Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Reggie klargør: Wii U får et bedre onlinesystem

Skrevet af BecelClaes - 11-06-2012 17:17

I kølvandet på E3 har vores alle sammens Reggie Fils-Aime snakket med Stephen Totilo fra Kotaku, og gjort detaljerne om Wii U's onlinedel lidt klarere.

Først og fremmest bekræfter Reggie, at MiiVerse beskeder postes, når de er blevet skrevet. Beskederne skal dog gennem et 4-etagers moderationssystem: først er der en forældrekontrol, som fjerner beskeder fra alle der ikke er ens venner, såfremt man har denne slået til. Dernæst er der et automatisk system, som fjerner ord eller tegninger, der ikke burde findes på MiiVerse. Skulle der alligevel slippe noget utilpas eller vulgært indhold igennem, så kan brugerne anmelde det til Nintendo-politiet, hvorfra en medarbejder så vurderer om der er hold i det, og fjerner indholdet såfremt han eller hun heller ikke mener, at det hører hjemme på MiiVerse. Alle beskeder bliver dog publiceret, når de er skrevet, såfremt de ikke bliver stoppet af den automatiske kontrol.

Reggie bekræfter også, at Wii U vil have achievements. Disse kan angiveligt sammenlignes med systemet på 3DS'en, hvor brugere bliver belønnet for StreetPasses. Såfremt udviklerne ønsker det, kan de også inkludere spil-specifikke achievements; Dette er dog ikke et krav fra Nintendo's side, og dermed ikke noget som kommer til at være tilgængeligt i alle spil. Man kan dog forestille sig at denne feature bliver brugt i langt de fleste multiplatforms-titler, i og med at de to andre konsoller fra denne generation tvinger udviklerne til at inkludere achievements.

Sidst, men ikke mindst, bliver det også bekræftet at Wii U har friend codes, men ikke som vi kender dem. Det vil blive muligt at have en venneliste som vi kender den, over folk som man kender, som man så kan interaktere med på et andet niveau, end den generelle hob fra MiiVerse. Reggie siger at systemet bliver en del nemmere at finde ud af, end det nuværende system med 16 cifres koder, men er ikke klar på at fremlægge Wii U's svar på friend codes helt endnu. Angiveligt vil systemet dog ikke være præcis ligesom friend codes på Wii, hvor begge parter skal sidde og indtaste en lang kode som de har udvekslet.

4
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-06-2012 17:38

Friend Code-delen lyder lovende. Ud fra beskrivelsen, Reggie hentyder til, kunne der meget vel være tale om et kombinationssystem; dvs, at man både har et nickname, og en kode. Sådan er det f.eks. på Battle.net.

Hvad jeg mere er bekymret for, er, hvorvidt den gensidige del vil blive bibeholdt; altså, at begge parter er nødt til at tilføje hinanden, uden mulighed for at "friende" folk i selve netværket. Dét er nemlig et clusterfuck.
0
1ups givet

#2 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

11-06-2012 17:40

Øv, for en gangs skyld var det mig der var for langsom. Her er min udgave af nyheden, det er virkelig et saftigt interview informationsmæssigt!

I et interview med Kotaku i løbet af E3 i sidste uge fik de den efterspurgte Reggie Fils-Aime til at svare på nogle spørgsmål omkring Wii U, som det ellers synes de har ignoreret i løbet af deres pressekonferencer. Følgende kom frem i interviewet,


  • Det er rigtigt at Wii U Gamepad kun kan holde batteriet i 5 timer, men det er til gengæld muligt at oplade sin kontroller imens man spiller. Stikket til dette kommer til at sidde i bunden af kontrolleren for større komfort.

  • Det er en mulighed for alle udviklere at lade deres spil blive spillet på Wii U Gamepad. Nintendo kalder det Off-TV Play, men det er op til den enkelte udvikler om de vil udnytte sig af det. De bliver formentlig fremstillet som et logo på æsken om spillet understøtter det.

  • Omkring censuren af ens beskeder på MiiVerse, så fortæller han at der er 4 lag af sikkerhed. Først og fremmest kan forældrene bruge Parental Control til at afgøre om alt, intet eller kun ens venners beskeder skal vises. Derefter ryger den til det andet lag, som er en scanning for upassende ord. Det tredje lag er folk online der kan anmelde ting som dårlige. Til sidst ryger den til tjek hos folk der arbejder hos Nintendo. Reggie udpeger dermed at hvis man skriver man sidder fast i et spil, og ikke bruger de censurerede ord, så ryger ens besked direkte op som vi så det til Nintendo Direct inden E3.

  • Da han blev spurgt om de vil have achievements tilknyttet selve Wii U konsollen, så svarede Reggie ja. Dette kunne dog referere til noget tilsvarende 3DS' Street Pass, for han uddybede derefter ved at sige at Microsoft kræver at alle deres spil indeholder achievements, men at det ikke er Nintendo's politik på området, så det er op til udviklerne selv.

  • Desuden blev han spurgt om Friend Codes, hvor han fortalte at de vender tilbage, men ikke på samme måde som vi kender det på Wii,

    "What do I mean by that? Here's what I mean: you will be able to identify people as friends and have a certain level of interaction vs. a different level of interaction for the more general population. The method by which you identify someone as a friend is a lot simpler than what's happening today with Friend Codes."



    Kotaku kunne uddybe og fortælle at de tror folk godt vil have at man kan finde de folk man spiller med online og tilføje dem nemmere. Om det ville være nemmere på Wii U? Det sagde Reggie at det ville.

  • Reggie bekræftede for en sikkerheds skyld at det bliver muligt at overføre gemte spildata, samt ting købt på Wii Shop Channel til Wii U.

  • Wii U vil ikke indeholde noget hard-drive, men det har USB porte, så man selv kan tilføje plads, hvis man skulle ønske det.

  • Omkring opkobling mellem Wii U og 3DS fortalte Reggie at de ville bruge Smash Bros. til at diskutere hvordan dette bedst kunne lade sig gøre. Der vil altså formentlig ikke være nogen brug mellem 3DS og Wii U inden da.

  • Reggie blev spurgt hvorfor Wii U GamePad ikke er multi-touch funktionel. Han forklarede at de mente dette var mere optimalt for kontrolleren når nu den også havde knapper man kunne bruge ved siden af, i modsætning til fx iPad.

  • Der har været meget snak om at de næste konsoller fra Sony og Microsoft vil forhindre mulighed for at sælge sine brugte spil videre, men Nintendo har ingen planer om at gøre dette, fortalte Reggie.

  • Omkring farverne på Wii U til udgivelsen kunne han ikke sige noget. Han ville heller ikke fortælle noget yderligere om hvilke nye platforme der kommer på Wii U's Virtual Console, om det ville være muligt at spille sine Virtual Console-spil på skærmen på Wii U GamePad, samt hvad spillene og prisen bliver til udgivelsen af Wii U.


1
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

11-06-2012 17:43

#6 Jeg har fjernet online-delene fra din nyhed, og smidt den op - det arbejde skal da ikke gå til spilde Smiley
0
1ups givet

#4 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-06-2012 17:44

Det er temmeligt okay scoop, Kotaku har gjort sig der.

Han siger vel mere i den nyhed, end der blev sagt under hele E3.
0
1ups givet

#5 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

11-06-2012 17:45

#7 Sejt, mange tak! Undrede mig også lidt over det ikke var inkluderet her.

#8 Enig! Tror bare de virkelig har nedprioriteret E3 i år som informationssted. Men de har bare glemt at fortælle os andre at de gjorde det ;D
0
1ups givet

#6 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-06-2012 17:50

Kan nogen uddybe achivements ? Har ikke styr på 3ds udgaven.
Vil man kunne se en samlet score eller sådan noget tror i ?
0
1ups givet

#7 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

11-06-2012 17:55

Det lyder som om man vil kunne se en samlet score, eller i hvert fald en oversigt over hvad man har klaret, men kun med de spil der faktisk indeholder achievements.
0
1ups givet

#8 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-06-2012 17:59

Som ps3 i starten Smiley
0
1ups givet

#9 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

11-06-2012 18:00

Ingen idé.. Smiley Hvordan er det så nu? Smiley
0
1ups givet

#10 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-06-2012 18:10

Haha ok troede du kendte det.
Men Sony havde intet krav i starten om trophys. De var der ikke engang til launch. Kom meget senere.
0
1ups givet

#11 - Bo130

Level: 38 (Tatori)

11-06-2012 18:12

Så nu er Sony's ligesom Microsofts?
0
1ups givet

#12 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-06-2012 18:18

Ja sådan set. Man stiger bare i level og får trofer som er bronze, sølv, guld alt efter sværhedsgrad og så et platin for 100%
0
1ups givet

#13 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-06-2012 19:56

Holder Regie øje med mig? Jeg syntes han holder øje med mig Smiley
Meget skræmende bander billede Smiley

Jeg syntes at det eneste jeg læser er at de vil bruge et forældet online system, men det bliver bedre. Stadig dårligt (meget dårligt i forhold til konkurenters online systemer), men et lille løft igen.
0
1ups givet

#14 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

12-06-2012 18:13

Generelt skulle Nintendo bare til at indførere nogle ordenlige Gamertags der er til at finde ud af.

Tror desuden at hvis Wii U understøtter achivements at udviklerne ville være ret dumme hvis du undlader at inkluderer dem i deres spil. Især når mange af dem jo allerede vil ha implamenteret de nødvendige elementer til PS3 og Xbox udgaverne.
0
1ups givet

#15 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

12-06-2012 19:13

Jeg hælder ud fra interviewet mest til, at de kunne indføre "character codes", som på Battle.net; dvs. at man vælger det navn, man nu ønsker, uanset om det er taget i forvejen, og så kan identificeres ud fra dette navn, plus en kort talkode (tænk 3 eller 4 tegn.)

Det er nemmere at overskue for brugerne, mere fleksibelt, og kræver formentlig ikke den mest voldsomme infrastruktur heller.
0
1ups givet