Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Pokémon Black og White screenshots

Skrevet af Lukas Skywalker - 10-04-2010 14:53

Pokémon-fans gik helt amok i går, da Pokémon Black og Pokémon White blev annonceret. Allerede nu er der så udkommet screenshots, i form af scanninger af det japanske magasin CoroCoro.

Som det ses på screenshots'ne, ligner spillet i høj grad Pokémon Diamond og Pokémon Pearl, men der er dog forandringer. Forskellen består primært af kameravinklen, hvor det altså nu ser ud til at man kan se det stortset lige bagfra ens figur.

Umiddelbart er grafikken dog ikke "rigtig 3D", udover nogle elementer såsom de små isbjerge i screenshottet fra en grotte. I screenshottet hvor en kvindelig træner er inde for at hele sine Pokémon, ses det dog tydeligt at man altså kommer helt ned på et perspektiv der ville svare til omkring 2 meter over menneskene. Det medvirker dog også til at det tilsyneladende bliver en anelse grumset.

Er dette endelig det 3D-Pokémon RPG som så mange fans har ventet på, eller er det ikke godt nok?

Tak til Bo130 der tippede os om nyheden.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Jainay

Level: 2 (Keese)

10-04-2010 15:47

Det virker meget godt med den vinkel, og den nye kampscene ser også cool ud, men det er altså ikke nok til at gøre det "nyskabende".

Håber de har noget mere oppe i ærmet.
0
1ups givet

#2 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-04-2010 16:12

Spændende med screenshots af de kommende spil - men det ville være mere spændende at se det der er "udenom" de screenshots - altså selve konsollen. Jeg forventer nemlig helt klart, at en ny generation af Pokémon udkommer på en ny konsol Smiley
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

10-04-2010 16:23

^ Nintendo 3DS Smiley?

Eller måske ikke - så ville grafikken nok være bedre Smiley
0
1ups givet

#4 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

10-04-2010 16:26

Hmm... jeg ved ikke helt, hvad jeg synes om det SmileyDet ser bare forkert ud, når man er vant til DPPtHGSS grafikken, men det kræver el bare lidt tilvænning Smiley
Det skal nu nok blive godt.

Det medvirker dog også til at det tilsyneladende bliver en anelse grumset.


Jeg er næsten 100% sikker på, det bare er billederne. Sådan har det været ved alle CoroCoro scans Smiley

0
1ups givet

#5 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

10-04-2010 16:31

Tror desværre ikke det er på 3DS, men bare DS. Muligvis 3DS/DSi-enhanced? Hjemmesiden sagde i hvert fald at platformen var DS og ikke 3DS. Men man kan vel have lov at håbe.
0
1ups givet

#6 - Kristian Mols

Level: ()

10-04-2010 16:51

er der ikke bare zoomet ind på skærmen? tror ikke det er grumset...
0
1ups givet

#7 - ZagreP

Level: ()

10-04-2010 16:57

Lige til den snak med 3DS, skulle den så ikke udkomme i marts næste år mens Black & White kommer til efteråret? Så er det jo ret så svært. Ellers skulle de udgive et spil der først kan spilles ½ år efter..
0
1ups givet

#8 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

10-04-2010 17:00

Kristian Mols - Jeg tror netop at når man går ned i det perspektiv, så zoomer den egentlig bare ind, og derfor bliver det grumset at se på Smiley
0
1ups givet

#9 - PD

Level: 1 (Goomba)

10-04-2010 17:00

De her spil er altså til DS (kampen Zoroark VS Zorua er på DS) ;b
0
1ups givet

#10 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-04-2010 17:26

Som jeg allerede har skrevet ovre på N-Gamez, synes jeg altså ikke det giver mening med endnu en generation på NDS. Og inden der (også her) spørges hvorfor jeg mener det, kan jeg lige så godt komme med min begrundelse med det samme:

1. gen. = GameBoy
2. gen. = GameBoy Color
3. gen. = GameBoy Advance
4. gen. = Nintendo DS
5. gen. = den næste håndholdte konsol

Og så ved jeg godt, at Yellow var et Color spil - men bortset fra denne "smutter" har mønstret været, at der udkommer en generation af Pokémon til hver håndholdt generation.
0
1ups givet

#11 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

10-04-2010 17:29

Yellow var ikke et Color spil -- det var brandet som almindelig Game Boy Smiley

Jeg tror dog fast på at det bliver en normal DS titel. Det nye perspektiv imponerer mig bestemt ikke.
0
1ups givet

#12 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-04-2010 17:34

Well, der var da (lidt) farver på, så jeg har altid betragtet det som et (semi)Color spil Smiley

Men så er min argumentation jo bare endnu mere klar Smiley
0
1ups givet

#13 - Bota

Level: 20 (Moblin)

10-04-2010 18:10

De skulle udkomme til efteråret ja, men kun i Japan. Kunne være ret nice, hvis de udkom som 3DS-launchtitler i US. ... Selvom det sandsynligvis nok ikke sker Smiley
0
1ups givet

#14 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

10-04-2010 18:52

Hvis de der screens er fra 3DS, så udnytter de enten dens potentiale vildt dårligt, eller også er den identisk med den nuværende DS.
0
1ups givet

#15 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

10-04-2010 18:56

Mht. til grums på skærmen:
Billederne er fra et scan af et magasin. DS-skærmen's opløsning er så lav at et screenshot uanset hvad ser sløret ud på tryk. Tag derefter i betragtning at det er et middelmådigt scan, alt andet er også en anelse sløret.

BTW. Kan i ikke lige fixe kommentar-redigering?
0
1ups givet

#16 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

10-04-2010 19:17

Er ikke særlig vild med det by-billede der. Det hele ser meget... fladt ud Smiley Hvis de ikke kan vente med at lave det til 3DS, så må de holde sig til noget, som ser flot ud på DS'en. Har ikke rigtig andet at sige om det, det ser ikke voldsomt revolutionerende ud Smiley
0
1ups givet

#17 - PD

Level: 1 (Goomba)

10-04-2010 19:48

De billeder I ser er jo også kun beta billeder... ligesom med DPPt (og alle de andre) var der jo billeder før dem der ikke ligner det der kom ud af det ;b
0
1ups givet

#18 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

10-04-2010 20:25

@PD
Der er stor forskel på beta-delen. Ved DPPt var der meget lidt forskel fra udviklingsfasen og op til release. Ved RSE skete der en hel del undervejs grafisk set. GSC er nok den markant mest ændrede generation.

Det ses jo tydeligt, at det bare er en meget lidt modificeret engine ift. den de bruger i DPPt. Jeg er godt nok skuffet Smiley
0
1ups givet

#19 - Jorpy!

Level: 1 (Goomba)

10-04-2010 21:11

IMO burde de lave det som en launch titel til 3DS Smiley Så kunne de ligesom starte med at vise hvad den kan bruges til. Men det kræver jo så også lige, at de laver et ordenlig stykke arbejde Smiley
0
1ups givet

#20 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

10-04-2010 21:28

Adder lige hvad Henrik skrev til min holdning.
0
1ups givet

#21 - Kristian Mols

Level: ()

10-04-2010 22:16

3DS skulle eftersigende have gamecube grafik så de skulle lave hele konceptet om for at udnytte maskinen vilket ville blive et kæmpe arbejde.. Som de burde udføre men skidt...

Arne... Jeg spillede Guld og Sølv på min Game Boy Pocket Smiley
0
1ups givet

#22 - Kristian Mols

Level: ()

10-04-2010 22:16

Chrystal var et officielt color spil...
0
1ups givet

#23 - Arne aka Den gamle

Level: 2 (Keese)

10-04-2010 22:20

@Kristian: Ja, og jeg har spillet både 1. & 2. gen. Pokémon på GameBoy Advance Smiley

Som Henrik allerede har påpeget, var Yellow et GameBoy spil (omend der var lidt farver på), men Silver/Gold var nu GameBoy Color spil - men der var fuld bagud kompatibilitet i 2. gen. Smiley
0
1ups givet

#24 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

10-04-2010 22:34

Ja, der var da fuld farve på i 2. generation Smiley
0
1ups givet

#25 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

10-04-2010 22:43

Der var ikke bagudkompatibilitet med Crystal Smiley
0
1ups givet

#26 - Kristian Mols

Level: ()

11-04-2010 09:21

men de havde ikke det der lille bump ;p ej jeg bøjer mig så Smiley
0
1ups givet

#27 - abert

Level: 1 (Goomba)

11-04-2010 17:22

nøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøj pokemon black and white

0
1ups givet

#28 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-04-2010 18:03

Gold/Silver var netop hvad man kunne kalde semi-Color, fordi det var det eneste spil lavet med Color i tankerne, der også kunne spilles på Pocket. Crystal har til gengæld lidt pænere farver og sådan, men det er ikke det store.

@M60
Nu vil jeg bare lige spørge dig: udnyttede de overhovedet DS'en oprindeligt med 4. generation? Smiley Kan man næppe sige.
Men ja, grafikken der kan sagtens overgås på en almindelig DS, hvis de gad. Det vil de åbenbart ikke, hverken før eller nu.
Jeg savner GB/GBC-tiden, hvor Pokémon faktisk også var GRAFISK overlegent alle andre rollespil. Smiley
0
1ups givet

#29 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

12-04-2010 18:36

Jeg mindes ikke umiddelbart nogensinde at have set et Pokémon-spil som var grafisk overlegent Smiley
0
1ups givet

#30 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

12-04-2010 18:44

Der var da ikke mange Gameboy klods spil som er lige så detaljeret som Pokémon var?
0
1ups givet

#31 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

12-04-2010 19:12

Nej, lige på Game Boy vil jeg også sige, at det klart var blandt toppen af poppen når det gjalt grafik Smiley
0
1ups givet

#32 - PalleV

Level: 1 (Goomba)

13-04-2010 23:00

Nu er der efterhånden også snart 500 af dem som hver har mange sprites, også kommer angrebene og miljøet til Smiley Tror det blir svært at implementere bedre grafik med mindre vi får en Wii version Smiley

Heller ikke sikkert at billederne viser det endelige produkt Smiley
0
1ups givet