Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Sega mener ikke Wii holder i længden

Skrevet af Zøvnig - 15-06-2007 13:50

Selvom Sega arbejder tæt sammen med Nintendo omkring at bringe Mario og Sonic sammen, har visse personer hos Sega ikke den store tiltro til Wii. I et interview med Scott Steinberg fra Sega i USA udtalte han følgende:

“I am a little concerned about the creative depth of the Wii pool. I’m not sure if they will top out in 2008 or 2007. The Wii will start to look really dated in a couple years when developers get more value from the 360 and learn more and more about the PlayStation 3. But how much value can developers and creative folks get out of this wrist motion two years from now, or 5 years from now, or 10 years from now? How can they design products that aren’t too derivative of what’s already out there?”


Måske har Scott Steinberg en pointe med det han siger her. På den ene side er det Wiis store styrke, at have den inovative controller men som alle andre mode fænomener kan den risikere at have begrænset levetid. Hvad siger i? Er Sega for pesimistiske i denne sag eller er der noget om snakken?

Herfra håber og tror vi at han tager fejl. Vi har kun skrabet muligheden af Wiis grafiske muligheder og selvom Playstaion 3 og Xbox 360 spil altid vil kunne lave flottere grafik, så tror jeg de fleste godt kan leve med en grafik der er bedre end den vi så i Resident Evil 4. Da Wii har mange andre lækre features, kan den sagtens holde generationen ud hvis Nintendo gør deres arbejde ordenligt.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Hyuuga

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 14:09

Jeg er enig med ham duden.. Jeg ser heller ikke Wii er der om 4-5 år
0
1ups givet

#2 - Banksy

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 14:13

HA!
0
1ups givet

#3 - Ed

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 14:18

Jeg er også enig. Styringen er da meget sjov i starten, men når man har vænnet sig til den er den jo ikke hylende morsom mere. Og da der næsten ingen gode titler er på vej til Wii, grafikken er meget dårligere end på de 2 andre konsoller i denne generation, og onlinesystemet er elendigt, er jeg ret skuffet over Wii.
0
1ups givet

#4 - Ed

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 14:20

Håber btw at Nintendos næste konsol bliver noget ala Nintendo 64, men selvfølgelig bare med grafik etc. der følger tidens standard. Nintendo var meget bedre før i tiden, inden de begyndte med alle deres "filosofier", som alligevel ikke holder. Smiley For at komme med et eksempel, så har de folk jeg kender som ikke er vant til at spille konsolspil (min familie osv.) meget sværere ved at styre et spil som Excite Truck end et almindeligt bilspil.
0
1ups givet

#5 - Munck

Level: 3 (Koopa-Troopa)

15-06-2007 14:23

Endelig nogen som ser det på samme måde som mig. Smiley
Jeg tror ikke engang Wii'en holder til de næste 3 år <.<..
Personligt vil jeg da håbe at den holder generationen ud, men ud fra det vi har set til den samt det faktum at controlleren ikke føles frisk og ny længere, er jeg bange for at den måske kun har en 2-4 år tilbage.
0
1ups givet

#6 - Mr. Rosenlund

Level: 5 (Cheep)

15-06-2007 14:26

Nu er det lige det at vi altid har fået at vide, grafikken er ikke lige så godt som X360 og PS3 og den er gameplayet der er Wii´s hovedkort. Jeg vil ikke gi´ Sega ret. Sega har ikke lavet gode spil til Wii endnu. De ved ikke hvordan de laver gode spil, Det kan Ubisoft, EA, og mange andre. Ubisoft støtter jo mere Wii end PS3 p.g.a. det er for dyrt at lave spil til PS3.
0
1ups givet

#7 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 14:46

Jeg tror Wii kommer til at holde lang tid fremover. Den har allerede bevist at det ikke er grafikken der skaber et godt spil, og det har det aldrig været.

Wii vil være på toppen mange år endnu.
0
1ups givet

#8 - kaldra

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 15:00

Er osse enig med ham. tror heller ikke at wii holder i mere end 4 år...
0
1ups givet

#9 - Carbon60

Level: 5 (Cheep)

15-06-2007 15:01

Det gode slag af Wii'en er et stærkt kort for Nintendo. Udviklerne ved, at det er billigt at uvikle spil til maskinen, men også at der findes så mange kosnoller derude, at salget af deres spil vil have en bedre forudsætning end man først havde antaget. Med mulighed for, at sælge mange spil - der udvikles billigt, vil de fleste udviklere støtte Wii i nogenlunde høj grad.

Nu hvor det viser sig, at ubisoft har tjent rigtig pænt på deres Wii satsning, så vil flere også øge deres støtte. For i den sidste ende er der firmaer der skal tjene penge, hvilket de pt. har rigtig gode muligheder for på wii'en.

Og med mange udviklere der støtter en konsol med masser af spil, vil salget af en konsol generelt også stige, eller i hvert fald holde sit salg. Og med den specielle styring, er der mulighed for, at lave spil som ingen af de andre kan have noget der bare minder om, hvilket også trækker kunder til.

Men det er klart, at vi også vil se spil der - som f.eks, det kommende Smash Bros. Brawl, vil kunne spilles med både den nye og den gamle kontrol metode.

Ydermere er slagt af DS virkelig enormt, og da Nintendo i fremtiden nok vil satse yderligere på samspillet mellem netop DS og Wii, så vil det også få flere mulige køber op af sofaen.

Jeg er ret sikker på, at Wii nok skal klare sig helt fint, om end salget naturligvis vil komme ind i en eller flere perioder hvor det ikke går så godt som nu.

Og så slutteligt vil jeg lige gøre opmærksom på, hvem der udtaler dette. Sega Smiley - Et firma jeg altid har kunne lide, men som helt ærligt døde på konsol markedet fordi de satsede på ren styrke og glemte gameplay. Så dem ville jeg ikke lytte til Smiley
0
1ups givet

#10 - TheIssing

Level: 5 (Cheep)

15-06-2007 15:02

Jeg holder med Morztan.
0
1ups givet

#11 - thomas-tes

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 15:24

Tror også på Wii, og synes ikke man kan udtale at en konsol vinder, fordi den er teknisk stærk.
Prøv f.eks. at se tilbage på de forrige 3 generationer. Der har det altid været den teknisk svageste konsol der har "vundet"; SNES, PS og PS2.
0
1ups givet

#12 - Ed

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 15:41

Morztan, så prøv at nævn et rigtig godt spil der er eksklusivt til Wii og som virkelig gør brug af styringen ... Excite Truck og Wii Sports er da meget sjove, men da ikke noget i topklasse.
0
1ups givet

#13 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 15:42

Tror nu nok Wii overlever, også selvom spillene ikke er så gode, endnu.

Man skal jo også regne med, at man skal give maskinen lidt tid, Wii har jo kun været ude i et halvt år, så der kan ske meget. Smiley

PS3 klarer sig heller ikke så godt, synes jeg. Hvertfald ikke bedre end Wii.
0
1ups givet

#14 - Mr. Rosenlund

Level: 5 (Cheep)

15-06-2007 16:01

Red Steel, Rayman, The Godfather, WarioWare og jeg kan skrive flere på. De er ikke dårlig spil....


0
1ups givet

#15 - Dynemand

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 16:02

Det er trist at se, hvad andre tror om Wii'en. Jeg tror, at den vil holde i tid nok, til at de kan udvikle en ny og bedre maskine. Smiley
0
1ups givet

#16 - Ed

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 16:43

Bauer 23, de er da sjove nok, men bestemt ikke topspil. Wario Ware tager lidt over en time at gennemføre så alt er unlocket, og der er ingen rigtig multiplayer i, dvs. intet at lave når der er klaret andet end at spille de samme minispil om og om igen o_O Red Steel er bare utrolig ensformigt, fyldt med fejl, og grafikken stinker. Se også på de ratings det har fået rundt omkring - har det selv, og synes ikke specielt godt om det. Rayman er et rimelig tyndt spil, det er jo bare nogle minispil, og Godfather? Tjah, det er da okay, men ikke noget topspil, og det var det jeg mente. De eneste fede titler der er på vej til Wii er Brawl og Galaxy.
0
1ups givet

#17 - Munck

Level: 3 (Koopa-Troopa)

15-06-2007 16:50

Og så er der dem af os som ikke er til spil som Brawl og Galaxy Smiley..
De eneste spil jeg har at kunne se frem til på Wii er nok Harvest Moon og No more Heroes, samt de Tales of spil der muligvis måtte komme.
0
1ups givet

#18 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

15-06-2007 17:07

av av av... jeg ved sgu ikke hvem jeg skal holde med her.
Wiimoden mister sin tiltræknings kraft thats for sure.
Mange mange spil til wii er virkelig dårlige fordi at firmaer bare lige laver en hurtig port og laver nogle umulige styringer, det har vi jo set i flere spil nu, marvel ultimate alliance og need for speed carbon og spider-man 3 for at nævne et par stykker.
Jeg synes nu det er ærgeligt at SEGA ikke gider støtte op om wii'en da jeg godt kan lide mange af deres spil (sonic billy og crazy taxi)
jeg håber at SEGA skifter mening
0
1ups givet

#19 - Mr. Rosenlund

Level: 5 (Cheep)

15-06-2007 17:33

Haryt546.....

Det er Bauer 25 tak Smiley men det er jo smag og behag. Jeg synes der er rigtig mange gode top-Wii spil. Spiller stadigvæk Red Steel selvom jeg har spillet det færdig 3 gange nu. Jeg elsker den spil Glæder mig til Red Steel 2.

Synes stadigvæk Wii styrer for vildt. Elsker at bruge Wiimote og Nunchuk.

Derimod er der ingen topspil til PS3. Kedéligt underholdning. Har solgt den.
0
1ups givet

#20 - Mic

Level: 16 (Space Pirate)

15-06-2007 17:38

Wario Ware har i dén grad multiplayer - noget som min familie og jeg tit hygger os med. Dart er specielt mine forældres favorit og de utallige minispil vi bliver udsat for, er bestemt også sjovt. Bare fordi man kun kan bruge én Wiimote, betyder det jo ikke at der intet multiplayer er i.
0
1ups givet

#21 - Ed

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 18:10

Bauer 25:

Sorry, tastefejl Smiley Well, vi er nok bare uenige så, for jeg mener ikke der er nogen specielt gode spil til Wii endnu, og det mener anmeldere heller ikke - men det er jo smag og behag. Smiley

Mic: Jeg synes bare at det er noget rimelig tyndt multiplayer, hvor man bare skal give Wiimoten videre til hinanden hele tiden, og jeg synes ikke det multiplayer er særlig langtidsholdbart. Prøv Wario Ware til GameCube, og se hvor fedt multiplayer er der - især hvor spillet fortæller de forskellige spillere alt muligt de skal gøre mens de spiller spillet. Smiley
0
1ups givet

#22 - Berntsen

Level: 2 (Keese)

15-06-2007 18:12

Tror helt klart at Wii kommer til at leve meget på minigames og party games a la Warioware, det er der ingen tvivl om da det da er skidesjovt at spille spil som Warioware og Rayman med vennerne og et par øl. Også slåsspil som brawl og meget andet, hvor man netop kan være flere om det, er da klart sjovest på wii, da det det er skideskægt og stå der og "danse" sammen med sine venner!

Lige pt har spilprogrammørerne også problemer med at programmer wiimoten ordenligt til deres spil, men dette vil de da klart blive bedre til, så man vil kunne komme til at spille Red Steel 2, hvor man virkelig bruger wiimoten ordenligt. Jeg er da fuldstændig enig i at grafikmæssigt har de et problem, men et problem der er til at løse, hvor vi måske nok bare vil komme til at se flere tegnefilms spil til wiien end realistisk grafik som ps3en, hvilket jeg klart kan se som en fordel da jeg synes grafikken/tegnemåden i wiindwaker er super lækker! og med tanken om slåsspil såvel som nye rpg spil i denne tegnede verden kan jeg da klart kun glæde mig tilSmiley Smiley Jeg er glad for at min hjerne kan koble fra og komme hen til et "happy" univers hvor alting ikke absolut skal ligne virkeligheden fuldkommen, men det er da klart hvis der kommer nogen hvor det skal være "ægte" grafik, så bliver det problematisk da jeg HADER spil hvor alting er firkanter (med mindre det er CS eller fantasyspilSmiley)
0
1ups givet

#23 - Berntsen

Level: 2 (Keese)

15-06-2007 18:14

Nå ja også er det jo altså også muligt at lave en opgradering af wiimoten... Smiley
0
1ups givet

#24 - Butju

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 18:20

wii skal skam nok overleve
0
1ups givet

#25 - Morztan

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 18:28

@ Hahyt546

Tja, du har ret i at den store åbenbaring mht. styringen har vi stadig til gode. Men jeg kan da fortælle, at jeg har haft langt mere glæde af spil som Twilight Princess og Wii-Sports end jeg har haft med konkurrentens pt. flotteste spil, Gears of War.


0
1ups givet

#26 - CAPTAIN N

Level: 16 (Space Pirate)

15-06-2007 18:57

de fleste nye konsoller holder heller ikke meget længere end 5 år så til den tid skal nintendo jo finde på noget nyt. næste gang håber jeg altså de vil satse bare LIDT mere på grafikken
0
1ups givet

#27 - Mikkel Larsen

Level: 1 (Goomba)

15-06-2007 19:18

CAPTAIN N: Der går altså rygter om, at Xbox 360 vil holde i 7 år. Smiley
0
1ups givet

#28 - Jainay

Level: 2 (Keese)

15-06-2007 21:20

Har læst et sted Microsoft først vil lave deres næste konsol, sådan at den kommer ud i år 2012, så de regner nok med den holder dertil.. Men.. jeg er gsu lidt enig med SEGA, Wii holder sgu ikke så meget i længden..
0
1ups givet

#29 - Berntsen

Level: 2 (Keese)

15-06-2007 23:21

Tja som jeg har sagt inde på et andet nintendoforum, omkring hvem der så skal dominere:

Tja ps3 er jeg ikke specielt "bange" for. Ps3 vil altid lide under dens høje pris. Den dag hvor ps3en næsten når ned på wiiens pris vil jo være når der kommer en ny nintendo.. derimod er xboxen nok den første der vil komme til at drille nintendoen, den har jo klart bedre grafik og microsoft har jo vist at de kan lave computerspil. Både spil som Age of Empires og Dungeon Siege (til pcen) og Halo samt Gears of War (til xbox - har ikke så meget forstand på klassiske xbox-spil (og er GoW overhovedet udviklet af microsoft? hehe) er jo klassikere i manges hjerter. (I hvert fald AOE og Halo). - En svær konkurrent til wiien

Det skal så lige siges at jeg langt bedre kan lide xbox end playstation... Playstation er som 2 mandlige bodybuildere der snaver. Nok er de pumpet med kræfter, men det er da fandme stadigvæk ulækkert! (No offense til bøsser og andre der måske kan lide at se på det hehe, jeg kan bare ikke lide at kigge på det Smiley)
0
1ups givet

#30 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

15-06-2007 23:21

ENIG med Morztans sidste kommentar.

og enig med Bauer 25. Red Steel holder hele vejen
0
1ups givet

#31 - odensen

Level: 11 (Octorok)

16-06-2007 00:07

sikke en dårlig taber ham sega fyren... he he.. wii holder hele vejen. og wii-moten er da ikke til at komme uden om....
Wii er bedre og smatere en DS'en og den banker jo som bekendt psp big time(selv om den er bedre grafisk), og hvem siger at man behøver at bruge motion sensor altid... to delt pad er da også ok...

Hvad når hansken kommer, hvad når mario galaxi kommer, tror at de er bange for at deres ps3 satsninger giver underskud..

OG der er jo også mange andre eksperter der tror på wii'en, blandt andet folket... se nextgen war.

Men tror da også at der kommer en wii 2 inden for 3-5 år, eller måske en extern device, som sega 32x.
0
1ups givet

#32 - dustman

Level: 2 (Keese)

16-06-2007 00:09

Hvad mener i med at den ikke "holder" i mere end 3 år fx?
At der ikke vil blive udviklet spil til den der?
Det vil der
At folk ikke vil købe spillene til den der?
Det vil de
At du ikke vil købe spillene der?
Det er op til dig

Nintendo har lavet en innovativ controller, men den holder jo også i almindelige spil, så kan ikke helt se hvorfor folk er så pesimistiske omkring den
0
1ups givet

#33 - Reflexis

Level: 1 (Goomba)

16-06-2007 01:18

Tror at Wii vil være populær i mindst 3 år endnu, MAX 6.
Det er grundet at en ny konsol fra Nintendo sikkert er ude om de 6 års tid, og fordi jeg ikke tror at spiludviklerne lære at udnytte Wii'ns egenskaber.
0
1ups givet

#34 - StarF

Level: 1 (Goomba)

16-06-2007 12:18

giv os nu bare:

Brawl, Galaxy, mere Zelda, Animal Crossing, Metroid.. så skal alt den snak om manglende gode spil nok stoppe! Smiley
0
1ups givet

#35 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

16-06-2007 13:12

Jeg synes den kommentar med om at den innovative kontroller vil miste sin værdi hurtigt, er noget fis. Hvor meget innovativitet er der måske tilbage i D-pad og analogstick??? Det har vi sgu haft helt tilbage fra N64.. (ja også dengang havde Nintendo set fremtiden) Men der er aldrig nogen der klager over at styringen i et nyt bilspil til Ps2 er den samme som den var tilbage på PS. Nænæ...Men Wiimoten...den skal sgu være innovativ i hvert eneste nye spil. Ellers er den åbenbart kedelig. Og så er det da klart at den vil dø inden året er omme. Men Wiimoten er et alternativ til D-pad og Analogstick...ikke bare et gimmick.
0
1ups givet

#36 - Matthias Aurelian

Level: 1 (Goomba)

16-06-2007 14:35

Jeg tror nok Wii skal klarer sig godt nok, men synes også snart der er rigeligt "se mulighederne i en genial styring"-spil og "Se hvad de to skærme kan"-spil (henholdsvis Wii og DS).
Satsningen på at vise havd konsollen kan er da ok, men det skal vi altså også bare udover efter min mening.

Mth. konkurenterne har PS3 efter min mening ingen spil der er noget værd ind til videre, og dette sammmen med dens pris kan ikke få mig til andet end at måbe hvis PS3 "vinder".

Xbox er i fremfærd, men tror ikke den kommer op på en førsteplads.
0
1ups givet

#37 - Mr. Zero

Level: 1 (Goomba)

16-06-2007 14:54

Ja, det er rigtigt, efter som tiden gik blev jeg pludselig også træt -
af styringen til Wii.
Måske skulle nintendo have puttet lig så god grafik som Xbox 360.

Men helt ærelig er det slet ikke sjovt at spille online på den?
Jeg har skam Wii men bare ikke Wi-FI Conection.
Er det noget værd at købe WI-FI?


0
1ups givet

#38 - Mr. Star

Level: 1 (Goomba)

17-06-2007 15:42

JA, bare man havde en Xbox 360, så man kunne spille det ene grafik-smukke spil efter det andet, Dead rising, crackdown, gears of war..........samme grafik hele vejen. Vil det ikke være skønt, ha´noget flot at se på og gameplay i anden række.

Den har også det fedest navn: Xbox trehundredeogtres. Nemt at sige.

Og dens design....WOW!!!! det må jeg sige, lille og fiks.

Bare jeg havde en Xbox trehundredeogtres.
0
1ups givet

#39 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

17-06-2007 22:17

Luigi´s friend.
wifi er skam pengende værd men indtil vidre kun til DS men hvis der kommer wifi i metroid prime 3 og i Super Smash Bros. Brawl så er wifi nok også pengende værd på wii
0
1ups givet

#40 - Mr. Rosenlund

Level: 5 (Cheep)

17-06-2007 22:27

Kan ikke forstå at I ikke kan li´ grafikken.... Det er da lækker grafik til en lille konsol Smiley

Vent nu til Mario Galaxy, Smash bros. Brawl, Metroid Prime 3 og andre lækker spil som er på vej til Wii i fremtiden. Det bliver da bedre og bedre. Og styring skal da også bedre til jer. Jeg har det fint med den endnu.
0
1ups givet

#41 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

19-06-2007 11:52

De snakker om at Xbox og Playstation skal holde 7 og 10år. Det sagde de sjovt nok også i sidste generation og hvad blev det til? Denne generation holder maks 4-5år. Derefter kommer der nye konsoller fra alle 3 firmaer. Eneste grund til de siger som de gør nu er for at forsvare den høje pris og fordi det er dårlig forretning at fortælle potentielle købere at deres produkter ikke holder evigt.
0
1ups givet

#42 - Justaway

Level: 1 (Goomba)

19-06-2007 12:04

ok hvor længe siden kom ds.. og hvor længe siden kom ds lite.. så kom wii .. det kan jo være ligemeget da de hele tiden kommer med nye produkter der er så billige at de ikke behøver at holde så længe som andre..

og det er forresten spillene der afgør hvor længe en konsol holder!
0
1ups givet

#43 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

19-06-2007 13:28

ANBY. Der er dog stor forskel på stationære og håndholdte konsoller, når vi taler en konsols levetid.
0
1ups givet

#44 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

19-06-2007 20:40

Ja...nu vi snakker DS.. Hvor lang tid tror i der vil gå før vi ser en ny håndholdt fra Nintendo?? (Det bliver spændende og se hvad de finder påSmiley)
0
1ups givet