Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Load spil fra extern hard...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sakurai: Ingen Kid Icarus-efterfølger foreløbig

Skrevet af AND - 10-05-2012 10:36

Masahiro Sakurai, som bl.a. har stået bag Smash Bros.-serien, og som ligeledes har stået bag det succesfulde Kid Icarus: Uprising-spil til Nintendo 3DS, melder nu ud at han ikke har planer om at følge succesen op.

Sakurai svarede for nyligt således, da han blev spurgt om mulighederne for en efterfølger:

If by ‘lasting universe’ you mean to ask if there's a sequel, the answer is no. [...] because we pushed a lot into the game in order to let people have this short yet deep experience, but the novelty of that would likely grow thin in the next game. For now, my thought is that perhaps we'll see someone else besides me make another Kid Icarus in another 25 years


Sakurai understregede samtidig vigtigheden af, at respektere de originale Kid Icarus-spil, da han lavede Uprising:

No matter how much you change a game's genre and whatnot for the times, I think it's vital you never lose your respect for the original game [...] With the first Kid Icarus, it's not a serious adventure - it has a more humorous bent to it, one you don't see in the original Legend of Zelda and Metroid that came out that generation. To embody that in a modern style, we made efforts not to have it seem like a run-of-the-mill battle - the story flow is really daring and unfolds in crazy ways that don't pay too much attention to the setting


Således fortæller Sakurai samtidig, at Nintendo of America havde stor indflydelse på spillets engelsk-talende version:

The Japanese version is definitely very comedic too, [...] It's something that takes advantage of the nuances of Japanese conversation, and not all of it works directly in English. We had NOA handle the localization, and I told them to change the meaning and content as much as they want - that I wanted conversations that sound natural and enjoyable to a native speaker


Det lader altså til, at fans af serien må kigge langt efter en efterfølger, som det ser ud i øjeblikket.

3
1ups givet

Kommentarer:

#1 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 14:46

1. Han siger, at man skal respektere det originale spil, men alligevel har han fuldstændig ændret genren fra originalen til Uprising.

2. Det eneste han egentligt taler om i det forholdsvis lange citat er "story" og "conversations". Gameplay og content er for længst røget ned i rækken af prioriteringer.

Havde dette været et interview i slutningen af 80'erne, ville han havde talt om, hvordan det næste Kid Icarus ville blive en udvidelse af det nuværende univers, så man kunne lære mere om spillet, og så tale om eventuelle gameplay-forbedringer. Men ja, det var dengang. Kid Icarus er nu død som serie, fordi Sakurai vil prøve noget andet. Han sidder sikkert allerede på i NOA HQ og laver diverse LOL-gameplay-mechanic-tests sammen med resten af sit team.
2
1ups givet

#2 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 14:56

A skrev:
2. Det eneste han egentligt taler om i det forholdsvis lange citat er "story" og "conversations". Gameplay og content er for længst røget ned i rækken af prioriteringer.

Underligt for selvom der er samtale og man hører om historien næsten konstant så er det næsten altsammen i baggrunden og ikke cutscenes = du behøver slet ikke høre efter (du kan sågar slå det fra) og der er konstant gameplay.Jeg vil også mene at det har (sindsygt) meget content.

Anyway, så har jeg heller ikke en stor trang til at se en efterfølger til dette spil og føler at det har utroligt meget holdbarhed i sig selv så nyheden passer mig egentlig fint. Vil hellere se Sakurai arbejde på en ny titel eller smash Smiley

3
1ups givet

#3 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-05-2012 15:34

Haha, "Nu skal I vente 25 år", 2D-Mario much?
2
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 15:43

OniNick >> Når du skriver det på den måde, kunne det godt ligne "bevidst trolling" fra Sakurai, ligesom Miyamoto plejer at gøre mod fans af de originale 2D Mario-spil.
2
1ups givet

#5 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-05-2012 15:49

Jeg tror dog ikke, at det er fans af det originale Kid Icarus, der køber Uprising, men ja, det er præcist Miyamoto jeg tænker på. Det store spørgsmål jeg stiller mig selv er, hvor længe vi skal vente på et traditionelt Zelda-spil... ALttP blev udgivet i 1991 - det er ved at være 21 år siden. Og vi får ikke et før Aonuma bliver fyret.
2
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 15:59

Nej, selvfølgelig er Uprising ikke tiltænk de originale fans. Tværtimod. Men derfor er den lille stikpille med at folk skal vente nok tiltænkt de originale fans.

Jeg tror nu, at investorerne har fået Iwata overbevist om, at et New Legend of Zelda skal se dagens lys, så Aonuma bliver nok tvunget til det. Resultatet bliver nok tvivlsomt, da Aonuma aldrig har været med at til at arbejde på de originale spil. Han lavede sågar kun dungeon design i Ocarina of Time (jf. hvorfor hovedfokus er puzzles i alle efterfølgende spil, som Aonuma har stået i spidsen for).
2
1ups givet

#7 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-05-2012 16:05

Hvorfor jeg ikke tror, at vi får et ægte et af slagsen, før Aonuma bliver fyret. Men vi får se.
2
1ups givet

#8 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 20:59

the story flow is really daring and unfolds in crazy ways that don't pay too much attention to the setting

Han indrømmer det faktisk: han ved godt, at Uprising ignorerer spillets miljø og bruger det til at fortælle en helt anden "moderne" historie.
Men lige inden det, siger han, at det oprindelige Kid Icarus har en særlig charme der adskiller det fra Zelda og Metroid. Wtf? Hvis han vil beholde det, der gør Kid Icarus specielt og "humoristisk" skal han så netop ikke se på "the setting"?
Man skal respektere det oprindelige spil, og alligevel laver han on-rails og free-roam smash bros. ud af det. Nu er jeg ikke gammel fan af NES-spillet, så genreskiftet provokerer ikke mig, men kan helt sikkert forestille mig, at det irriterer nogle.

Måske Retro Studios skulle overtage denne serie og lave en klassisk side-scroller med spilmotoren fra Uprising. Eller blot porte spillet til Wii?

Dog skal han have ros for det med localization, som desværre ikke er blevet normen endnu når japanske spil kommer til Vesten - et godt eksempel er Other M, hvor udvikleren vil definere den vestlige Samus med hård hånd.

3
1ups givet

#9 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-05-2012 21:10

Stortset alle Nintendos udviklere har nogle mildest talt mærkelige tilgange til spiludvikling. Det er kun fyren bag Mario Kart, der ikke er gået amok endnu, og jeg kan ikke engang huske hans navn.
2
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 21:12

Konno. Men det er kun en god ting, at du ikke kan huske hans navn. Det bør ikke handle om spiludviklerne, men om spillene. Ingen vidste hvem Miyamoto var, da Mario Mania gik amok i hele verden i 80'erne, men så fik manden mindreværdkomplekser og skulle brandes alle vegne.

Kongeindlæg, Pebling. +29 til dig.
3
1ups givet

#11 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 21:18

ffs, folkens. Sakurai tog et gammelt, middelmådigt spil der ikke solgte specielt godt og formåede at lave et fantastisk spil med masser af indhold og mere charme end originalen nogensinde kunne formå at have. Hvorfor ikke give serien et frisk pust? Det er jo ikke fordi original-spillene var noget at tale om (det 2. spil i serien blev ikke engang udgivet i Japan).

I snakker om at spillets historie kommer på bekostning af gameplayet, men som stelzig allerede har nævnt, så pauser spillet stort set aldrig på bekostning af dette. Du bevæger dig hele tiden.

Desuden har de formået at beholde en hel masse ting fra det originale spil, såsom bosser og diverse gameplay-mekanikker.
3
1ups givet

#12 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

10-05-2012 21:25

Apropos:
På min profil har jeg lagt en model som komiker Ricky Gervais har lavet over hvad man kan forvente at læse på et fanforum. Den rammer virkelig close to home med ting Nintendo-fans skriver, synes jeg Smiley
0
1ups givet

#13 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 21:38

[citat=Pebling]

Måske Retro Studios skulle overtage denne serie og lave en klassisk side-scroller med spilmotoren fra Uprising. Eller blot porte spillet til Wii?

Ikke at jeg er imod porting til wii (land battle controls ville være så meget bedre på wii), men hvad i alverden har det at gøre med din (imo dårlige) kritik?

0
1ups givet

#14 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 21:48

Jeg har lige læst, at det faktisk var Sakamoto (af alle personer) der kom med i udviklingen af det oprindelige Kid Icarus og som tog nogle afgørende beslutninger til spillets design. Interessant. Hvorfor så ikke lade ham lave Kid Icarus og nogle andre lave Metroid?
Men han ville jo nok også lave Other M ud af Kid Icarus desværre.

I virkeligheden døde mange af de oprindelige gameplay fundamenter og prioriteringer med Gunpei Yokoi, som var den egentlige fader til de oprindelige Metroid-spil og som var enormt visionær omkring bl.a. Gameboy'en. Hvem ved, måske der er en sammenhæng.
Jeg tror han ville vende sig i sin grav, hvis han hørte hvordan de japanske udviklere gør i dag, men det er blot en tese.

@Eagle
At tale om at spillene skal laves om fordi de ikke var populære i Japan er noget pjat i mine øren. Det var jo det samme med Metroid: den serie har heller aldrig solgt godt i Japan, og fordi Sakamoto prøvede at lave om på dette, gik det udover de vestlige fans af serien. Nu er sker det samme med Kid Icarus, men bavares, det er værd et forsøg... Det er bare mærkeligt, at han så siger at der ikke kommer flere spil, så måske solgte det alligevel ikke nok til forventningerne?
0
1ups givet

#15 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 21:53

Eagle baserer jo heller ikke sit argument på, at spillet ikke var populært i Japan - han bruger eksemplet til at understrege sin pointeSmiley
0
1ups givet

#16 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 21:53

Min konklusion var ikke, at pga. at spillet ikke blev udgivet i Japan -> nødsaget til genreskift.

Forskellen på Other M og Kid Icarus: Uprising er, at sidstnævnte er et godt spil. Der er vel en væsentlig forskel på, at tage et spil i en god eller dårlig retning?

Måske har Kid Icarus: Uprising bare slet ikke brug for en efterfølger? Alle spil der udkommer behøver vel ikke nødvendigvis være etablerede efterfølgere. Der er også så meget indhold i spillet at det er svært at se hvad der skulle forbedres i det, udover flere baner, velsagtens...
1
1ups givet

#17 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 21:54

@Stelzig
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med min kritik, men jeg nævnte det fordi til 3DS havde det nok været mere hensigtsmæssigt med en sidescroller (tænker jeg).
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 21:59

Eagle >> Det virker lidt dumt at snakke om salgstal, når Uprising næppe bliver nogen stor succes. Det kommer nok til at sælge bedre end forventet, da der INGEN konkurrence er på 3DS p.t. Der er jo spiltørke 2tm.

I øvrigt solgte originalen nu ganske fint i de originale markeder.

Men den største problem med din argumentation er nok, at det originale Kid Icarus henvendte sig til ANDRE kunder end Uprising gør. Hvem har købt Uprising? Det har folk som dig, Navn og stelzig - folk jeg vil betegne som N64/GC-spillere - og som ALLEREDE har købt en 3DS og er glad for den. Det er fint, at I kan lide Uprising. Det er fint at I kan lide de andre GC-agtige spil og I kan lide Luigi's Mansion, Mario Tennis og hvad de kommende GC-spil hedder. Men det udvider ikke 3DS-brugerbasen ret meget. Det er den samme type spiller, spillene henvender sig til.

Personligt kan du selvfølgelig være ligeglad, da det passer din smag - og fred være med det - men i det store billede er det ikke en specielt smart udvikling, da Nintendo bliver ved med at sælge til de samme kunder og derfor ikke får så mange økonomiske ressourcer til rådighed til udvikling af nye spil, som de potentielt kan have.

Hvis 3DS hardwaren skal tjenes hjem, skal de til at sælge noget hardware, da profitmarginen er ret lille per maskine.
2
1ups givet

#19 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:02

@Eagle
Nej okay, jeg fokuserede bare på det, fordi det netop mindede mig om hvordan de fleste japanske udviklere kun prøver at please det japanske marked, men kan godt se, at det ikke var dit fokus.

Jeg er bestemt enig i det sidste du skriver (som fan kan det være irriterende med intetsigende efterfølgere) men set ud af et markedsøkonomisk perspektiv, så vil udviklerne jo gerne tjene penge, og for mig (uden at have spillet andet end en demo af Uprising) virker det underligt at revampe en serie uden henblik på at det skal bane vejen for kommende, lignende spil. Men okay, jeg har ikke kendskab til Uprisings dybde i sig selv, så jeg kan ikke sige om hvorvidt det nogensinde kunne "trænge" til en efterfølger.
0
1ups givet

#20 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:04

Jeg forstår ikke jeg bliver betegnet som en "N64/GC"-spiller, når jeg er lige så tilfreds med 8-bit og 16-bit spil, men nuvel.

Udover det er jeg glad for hvad du ellers siger, fordi det kommer sjældent frem i hvad du ellers skriver. Du får det ofte til at lyde som om, at hvis et spil ikke sælger 21 millioner eksemplarer, så har det mistet rettigheden til at eksistere. Det er vel fint nok at lave spil der henvender sig til smallere målgruppe.
1
1ups givet

#21 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:06

Bestemt. Men spørgsmålet er bare om "fint nok" er godt nok.
1
1ups givet

#22 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

10-05-2012 22:07

@Pebling:
Så du ville gerne have et spil iden her stil?


Har for tiden gang ibåde det originale Kid Icarus og Uprising, og vil da til enhver tid påstå at Uprising er det bedste. Det er simpelthen et fuldstændig gennemarbejdet spil, og synes det er fedt med så mange referencer til det det gamle spil også.

Nu er der ikke nogen der har nævnt det i denne nyhed, men ofte ser man folk nærmest skrige efter arkadeværdier, og det her spil har i min optik netop mange af de værdier man kunne finde i spil på arkademaskiner. Et veludviklet pointsystem, der giver god anledning til konkurrence, og onrail-delen ligger vel heller ikke langt fra, hvad man kunne finde i arkadehallerne.

Jeg klager ihvertfald ikke over spillet, og har rigelig med underholdning i rigtig langtid Smiley
1
1ups givet

#23 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 22:14

Eagle skrev:
Jeg forstår ikke jeg bliver betegnet som en "N64/GC"-spiller, når jeg er lige så tilfreds med 8-bit og 16-bit spil, men nuvel.

Udover det er jeg glad for hvad du ellers siger, fordi det kommer sjældent frem i hvad du ellers skriver. Du får det ofte til at lyde som om, at hvis et spil ikke sælger 21 millioner eksemplarer, så har det mistet rettigheden til at eksistere. Det er vel fint nok at lave spil der henvender sig til smallere målgruppe.


Det har jeg aldrig nogensinde argumenteret for. Det eneste jeg har argumenteret for er, at når der er tale om et trade-off - fx mellem 3D Mario og 2D Mario, så er det idiotisk at blive ved med at udgive 3D Mario, når de sælger så meget mindre - især når 2D Mario-spil i forvejen aldrig bliver udgivet.

Når Nintendo har udgivet et 3D Mario-spil en eller to gange, så er markedet mættet. Så kom videre og lav et nyt spil, så kan sælge til nye kunder. Det var derfor, at DS'en var nice og solgte så godt. Den havde MASSEVIS af spil, der appellerede til forskellige grupper. Ace Attorney er et fint eksempel. 3DS'en derimod har 95 % fokus på det, som jeg vælger at kalde N64/GC-spil. Det skal ikke forstås bogstavligtalt, men nærmere som en genredefintion.

Når jeg kalder dig for GC-spiller, så betyder det ikke, at du ikke kan lide andre spil, men af du er en af dem, der køber hardware på baggrund af de spil, hvilket er fair nok. Men der er en del NES-, Wii- eller DS-ejere, der ikke gør det, så dem mangler Nintendo stadigvæk at sælge til. Men de prøver jo ikke engang. Eller nu kommer NSMB2, men lad os, hvordan markedet modtager det.

1
1ups givet

#24 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:16

^Fx, men jeg har ikke noget imod Uprisings GAMEPLAY. Det er bare koblingen til universet, der virker skævt.

Enten synes jeg, de burde lave et "ordentligt", nyt Star Fox med denne grafikmotor og tilhørende game design, eller også, hvis Pit absolut skulle være med, så lave et cross-over spil, hvor det altså ikke er ren Kid Icarus og man heller ikke kalder det det. Det andet synes jeg bare er falsk varebetegnelse - jeg er som sådan ikke imod gameplayet.
0
1ups givet

#25 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

10-05-2012 22:19

Nu er der jo også et nyt Brain Training på vej samt Fire Emblem, og de spil kan du vel ikke mene tilhører N64/GC-"genren"?
0
1ups givet

#26 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:24

^Det kan de komme til, hvis gameplayet ændrer fokus (eller helt forsvinder).
0
1ups givet

#27 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 22:24

A skrev:
[...] især når 2D Mario-spil i forvejen aldrig bliver udgivet



New Super Mario Bros. spillene til 3DS og Wii er da 2D Mario? Smiley

0
1ups givet

#28 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:30

Btw: Eagle, det kan godt være at din konklusion ikke var det jeg sagde, men dit argument var "hvorfor ikke give serien et nyt pust?" og det er dertil jeg svarer, at man skal passe på med den slags forestillinger, fordi mange gange skal en serie ikke have noget særligt "pust" for at blive moderne igen. Det er netop kun hvis man fx gerne vil ind på det japanske marked (tror jeg, jeg ved ikke engang om japanske gamere kan lide det, men det er i hvert fald målrettet særligt til dem, om det så rammer eller ej) eller af en eller anden grund tror man kan udvide sit marked ved at udviske alt det som serien ellers stod for (og solgte af). Det er en stor risiko at løbe og det kan man så være fan af eller ej - nogle gange går det skidt, andre gange går det mindre skidt.
0
1ups givet

#29 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 22:32

Det er da også bare super dumt at sige "hvorfor ikke give X et friskt pust", når man ikke selv kan lide X.

Jeg kan hverken lide Potter eller Ringenes Herre. Skulle jeg så bifalde, hvis en eller anden idiotisk instruktør en dag fik den ide at lave en efterfølger, der lavede hele præmissen om? Det er simpelthen for dumt. Jeg vil da have den respekt for de gamle fans. Hvis jeg som filmfan ønskede noget nyt, så kunne de jo bare lave et helt nyt univers til mig.
2
1ups givet

#30 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

10-05-2012 22:35

Enig i at det var fjollet at putte Kid Icarus navnet på Uprising, da det som sådan lige så godt kunne være en ny IP.

Det gør ikke spillet dårligere. Jeg føler ikke at Kid Icarus har en smal målgruppe i samme omfang som andre "GC-spil". Der er da adskillige "ikke GC-spillere" herinde der har købt det og nyder det?

Derudover skulle markedsføringen i forbindelse med dette spil have været ret stor. Anime-serie, spillekort etc er alt sammen med til at skabe opmærksomhed. Vi må se på salgstallene, i guess.
4
1ups givet

#31 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 22:41

Nu synes jeg lige at vi skal holde styr på, hvad folk egentlig siger:

Eagle skrev:
Desuden har de formået at beholde en hel masse ting fra det originale spil, såsom bosser og diverse gameplay-mekanikker.



Jeg har ikke selv spillet Uprising, men det lader da til at spillet har beholdt en masse, fra klassisk Kid Icarus - det er vel også derfor at det giver mening at gøre det til et spil i den serie?

Sakurai siger jo netop også, at man har forsøgt at beholde trademarks fra originalen; herunder den lette stemning - og det så er lykkedes skal jeg ikke kunne sige.

0
1ups givet

#32 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 22:44

Enig, det var tosset sagt.

Jeg er bare glad for, at de fik et godt spil ud af det. At de har kunnet genbruge nogle navne, figurer og områder fra en franchise der ellers havde været død i 20 år og tilføje en masse personlighed til det er fedt nok.

Jeg synes derfor ikke rigtigt, at Ringenes Herre-sammenligningen passer helt perfekt, da verden er mere sort/hvid end det.

Men ja, jeg er heller ikke selv fan af 'nu skal vi have noget nyt for forandringens skyld'.
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 22:44

Jeg kunne også godt - hvis jeg blev Nintendo udvikler - lave en efterfølger til Super Smash, der havde samme bosser og nogle af de samme gameplay-mekanikker, men samtidig formå at smide cutscenes ind, gør det til en 3D on rails-shooter og alt muligt andet anderledes. Spillet ville jo stadigvæk have masser af referencer til Brawl og Melee og "minde om dem", men jeg gætter på, at en vis gruppe herinde vil blive rimelig pissed på mig, hvis jeg gjorde det.

Og så kunne jeg bagefter sige "fuck jer". Spillet sælger jo fint til en par millioner af nye kunder. Og de nye kunder kun sige til de gamle smash'ere "Helt ærligt, Melee er et kedeligt spil - det her nye, der er on rails og med cutscenes er meget bedre! Stop med at være negative"

....
2
1ups givet

#34 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

10-05-2012 22:47

Der er ikke cutscenes der ødelægger flowet i Uprising som skrevet før.
Der er tilgengæld bosser, monstre, de 3 specielle våben, musik og referencer fra og til det første spil. Selvfølgelig er banerne ikke ens med en 2d platformer.
0
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 22:53

I forhold til denne diskussion har Malstrom en god pointe:

Fordi Nintendo bliver ved med at lave om på sine klassiske serier, så mister de hele tiden de gamle kunder (de skubber dem væk ved at introducere nyt gameplay), og begynder at sælge til nogle nye under (hovedsageligt børn, der ingen kendskab har til tidligere spil).

Det var derfor, at Nintendo gik fra at være noget alle i alle aldre spillede til at være noget for hovedsageligt børn ("Kiddy Nintendo" ) og de tilbageværende trofaste "fanboys".

Alle salgs mennesker spilledes NES - og til dels SNES. Men da N64'en kom, mistede Nintendo 60 % af sine kunder, fordi alle spillene blev markant anderledes (utilgængelige, i 3D, cinematiske etc) - kun børnene fra NES-tiden, der nu var teenagere, fulgte med, da disse typer spil mest appellere til teenagere + nye børn. Da GameCube'en så kom, faldt endnu flere fra, da de hellere ville spille PSX eller PC, mens kun en lille del, der var trofaste fans, blev og ellers kom der kun nye børn til igen. Wii'en er så undtagelsen, da den formåede at samle nogle af de gamle og tabte Nintendo-gamere op fra NES og SNES-tiden samtidig med, at den beholdte mange af GC-spillerne og samtidig indhente helt nye, der aldrig havde spillet før og som ikke kun var børn.

Og hvad så med Wii U? Jeg gætter på, at mange af old school gamerne falder fra igen. Men måske endnu vigtigere: mange af N64/GC-spillerne falder fra (det kunne noget tyde på, hvis man læser mange af jeres reaktioner herinde). Og tilbage har Nintendo kun de mest trofaste fans (10-20 millioner maks.) og nye børn, som ikke kender de gamle spil - hvis de da ikke vælger en iPad eller Xbox i stedet.
1
1ups givet

#36 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 22:56

A: Jeg ville kun blive pissed hvis dette spil forandrede seriens fremtidige spil generelt og/eller hvis jeg overhovedet forventede et senere spil i serien. Spin-offs som sådan har jeg intet imod.

Generelt ville det faktisk nok ikke gøre mig så meget mht. smash fordi jeg ikke forventer at det bliver gjort godt igen efter brawl og sakurais egne udtalelser om ikke at vil gentage det hårde arbejde med melee.
0
1ups givet

#37 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:00

stelzig skrev:
A: Jeg ville kun blive pissed hvis dette spil forandrede seriens fremtidige spil generelt og/eller hvis jeg overhovedet forventede et senere spil i serien. Spin-offs som sådan har jeg intet imod.


Hvilket er det, de har gjort med Mario og Zelda. Det var ikke bare én enkelt gang, men ændrede begge serier for evigt (indtil NSMB endelig dukkede op - det bliver dog stadigvæk betragtet som et 2. klassesprodukt, så alt er ikke godt).

Så derfor burde de kunne forstå, hvorfor vi er nogle der brokker os over Mario og Zelda hele tiden.

Og den eneste grund til du ikke gør det over Smash, er fordi de allerede har lave forventninger. Smiley

1
1ups givet

#38 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:06

Omvendt har du vel ikke noget imod en sideløbende serie som mariokart? Smiley
På dit tidligere indlæg virkede det også som om at 3D mario og Zelda stadig havde deres plads. At lave lidt spin-offs med samme figurer osv. er ikke såeh slemt IMO. Selvom det selvfølgelig er en skam når/hvis det kommer på bekostning af en tidligere god serie (næppe tilfældet med Kid Icarus).
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:11

Det afhænger af konteksten. Ressourcer er knappe, så der skal prioriteres.

Delte 3D Zelda og 2D Zelda markedet, jamen fint - lav begge dele. Problemet er, at 3D Zelda har erstattet 2D Zelda - og så er 3D Zelda endda i kraftig nedgang. Det er latterligt dumt.

Det er det samme med Mario. Eller NSMB er så dukket op. Men det er et B-produkt. Og alligevel sælger det til latterligt mange nye og gamle kunder. Men gør Nintendo det så til et A-produkt? Næ. Same old.

I det hele taget er de her ting så fandens simple. Du har et firma. Du forsøger at tilfredsstille flest mulige kunder. Det er logik. Det er derfor at mange af os reagerer kraftigt og negativt, fordi Nintendo IKKE gør dette, men i stedet agerer hjernedødt ud fra personlige interesser. At nogle herinde så har så lille et abstraktionsniveau, at de ikke kan se det, er bare ærgerligt for dem.
2
1ups givet

#40 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:17

A skrev:
I det hele taget er de her ting så fandens simple. Du har et firma. Du forsøger at tilfredsstille flest mulige kunder. Det er logik. Det er derfor at mange af os reagerer kraftigt og negativt, fordi Nintendo IKKE gør dette, men i stedet agerer hjernedødt ud fra personlige interesser. At nogle herinde så har så lille et abstraktionsniveau, at de ikke kan se det, er bare ærgerligt for dem.

Tjaeh, det burde vel heller ikke være svært at se at det er irriterende at få samtlige diskussioner trukket over på Zelda/Mario for andre her på forummet? Smiley

Jeg sværger, jeg kunne sikkert starte en debat i en hvilken som helst tråd/nyhed bare ved at skrive ordet Zelda som kommentar og intet andet....

1
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:20

Hvad skulle folk ellers diskutere? Nu har I oprettet en Kid Icarus-tråd, men ellers er der nærmest ingen diskussioner om nye Nintendo-spil. Hvem husker ikke fiaskoen Skyward Sword. Op til udgivelsen var der en lille håndfuld herinde, der havde så travlt med at forsvare spillet, men da det så endelig kom ud, var der måske 5-6 indlæg, der reelt handlede om spillet. Der var ingen positiv interesse i det.
1
1ups givet

#42 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 23:25

Well, jeg synes nu at Skyward Sword er ganske fint, indtil videre. Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering, men jeg kunne sagtens finde en masse positive ting at sige om spillet - langt flere end de negative, selvom der naturligvis også er ting som kunne være gjort bedreSmiley
0
1ups givet

#43 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 23:26

... Men det er vist ikke her, at det tema skal tages op. Kan være at jeg genopliver Skyward Sword-tråden, når jeg har gennemført spillet. Back to Topic, AND!
0
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:27

AND skrev:
Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering...


Adfærd siger mere end ord... du har ikke spillet det nok. Gade vide hvorfor. Smiley

1
1ups givet

#45 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 23:34

A skrev:

AND skrev:
Jeg har bare ikke spillet det nok til at komme med en samlet vurdering...


Adfærd siger mere end ord... du har ikke spillet det nok. Gade vide hvorfor. Smiley



Hehe - smart-ass! Smiley Men det skyldes nu egentlig blot at jeg ikke har haft tid. Skyward Sword er et spil, som kræver at man bruger minimum en time af gangen, for at få noget ud af det (sådan har jeg det i hvert fald) - eller når man simpelthen ikke at sætte sig nok ind i detSmiley

0
1ups givet

#46 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:34

Jeg vil da mene at denne nyhed sagtens kunne have klaret sig uden at dig og nick havde bragt zelda og mario ind i diskussionen. Den var måske ikke blevet lige så lang, men var det nødvendigt?

Dit første indlæg var vel fint nok selvom selv den snak efter de to punkter begynder at pege i retningen, men så kommer nick med sit "Haha, "Nu skal I vente 25 år", 2D-Mario much?" og så er vi tilbage ved den snak igen. Christ.
2
1ups givet

#47 - 0

Level: 23 (Skree)

10-05-2012 23:38

I kan vel også bare vælge at ignorere indlæggene?
2
1ups givet

#48 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 23:38

Jeg tror skam godt folk forstår hvad du siger, Alexander.. men jeg tror måden du præsenterer dine argumenter giver folk mindre lyst til at være enig, hoho.

Og så kunne jeg forestille mig de fleste er lidt ligeglade med, om deres yndlingsspil sælger godt. Så deet.

Jeg er dog ikke modstander af nogle af de spil du har foreslået, men jeg synes også du unødvendigt sviner udmærkede spil til fordi de ikke sælger 21 millioner, som jeg også nævnte tidligere. Selvfølgelig får det da folk op i furore og som jeg nævnte tidligere, giver mindre lyst til at være enig med dig.

Fordi jeg kan da sagtens stille mig enig i, at der er en generel tendens i at kvaliteten falder på mange af deres nuværende spil, men der er da stadigvæk nogle gode spil imellem. Om det er en ikke-optimal finansiel satsning er jeg sådan set revnende ligeglad med, så længe de ikke drejer nøglen om. Jeg er godt klar over, at du mener at det bliver konsekvensen, though.
2
1ups givet

#49 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-05-2012 23:44

Det er FAIL og LOL, hvis det ikke udvider markedet og får en million mennesker til at købe konsollen.
4
1ups givet

#50 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:46

Jeg er ret ligeglad med, om folk er enige. Smiley Jeg ved, hvad jeg bygger mine udsagn på, så jeg har ro i sjælen.

Og nye (gode) spil kræver finansieringer, så helt revnende ligeglad burde du ikke være.
1
1ups givet

#51 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:46

Galactico skrev:
I kan vel også bare vælge at ignorere indlæggene?

Prøv at genlæse alexanders indlæg om abstraktionsniveau osv. Det irriterende er når samtlige diskussioner bliver drejet over i det lort. Så nemt er det heller ikke at ignorere indlæggene og der skal nok komme nogen og besvare dem.

Det er ikke de negative indlæg generelt jeg har et problem med heller, som sagt så jeg ikke rigtig noget problem i Alexanders første kommentar til nyheden.

Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?

2
1ups givet

#52 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:47

1UP til Jonas.
1
1ups givet

#53 - 0

Level: 23 (Skree)

10-05-2012 23:47

Jonas skrev:
Det er FAIL og LOL, hvis det ikke udvider markedet og får en million mennesker til at købe konsollen.



I likes.

1
1ups givet

#54 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:48

stelzig skrev:
Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?

Det gjorde det vist ikke rigtig alligevel, men jeg synes bare stadigvæk at netop dette er ved at blive trættende.

0
1ups givet

#55 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:48

stelzig skrev:
Det samme skete vist endda i MKDD anmeldelsen. Jeg mener wth?


Jonas startede den. Han blev sur over, at millioner syntes det var LOL og fail at man ikke kunne hoppe i DD.

1
1ups givet

#56 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-05-2012 23:50

Btw Galactico, der skal jo helst være en eller anden rød tråd i forumtråde og nyhedsartikler, så det er da lidt irriterende at man skal se den samme gamle plade uanset hvor man klikker sig hen. Jeg synes ikke det var slemt i denne nyhed (muligvis fordi diskussionen skiftede retning), men der var da et tidspunkt på det gamle N-club hvor diskussionen udfoldede sig præcis samme retning uanset emne.

Der er måske ikke meget diskussion, men jeg foretrækker da det frem for at se de samme argumenter kastet op i hver tråd. Alt med måde, om du vil.
1
1ups givet

#57 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:50

Jeg har svært ved at se, hvad det er jeg eller Oni eller en tredje har startet i denne tråd. Det er en tråd - der dannes i samspil. Lige nu er det jer, der bliver ved med at skrive om off-topic. Jeg svarer jer bare. Smiley Og Gala blander sig. Og så kører den videre. Jeg har intet problem med det, men hvis I har, burde I vil vende tilbage til emnet eller stoppe med at skrive.
1
1ups givet

#58 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-05-2012 23:55

Jeg synes nu ganske fint at jeg har undgået at snakke om at få en genudgivelse af 2D mario og 2D zelda og at X-person skal fyres osv.

Desuden hader jeg når der ikke bliver givet lov til off-topic og at tråde går i nye retninger. Jeg finder det nærmere irriterende når du (og i endnu højere grad Nick) prøver at relatere alle nyhed til den samme diskussion. Den nuværende diskussion passer mig altså fint Smiley

Men hvis vi skal tilbage til selve nyheden så kan jeg sådan set kun gentage at jeg ikke føler et stort behov for en efterfølger fordi det her spil har masser af indhold og replayability. Synes det er et fint valg at lave noget andet nu.
1
1ups givet

#59 - AND

Level: 35 (Lakitu)

10-05-2012 23:55

1UP ME skrev:
[...] Det store spørgsmål jeg stiller mig selv er, hvor længe vi skal vente på et traditionelt Zelda-spil... ALttP blev udgivet i 1991 - det er ved at være 21 år siden. Og vi får ikke et før Aonuma bliver fyret.



Det er måske nok indlæg som dette, der kan virke lidt langt fra emnet (no offense, Nick) Smiley

0
1ups givet

#60 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-05-2012 23:57

Sidste kommentar: Synes egentligt ikke jeg har forsøgt at dreje den ind på den velkendte diskussion i et par måneder efterhånden, da jeg ikke har gidet at lave lange indlæg herinde i lang tid (der kom dog lige én eller to i denne tråd). Hvad Oni gør, kan jeg dog ikke stå til regnskab for.

Forhåbentligt kommer der ikke flere Uprising-spil. Smiley
1
1ups givet

#61 - 0

Level: 23 (Skree)

10-05-2012 23:58

A skrev:
Og Gala blander sig.



Get used to it boy Smiley

3
1ups givet

#62 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-05-2012 00:04

A skrev:
Sidste kommentar: Synes egentligt ikke jeg har forsøgt at dreje den ind på den velkendte diskussion i et par måneder efterhånden, da jeg ikke har gidet at lave lange indlæg herinde i lang tid (der kom dog lige én eller to i denne tråd). Hvad Oni gør, kan jeg dog ikke stå til regnskab for. Smiley

Det har du fuldstændig ret i. Jeg ville sådan set også bare pointere at det ikke burde være så svært at forstå hvorfor folk reagerer kraftigt og negativt på den slags konstante indlæg fra jer. (måske endnu mere når man ser den såkaldte "circle jerk" af 1-ups på dem)

Nu er jeg også færdig med denne diskussion.

0
1ups givet

#63 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 00:12

"Jonas startede den. Han blev sur over, at millioner syntes det var LOL og fail at man ikke kunne hoppe i DD."

Jeg blev ikke sur. Jeg blev forvirret over en tilsyneladende uoverensstemmelse i din logik. DD har solgt næsten lige så godt som Melee, så helt fail kan det ikke have været.
0
1ups givet

#64 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 00:17

Ikke, hvis man tror, at begge spil har præcis samme målgruppe - hvilket de selvfølgelig ikke har. Derudover skal du altid medregne opportunity cost'en, hvis du vil til at snakke økonomi (101), hvilken må antages at være betydelig, eftersom de efterfølgende spil solgte laaaaangt mere.
1
1ups givet

#65 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 00:31

Havde Gamecube samme målgruppe som DS eller Wii?
Du ved tydeligvis mere om økonomi end jeg, men hvor godt kunne man forvente, at et Mario Kart ville klare sig på Gamecube? Mario Kart er jo ikke det eneste, der skal sælge en konsol, og man skulle da tro, at Mario Kart Wii nød godt af, at Wii allerede var en veletableret og populær konsol, da det udkom. Jeg tror bare ikke, at man kunne havde udgivet MKW (med en hoppeknap!) på GC og forventet et salg på 24 millioner.
1
1ups givet

#66 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 00:35

Jeg skrev ikke, at spillet ville kunne sælge over 20 millioner, hvis det var lavet anderledes, men det er vel rimeligt at antage, at det kunne have gjort det bedre, når man kigger på, hvad seriens potentiale er (ved at kigge på de efterfølgende spils succeser).

Men det er selvfølgelig svært at spekulere i præcist, som du skriver. Jeg hæfter mig dog i, at mange ofte bruger argumentet om, at Wii var en døgnflue, "fordi de dumme casual gamers kun købte maskinen for Wii Sport, Wii Fit, Mario Kart Wii eller ét af de andre 'casual' spil". Hvis de dumme "casual gamere" kun købte Wii'en for ét spil, så kunne de vel også gøre det med GameCuben i sin tid? Eller?
1
1ups givet

#67 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 00:36

Jeg kender i øvrigt et par stykker. Der kun har Mario Kart Wii til deres Wii foruden Wii Sports.

Blev den nye udgave af Wii i øvrigt ikke bundlet med netop Mario Kart Wii, imens man FJERNEDE Wii Sports helt fra pakken? Det kan vel godt bruges til at underbygge min argumentation.
1
1ups givet

#68 - 0

Level: 23 (Skree)

11-05-2012 00:39

Jo, de lavede to bundles. En i sort og en i hvid. Begge to kun med Mario Kart Wii og Wii Wheel, og samtidig fjernede de muligheden for GC Controller support. Det virkede nu ret godt med Mario Kart..
2
1ups givet

#69 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 00:48

Mario Kart DS og Wii har i øvrigt solgt helt afsindigt godt i forhold til alle forgængerne, så jeg synes ikke helt, man definitivt kan give hoppeknappen hele æren. Men nå ja, det har tilsyneladende tændt dig helt af på spillet, så jeg skal ikke kunne sige, om det også er tilfældet hos andre.

Selv synes jeg dog, det er noget pjat (;
2
1ups givet

#70 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 00:49

Der var andre ting i vejen, dem kan jeg dog ikke artikulere.
1
1ups givet

#71 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 00:56

Det var der sikkert. Det virkede ret anderledes end andre Mario Karts (ikke nødvendigvis dårligere), da jeg spillede det til dit arrangement, men ja, svært at sætte en finger på det.
0
1ups givet

#72 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

11-05-2012 10:02

Jeg har en idé om at grunden til at folk bliver så irriterede på dig (Alexander), ér at de fremlægger deres egen holdning: "jeg kan lide Super Marry-yo Sunshine fordi Mario bare har den sjoveste vandkanon huehuehuehe". Her leder du gang på gang diskussion over på ting som "salgstal", "Iwata er dum", "Aonuma er dum" etc - og søger nærmest at invalidere folks personlige holdning med rå statistik.

Jeg ved godt at du vil påstå at du respekterer folks egen holdning, men du leder altid diskussionen hen i en "business"-retning, som folk herinde nok er ret ligeglade med. Dette retfærdiggør du med at "i burde ikke være ligeglade, thi det påvirker deres evne til at udgive spil i kan lide".

Ærligt talt vil jeg langt hellere have diskussioner om gameplayaspekter som folk herinde kan lide og ikke kan lide. Den samfundsmæssige vinkel er skam også cool nok, men jeg er træt af at hver. eneste. tråd, skal kastes i den retning.

For nu at afslutte Super Marry-yo Sunshine analogien, så ville jeg langt hellere se en diskussion om hvorfor folk kan / ikke kan lide vandkanons-gimmicken, samt hvad folk herinde mener et rigtigt Mario er.
8
1ups givet

#73 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 11:18

1. Det er ikke just fordi, jeg sover uroligt om natten, fordi nogle ikke kan lide mine holdninger.
2. Vandkanonen i Sunshine er nederen, fordi det ikke er sjovt at bruge den og fordi det ødelægger det flow og den følelse, der er i de originale Mario-spil - og til dels i Mario 64.
3. Jeg er tilsyneladende ikke den eneste med den holdning, ellers burde flere vel have købt Sunshine.
2
1ups givet

#74 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-05-2012 12:13

+1 til Navn og hvis jeg kunne -1 til A for endnu et latterligt indlæg Smiley
0
1ups givet

#75 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-05-2012 18:42

Nu vi snakker Sunshine:

Vandkanonen hører til i et puzzelda eller lignende. Ikke i et Mario spil IMO.
Bosser skal besejres ved at udmanaurere fjenden, ikke ved at stå helt stille fastlåst i first person view og akavet sigte mod et øje med c-sticket. Brydekampene mod Bowser i Super Mario 64 er noget af det mest episke set i et 3D-spil imo.

Ferieøen og alle dets baner var enormt ensformige og generelt kedelige at udforske.
Det er fint nok, at områderne var større end i SM64. Men de var også enormt flade og ikke egnet til akrobatik. Spillet handlede mest af alt om at løbe rundt om hjørner og lede efter grafitti og snavs på væggene eller gulvet.
Selvom Super Mario 64 tydeligvis var begrænset af hardwaren og den primitive 3D-software anvendt dengang, så er banerne stadigt langt mere spændende imo.

Det her er cool:





Det her er ikke:




3
1ups givet

#76 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-05-2012 19:10

Meget kan du slippe afsted med at sige imod sunshine, men sunshine var uden tvivl bedre og sjovere til at lave akrobatik og lege. Meget af det er sjovt nok takket være netop FLUDD Smiley
Det fik vi endda overbevist Nick om til et smasharrangement Smiley
0
1ups givet

#77 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 19:26

Enig med dig i, at banerne er lidt mere spændende og unikke i 64, men jeg havde det stadig sjovt med Sunshine. Jeg synes da netop spillet egnede sig mere til at man kunne lege akrobat, ikke mindst takket være, som stelzig skriver, FLUDD Smiley
0
1ups givet

#78 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-05-2012 19:59

Størstedelen af akrobatikken i Sunshine skete i de baner, 'secret levels', hvor Fludd var taget fra spilleren.
0
1ups givet

#79 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-05-2012 20:01

Ikke da jeg spillede, hehe. Det er rigtigt nok at de havde mere "tvungen akrobatik," og de var også nogle af de bedste baner i spillet, men det forhindrede mig ikke i at bruge rigtig meget tid på bare at lege med FLUDD.
0
1ups givet

#80 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

11-05-2012 20:02

Hvad har jeg dog gjort ved tråden.

OH WELL

stelzig har ret. FLUDD gjorde spillet vildt frit og akrobatisk, og låste op for en masse eksperimentering, bla med alternative og hurtigere ruter i banerne.
0
1ups givet

#81 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-05-2012 20:36

Det er hover-FLUDD, der gjorde det nemmere at komme rundt, ikke den primære spray-FLUDD, der i spillet bruges som 'puzzle-spray'.

Hover-FLUDD var okay, men den var også enormt statisk og så bremses flowet, da farten og kontrollen over Mario sænkes under brug. Det er lidt ligesom at trykke på bremsen for at få et lille ekstra hop.
Bare sammenlign den med flyve-kappen i Super Mario World eller flyvehatten i Super Mario 64. De er begge meget federe.

Der er også de to lol-FLUDD's i Sunshine, raketten og turbinen, der gør at man kan bevæge sig vildt hurtigt i en enkelt retning.
De var meget sjove, men blev først unlocket sent i spillet, fandtes kun i få områder og gav meget lidt egentlig kontrol til spilleren.
Det sjoveste sted at udforske i spillet var ironisk nok inde i by-HUB'en IMO, selvom der ingen fjender var.

Det er klart nok at man kan komme længere med FLUDD, siden banerne er designet omkring den. Man kan også komme nemmere igennem Zelda med et sværd, men det betyder ikke at Mario nødvendigvis skal til at have et.
Men man kunne ligeså godt have brugt et hurtigt dynamisk dobbelt jump i stil med Smash Bros., eller bare helt have undladt det ekstra boost, der jo trods alt ikke var nødvendigt i SMB, og resultatet ville have været bedre.
Siden den er en smule hurtigere at bruge, ville selv Galaxy's Mario tornado-ting have været bedre IMO.
0
1ups givet

#82 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

11-05-2012 20:48

Synes fludd var en sjov tilføjelse til mario universet ?
0
1ups givet

#83 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-05-2012 20:49

Nogle af de seje ting man kan lave er nu også med hover. Eksempelvis når man hænger sig på liner.

Men altså, jeg synes nu ikke at det skadede spillet overhovedet og uanset ville jeg også bare pointere at selve akrobatikken og at lege (læs: lege!) med de muligheder man havde i spillet var bedre i sunshine. At banedesignet er kedeligt eller at et par sekunders hovering gør spillet nemmere og langsommere, tjaeh ok. Så er det jo det, men har ikke så meget at gøre med det jeg ville forsvare.

(plus: Du sparer meget mere tid ved alt den gliden omkring du kan lave ved at falde ned i vand Smiley)
0
1ups givet

#84 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-05-2012 21:05

Trampolin-linerne var en enormt cool tilføjelse, ja Smiley

Jeg synes heller ikke at Sunshine var dårligt som sådan. Selvom jeg nok var en af de få, så kunne jeg faktisk godt lide spillet dengang det udkom. Men siden da er jeg måske blevet lidt mere kræsen, det handler jo trods alt om en af de bedste spilserier i verden.
Man kan helt klart mærke at spillet overall var langt større og mere polished end Super Mario 64 grundet de ekstra hestekræfter i hardwaren og det at man nu faktisk havde erfaring med at lave 3D-spil, imodsætning til 64, hvor alt var eksperimentielt. Hvilket gjorde det muligt at lave flere tricks i større områder og dedikere mere tid til flowet i gameplayet og det gode content.
Men med Galaxy fjernede udviklerne alt opmærksomheden fra dette, hvorfor man bliver nødt til at kigge på de tidligere spil i serien for at finde ud af hvor det begyndte at gå galt, selvom meget af det ofte ender i nit-picking.

Spillet solgte heller ikke så godt. Jeg ved ikke om salgstal faktisk illustrerer folks holdning til spillet, men hvis det gør, så er det da et tegn på at spillet havde sine mangler.
0
1ups givet

#85 - 0

Level: 23 (Skree)

11-05-2012 21:45

Off-topic much?
1
1ups givet

#86 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-05-2012 22:01

On-topic på N-Club defineres som regel ud fra hvad der er diskuteret i de ~10 seneste indlæg, ikke ud fra hvad den originale post handlede om.
Folk på siden har det med at gå fra det ene tema til det andet i samme tråd og det kommer der som regel nogle rigtigt gode samtaler ud af. Jeg synes selv det er bedre at have sådan nogle off-topic diskussioner i ny og næ, end helt at undvære dem.

Men hvis du har noget mere at byde ind med angående Sakurai og Kid Icarus-sequals, skal du endeligt ikke holde dig tilbage. Smiley
1
1ups givet

#87 - 0

Level: 23 (Skree)

11-05-2012 22:03

Jeg har ikke noget at byde på da Kid Icarus ikke siger mig så meget. Jeg er dog lidt uforstående for at I går off-topic, scorer en masse 1 Ups hver især, og tier stille om det.

Når andre gør det så er den jo hel gal?
2
1ups givet

#88 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 22:06

Jeg har sendt en klage til Lukas. I brokker jeg over, at andre går off-topic og får mange 1UP's, hvorefter I gør det samme selv.

Der bør slettes indlæg, gives henstillinger og I bør bliver fjernet fra Auktionshuset, ligesom andre er blevet det på grund af lignende handlinger.
2
1ups givet

#89 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-05-2012 22:13

#95: Hold da op med at være en baby. Der er forskel på "høhø, giv os en masse 1-ups, hvor har vi det skægt" og en decideret diskussion om et spil, off-topic eller ej.

Galactico, sagde du ikke for et par sider tilbage "at vi bare kunne ignorere indlæggene"?
2
1ups givet

#90 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-05-2012 22:14

Der er i hvert fald en del brugere her, der ikke kan vinde præmier fra auktionshuset nu.
2
1ups givet

#91 - 0

Level: 23 (Skree)

11-05-2012 22:15

Eagle skrev:

Galactico, sagde du ikke for et par sider tilbage "at vi bare kunne ignorere indlæggene"?



Jo, og det kan man også bare. Jeg ville bare pointere at scenariet er omvendt nu, og ingen har et problem.

1
1ups givet

#92 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 22:16

Eagle >> Begrundelsen for sanktionerne mod mig og andre var ikke indholdet ("høhø"-tingen var kun én nat og næsten alle online-medlemmerne var med i det), men at vi blev beskyldt for, at vi bevidst fik gav mange 1UP's, hvilket ikke var bevidst. Faktum er, at I nu farmer på præcis samme måde. Det bør få konsekvenser, med mindre at Redaktionen vil fortsætte med at forskelsbehandle.
0
1ups givet

#93 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-05-2012 22:18

("høhø"-tingen var kun én nat og næsten alle online-medlemmerne var med i det)



Dét der var det eneste jeg havde et problem med, så resten vil jeg ikke kommentere, udover at sige at de jo allerede har lovet en ændring i systemet og mere eller mindre sagt at de ikke var forberedt på det.

At alle var med på spøgen gør det jo heller ikke bedre.

0
1ups givet

#94 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 22:27

Vi har fået frataget vores rettigheder, fordi vi har 1UP'et nogle af hinandens indlæg, hvilket ikke bør være overraskende, når vi er enige i mange ting - ligesom nogle af jer andre 1UP'er de indlæg, som I er enige i.

Min pointe er bare, at hvis vi skal straffes for nogle gange at dreje diskussionen i anden retning og være enige, så bør I også - med mindre N-club fortsat vil forskelsbehandle.
0
1ups givet

#95 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-05-2012 22:33

Det er måske mere problematisk når i skriver bunkevis af indlæg der er meget ens i en ping-pong samtale og giver 1-ups til hvert evig eneste af dem.

Jeg vælger nok at ignorere respons, jeg gider ikke rigtig ind i en længere diskussion om emnet igen. Især ikke med en der er så salty.
1
1ups givet

#96 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-05-2012 22:34

Hvis du spørger mig, så var "høhø-episoden" (fantastisk betegnelse) rigelig grund til at fratrække nogle mønter fra jer (en masse mønter? Nick sagde han tjente 150-200 mønter, og var godt klar over hvor tosset det var), alt taget i betragtning.

At N-club så ikke har håndteret episoden optimalt, ja, det er sgu heller ikke for godt, og man kan godt mærke at crew-aktiviteten på siden er super lav. Forhåbentlig noget de løser i fremtiden, men jeg skulle da mene at det ikke er nogen grund til at skabe sig så meget over det.

Jeg har ikke interesse i at gøre en smule off-topic til et tabu, men det tror jeg heller ikke var N-clubs interesse (eller din, eller nogen som helst brugere for den sags skyld)
1
1ups givet

#97 - AND

Level: 35 (Lakitu)

11-05-2012 23:23

Wow - og så er det nyeste circle jerk kommet på banen: "Bu-hu, vi bliver behandlet uretfærdigt!" Og dermed har de samme personer endnu engang formået at fjerne fokus fra en god og relevant diskussion, off topic eller ej (diskuter jeres principper andetsteds!).

That said, tilbage til Mario-diskussionen: jeg er helt enig i at FLUDD kunne være blevet brugt bedre, men det fungerede som et fint gimmick i et enkelt spil - dog er jeg glad for at vi aldrig så den igen; mulighederne var simpelthen for begrænsede (PS: 'fjeren' i Super Mario World er da også for irriterende: flyve og nak-alle-fjender-kombination? - Det er bare ikke coolSmiley ).
1
1ups givet

#98 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-05-2012 23:28

And, du plejer altid at have travlt med, at vi andre alt for ofte begynder at diskutere Mario eller Zelda i kommentarerne, men nu, hvor vi ikke er en del af det, bifalder du det ligefrem og ønsker disse off-topic diskussioner startet? Det virker som bevidst trolling.

Jeg har allerede givet Lukas besked om, at I er gået off-topic og høster Coins på det, så stop venligst.
1
1ups givet

#99 - AND

Level: 35 (Lakitu)

11-05-2012 23:40

I skal være velkomne til at inddrage de coins, som jeg måtte 'høste' for ovenstående indlæg Smiley

Alex, jeg mindes faktisk kun én gang at have pointeret, at jeg fandt din kritik af Zelda (var Mario med?) triviel og det var altså tilbage på det gamle N-club. Modsat visse andre brugere, så har jeg ikke det store behov for at gentage den samme pointe til hudløshed. Hvis jeg har gentaget mig selv, så vil jeg i midlertid gerne beklage dette, da jeg ikke ønsker at medvirke til circle jerk af nogen slags Smiley
0
1ups givet