Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sega åbne for flere 'M'-titler

Skrevet af Malte Schmidt - 01-07-2009 09:46

Det er ingen hemmelighed at spil som MadWorld og The House of the Dead: OVERKILL henvender sig til den mere voksne del af Wii'ens publikum. Begge titler har også fået 18-års mærkatet, og så er de udgivet af Sega.

På trods af, at MadWorld og The House of the Dead: OVERKILL ikke har solgt specielt godt, så er firmaet glade for at have taget chancen ved at udgive spil til den ældre del af Wii ejerne. De er tilsyneladende også interesserede i at fortsætte i den retning.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan findes her.

Jeg mener, at på trods af at MadWorld kommercielt ikke solgte, hvad vi havde forventet, så er det ikke "game over" for denne type Wii-spil fra Sega. Vi kigger på de ressourcer vi har nu. Vi har penge til at investere i udvikling, vi overvejer bare hvor vi skal investerer næste gang.

- Gary Dunn, Sega


Vi venter i spænding, og bringer selvfølgelig nyheder når Sega finder ud af, hvad de vil bruge deres penge på.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

01-07-2009 11:13

The Conduit har fået 8.6 af IGN... det skal nok komme til at sælge!
MadWorld skal jeg også selv have fat i på et tidspunkt.. så det er kun godt at høre at de har mere i tankerne, og med tiden skal det nok give pote! Bare de tager sig god til til spillene så de bliver værd at spille.
0
1ups givet

#2 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

01-07-2009 17:55

Er problemet ikke fortsat, at der ikke bliver brugt penge på reklamer. Jeg har endnu ikke set reklamme for et eneste af de spil, i biografer eller på tv. Den brede befolkning køber spil fra reklamerne og ikke pga. reklamer på spil sider.
0
1ups givet

#3 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

01-07-2009 18:59

The Conduit har også fået 4 af Edge Magazine, og ligger lige pt. med en metacritic score på 74, lad være med at ligge for meget i IGN's score Smiley

Problemet Zøvning, er at den generelle befolkning vil dømme en reklame på én ting, og kun én ting - hvor "fedt" spillet ser ud. The Conduit ser mildest talt elendigt ud når man sammenligner over hele generationen af konsoller (inkl. PC), jeg benægter ikke at det er utrolig flot grafik af en Wii titel, men hvor mange mainstreame FPS spillere vil lægge synderlig vægt på det? De vil bare slå det hen som dårlig grafik og købe CoDX, Halo eller Gears of War istedet.

Jeg har ikke selv spillet spillet, men jeg har efterhånden dannet mig det indtryk at The Conduit kun bidrager med den fabelagtige brugerdefinerbare indstilling (som jeg VIRKELIG håber andre firmaer tager ved lære af), alt andet indhold i spillet er set bedre og flottere, og Online på Wii er en stor joke sammenlignet med alternativerne.

Mit største problem med "mature" spil på Wii'en er at de tit er "over the top", tag f.eks. Madworld, spillet ligger så meget vægt på Gore og vold at det går ud over andre mere væsentlige ting som f.eks. længden af spillet og variation. Det samme gælder Manhunt 2 og langt de fleste andre mature titler på konsollen.

Jeg vil vove den påstand at et Mature Wii Exclusive spil aldrig kommer til at sælger over 2 million eksemplarer. Det er så meget sværere at udvikle mature spil til konsollen, alt respekt for det arbejde HVS har gjort med Quantum3 enginen, men HVS er altså ikke frelseren når det kommer til mature spil på Wii'en.

Dog ser jeg meget frem til hvad Bethesda kan få ud af konsollen, og Dead Space: Extraction ser da også int. ud, hvis ikke det var fordi det er Onrail, den slags spil stoppede med at være sjove da Time Crisis og Die Hard toppede.
0
1ups givet

#4 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

01-07-2009 19:54

bliv gerne ved sega med sådan nogle titeler det er fedt med lidt voksen spil til os lidt hardcord gamer hehe Smiley
0
1ups givet

#5 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

02-07-2009 00:09

Ignorancia - Jeg tror du tager meget fejl der. Det er ikke kun grafikken det sælger spillet. I så fald havde Nintendo næppe solgt så mange Wiis Smiley

Om grafikken er god eller ej, så viser undersøgelser fra både musik og spil branchen, at de ting der bliver ofret flest reklame penge på, oftest er dem der sælger mest. Ofte køber vi ikke ud fra kvalitet, men efter hvor mange gange vi er blevet eksponeret for et produkt.

Omkring din påstand så må vi se om du får ret i, at ingen mature titler sælger mere end 2 mill til Wii. Jeg er ikke enig med dig, men kun tiden kan vise, om du eller jeg får ret. Men hvis vi skal være lidt realistiske, så er det ret begrænset hvor mange spil der sælger mere end to millioner til en enkelt konsol. Uden at kende de nøjagtige tal tror jeg vi snakker mindre end 1% af alle udgivne spil.
0
1ups givet

#6 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

02-07-2009 00:47

Hvad sælger så spillet? Det er det samme som at sige det indre kun tæller når man snakker om evt. partnere, et udtryk grimme mennesker har fundet på for at skabe en falsk tryghed (lidt harsk, but you get the point)**. Grafikken er ikke alt (langt fra), men alt, alt for mange slår det hen som en ligegyldig detalje (en tendens jeg oplever i en større grad hos Nintendo tilhængere). Grafikken er det første indtryk man får af spillet, i virkelighedens verden er førstehåndsintryk alt afgørende.

Lad os tage et eksempel som f.eks. CoD serien, vel nok tidens største franchise indenfor FPS genren. Hvor mange eksemplarer tror du der blev langet ud af CoD4 baseret på den fantastiske onlinedel og den ekseptionelle gode single player del, kontra selve brandet Call of Duty, og det faktum at spillet havde en fantastisk grafisk præsentation?

Når man skal lancere et FPS spil, skal man gøre sig klar over at man tiltaler en af de absolut laveste fællesnævnere indenfor spil genrer. En typisk FPS spiller ligger ikke synderlig vægt på historie, det er svært at være innovativ indenfor genren (bare se på selve temaerne bag historien, WW1/2 aliens etc.) og "generic fps" har vi vel alle hørt nævnt før eller senere. En FPS spiller vil have god grafik, en fungerende onlinedel og et gameplay der ikke er helt ude og skide, sidst jeg tjekkede har The Conduit kun én af disse (for ikke at nævne historien...).

(Så er der også flere andre faktorer der ligger bag når det kommer til eSport, noget der ikke er synderligt aktuelt på konsoller, så det udeladder jeg)

Du har fuldstændig ret i at eksponering = salg, men de skal jo også Break-Even. Jeg er overbevidst om at Nintendo/Sega har kørt nogle tal og fundet frem til at det ganske simpelt ikke kan betale sig at markedsføre spillet, og hvorfor skulle de når NSM2 kommer til at indtjene mere end 6* så meget som the Conduit, vel og mærke uden markedsføring.

Du har ret i at 2 millioner nok er sat lidt for højt, jeg vil nedjustere det til 1,5 (WaW har trods alt solgt 1,17).

** For at komme alle de personlige flamere i forekøbet så håner jeg ikke mennesker for at se ud som de er skabt, kun idioter og imbacile fjolser gør nar af noget andre ikke selv er herre over!

Edit: Det endte i en værre omgang wall of text, beklager - ikke desto mindre er det et int. emne, jeg er dog stadigvæk (desævrre) bange for at løbet er kørt fra Nintendo når det kommer til Mature titler.
0
1ups givet