dårligt salg kan lige så vel skyldes dårlig marketing, image og så meget andet end spillets kvalitet. Et spil, eller enhver anden kunst/oplevelse kan udelukkende bedømme subjektivt og kan ikke ses på objektivt. Det er ikke et tal.

Hvorfor sælger et spil som får gode anmeldelser og respons så dårligt?
Fordi det ikke taler/når ud til mængden.

Er spillet så dårligt?
Det er her jeg tror at en stor del er uenige med Hr. Petersen.

Er et stykke avant-garde musik dårligt, fordi det ikke får radiotid?
Er en samfundskritisk film dårlig, fordi der er flest der ser Twilight?
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 03:04

M60 >>

I forhold til marketing så spiller promovering (går ud fra du kun tænker på promoveringsdelen af marketing?) selvfølgelig en rolle, men promovering gør ikke et produkt bedre, det promoverer blot produktet (sjovt nok).

I forhold til subjektivitet har du helt ret. Vi er alle subjektive i vores bedømmelser. Hvad kan man så gøre for at måle kvalitet? Man kan sige, at alle menneskers meninger er lige gyldige og derfor også ligegyldige. Så kan vi lige så godt stoppe med at diskutere kvalitet eller noget som helst, fordi alle på én gang har ret og uret. Eller man kan generalisere og måle kvalitet demokratisk i form af gennemsnittets mening. Hvis der er 20 millioner der køber Nintendogs og 500.000 der køber MadWorld. Hvad er så bedst? MadWorld? Nej vel?

I forhold til spil, der er godt anmeldt, men sælger dårligt, så er det ofte fordi anmeldere er en lille gruppe af mennesker inden for en specifik fag- eller interessegruppe, der deler en fælles måde at anskue verden på (dette gælder ikke kun inden for videospil). De har sjældent ret meget kontakt eller forståelse for omverdenen. Fordi et par 30-årige nørder sidder på deres værelser og synes, at Bayonetta er det fedeste nogensinde, betyder det ikke at den holdning bliver delt af alle andre i hele verden. I øvrigt er der mange eksempler på gode anmeldte spil, som er blevet markedsført meget kraftigt, men som har solgt dårligt.

Angående avantgarde musik og samfundskritiske film så er de som regel dårlige. Kunst er et begreb, der er opfundet af mennesker, hvis produkter ingen andre kan lide. Videospil er ikke kunst, men underholdning. Kald dog tingene for hvad det er. Og underholdningsprodukter bør altid blive bedømt af dets publikum, ikke selvbestaltede eksperter som anmeldere.
0
1ups givet

#11 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

23-10-2010 03:31

"Hvis der er 20 millioner der køber Nintendogs og 500.000 der køber MadWorld. Hvad er så bedst? MadWorld? Nej vel?"

@Alexander - Dette er ikke just sandt..
Målgruppen til Nintendogs er væsentligt større end målgruppen til MadWorld. Dette skyldes jo også de anbefalede aldersgrænser.
Både når forældre køber spil til deres børn og når ekspedienter (*host host* Gamestop *host*) ikke vil sælge til personer der ikke har nået den anbefalede aldersgrænse.

MadWorld er henvendt til et voksent marked samt drengerøve..
Og voksne og/eller drengerøve, spiller nok mest på PlayStation og XBOX 360 (især hvis de ikke har børn) grundet der er mere for dem på de konsoller end der er for en Nintendo fanatiker der måske har sine rødder helt tilbage til NES'en tid.

Så lige på det punkt ville MadWorld være bedst for mig da jeg for det første er en barnlig sjæl og en drengerøv.
Plus jeg bedre kan lide katte..
0
1ups givet

#12 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

23-10-2010 06:14

Kunst er et begreb, der er opfundet af mennesker, hvis produkter ingen andre kan lide.


Okay wow. Jeg tror bare jeg giver op. Og jeg ved ikke engang med hvad.

0
1ups givet

#13 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 08:08

Det er virkelig ærgeligt, at Platinums spil sælger så skidt. Bayonetta er muligvis det bedste actionspil, jeg har prøvet i år.
0
1ups givet

#14 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

23-10-2010 09:34

Bayonetta var vildt fedt. Gennemførte det på samme dag jeg købte det uden pause så vidt jeg husker. Madworld tog et par år Smiley
Du kan ikke sammenligne nintendogs og madworld. Ligesom du kan ikke sige at carnival games er bedre end bayonetta eller madworld fordi det har solgt flesy
0
1ups givet

#15 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 12:15

M60 >> Hvad er kunst så? Er MadWorld kunst?
0
1ups givet

#16 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

23-10-2010 15:17

Alt menneskeskabt som kan fortælle en historie, et budskab, fremdrive følelser, provokere eller inspirere (osv.) er i mine øjne kunst. Videospil er i øjeblikket lidt akavede, og mange forstår ikke at fortælle historier ordenligt. De prøver at efterligne film, hvilket er forkert. Der er dog masser af eksempler på hvordan det kan gøres rigtigt. Delvfølgelig er videospil oftest først og fremest underholdning.

Så Mad World er i mine øjne kunst, ja. Jeg har ikke spillet det, så jeg skal ikke kunne sige om det er et godt spil eller ej. Men at sige at det er et dårligt spil fordi der ikke er vanvittigt mange der har købt det er for mig at fortabe sig til flokdyrs instinkter og lade andre folk bestemme for én selv.
Mine oplevelser er at mængden oftest aldrig har ret. Mange folk vil slet ikke udfordres, hverken i film, musik eller spil.
0
1ups givet

#17 - Grauling

Level: 23 (Skree)

23-10-2010 17:39

Justin Bieber er en bedre musiker end Johann Sebastian Bach fordi der er flere der lytter til Baby end Toccata & Fugue ^^
0
1ups givet

#18 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

23-10-2010 18:15

Avatar er en bedre film end 2012, da den førstnævnte blev set af flere.
0
1ups givet

#19 - Jonezy

Level: 18 (Twhomp)

24-10-2010 12:06

Madworld er da helt vildt overrated af anmeldere. Gameplayet bliver jo lynhurtigt røvsygt, og så er det ligemeget med sort humor og et twisted grafisk design. En af de største skuffelser, jeg har spillet på min Wii.

Dog skal det siges, at hvis jeg nogensinde får fingrene i en 360, så ligger Bayonetta højt på listen over spil jeg skal have prøvet.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-10-2010 20:42

M60 >> Hvis 'mængden oftest aldrig har ret', så kan du vel heller ikke gå ind for demokrati?
0
1ups givet

#21 - Grauling

Level: 23 (Skree)

25-10-2010 20:55

Det er jo noget fis at sige man må gerne gå ind for demokrati selvom man ikke mener at mængden har ret. Havde mængden i tyskland måske ret da flertallet valgte at stemme på det nationalsocialistiske tyske arbejderparti?

Prøv at se på det sådan her herinde er du en person der mener noget mod et spil og tyve andre der mener det modsatte (fordi sådan er det jo ofte herinde) betyder det så med det samme at vi har ret?
0
1ups givet

#22 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

25-10-2010 20:55

Hehe, Demokrati er en helt fin styreform. Hvis det er noget som berører alle, bør alle også have lige meget at sige.

Kvaliteten af et spil er en individuel vurderingssag, og ikke et folkevalg.
0
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-10-2010 21:01

Det er vel ret simpelt, at hvis man ikke tror på, at majoriteten har "den rette mening", så er demokrati ikke den optimale styreform. Men det var også bare et lille sidespring. Lad os springe over diverse nazi-diskussioner. Smiley
0
1ups givet

#24 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

25-10-2010 21:11

Long story short.
Alexander Brock Petersen: Popularitet = Kvalitet
M60: Popularitet =|= Kvalitet

Kan virkelig ikke se hvad det har med demokrati at gøre, udover at du tog en sætning ud af kontekst, men whatever.
0
1ups givet

#25 - Jonas

Level: 15 (Geega)

25-10-2010 21:58

Hvorfor overhovedet forsøge at måle kvalitet? Det spil, der sælger bedst, kan ikke uigenkaldeligt siges at være det bedste, men det kan siges at sælge bedst. I diskussioner om spilmarkedet og den brede interesse skal man nok undlade at bruge ord som "godt" eller "dårligt," og i stedet sige "populært" eller "upopulært." At noget er populært skyldes, at flere mennesker synes, det er godt, ikke fordi det helt objektivt er bedre end det upopulære.

Nu hvor du sammenligner med demokrati, bliver jeg nødt til at spørge: Synes du (Alexander Brock Petersen, men andre må da gerne svare), at udviklere helt skal holde op med at lave spil, der ikke tiltaler så mange som muligt? Altså skal der laves spil til den største målgruppe og ikke til alle? (At der laves niche-spil som MadWorld går ikke ud over flertallet, der spiller Wii Fit).
Set fra en finansiel vinkel må svaret være ja, men ville spilmarkedet være et bedre sted for brugerne?
0
1ups givet

#26 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

25-10-2010 22:34

M60 >>
Problemet med dit argument omkring popularitet og kvalitet er jo, at hvis du ikke mener, at et populært produkt har nogen form for kvalitet, så er det jo det samme som at sige, at majoriteten af folk er idioter, der køber lorte produkter, og at kun du og et fåtal er har den rette forståelse for kvalitet. Men det har du jo nærmest også skrevet direkte ovenover.

Det er i øvrigt denne tankegang som styrer spilindustrien. Det er derfor, at man har opfundet begrebet "casual gamere". I stedet for at skrive casual gamere kunne man lige så godt skrive "idiotiske gamere". Betydningen er den samme, når ordet bruges. "De "idiotiske gamere" ødelægger det for os andre, fordi de kun kan finde ud af at spille dårlige og simple spil som 2D Mario, Angry Birds og Plants vs. Zombies fremfor seje spil som MGS4, Other M og Heavy Rain". Man overvejer slet ikke, at "de idiotiske gamere" fravælger hardcore spil på grund af deres indhold og ikke deres form eller simplicitet.

Jonas >>
Jeg har slet ikke nævnt finansielle motiver i denne diskussion. For mig handler det om, at brugerne er kongen, og det bør derfor altid være mål nummer ét at tilfredsstille brugerne. Forskellen på mig og nogle af jer andre herinde er nok, at når jeg taler om "brugere" tænker jeg i højere grad uden for boksen. Jeg tænker ikke kun spilmarkedet som værende småt og begrænset til en nichegruppe af hardcore gamere. Markedet for videospil er større end det. Jeg tænker også i potentielle markeder, der endnu ikke er udforsket. Hvorfor? Fordi videospil er et yderst unikt medie, der har uanede potentiale. Bare ikke så længe, at videospilsindustrien prøver at efterligne Hollywood og filmmediet. Hvad er løsningen så? Lav en revolution (som Nintendo startede på i 2006, men nu er stoppet med) og nedbryd industrien. Ting skal ødelægges, før noget nyt og bedre kan opbygges. Det kaldes kreativ destruktion. Det skete i 1980'erne med Atari og co., og det vil ske igen før eller siden.
0
1ups givet

#27 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

25-10-2010 22:45

Hey-hey. Jeg har på intet tidspunkt sagt at et populært produkt ikke kan være af kvalitet. De bedste sælgende spil har unægteligt masser af kvaliteter, ellers ville de ikke være i top.
At jeg ikke er altid enig med majoriteten, gør ikke mig klogere eller bedre til at vælge på nogen måde.
Men kvalitet bør ikke bestemmes af hvor populær den pågældende ting er. Hvis det var sådan det fungerede ville ordet kvalitet slet ikke eksistere.

Hvad er forskellen på popularitet og kvalitet for dig, for det lader til at de to ting er fuldkommen det samme i dit hoved.
0
1ups givet

#28 - Grauling

Level: 23 (Skree)

25-10-2010 22:54

Sports Island - Solgte fantastisk - Nomineret til "Worst Game Everyone Played" = Kvalitet

Det lyder ikke helt rigtig i mine ører...men hvad fanden jeg kan jo også lide Other M Smiley!
0
1ups givet

#29 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

21-10-2020 15:51

Præcis, lad os ikke glemme at Lee var vild med Sports Island, hvilket jo tydeligt skyldtes dets høje salgstal - i USA er det, IIRC, blandt de tre bedstsælgende tredjepartsspil til Wii. Hvis ikke andet, så i hvert fald det år det udkom.
0
1ups givet

#30 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

25-10-2010 22:59

Kan forresten linke til et klassisk blogindlæg som handler om det samme
Det handler dog ikke direkte om videospil, men mere om nicher vs. mainstream og om popularitet er lig kvalitet generelt. Synes han putter ord på mine holdninger meget godt.
Skal måske lige nævne at "long tail" er statistik lingo for den lave del af en kurve hvor størstedelen er under normalen - i denne sammenhæng salg.
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2010 08:42

Chris Andersons indlæg handler jo om sandsandlighedsdistribution inden for detailhandlen, der beskriver hvordan man kan sælge en masse forskellige produkter, og derved kan tjene mange penge. Han bruger eksempelvis Amazon og Netflix som eksempler i andre sammenhænge. Til det vil jeg sige, at der er en ret stor forskel på at være i detailhandelen og i videospilsindustrien, hvor man ejer en platform, som Nintendo gør. Det handler ikke blot om at sælge en masse nicheprodukter. Der er positive forventninger, der skal opretholdes til platformen etc.
0
1ups givet

#32 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

26-10-2010 16:27

Korrekt, men nu var det heller ikke det aspekt jeg refererer til, men om noget der ikke er i toppen i kurven kan være af kvalitet.
Det kan det, og det er fordi at nicher eksisterer. At Bayonetta og Mad World har solgt under forventning er jo soleklart, men det betyder ikke at spillet er dårligt - det betyder at udgiverne har lavet en dum satsning.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

26-10-2010 16:42

Du kan jo ikke bruge Long Tail til at definere kvalitet. Pointen er jo bare, at det kan være finansielt fordelagtigt at sælge mange forskellige nicheprodukter frem for et få populære produkter, hvis man er i detailhandlen.

Min pointe er stadig at salgstal er den bedste redskab til at definere videospils kvalitet på. Selvfølgelig kræver det sideløbende noget selvstændigt analyse, og andre faktorer kan spille ind. Jeg mener dog stadig, at salgstal er den mest videnskabelige måde at afgøre det på. Det er i hvert fald mere videnskabeligt end at lytte til x antal anmeldere med samme smag og præferencer.
0
1ups givet

#34 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

26-10-2010 16:57

Så det er eksempelvis helt rimeligt at vurdere et spil, som er tiltænkt et publikum på 20 millioner mennesker mod et spil, som er rettet mod et publikum på 100 millioner mennesker udelukkende i salgstal?
Det er jeg ikke enig med dig i, og jeg tror ikke vi når længere det.
0
1ups givet