Mario Tennis Aces (Switch)

Hent en demo af Captain To...

Inside og Limbo kommer til...

Pokémon Quest ude nu på ...

Vi streamer Ocarina of Tim...

To nye figurer tilføjes g...

Sushi Striker: The Way of ...

Nintendo åben for at gå ...

N-cast: E3 2018 Edition

Super Mario Party annoncer...

Fortnite

Nintendo Labo

Spil på vej til Switch

Releasedatoer

Fortnite: Spillere Squad/ ...

Pokémon GO

E3 2018

Super Smash Bros. Ultimate...

Switch'n'Play København 2...

Hvad spiller du nu? Hvor e...

Tilbudstråden

Solgt!

Nintendo 64 m. tilbehør s...

S: Mario kart 8 Deluxe

S: 3 stks Swicth spil

Nintendo konsoller

Bytte Zelda BOTW fra Wii U...

S: wii u og switch spil

K: Chrono Trigger til SNES

S: SNES m. 7 spil *NEDSAT*...

SD-kort påkrævet for at spille de fysiske versioner af L.A. Noire og WWE 2K18

Skrevet af KJ85 - 01-11-2017 20:23:06

Da den fysiske version af NBA 2K18 blev lanceret d. 17. oktober, så blev det første fysiske spil på Switch, som ikke kunne nydes til fulde uden download af yderligere data til et SD-kort. Spillet krævede hele 17 GB plads på kortet foruden de 8 GB på spilkassetten, og ikke overraskende er situationen den samme med andre store spil.

Her i ugen afslørede Rockstar således på deres hjemmeside, at L.A. Noire kræver en installation på 14 GB ved siden af den fysiske udgave, hvorimod den digitale udgave fylder 29 GB, og dermed er SD-kort krævet, hvis man køber digitalt.

En udgivelsesdato for WWE 2K18 er ikke lagt fast for Switch endnu, men det står også klart, at du skal bruge et SD-kort, hvis du køber spillet til konsollen – fysisk såvel som digitalt. Ved siden af spilkassetten skal yderligere 24 GB nemlig hentes ned, som det fremgår af det opdaterede boxart herunder.


Hvad siger du til tendensen med, at yderligere data skal hentes ned for at spille fysiske spil, og har du tænkt dig at købe nogle af disse udgivelser?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - JOEP

Level: 44 (Skulltula)

01-11-2017 20:36:53

Nintendo burde sætte prisen ned på kassetterne, så det fulde spil kan være der, uden at udgiveren skal spekulere i at spare penge. Det der er da latterligt.

Men kan de 14 GB ikke godt være på maskinen til L. A. Noire?
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 57 (Gooper Blooper)

01-11-2017 20:38:44

^Jo, det kan det så godt med L.A. Noire, men der er ikke plads til meget andet så, når man tænker systemopdateringer og den slags..
0
1ups givet

#3 - Marddos91

Level: 12 (Fire Keese)

01-11-2017 22:33:15

Nogen, der kan anbefale et godt SD-kort til maskinen, der ikke også koster det hvide ud af øjnene? Smiley
0
1ups givet

#4 - sega01

Level: 4 (Stalkid)

02-11-2017 03:27:47

Det var min plan at købe spillet, men hvis det kræver at jeg skal downloade 14 GB før jeg kan spille det dropper jeg det nok igen. Jeg køber kun fysiske spil og det gør jeg fordi jeg ikke er online med min switch.
0
1ups givet

#5 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

02-11-2017 10:09:07

Marddos91 skrev:
Nogen, der kan anbefale et godt SD-kort til maskinen, der ikke også koster det hvide ud af øjnene? Smiley


På Amazon kan man finde 64 GB-kort til ca. 200 kr. og 128 GB-kort til ca. 375 kr. Smiley Gå efter kendte navne, såsom SanDisk, Samsung eller lignende - så er du sikker på, at det er ordentlig kvalitet.

0
1ups givet

#6 - KJ85

Level: 57 (Gooper Blooper)

02-11-2017 18:47:04

@Marddos91: Og husk, at der er gratis fragt fra den tyske afdeling, når du bestiller for mere end €40 Smiley
0
1ups givet

#7 - Marddos91

Level: 12 (Fire Keese)

03-11-2017 02:11:53

@ThePatrickBay + @KJ85

Tak for rådene - jeg vil tage et kig og se, hvad jeg kan finde! Smiley

Er der tilfældigvis en af jer, der ved om det er helt ekstraordinært, at disse to spil fylder så meget eller kommer vi til at se mere af dette fremadrettet? Havde virkelig ikke troet, at pladsmangel ville gå hen og blive et problem på Switch Smiley
0
1ups givet

#8 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

03-11-2017 07:55:57

Ind til store sd kort bliver billigere eller hvis Nintendo eller udvikler æder prisen på de dyre sd kort. Så ja. Smiley
0
1ups givet

#9 - ThePatrickBay

Level: 33 (Hammer Bro)

03-11-2017 08:35:41

Årsagen til at 3rd party spil fylder så meget, er at de ikke generelt er udviklet og optimeret specifikt til Switch. Når de bare porter spillene fra andre konsoller, fylder det en hel del, og det er meget omkostningstungt at optimere koden, så det ikke fylder så meget.

Så medmindre Nintendo laver opdaterede cartridges med mere lagerplads end 8-16 GB, så vil der være en del 3rd party spil, der også vil kræve download.
0
1ups givet

#10 - Marddos91

Level: 12 (Fire Keese)

03-11-2017 08:39:22

Tak for svar! Smiley
0
1ups givet

#11 - sega01

Level: 4 (Stalkid)

03-11-2017 09:58:09

Det giver ingen mening at købe et spil på kort, hvis man alligevel skal downloade en del for at få lov til at spille spillet. Når jeg køber et spil fysisk så køber jeg det jo med en forventning om at jeg kan spille spillet out of box.
Vil mene at dette svarer lidt til at købe en DVD/blueray film som kun indeholder et link til filmen på blockbuster.

Hvis det bliver standard ved mange fysiske spil er jeg bange for at det vil smadre det fysiske medie i længden så Jeg håber at Nintendo får gjort noget ved dette.

Ville gerne give 100 kr mere for L.A noir, hvis det er det der skal til for at få hele spillet fysisk uden tvang til download.

Er der nogle som ved om det samme vil ske for Skyrim?
For ser virkeligt frem til dette spil.Smiley
0
1ups givet

#12 - JOEP

Level: 44 (Skulltula)

03-11-2017 10:17:31

^Enig, men det er desværre meget normalt i industrien, at der skal hentes en patch for at kunne spille spillet på lanceringsdagen. Dette falder nok lidt udenfor den kategori i og med, at det drejer sig om 14 gb, men idéen er vel den samme.

Jeg har ikke hørt noget om, at det samme gør sig gældende ved Skyrim. Det eneste jeg kan grave frem er, at det spil fylder 14.3 GB i sig selv, så tror, at Bethesda har købt sig til 16 GB på spillets kort. I så fald bør det ikke være nødvendigt. Doom indeholder dog en større opdatering, der tilføjer multiplayer til spillet, men den er heldigivs ikke obligatorisk.

Nintendo skal i høj grad dæmre op for denne tendens, da det går totalt imod princippet med Switch. Det kan ikke være rigtigt, at man skal koble Switch op på nettet med det samme, man får et nyt spil, for så går det håndholdte ved maskinen lidt af den.
0
1ups givet

#13 - Krisp

Level: 16 (Space Pirate)

03-11-2017 10:22:13

Det er godt nok en kedelig tendens man ser her med flere tredjeparts titler. Smiley.

Ikke at sports titler siger mig noget, men det kan jo ende med at ramme andre spil også.

Jeg synes også at et fysisk medie bør indeholde alt der skal til for at spille, når man sætter spillet i maskinen.
0
1ups givet

#14 - sega01

Level: 4 (Stalkid)

03-11-2017 13:18:22

#12 JOEP
Tak for info. Smiley

Doom kan jeg gå med til, selv om det ikke er helt optimalt. men det kan spilles.........Får nok ikke brugt multiplayer delen alligvel. Smiley
0
1ups givet

#15 - Andreas Tarding

Level: 16 (Space Pirate)

03-11-2017 15:24:18

.. Værd at bemærke om Skyrims størrelse, ift. at udgiveren har betalt for 16 GB cartridge, er måske også så, at det angiveligt udgives af Nintendo selv? .. Modsat Doom, der så tilsyneladende netop er Bethesda.

Det kan jo være, at Nintendo har en vis interesse i, at "stå som eksempel", på at ville forbruge deres større cartridge-format - eller også bare har adgang til lavere indkøbspriser.

Det er jo lidt interessant, at se på situationen - rygterne omkring launch, sagde jo, at "prisen for at producere cartridges, er egentlig ligegyldig nu" - når hypen så nu har lagt sig, har det selvf. vist sig, at dette kun var tilfældet for 8 GB cartridges? (Som jeg har skrabet mig sammen, ud fra NeoGAF osv.)

I praksis fylder en del spil (endda før man nævner Indie-titler), jo selvf. også under 8 GB, så det workaround'er jo problemet en smule. Og selvf. falder priserne på cartridges også med tiden - måske når dette jo også at påvirke det.

Det er desuden, angiveligt, slet ikke muligt at udgive på 32 GB cartridges endnu - igen modsat hvad der var rygtet.
0
1ups givet

#16 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

04-11-2017 20:42:08

Square Enix brugte 32gb kort til Dragon Quest 1 og 2
0
1ups givet

#17 - Andreas Tarding

Level: 16 (Space Pirate)

05-11-2017 00:28:02

.. Ah, nej så stemmer det jo ikke, det kan jeg da godt se. Hmm? Det passer selvf. perfekt ind i omkostnings-logikken - "two games in one"-koncept, der så netop kan blive solgt dyrere, vist 20 USD over standardprisen.
0
1ups givet