N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

SEGA fjerner dårlige og middelmådige Sonic-spil

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-10-2010 20:36

SEGA vil kun have de gode Sonic-titler på spilhylderne, og derfor fjerner de nu alle de dårlige/middelmådige spil der er blevet udgivet. Om et spil er godt eller dårligt, udregner de på baggrund af de mange anmeldelser der er kommet af det givne spil. SEGAs senior vicepræsident for EMEA, Jurgen Post, udtaler følgende.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Alle Sonic-spil der har en gennemsnitlige Metacritic-score er blevet de-listet (fjernet, red.). Vi bliver nødt til at gøre dette, for at højne værdien af brandet. Dette vil være meget vigtigt når flere store Sonic-titler udkommer i fremtiden. Vi kunne tjene en masse penge på gamle Sonic-spil, men lad os holde nummeret af Sonic-titler lidt i stram snor. Hvis der er 10 Sonic-spil på hylderne, og folk ser Sonic Rush eller Sonic Rush Adventure, vil det nok ikke hjælpe vores overall strategi.

- Jurgen Post, SEGA


Der skal altså ikke herske nogen tvivl om, at SEGA erkender at langtfra alle Sonic-spil er gode. Hvad mener du, er det en god idé at SEGA vil fjerne de dårlige og middelmådige spil fra hylderne?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

07-10-2010 21:51

Hvad gør de så når Sonic Colors får en middelmådig score?
0
1ups givet

#2 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

07-10-2010 21:53

^ Hehe, ja det er ikke godt at vide Smiley
0
1ups givet

#3 - PD

Level: 1 (Goomba)

07-10-2010 22:18

Jamen hvordan ved I at den gør det? Jeg syntes spillet ser fedt ud Smiley
0
1ups givet

#4 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

07-10-2010 22:45

"Hvis der er 10 Sonic-spil på hylderne, og folk ser Sonic Rush eller Sonic Rush Adventure, vil det nok ikke hjælpe vores overall strategi."

Ikke for at træde i hans statement, men Sonic Rush og Sonic Rush Adventure er to af de mest kritikerroste Sonic-spil i det sidste årti(metacritic: 82 og 78). Den bemærkning giver for mig absolut ingen mening når der er spil som Sonic and the Black Knight(metacritic: 54)
0
1ups givet

#5 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

07-10-2010 22:49

^ Ja, jeg tænkte på det samme. Det virker lidt besynderligt at sige Smiley Jeg må da også personligt sige, at Sonic Rush og Sonic Rush Adventure bestemt er gode Sonic-spil Smiley
0
1ups givet

#6 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

07-10-2010 23:01

Det var satme på tide SEGA!!! jeg har ventet mere end et årti på at høre dette!!!

Skidegodt! måske er der alligevel håb for mit spil ikon!!!
0
1ups givet

#7 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-10-2010 23:06

Nah, det er bare PR-snak.
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-10-2010 23:52

Åh Gud, tror han virkelig at gode anmeldelser sælger et spil? Hvorfor skal SEGA altid være så håbløse.

Jonas har ret, det er - som sædvanlig - ren PR-snak. Som om denne strategi skulle hjælpe SEGA med at sælge Sonic-spil.
0
1ups givet

#9 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 07:46

Det er jo for at sikre brandet i fremtiden. Hvis en knægt køber et af disse "dårlige" Sonic-spil, begynder han måske at holde sig væk fra serien. En knægt, der er tilfreds med sit spil, vil højst sandsynligt købe endnu et senere. Jeg mener, at det er en god salgsstrategi - specielt hvis de ENDELIG har fået styr på serien, og hvis Sonic Colors får gode anmeldelser.

Jeg er dog enig med Hassus angående Sonic Rush-spillene. Det var nogle af de bedste spil i det sidste årti, og det ville være åndsvagt at fjerne dem. Skrot spil som The Black Knight og Sonic '06 i stedet.
0
1ups givet

#10 - YamiMario

Level: 1 (Goomba)

08-10-2010 09:30

Rush spilene er bestemt ikke dårlige.
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 15:11

Tidligere oplevelser er selvfølgelig vigtige at tage hensyn til, men når alt kommer til alt, så handler det først og fremmest om oplevelsen af det kommende Sonic-spil. Er det rigtig godt, så skal folk nok købe det.

Nogle gange har firmaerne så megen fokus på PR og diverse markedsføringsstrategier, at de glemmer at bruge tid og resourcer på det allervigtigste, nemlig selve værdien af og underholdningen i selve spillet.

Og endnu engang: Anmeldelser er ligegyldige, med mindre man er en über geek, der lever sit liv på diverse fora og gaming sider. Ubisofts Just Dance er et godt eksempel på det.
0
1ups givet

#12 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-10-2010 15:35

Valgte lige at se på IGNs anmeldelse af just dance. Kan godt være at de har fået en idé som sælger, men når man læser den synes jeg nu ikke det virker som noget de har brugt meget tid og resourcer på.

Nu behøver et godt spil selvfølgelig heller ikke at være kompliceret eller svært at lave - ligesom grafik heller ikke bare handler om at være avanceret - men ved ikke om just dance ligefrem er et godt eksempel på et spil som udviklerne virkelig har brugt meget tid på at sætte ordentligt sammen... Men et eller andet sted begynder jeg da at tænke i retninger som muligheden for at downloade sange eller direkte tilføje dine egne sange ville være noget som ubestridt ville gøre spillet bedre. Medmindre den funktion allerede eksisterer? (Siden det er wii gætter jeg på nej. Men det er heller ikke nødvendigt for dem så hvorfor spilde tid og resourcer? Smiley)

Edit: Eventuelt må man vel forvente at anmeldelser (Som altså ikke er fuldstændig intetsigende) også komme til at betyde noget for dette nye marked hvis det holder/fortsætter. Specielt hvis det gør på de andre konsoller. Men jo måske der skal ansættes nye anmeldere til det - men synes nu stadigvæk at netop just dance lyder som et ret dårligt spil som bare ikke har (haft?) et ordentligt alternativ og derfor har man måtte "nøjes" (Forestil dig *generic middelmådigt/dårligt FPS* som eneste spil inden for sin genre. Pludselig er det "godt" )
0
1ups givet

#13 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

08-10-2010 16:02

Just Dance har næppe taget fem år at udvikle, og hvad så? Nogle af de mest populære ting inden for underholdningsindustrien har ofte været de simpleste.

Spiller jeg Just Dance? Nej, men jeg har stor respekt for, at de tilsyneladende har ramt noget der virker. Er det fejlfrit? Næppe, men spillets store succes viser trods alt, at det har ramt et eller andet, hvis underholdningsværdi er universelt.

Det er der dog ingen der fatter inden for spilindustrien. Vi ser altid to slags reaktioner:

Den ene er reaktion er hån og latterliggørelse. "Just Dance er et spil for idioter, ha ha ha!", siger udviklerne, mens de bruger millioner af dollars og år på at udvikle et cinematisk spil, som kun en lille gruppe af "hardcore gamere" gider at købe.

Den anden reaktion er de udviklere, der blot forsøger at kopiere ideen uden at fatte, hvad der egentligt er årsagen til, at spillet sælger. Just Dance-konceptet er ikke nyt længere, så kopi-spil sælger ikke synderligt godt. Hvis folk stadig vil danse, så køber de Just Dance 2, 3 og 4. Når et produkt rammer toppen, er det allerede på vej væk.

Hvad udviklerne burde gøre, var at undersøge og forstå, hvorfor Just Dance er blevet et socialt underholdningsfænomen, og så innoverer på baggrund af dette.
0
1ups givet