Skrevet af Erik Madsen - 09-03-2011 11:03
Reggie Fils-Aime er igen ude at kommentere på The Legend of Zelda. Denne gang er det Skyward Sword detaljer der bliver kommenteret. Reggie siger, at fremtidige titler til Wii vil finde inspiration fra Skyward Sword - og det er til hardcorefansenes fordel.
Reggie mener at kombinationen af Zelda universet og bevægelsesbaserede styrekontrol bliver et hit for de mere erfarne spillere.
[i]"We continue to be distinctive based on the software and I think the best example of how we continue to be distinctive and innovative is going to be Legend Of Zelda Skyward Sword, because now you have a motion based game that's a traditional, core type of product.
That's how we're going to continue to drive Wii moving into the future regardless of what our competitors do - we have to have great content and that will to drive the business."[/i]
- Reggie, Nintendo
Reggie mener altså at hardcore-gamernes frygt for et bevægelsesbaseret styrekontrol netop vil komme hardcore-gamerne til gode.
#1 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
09-03-2011 11:50
http://www.youtube.com/watch?v=AaLTrhSoZQ0#t=2m38s#2 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
09-03-2011 11:59
God video. Nintendo er helt lost. De er ved at gøre Zelda til puzzle-mania.#3 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
09-03-2011 12:42
^IT IS GONNA BE GREAT!!!#4 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
09-03-2011 14:39
Haha, legendary video @Navn Minigame-bonanza indeed! Der er tydeligvis andre der er utilfredse med den retning Zelda-serien er på vej i, og Nintendo ved det godt."Because now you have a motion based game that's a traditional, core type of product."
^ All kinds of wrong
#5 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
09-03-2011 14:58
For at være ærlig, Dingler, så tror jeg faktisk ikke, at de helt har forstået, hvor stort Zelda-problemet er. Aonuma har for travlt med at tilfredsstille sin søn ved at inkludere pirater og toge i Zelda-mytologien.#6 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
09-03-2011 18:01
@Dingler - eh, videoen er lavet af Oni Nick herinde fra#8 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-03-2011 02:16
Alexander, du bliver ved med at brokke dig over det samme element af Zelda-serien; schriptet gameplay...#9 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-03-2011 02:17
EDIT: Hov, "brokke dig" skal lige nævnes, er nok en lidt for subjektiv tolkning - "kritisere det samme element..." ville nok have været en mere passende formulering - beklager#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 10:32
Advarsel: Wall of text#11 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-03-2011 12:12
Okay, aller først: Hvor har du den information fra? Altså, hvorfra ved du at voksne mennesker ikke bryder sig om historien og cutscenes i videospil?#12 - Kanin
Level: 23 (Skree)
10-03-2011 12:56
Super Smash Bros Melee er vist et fremragende eksempel på et spil der ikke er scriptet, men som låg i top 10 mest solgte Gamecube spil i længst tid.#13 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-03-2011 18:39
- men nu skal du så også holde fast i at Brawl og Mario Kart er en helt anden genre, end fx. Zelda og ED: Brawl og Mario Kart er jo for det første spil som ikke på samme måde lægger på til en markant storyline og samtidig har de jo multiplayer funktionen som du ikke finder i de andre.#14 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 19:19
AND >> Jeg kan se, at Thomas kom med en fin liste over spil, der bygger på arkadeværdier. Men man kunne sagtens udvide den til at indeholde nogle af de bedst sælgende spil gennem tiden: Pac Man, Tetris, Super Mario Bros., Wii Fit, Wii Sports, GTA: SA, Call of Duty, Halo, Guitar Hero, Brain Training, Gran Turismo. Generelt er der en grund til at FPS-spil altid har solgt sindssygt godt. Det skyldes deres multiplayer-modes.#15 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-03-2011 19:49
Så lad mig da lige forklare dig hvad jeg mener med ordet "casual" Alex:#16 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2011 19:59
Jeg kender skam godt til den såkaldte definition af "casual gaming", men jeg synes stadig den er uden substans. Jeg kan i hvert fald sige så meget, at alle de tredjepartsudgivere, der hovedløst har troet, at de kunne lave hurtige og nemme casualspil til Wii - og derved sælge stort - har fejlet. Hvis det ikke er en indikator om, at begrebet ikke er fyldestgørende nok, så ved jeg ikke, hvad det er.#17 - Kanin
Level: 23 (Skree)
11-03-2011 00:34
And - vi skal skille begreberne Causuel og Hardcore fra gameplay fikserede og script fikseret.#18 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-03-2011 03:26
Aller først: Jeg anser mig selv for at være en voksen, hardcore gamer og jeg har brugt ca. 50 gange så meget tid på TP som jeg har brugt på Brawl - jeg tror ikke på at man kan generalisere i den grad, som du lægger op til her Thomas.#19 - Kanin
Level: 23 (Skree)
11-03-2011 08:36
Jeg deler Alexanders bekymring om Zelda seriens udvikling og jeg ser hans pointe i, at scriptede, altså spil med overvægt af historie/liniertet, sælger mindre end spil med overvægt af et arkade præget design.#20 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
11-03-2011 10:24
Er det ikke bedre at I laver en debattråd I/vi kan diskutere i, i stedet for at man som altid kun skal scrolle nogle få kommentarer ned på en nyhed før den samme tunge diskussion er fremme igen?#21 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-03-2011 12:04
AND >> Du bliver ved med at skrive, at Thomas og jeg modsiger hinanden, fordi at jeg taler om "hardcore" spil, og Thomas taler om "casual" spil. Vi modsiger ikke hinanden. Vi taler nemlig om spil med fælles værdier. Problemet er, at DU deler tingene op i en "hardcore"-kasse og en "casual"-kasse - du bruger begreber, som ikke rigtig beskriver noget, og derfor opstår den forvirring. Det er det, jeg prøvede at forklare dig tidligere. De to begreber er ubrugelige.#22 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-03-2011 13:35
Okay gutter - det lader altså til at det er mig som har misforstået hardcore- og casualbegreberne lidt. My bad#23 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
16-04-2011 21:00
Alexander: Jeg er fuldstændig enig i, at "Casual/Hardcore" opdeling af gamere og spil er latterlig.#24 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-04-2011 12:32
LOGO >> Nu udkom de første Zelda-spil i 80'erne. Siden da er der sket en demografisk udvikling og selve spilmarkedet er blevet meget mere udbredt, så det er naturligt at spil i dag sælger mere. Især det europæiske spilmarked var langt bagefter det japanske og det amerikanske dengang.#25 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
17-04-2011 17:20
^Nej. Dine oplysninger er sådan set rigtige men nej. Salgstal er salgstal. Der er ca. 29,62 millioner solgte wii, hvor nes har solgt ca. 60 millioner, alt er for hele verdenen og talene er fra wikipedia) NES solgte langt mere end wii, men twiligt princes stiller stadig det første zelda spil i skyggen. Selvfølgelig skal man også tænke at det var til to platforme, men stadig det går bedre for zelda serien nu. Men bedst da ochania of time kom.#26 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
17-04-2011 17:38
Jeg kan ikke lige tage stilling til om Zelda-spillene klarer sig bedre eller dårligere, men under NES'ens tid var spil langt dyrere (dobbeltpris af nu, prisen for et spil var vist lige omkring en Niels Bohr, og pengene var jo ikke ligefrem de samme dengang), så det var f.eks. ikke særlig tit at man som barn fik (eller købte) et nyt spil.#27 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
17-04-2011 17:52
Twiligt hører jo stadig under til den dyere ende af wii spil selv om den har været der i lang tid. Det er så typisk for zelda og mario spil. Zelda var nyt dengang og jeg ved af gode grunde ikke om priserne blev ved at lige i samme prisklasse som nu med zelda spil. men når jeg ser prismærker på nes spil, er de normalt solgt for 100-200 kr., kan godt bvære det er tilfælde for jeg har ikke set så "mange" prismærker på nes spil, men nogle har jeg da set.#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-04-2011 18:07
Wii-spil koster $50 i dag. NES spil kostede mellem $30-60 i sin tid. Dvs. at hvis vi medregner inflation, så ville NES-spil koste over $100 i dag.#29 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
17-04-2011 18:12
Får mig til at tænke på CD'er, der har kostet 100-150 kr. lige siden de kom på markedet