Skrevet af Lukas Skywalker - 11-11-2011 11:55
Det bedst sælgende spil for tiden i Japan er Super Mario 3D Land, og det kan tydeligt ses på salgstallene for Nintendo 3DS-maskiner, der også ligger nr. 1. Efter Super Mario kommer Uncharted og Battlefield 3.
I sidste uge blev der således solgt 145.271 Nintendo 3DS-maskiner, hvilket er dobbelt så meget som ugen før, og mere end nogen anden konsol den uge. Samtidig blev der solgt 343.492 eksemplarer af Super Mario 3D Land, hvilket også placerer det på førstepladsen.
Her er hele listen over de 10 bedst sælgende spil i sidste uge (Battlefield 3 er nævnt to gange - den øverste er højst sandsynligt PlayStation 3, mens den anden nok er Xbox 360 eller PC):
1. | Super Mario 3D Land | (Nintendo) |
2. | Uncharted 3: Drake's Deception | (Sony) |
3. | Battlefield 3 | (EA) |
4. | Final Fantasy Type-0 | (Square Enix) |
5. | Kirby Wii | (Nintendo) |
6. | Winning Eleven 2012 | (Konami) |
7. | Slime Mori Mori Dragon Quest 3 | (Square Enix) |
8. | Battlefield 3 | (EA) |
9. | Just Dance Wii | (Nintendo) |
10. | Go Vacation | (Namco Bandai) |
#2 - Super Mario (Nex)
Level: 14 (Inkling)
11-11-2011 13:37
Jeg er nu ret sikker på at Zelda: Skyward Sword kommer til at sælge mere end Super Mario 3D Land, men man ved aldrig#3 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-11-2011 14:30
Er det EA, der udgiver Final Fantasy Type-0?#4 - Mic
Level: 16 (Space Pirate)
11-11-2011 16:56
Mario kommer helt hundrede til at sælge bedst i Danmark. Det er et fåtal jeg kender som overhovedet kender Legend off Zelda serien. Tror også Mario tiltaler de mindre mere end Zelda.#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-11-2011 18:15
Super Mario Galaxy 2 solgte også ret godt den første uge i Japan, men endte med at bombe ret hårdt.[N64] Super Mario 64 (Nintendo) - 162.111 / 1.639.921 / 9,89% 23/06/96
[GCN] Super Mario Sunshine (Nintendo) - 280.610 / 789.989 / 35,52% 18/07/02
[WII] Super Mario Galaxy (Nintendo) - 256.341 / 1.005.649 / 25,49% 01/11/07
[WII] Super Mario Galaxy 2 (Nintendo) - 337.569 / 956.853 / 35,28% 27/05/10
#7 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
11-11-2011 19:23
@alexander - heldigvis var det stadig et kanon fedt spil!#8 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
11-11-2011 21:03
^ Kvaliteten af spil er komplet irrelevant. Det eneste der betyder noget, er om hvorvidt produktet sælger 14 millioner på 3 måneder.#9 - PD
Level: 1 (Goomba)
11-11-2011 21:06
^ Shajita har ret. 3D Land holder ikke en meter ifølge Alex's teori! :b#10 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-11-2011 21:28
Det er fordi, at den type spil Alexander kan lide har det med at sælge bedre, end den type spil han ikke kan lide.#11 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
11-11-2011 21:29
Ja, spil som f.eks. Okami var jo røvelendige, se bare på salgstallene#13 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
11-11-2011 21:38
Jamen Alexander hader jo alt hvad Nintendo har lavet siden år 2000 skiftet, derfor tænkte han det gav god mening at blive chefredaktør på et Nintendo fansite#14 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-11-2011 21:41
Synes at Alexander nogen gange får en lidt hård medfart af brugerne her inde. Det er rigtigt, at salgstal ikke er interessante for den enkelte person, så længe han selv er klar over, hvad han kan lide, men de er da stadig relevante i diskussioner om Nintendos placering på markedet osv. Specielt under en nyhed, der faktisk handler om salgstal.#15 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-11-2011 21:42
<3 Super Smash Bros. Melee#17 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-11-2011 21:45
Bah, halvdelen af dem er jo dumme casual-spil. Brain Training, ha!#20 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-11-2011 22:02
Brawl er stadigvæk et af de bedre spil på den liste Jonas ^x^#26 - Tupiaz
Level: 1 (Goomba)
13-11-2011 12:01
http://bf3blog.com/2011/11/battlefield-3-xbox-360-sales-top-playstation-3-and-pc-combined/#28 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
13-11-2011 13:07
^ "Super Mario 3D Land og 3DS er nr. 1 i Japan"#29 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
13-11-2011 14:33
tænkte jeg nok men hvad har det Tupiaz skriver så noget med det at gøre xD ?#30 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
13-11-2011 14:38
^ Nok det jeg nævner med hvilken konsol Battlefield 3 er til#31 - Tupiaz
Level: 1 (Goomba)
15-11-2011 16:04
At BF har solgt mest på ps3 er nok rimelig sikkert, selvom dem som har en xbox i japan nok i forvejen er folk som mere er til vestlige spil og dermed har købt vestlige spil. Hvilken der ligger nummer bliver alt andet lige et gæt værk. Dog var det mest for at smide et mere rigtigt billed ind omkring salgstallet på BF globalt set.#32 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
16-11-2011 14:22
Der er tilbud i Elgiganten på 249 til dem der er interesseret. Jeg har lige købt Glæder mig pænt meget.#33 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
17-11-2011 15:59
Media Create Sales: Week 45, 2011 (Nov 07 - Nov 13)#34 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
17-11-2011 17:02
Hatsune Miku er på førstepladsen, dé skøre de japanere.#35 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
19-11-2011 23:23
Famitsu har skaffet nogle salgstal for alle Mario-spil efter 2000 i Japan. Det første tal er i salget i den første uge, det andet tal er i det samlede salg:Super Mario Advance - 219,551 / 887,505
Super Mario Advance 2 - 113,183 / 919,234
Super Mario Advance 3 - 95,596 / 526,458
Super Mario Advance 4 - 105,813 / 718,207
Famicom Mini: Super Mario Bros. - 63,894 / 1,280,158
Famicom Mini: Super Mario Bros. 2 - 52,705 / 365,456
Super Mario 64 DS - 120,062 / 1,217,587
Super Mario Sunshine - 280,610 / 789,989
Super Mario Galaxy - 256,341 / 1,017,287
Super Mario Galaxy 2 - 337,569 / 1,003,763
New Super Mario Bros. - 865,024 / 6,211,327
New Super Mario Bros. Wii - 936,734 / 4,310,920
Super Mario All-Stars Special Pack: 300,919 / 915,131
Super Mario 3D Land: 344,698
#36 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
19-11-2011 23:54
Kan godt lide, at Super Mario 64 DS har solgt mere end SMG 1 og 2, lol.#37 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
20-11-2011 00:45
Husk på at japanerne ikke spiller stationære spil længere.#38 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
20-11-2011 00:58
Håb? 3D Mario-serien har bevæget sig mere og mere væk fra Super Mario 64 med hver efterfølgende udgivelse.#39 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-11-2011 21:04
01./00. [PS3] Call of Duty: Modern Warfare 3 – Subtitled Edition
02./00. [NDS] One Piece: Gigant Battle 2 – New World #
03./00. [PS3] Ni no Kuni: Wrath of the White Witch #
04./04. [3DS] Super Mario 3D Land
05./00. [PS3] Saints Row: The Third
06./05. [PSP] Final Fantasy Type-0
07./00. [360] Call of Duty: Modern Warfare 3 – Subtitled Edition
08./01. [PSP] Hatsune Miku: Project Diva Extend
09./02. [PS3] Sengoku Basara 3: Utage
10./00. [PS3] Ultimate Marvel Vs. Capcom 3
Så vidt jeg kan se, sælger Supar Mario 3D Land dårligere end Galaxy-spillene gjorde. Sådan, Nintendo - jeres ønske om at få 3D Land til at sælge ligesom 2D Mario-mislykkede - som forventet.
Læg i øvrigt mærke til, at Call of Duty nu også har overtaget Japan - selv på 360! LOL.
#41 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-11-2011 22:22
MW er nutiden GTA - som er i sin tid var nutidens Zelda.#43 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
23-11-2011 22:28
FPS har en rimelig universal værdi. De er altid populære. Før MW var det Unreal, Quake, Doom og Wolfenstein (jeg har sikkert glemt nogle).#44 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 13:48
Er det ikke ok salg? Altså hvis nu vores kop ikke absolut skal være halvtom. Jeg tænker, i forhold til hvor få konsoller der er i forhold til hvor mange Wii...#45 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 14:03
Ideen med 3D Land var at det skulle sælge i stil med 2D Mario-spil. Det har det ikke gjort. Tværtimod har det solgt lidt dårligere end Galaxy 2 gjorde i samme periode (så vidt jeg kan huske).#46 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 14:20
Før MW var det altså gode FPS? Håber snart en god FPS tager over igen, men det tager nok sin tid når alle prøver at kopiere CoD =/#47 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 14:24
Men hele pointen med spørgsmålet er vel, at hvis du ser på Galaxy som sammenligning, skal man vel huske antallet af maskiner. Det er vel heller ikke helt fair at sammenligne med Mario 64 DS eftersom den var en del af den bundle, så vidt jeg kan huske. Oh well, jeg synes nu det ser meget pænt ud. Jeg tvivler da lidt på at maskinen er stendød som du da har holdt på længe Nu er der jo også Mario Kart på vej og så går det vel den rigtige vej. Lad os nu se efter julesalget hvor godt det står med salget på Mario.#48 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 14:31
Jeg har aldrig skrevet, at maskinen er stendød. Jeg har blot skrevet, at Nintendo valgte den fuldstændig forkerte retning (Red Ocean konkurrence mod Sony om at levere anti-håndholdte oplevelser + fokus på stereoskopisk 3D, som et fåtal er interesseret i), hvilket medførte at lanceringen af maskinen endte som lidt af en joke.#49 - PD
Level: 1 (Goomba)
24-11-2011 15:07
Nu skal man lige tænke på at det er op til jul. Folk ønsker sig det sikkert til jul og derfor begynder folk nok at købe det i December ;b#50 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 15:37
Alex, har du overhovedet prøvet Mario 3DS? Jeg kan simpelthen ikke se hvad du kunne mangle i det spil i forhold til alt du plejer at adspørge. Det er, for mig, en perfekt retro mario oplevelse. Selv styringen minder om de gode gamle 8-bit dage. Det behøver jo ikke at være præcis det samme 2D som i gamle dage.#51 - PD
Level: 1 (Goomba)
24-11-2011 15:46
Ja nogle gange tænker jeg også over det... hvis man vil vide om et spil er godt eller dårligt, så bliver man vel nød til at købe det og bare håbe det bedste. Og man skal jo også tænke på fremtiden! Der kommer sikkert tonsvis af nye spil, Mario, Zelda og Pokemon er nok nogle af toppen!#52 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 15:50
Jaksen >> Så længe Mario 3D Land ikke kun benytter sig af en x- og en y-akse, er det ikke et ægte 2D Mario-spil.#53 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 16:54
Alexander >> Nej, klart nok. Det er vel ikke en 100% 2D Mario. Men mindre kan vel også gøre det.#54 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 16:57
3D land er bedre end 2D mario. Det eneste punkt hvor et 2D mario er bedre er sværhedsgraden (og her taler jeg så stadig ikke om alle 2D mario, mario land og NSMB er ikke mere udfordrende. Mario land1+2 specielt er en del nemmere).#55 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 16:59
"Udfordring" er lidt blevet et buzz-word herinde og det er til dels min egen skyld. NSMB(W) er udfordrende nok til det er sjovt.#56 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:01
Isåfald er 3Dland også udfordrende nok til at det er sjovt#57 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:04
Jeg tolker det som udfordrende på en anden måde end NSMB-spillene. Galaxy-spillene er også mere udfordrende på nogle områder, men det skyldes hovedsageligt, at Mario er mere floaty i 3D-spil på grund af den tredje dimension, hvilket gør kontrollen sværere.#58 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:04
Mario 3DS er IKKE nemt!!!!! Alle der påstår det skal have seriøs ass-woopin' hvis de er i nærheden af mig når jeg dør næste gang på 7. special verden. Goddammit. Hold så op med at sige det er nemt.#59 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:07
Sværhedsgraden har intet med kontrollen at gøre, den fungerer ganske fint. Det eneste der er ved kontrollen er det med at man skal lære at vurdere hvor langt mario/luigi kan hoppe.#60 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:07
Alex -> det er jeg simpelthen uenig i. Hele den her smøre med momentum er jo fuldstændig som Mario til NES. Og akkurat lige så frustrerende når man fejltolkede hastigheden og plumrede i.#61 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:07
Selvfølgelig har sværhedsgraden noget at gøre med kontrollen.#62 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:08
Jeg tror sgu jeg bliver nødt til at lade dig prøve det her spil i januar for du virker til at have et helt forkert billede af det spil, lol.#63 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:09
Er vi enige om, at kun en x- og en y-akse gør kontrollen mere præcis?#64 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:10
Alex -> Næppe. Jeg morer mig lige nu med min 3DS, så vil nødigt undvære. Selvom det jo var et interessant experiment. Vil jo nødig have at hele din lange pløre om 2D, 3D og så videre skal udfordres - det er jo lige før du ville blive tvunget til at revurdere. Det gør en fundamentalist aldrig!#65 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:11
Du dør ikke fordi du ikke kan finde ud af den tredje akse i det her spil Alexander. Heller ikke selvom du så slår 3D fra.#66 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:13
Det kan jo heller ikke være det eneste succeskriterie, at det skal være simpelt. Jeg tror nu nok at det er de færreste der har prøvet det som siger, "hvor ville det bare have været meget federe i 2D". Det figurerer ihvertfald ikke i nogen reviews jeg har set.#67 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:13
Jaksen >> Jeg tror ikke du forstår, hvad det er, der gør at vi er mange, der helst vil købe 2D Mario-spil og ikke 3D Mario-spil.#68 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:14
Vil forresten også gerne tilføje at kontrollen er MEGET mere præcis end i det originale SMB - kontrollen i det spil er virkelig dårlig... Lidt ligesom i alle andre NES spil (hold da op hvor er alle de spil man fik i første omgang af det ambassodor program dog dårlige)#69 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:15
Du dør ikke fordi du ikke kan finde ud af den tredje akse i det her spil Alexander. Heller ikke selvom du så slår 3D fra.
Så fik vi foredommene på bordet (dum casual gamer). Det handler ikke om, at jeg ikke kan finde ud af det. Det handler om, at det ikke føles ens.
2D Mario. Fastlåst kamera. Fra venstre mod højre. Digital styring, dvs. d-pad og knapper. Fast paced, action level design.
Disse ting bliver ændret ligeså snart Nintendo bringer en ny dimension ind plus ændrer leveldesignet, hvilket de gør.
#70 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:16
Faktum? Hvad er det for nogle folk der hellere vil have 2D? Hvor kommer det fra? Hvilken statistik er det baseret på? Iøvrigt har jeg aldrig sagt at det var andet end min egen mening.#71 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:17
(hold da op hvor er alle de spil man fik i første omgang af det ambassodor program dog dårlige)
Mange er uenige med dig. Hvem husker ikke, hvor godt mange af NES Classics-spillene til GBA solgte? NES Classic Metroid solgte nærmet mere end Metroid: Zero Mission (selvom det spil havde den originale udgave, så vidt jeg husker?). Det siger en del.
#72 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:20
Jaksen >> Jeg er kommet med diverse salgstal og sågar skrevet artikler om forskellen i salget af 2D Mario og 3D Mario. Søg efter det, jeg orker ikke at finde dem igen.#73 - Jaksen
Level: 10 (Bomchu)
24-11-2011 17:20
Ja det siger at folk er nogle nostalgiske fjolser (the gloves are off). Hvordan man kan blive ved med at påstå at spillene var bedre i gamle dage det fatter jeg ikke.#75 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:30
Så vidt jeg har hørt er mange genudgivelser også blevet forbedret, heriblandt en genudgivelse af SMB til SNES (mener det var eagle der fortalte mig det, som sagt har jeg aldrig selv ejet de klassiske mario spil).#76 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:34
"Så fik vi foredommene på bordet (dum casual gamer). Det handler ikke om, at jeg ikke kan finde ud af det. Det handler om, at det ikke føles ens."#77 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:35
Du skrev, at det var fordi, "at jeg ikke kunne finde ud af" at spille 3D Mario-spil. Det er da en fordom om mine evner. Og jeg havde endda lige skrevet forinden, at det handlede om følelsen og ikke udfordring.#78 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:36
Nej jeg skrev ikke at du ikke kunne finde ud af det, lol. Jeg skrev at du ikke ville dø af den ekstra dimension som du mente/ANTOG var sværhedsgraden. Du må gerne skrive "man" i stedet for du om du vil. Uanset om du vil fortsætte med at mene at jeg har skrevet andet så håber jeg at du kan forstå at det isåfald er en misforståelse, det eneste jeg mente med den sætning var at svare igen på din påstand omkring styringen, jeg har INGEN idé om hvor god en gamer du er og har på intet tidspunkt overvejet det.#79 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 17:43
Det er fint, du godt kan lide det Stelzig. Men hvis du gerne vil have indsigt i, hvorfor andre ikke kan lide det/køber det, så kommer du ikke særlig langt, hvis du går ud fra, at det skyldes, at de ikke kan finde ud af den tredje dimension. Den tredje dimension ændrer gameplayet, og det er det ændrede gameplay, mange ikke kan lide.#80 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:47
Forhelvede. Jeg mener ikke at folk har problemer med den tredje dimension. Det mener jeg at du fortalte mig da du skrev at styringen var mindre præcis når der også var en tredje dimension/det ikke var kun en x-akse og en y-akse. Jeg forsvarer faktisk netop at folk IKKE vil have svært ved det, specielt ikke i dette spil.#81 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:50
For at gøre det klart finder jeg forresten gerne citatet jeg svarer på frem igen: "Er vi enige om, at kun en x- og en y-akse gør kontrollen mere præcis?"#82 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
24-11-2011 17:52
det er den faktisk. Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har misset en dør eller en stige, eller er rendt ind i en væg i 3D-spil, lol. x)#83 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 17:53
Men Nick... 3Dland har ikke problemer med 3D'en. Jeg har også selv oplevet enkelte fuck-ups i diverse spil. Jeg snakker om netop dette spil, hvilket jeg allerede gjorde temmelig klart i min første respons.#85 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
24-11-2011 18:05
så vidt jeg har hørt er mange genudgivelser også blevet forbedret, heriblandt en genudgivelse af SMB til SNES (mener det var eagle der fortalte mig det, som sagt har jeg aldrig selv ejet de klassiske mario spil).
For lige at udvide dette citat, så talte jeg om genudgivelsen Super Mario All-Stars til SNES, hvor jeg er 90% sikker på, at styringen er blevet optimeret i alle spil. Jeg kan i hvert fald mærke en forskel, når jeg spiller det originale Mario Bros, som jeg synes er en betydeligt bedre spiloplevelse i All-Stars.
#86 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 18:08
Stelzig, jeg mente nu ikke, at du ikke syntes det var udfordrende. I så fald formulerede jeg mig forkert.#87 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 18:14
Nej, men du sagde at udfordringen var anderledes end den i NSMB og jeg er uenig#88 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
24-11-2011 18:16
Hvis det fastlåste kamera står "skråt på", så du stadig kan hoppe "ind" i billedet - altså du bruger den tredje dimension - så bliver kontrollen stadigvæk mere upræcis end blot en x- og y-akse.#89 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
24-11-2011 18:19
Den bliver vel ikke "mere upræcis," man skal bare tage højde for mere.#90 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
24-11-2011 18:21
Kan ikke se hvorfor du skulle tro at den skulle blive mere upræcis. Oftest skal du endda kun forholde dig til netop en retning ad gangen ved at holde skråt. Kontrollen er ganske præcis - som sagt langt mere præcis end i SMB hvor mario han bliver ved med at bevæge alt for længe.#95 - 0
Level: 23 (Skree)
24-11-2011 18:52
Ej, get over it.#96 - PD
Level: 1 (Goomba)
24-11-2011 20:03
Ordet "upræcist" burde ikke bruges. Istedet burde orderne "sværere" eller "udfordrene" bruges, i hvert fald hvis jeg forstår din tanke :b#97 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
24-11-2011 21:30
Lad os tage det ud fra menneske syntet.