Skrevet af AND - 10-05-2012 10:36
Masahiro Sakurai, som bl.a. har stået bag Smash Bros.-serien, og som ligeledes har stået bag det succesfulde Kid Icarus: Uprising-spil til Nintendo 3DS, melder nu ud at han ikke har planer om at følge succesen op.
Sakurai svarede for nyligt således, da han blev spurgt om mulighederne for en efterfølger:
If by ‘lasting universe’ you mean to ask if there's a sequel, the answer is no. [...] because we pushed a lot into the game in order to let people have this short yet deep experience, but the novelty of that would likely grow thin in the next game. For now, my thought is that perhaps we'll see someone else besides me make another Kid Icarus in another 25 years
Sakurai understregede samtidig vigtigheden af, at respektere de originale Kid Icarus-spil, da han lavede Uprising:
No matter how much you change a game's genre and whatnot for the times, I think it's vital you never lose your respect for the original game [...] With the first Kid Icarus, it's not a serious adventure - it has a more humorous bent to it, one you don't see in the original Legend of Zelda and Metroid that came out that generation. To embody that in a modern style, we made efforts not to have it seem like a run-of-the-mill battle - the story flow is really daring and unfolds in crazy ways that don't pay too much attention to the setting
Således fortæller Sakurai samtidig, at Nintendo of America havde stor indflydelse på spillets engelsk-talende version:
The Japanese version is definitely very comedic too, [...] It's something that takes advantage of the nuances of Japanese conversation, and not all of it works directly in English. We had NOA handle the localization, and I told them to change the meaning and content as much as they want - that I wanted conversations that sound natural and enjoyable to a native speaker
Det lader altså til, at fans af serien må kigge langt efter en efterfølger, som det ser ud i øjeblikket.
#1 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 14:46
1. Han siger, at man skal respektere det originale spil, men alligevel har han fuldstændig ændret genren fra originalen til Uprising.#2 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 14:56
A skrev:
2. Det eneste han egentligt taler om i det forholdsvis lange citat er "story" og "conversations". Gameplay og content er for længst røget ned i rækken af prioriteringer.
Underligt for selvom der er samtale og man hører om historien næsten konstant så er det næsten altsammen i baggrunden og ikke cutscenes = du behøver slet ikke høre efter (du kan sågar slå det fra) og der er konstant gameplay.Jeg vil også mene at det har (sindsygt) meget content.
Anyway, så har jeg heller ikke en stor trang til at se en efterfølger til dette spil og føler at det har utroligt meget holdbarhed i sig selv så nyheden passer mig egentlig fint. Vil hellere se Sakurai arbejde på en ny titel eller smash
#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 15:43
OniNick >> Når du skriver det på den måde, kunne det godt ligne "bevidst trolling" fra Sakurai, ligesom Miyamoto plejer at gøre mod fans af de originale 2D Mario-spil.#5 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
10-05-2012 15:49
Jeg tror dog ikke, at det er fans af det originale Kid Icarus, der køber Uprising, men ja, det er præcist Miyamoto jeg tænker på. Det store spørgsmål jeg stiller mig selv er, hvor længe vi skal vente på et traditionelt Zelda-spil... ALttP blev udgivet i 1991 - det er ved at være 21 år siden. Og vi får ikke et før Aonuma bliver fyret.#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 15:59
Nej, selvfølgelig er Uprising ikke tiltænk de originale fans. Tværtimod. Men derfor er den lille stikpille med at folk skal vente nok tiltænkt de originale fans.#7 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
10-05-2012 16:05
Hvorfor jeg ikke tror, at vi får et ægte et af slagsen, før Aonuma bliver fyret. Men vi får se.#8 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 20:59
the story flow is really daring and unfolds in crazy ways that don't pay too much attention to the setting
Han indrømmer det faktisk: han ved godt, at Uprising ignorerer spillets miljø og bruger det til at fortælle en helt anden "moderne" historie.
Men lige inden det, siger han, at det oprindelige Kid Icarus har en særlig charme der adskiller det fra Zelda og Metroid. Wtf? Hvis han vil beholde det, der gør Kid Icarus specielt og "humoristisk" skal han så netop ikke se på "the setting"?
Man skal respektere det oprindelige spil, og alligevel laver han on-rails og free-roam smash bros. ud af det. Nu er jeg ikke gammel fan af NES-spillet, så genreskiftet provokerer ikke mig, men kan helt sikkert forestille mig, at det irriterer nogle.
Måske Retro Studios skulle overtage denne serie og lave en klassisk side-scroller med spilmotoren fra Uprising. Eller blot porte spillet til Wii?
Dog skal han have ros for det med localization, som desværre ikke er blevet normen endnu når japanske spil kommer til Vesten - et godt eksempel er Other M, hvor udvikleren vil definere den vestlige Samus med hård hånd.
#9 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
10-05-2012 21:10
Stortset alle Nintendos udviklere har nogle mildest talt mærkelige tilgange til spiludvikling. Det er kun fyren bag Mario Kart, der ikke er gået amok endnu, og jeg kan ikke engang huske hans navn.#10 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 21:12
Konno. Men det er kun en god ting, at du ikke kan huske hans navn. Det bør ikke handle om spiludviklerne, men om spillene. Ingen vidste hvem Miyamoto var, da Mario Mania gik amok i hele verden i 80'erne, men så fik manden mindreværdkomplekser og skulle brandes alle vegne.#11 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 21:18
ffs, folkens. Sakurai tog et gammelt, middelmådigt spil der ikke solgte specielt godt og formåede at lave et fantastisk spil med masser af indhold og mere charme end originalen nogensinde kunne formå at have. Hvorfor ikke give serien et frisk pust? Det er jo ikke fordi original-spillene var noget at tale om (det 2. spil i serien blev ikke engang udgivet i Japan).#12 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
10-05-2012 21:25
Apropos:#13 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 21:38
[citat=Pebling]Måske Retro Studios skulle overtage denne serie og lave en klassisk side-scroller med spilmotoren fra Uprising. Eller blot porte spillet til Wii?
Ikke at jeg er imod porting til wii (land battle controls ville være så meget bedre på wii), men hvad i alverden har det at gøre med din (imo dårlige) kritik?
#14 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 21:48
Jeg har lige læst, at det faktisk var Sakamoto (af alle personer) der kom med i udviklingen af det oprindelige Kid Icarus og som tog nogle afgørende beslutninger til spillets design. Interessant. Hvorfor så ikke lade ham lave Kid Icarus og nogle andre lave Metroid?#15 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 21:53
Eagle baserer jo heller ikke sit argument på, at spillet ikke var populært i Japan - han bruger eksemplet til at understrege sin pointe#16 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 21:53
Min konklusion var ikke, at pga. at spillet ikke blev udgivet i Japan -> nødsaget til genreskift.#17 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 21:54
@Stelzig#18 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 21:59
Eagle >> Det virker lidt dumt at snakke om salgstal, når Uprising næppe bliver nogen stor succes. Det kommer nok til at sælge bedre end forventet, da der INGEN konkurrence er på 3DS p.t. Der er jo spiltørke 2tm.#19 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:02
@Eagle#20 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:04
Jeg forstår ikke jeg bliver betegnet som en "N64/GC"-spiller, når jeg er lige så tilfreds med 8-bit og 16-bit spil, men nuvel.#21 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:06
Bestemt. Men spørgsmålet er bare om "fint nok" er godt nok.#22 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
10-05-2012 22:07
@Pebling:#23 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 22:14
Eagle skrev:
Jeg forstår ikke jeg bliver betegnet som en "N64/GC"-spiller, når jeg er lige så tilfreds med 8-bit og 16-bit spil, men nuvel.
Udover det er jeg glad for hvad du ellers siger, fordi det kommer sjældent frem i hvad du ellers skriver. Du får det ofte til at lyde som om, at hvis et spil ikke sælger 21 millioner eksemplarer, så har det mistet rettigheden til at eksistere. Det er vel fint nok at lave spil der henvender sig til smallere målgruppe.
Det har jeg aldrig nogensinde argumenteret for. Det eneste jeg har argumenteret for er, at når der er tale om et trade-off - fx mellem 3D Mario og 2D Mario, så er det idiotisk at blive ved med at udgive 3D Mario, når de sælger så meget mindre - især når 2D Mario-spil i forvejen aldrig bliver udgivet.
Når Nintendo har udgivet et 3D Mario-spil en eller to gange, så er markedet mættet. Så kom videre og lav et nyt spil, så kan sælge til nye kunder. Det var derfor, at DS'en var nice og solgte så godt. Den havde MASSEVIS af spil, der appellerede til forskellige grupper. Ace Attorney er et fint eksempel. 3DS'en derimod har 95 % fokus på det, som jeg vælger at kalde N64/GC-spil. Det skal ikke forstås bogstavligtalt, men nærmere som en genredefintion.
Når jeg kalder dig for GC-spiller, så betyder det ikke, at du ikke kan lide andre spil, men af du er en af dem, der køber hardware på baggrund af de spil, hvilket er fair nok. Men der er en del NES-, Wii- eller DS-ejere, der ikke gør det, så dem mangler Nintendo stadigvæk at sælge til. Men de prøver jo ikke engang. Eller nu kommer NSMB2, men lad os, hvordan markedet modtager det.
#24 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:16
^Fx, men jeg har ikke noget imod Uprisings GAMEPLAY. Det er bare koblingen til universet, der virker skævt.#25 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
10-05-2012 22:19
Nu er der jo også et nyt Brain Training på vej samt Fire Emblem, og de spil kan du vel ikke mene tilhører N64/GC-"genren"?#26 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:24
^Det kan de komme til, hvis gameplayet ændrer fokus (eller helt forsvinder).#27 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 22:24
A skrev:
[...] især når 2D Mario-spil i forvejen aldrig bliver udgivet
New Super Mario Bros. spillene til 3DS og Wii er da 2D Mario?
#28 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:30
Btw: Eagle, det kan godt være at din konklusion ikke var det jeg sagde, men dit argument var "hvorfor ikke give serien et nyt pust?" og det er dertil jeg svarer, at man skal passe på med den slags forestillinger, fordi mange gange skal en serie ikke have noget særligt "pust" for at blive moderne igen. Det er netop kun hvis man fx gerne vil ind på det japanske marked (tror jeg, jeg ved ikke engang om japanske gamere kan lide det, men det er i hvert fald målrettet særligt til dem, om det så rammer eller ej) eller af en eller anden grund tror man kan udvide sit marked ved at udviske alt det som serien ellers stod for (og solgte af). Det er en stor risiko at løbe og det kan man så være fan af eller ej - nogle gange går det skidt, andre gange går det mindre skidt.#29 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 22:32
Det er da også bare super dumt at sige "hvorfor ikke give X et friskt pust", når man ikke selv kan lide X.#30 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
10-05-2012 22:35
Enig i at det var fjollet at putte Kid Icarus navnet på Uprising, da det som sådan lige så godt kunne være en ny IP.#31 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 22:41
Nu synes jeg lige at vi skal holde styr på, hvad folk egentlig siger:Eagle skrev:
Desuden har de formået at beholde en hel masse ting fra det originale spil, såsom bosser og diverse gameplay-mekanikker.
Jeg har ikke selv spillet Uprising, men det lader da til at spillet har beholdt en masse, fra klassisk Kid Icarus - det er vel også derfor at det giver mening at gøre det til et spil i den serie?
Sakurai siger jo netop også, at man har forsøgt at beholde trademarks fra originalen; herunder den lette stemning - og det så er lykkedes skal jeg ikke kunne sige.
#32 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 22:44
Enig, det var tosset sagt.#33 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 22:44
Jeg kunne også godt - hvis jeg blev Nintendo udvikler - lave en efterfølger til Super Smash, der havde samme bosser og nogle af de samme gameplay-mekanikker, men samtidig formå at smide cutscenes ind, gør det til en 3D on rails-shooter og alt muligt andet anderledes. Spillet ville jo stadigvæk have masser af referencer til Brawl og Melee og "minde om dem", men jeg gætter på, at en vis gruppe herinde vil blive rimelig pissed på mig, hvis jeg gjorde det.#34 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
10-05-2012 22:47
Der er ikke cutscenes der ødelægger flowet i Uprising som skrevet før.#35 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 22:53
I forhold til denne diskussion har Malstrom en god pointe:#36 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 22:56
A: Jeg ville kun blive pissed hvis dette spil forandrede seriens fremtidige spil generelt og/eller hvis jeg overhovedet forventede et senere spil i serien. Spin-offs som sådan har jeg intet imod.#37 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:00
stelzig skrev:
A: Jeg ville kun blive pissed hvis dette spil forandrede seriens fremtidige spil generelt og/eller hvis jeg overhovedet forventede et senere spil i serien. Spin-offs som sådan har jeg intet imod.
Hvilket er det, de har gjort med Mario og Zelda. Det var ikke bare én enkelt gang, men ændrede begge serier for evigt (indtil NSMB endelig dukkede op - det bliver dog stadigvæk betragtet som et 2. klassesprodukt, så alt er ikke godt).
Så derfor burde de kunne forstå, hvorfor vi er nogle der brokker os over Mario og Zelda hele tiden.
Og den eneste grund til du ikke gør det over Smash, er fordi de allerede har lave forventninger.
#38 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:06
Omvendt har du vel ikke noget imod en sideløbende serie som mariokart?#39 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:11
Det afhænger af konteksten. Ressourcer er knappe, så der skal prioriteres.#40 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:17
A skrev:
I det hele taget er de her ting så fandens simple. Du har et firma. Du forsøger at tilfredsstille flest mulige kunder. Det er logik. Det er derfor at mange af os reagerer kraftigt og negativt, fordi Nintendo IKKE gør dette, men i stedet agerer hjernedødt ud fra personlige interesser. At nogle herinde så har så lille et abstraktionsniveau, at de ikke kan se det, er bare ærgerligt for dem.
Tjaeh, det burde vel heller ikke være svært at se at det er irriterende at få samtlige diskussioner trukket over på Zelda/Mario for andre her på forummet?
Jeg sværger, jeg kunne sikkert starte en debat i en hvilken som helst tråd/nyhed bare ved at skrive ordet Zelda som kommentar og intet andet....
#41 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:20
Hvad skulle folk ellers diskutere? Nu har I oprettet en Kid Icarus-tråd, men ellers er der nærmest ingen diskussioner om nye Nintendo-spil. Hvem husker ikke fiaskoen Skyward Sword. Op til udgivelsen var der en lille håndfuld herinde, der havde så travlt med at forsvare spillet, men da det så endelig kom ud, var der måske 5-6 indlæg, der reelt handlede om spillet. Der var ingen positiv interesse i det.#42 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 23:25
Well, jeg synes nu at Skyward Sword er ganske fint, indtil videre. Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering, men jeg kunne sagtens finde en masse positive ting at sige om spillet - langt flere end de negative, selvom der naturligvis også er ting som kunne være gjort bedre#43 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 23:26
... Men det er vist ikke her, at det tema skal tages op. Kan være at jeg genopliver Skyward Sword-tråden, når jeg har gennemført spillet. Back to Topic, AND!#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:27
AND skrev:
Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering...
Adfærd siger mere end ord... du har ikke spillet det nok. Gade vide hvorfor.
#45 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 23:34
A skrev:
AND skrev:
Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering...
Adfærd siger mere end ord... du har ikke spillet det nok. Gade vide hvorfor.
Hehe - smart-ass! Men det skyldes nu egentlig blot at jeg ikke har haft tid. Skyward Sword er et spil, som kræver at man bruger minimum en time af gangen, for at få noget ud af det (sådan har jeg det i hvert fald) - eller når man simpelthen ikke at sætte sig nok ind i det
#46 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:34
Jeg vil da mene at denne nyhed sagtens kunne have klaret sig uden at dig og nick havde bragt zelda og mario ind i diskussionen. Den var måske ikke blevet lige så lang, men var det nødvendigt?#48 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 23:38
Jeg tror skam godt folk forstår hvad du siger, Alexander.. men jeg tror måden du præsenterer dine argumenter giver folk mindre lyst til at være enig, hoho.#49 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-05-2012 23:44
Det er FAIL og LOL, hvis det ikke udvider markedet og får en million mennesker til at købe konsollen.#50 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:46
Jeg er ret ligeglad med, om folk er enige. Jeg ved, hvad jeg bygger mine udsagn på, så jeg har ro i sjælen.#51 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:46
Galactico skrev:
I kan vel også bare vælge at ignorere indlæggene?
Prøv at genlæse alexanders indlæg om abstraktionsniveau osv. Det irriterende er når samtlige diskussioner bliver drejet over i det lort. Så nemt er det heller ikke at ignorere indlæggene og der skal nok komme nogen og besvare dem.
Det er ikke de negative indlæg generelt jeg har et problem med heller, som sagt så jeg ikke rigtig noget problem i Alexanders første kommentar til nyheden.
Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?
#53 - 0
Level: 23 (Skree)
10-05-2012 23:47
Jonas skrev:
Det er FAIL og LOL, hvis det ikke udvider markedet og får en million mennesker til at købe konsollen.
I likes.
#54 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:48
stelzig skrev:
Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?
Det gjorde det vist ikke rigtig alligevel, men jeg synes bare stadigvæk at netop dette er ved at blive trættende.
#55 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:48
stelzig skrev:
Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?
Jonas startede den. Han blev sur over, at millioner syntes det var LOL og fail at man ikke kunne hoppe i DD.
#56 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-05-2012 23:50
Btw Galactico, der skal jo helst være en eller anden rød tråd i forumtråde og nyhedsartikler, så det er da lidt irriterende at man skal se den samme gamle plade uanset hvor man klikker sig hen. Jeg synes ikke det var så slemt i denne nyhed (muligvis fordi diskussionen skiftede retning), men der var da et tidspunkt på det gamle N-club hvor diskussionen udfoldede sig præcis samme retning uanset emne.#57 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:50
Jeg har svært ved at se, hvad det er jeg eller Oni eller en tredje har startet i denne tråd. Det er en tråd - der dannes i samspil. Lige nu er det jer, der bliver ved med at skrive om off-topic. Jeg svarer jer bare. Og Gala blander sig. Og så kører den videre. Jeg har intet problem med det, men hvis I har, burde I vil vende tilbage til emnet eller stoppe med at skrive.#58 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-05-2012 23:55
Jeg synes nu ganske fint at jeg har undgået at snakke om at få en genudgivelse af 2D mario og 2D zelda og at X-person skal fyres osv.#59 - AND
Level: 35 (Lakitu)
10-05-2012 23:55
1UP ME skrev:
[...] Det store spørgsmål jeg stiller mig selv er, hvor længe vi skal vente på et traditionelt Zelda-spil... ALttP blev udgivet i 1991 - det er ved at være 21 år siden. Og vi får ikke et før Aonuma bliver fyret.
Det er måske nok indlæg som dette, der kan virke lidt langt fra emnet (no offense, Nick)
#60 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-05-2012 23:57
Sidste kommentar: Synes egentligt ikke jeg har forsøgt at dreje den ind på den velkendte diskussion i et par måneder efterhånden, da jeg ikke har gidet at lave lange indlæg herinde i lang tid (der kom dog lige én eller to i denne tråd). Hvad Oni gør, kan jeg dog ikke stå til regnskab for.#62 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-05-2012 00:04
A skrev:
Sidste kommentar: Synes egentligt ikke jeg har forsøgt at dreje den ind på den velkendte diskussion i et par måneder efterhånden, da jeg ikke har gidet at lave lange indlæg herinde i lang tid (der kom dog lige én eller to i denne tråd). Hvad Oni gør, kan jeg dog ikke stå til regnskab for.
Det har du fuldstændig ret i. Jeg ville sådan set også bare pointere at det ikke burde være så svært at forstå hvorfor folk reagerer kraftigt og negativt på den slags konstante indlæg fra jer. (måske endnu mere når man ser den såkaldte "circle jerk" af 1-ups på dem)
Nu er jeg også færdig med denne diskussion.
#63 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 00:12
"Jonas startede den. Han blev sur over, at millioner syntes det var LOL og fail at man ikke kunne hoppe i DD."#64 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 00:17
Ikke, hvis man tror, at begge spil har præcis samme målgruppe - hvilket de selvfølgelig ikke har. Derudover skal du altid medregne opportunity cost'en, hvis du vil til at snakke økonomi (101), hvilken må antages at være betydelig, eftersom de efterfølgende spil solgte laaaaangt mere.#65 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 00:31
Havde Gamecube samme målgruppe som DS eller Wii?#66 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 00:35
Jeg skrev ikke, at spillet ville kunne sælge over 20 millioner, hvis det var lavet anderledes, men det er vel rimeligt at antage, at det kunne have gjort det bedre, når man kigger på, hvad seriens potentiale er (ved at kigge på de efterfølgende spils succeser).#67 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 00:36
Jeg kender i øvrigt et par stykker. Der kun har Mario Kart Wii til deres Wii foruden Wii Sports.#68 - 0
Level: 23 (Skree)
11-05-2012 00:39
Jo, de lavede to bundles. En i sort og en i hvid. Begge to kun med Mario Kart Wii og Wii Wheel, og samtidig fjernede de muligheden for GC Controller support. Det virkede nu ret godt med Mario Kart..#69 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 00:48
Mario Kart DS og Wii har i øvrigt solgt helt afsindigt godt i forhold til alle forgængerne, så jeg synes ikke helt, man definitivt kan give hoppeknappen hele æren. Men nå ja, det har tilsyneladende tændt dig helt af på spillet, så jeg skal ikke kunne sige, om det også er tilfældet hos andre.#70 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 00:49
Der var andre ting i vejen, dem kan jeg dog ikke artikulere.#71 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 00:56
Det var der sikkert. Det virkede ret anderledes end andre Mario Karts (ikke nødvendigvis dårligere), da jeg spillede det til dit arrangement, men ja, svært at sætte en finger på det.#72 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
11-05-2012 10:02
Jeg har en idé om at grunden til at folk bliver så irriterede på dig (Alexander), ér at de fremlægger deres egen holdning: "jeg kan lide Super Marry-yo Sunshine fordi Mario bare har den sjoveste vandkanon huehuehuehe". Her leder du gang på gang diskussion over på ting som "salgstal", "Iwata er dum", "Aonuma er dum" etc - og søger nærmest at invalidere folks personlige holdning med rå statistik.#73 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 11:18
1. Det er ikke just fordi, jeg sover uroligt om natten, fordi nogle ikke kan lide mine holdninger.#74 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
11-05-2012 12:13
+1 til Navn og hvis jeg kunne -1 til A for endnu et latterligt indlæg#75 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-05-2012 18:42
Nu vi snakker Sunshine:#76 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-05-2012 19:10
Meget kan du slippe afsted med at sige imod sunshine, men sunshine var uden tvivl bedre og sjovere til at lave akrobatik og lege. Meget af det er sjovt nok takket være netop FLUDD#77 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 19:26
Enig med dig i, at banerne er lidt mere spændende og unikke i 64, men jeg havde det stadig sjovt med Sunshine. Jeg synes da netop spillet egnede sig mere til at man kunne lege akrobat, ikke mindst takket være, som stelzig skriver, FLUDD#78 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-05-2012 19:59
Størstedelen af akrobatikken i Sunshine skete i de baner, 'secret levels', hvor Fludd var taget fra spilleren.#79 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-05-2012 20:01
Ikke da jeg spillede, hehe. Det er rigtigt nok at de havde mere "tvungen akrobatik," og de var også nogle af de bedste baner i spillet, men det forhindrede mig ikke i at bruge rigtig meget tid på bare at lege med FLUDD.#80 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
11-05-2012 20:02
Hvad har jeg dog gjort ved tråden.#81 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-05-2012 20:36
Det er hover-FLUDD, der gjorde det nemmere at komme rundt, ikke den primære spray-FLUDD, der i spillet bruges som 'puzzle-spray'.#82 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
11-05-2012 20:48
Synes fludd var en sjov tilføjelse til mario universet ?#83 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-05-2012 20:49
Nogle af de seje ting man kan lave er nu også med hover. Eksempelvis når man hænger sig på liner.#84 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-05-2012 21:05
Trampolin-linerne var en enormt cool tilføjelse, ja#86 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-05-2012 22:01
On-topic på N-Club defineres som regel ud fra hvad der er diskuteret i de ~10 seneste indlæg, ikke ud fra hvad den originale post handlede om.#87 - 0
Level: 23 (Skree)
11-05-2012 22:03
Jeg har ikke noget at byde på da Kid Icarus ikke siger mig så meget. Jeg er dog lidt uforstående for at I går off-topic, scorer en masse 1 Ups hver især, og tier stille om det.#88 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 22:06
Jeg har sendt en klage til Lukas. I brokker jeg over, at andre går off-topic og får mange 1UP's, hvorefter I gør det samme selv.#89 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-05-2012 22:13
#95: Hold da op med at være en baby. Der er forskel på "høhø, giv os en masse 1-ups, hvor har vi det skægt" og en decideret diskussion om et spil, off-topic eller ej.#90 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-05-2012 22:14
Der er i hvert fald en del brugere her, der ikke kan vinde præmier fra auktionshuset nu.#91 - 0
Level: 23 (Skree)
11-05-2012 22:15
Eagle skrev:
Galactico, sagde du ikke for et par sider tilbage "at vi bare kunne ignorere indlæggene"?
Jo, og det kan man også bare. Jeg ville bare pointere at scenariet er omvendt nu, og ingen har et problem.
#92 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 22:16
Eagle >> Begrundelsen for sanktionerne mod mig og andre var ikke indholdet ("høhø"-tingen var kun én nat og næsten alle online-medlemmerne var med i det), men at vi blev beskyldt for, at vi bevidst fik gav mange 1UP's, hvilket ikke var bevidst. Faktum er, at I nu farmer på præcis samme måde. Det bør få konsekvenser, med mindre at Redaktionen vil fortsætte med at forskelsbehandle.#93 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-05-2012 22:18
("høhø"-tingen var kun én nat og næsten alle online-medlemmerne var med i det)
Dét der var det eneste jeg havde et problem med, så resten vil jeg ikke kommentere, udover at sige at de jo allerede har lovet en ændring i systemet og mere eller mindre sagt at de ikke var forberedt på det.
At alle var med på spøgen gør det jo heller ikke bedre.
#94 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 22:27
Vi har fået frataget vores rettigheder, fordi vi har 1UP'et nogle af hinandens indlæg, hvilket ikke bør være overraskende, når vi er enige i mange ting - ligesom nogle af jer andre 1UP'er de indlæg, som I er enige i.#95 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-05-2012 22:33
Det er måske mere problematisk når i skriver bunkevis af indlæg der er meget ens i en ping-pong samtale og giver 1-ups til hvert evig eneste af dem.#96 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-05-2012 22:34
Hvis du spørger mig, så var "høhø-episoden" (fantastisk betegnelse) rigelig grund til at fratrække nogle mønter fra jer (en masse mønter? Nick sagde han tjente 150-200 mønter, og var godt klar over hvor tosset det var), alt taget i betragtning.#97 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-05-2012 23:23
Wow - og så er det nyeste circle jerk kommet på banen: "Bu-hu, vi bliver behandlet uretfærdigt!" Og dermed har de samme personer endnu engang formået at fjerne fokus fra en god og relevant diskussion, off topic eller ej (diskuter jeres principper andetsteds!).#98 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-05-2012 23:28
And, du plejer altid at have travlt med, at vi andre alt for ofte begynder at diskutere Mario eller Zelda i kommentarerne, men nu, hvor vi ikke er en del af det, bifalder du det ligefrem og ønsker disse off-topic diskussioner startet? Det virker som bevidst trolling.#99 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-05-2012 23:40
I skal være velkomne til at inddrage de coins, som jeg måtte 'høste' for ovenstående indlæg