Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Udgivelsesdato for Metal Gear Solid 3DS

Skrevet af Lukas Skywalker - 11-01-2012 12:46

Langt om længe er der kommet en udgivelsesdato for det længe ventede Metal Gear Solid: The Snake Eater 3D. Den ottende marts kan du således få fingrene i det nye spil med Snake i hovedrollen.

Spillet vil gøre brug af Circle Pad Pro, der tilføjer et ekstra Circle Pad til 3DS'en. Spillet vil også gøre brug af gyroskopet, samt have en funktion der lader dig tage et billede med 3DS'ens kamera, og ud fra billedets farver skabe Snakes camouflage.

Metal Gear Solid: The Snake Eater 3D udkommer som sagt d. 8. marts til Nintendo 3DS, samme måned som Kid Icarus: Uprising.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

11-01-2012 16:09

Er der nogen herinde der regner med at købe spillet?
0
1ups givet

#2 - Jaksen

Level: 10 (Bomchu)

11-01-2012 16:16

dunno. Jeg er ikke så stor fan af de øvrige.
0
1ups givet

#3 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 16:23

Nej. Selv hvis jeg ville havde jeg købt den der HD Collection til PS3.
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 16:27

Nej tak. Spillet var i i øvrigt ikke nogen stor kommerciel succes på PS2. Det blev bare talt op af anmelderne - ligesom med Skyward Sword sidste år.

Når det er sagt, tror jeg faktisk det sælger mere på 3DS end til PS2, selvom det ikke siger så meget.
0
1ups givet

#5 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-01-2012 16:33

Solgte det ikke over 5 millioner på PS2?
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 16:44

Mellem 4-5 så vidt jeg ved. Det er udmærket, men man skulle tro, at det var mere populært med den hype, der var.
0
1ups givet

#7 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-01-2012 16:47

*Placeholder for mine vrede tanker om, hvor stor forskellen er på "The Naked Sample" demoen, og det egentlige spil.*
0
1ups givet

#8 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-01-2012 16:54

Hmm, har spillet 2'eren, og den var da sjov nok. Serien siger mig dog ikke rigtigt noget, så jeg tror, jeg springer over.
0
1ups givet

#9 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 16:59

Jeg købte 4'eren til PS3. Kæmpe fejl, men det var den gang, jeg bildte mig ind, at det bare var mig, der var noget galt med og at halvanden times mellemsekvenser var niceness.

Jeg spillede det i to timer, så det var en dyr fornøjelse, men på den anden side var spillet med til at få mig til at droppe mange moderne 'hardcore' spil for good.
0
1ups givet

#10 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-01-2012 17:04

Starten på 4'eren er også rimelig dårlig imo.

Generelt var software salget på PS2 mere jævnt fordelt, så bare det at nå 2 millioner var ret stort, på trods af at der var, hvad, 150 millioner solgte konsoller?

Imodsætning til Wii, hvor Top 10 har ædt salget fra alle andre spil og enkelte titler derfor nåede op på svimlende 30 millioner i tilfældet med Mario Kart.

Edit: Andreas, hvis du er pissed over at grafikken er dårlig. Så køb dog Metal Gear Solid HD collection til PS3 eller Xbox 360 i stedet. Den udkommer på ca. samme tidspunkt og gør 3DS-spillet rimelig overflødigt.
0
1ups givet

#11 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-01-2012 18:31

Tror mere, at det er princippet bag, at man fremviser og hyper et voldsomt lækkert remake, og så produktionsmæssigt kører det fuldstændig ned i sænk med den egentlige udgivelse. Smiley

Det ville ændre på tingene, hvis tech demoen var blevet bestilt af Nintendo, som ren markedsføring af hardwaren - men det er der so far ikke meget, der tyder på. Man har endda kunnet finde screenshots fra Naked Sample side om side med egentlige screenshots, på spillets japanske hjemmeside. Det synes jeg er lidt lol, alligevel. Smiley
0
1ups givet

#12 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 22:38

HVORFOR har de ikke medbragt/genbrugt multiplayeren fra Subsistence?

Metal Gear Online ville sikkert gavne spillet - jeg tror sagtens det ville kunne sælge dobbelt så meget af det. Persistence var et af de mest populære onlinespil på PS2'en, og eftersom de af en eller anden mystisk årsag heller ikke har indført det i HD Collection, så kunne det styrke argumentet om køb af netop denne udgave af dette spil.

Ellers kan man, som Zalman nævner, lige så godt købe HD-samlingen.

Ang. folks tilsyneladende skuffelse ved hele serien: indrømmet, det er en MEGET historie-dreven serie, og måske netop med undtagelse af 3'eren, så bygger spillene meget på referencer til tidligere spil.
Man har ikke en chance som ny spiller, hvis man springer ind i serien forkert.
0
1ups givet

#13 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 22:57

Du betaler for en interaktiv film. Gaven er, at du som fan får opklaret ting fra tidligere spil, der stod i uvished.

EDIT: For det har fans åbenbart efterlyst. Kojima havde ellers afsluttet serien.
0
1ups givet

#14 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 23:05

Back on-topic var min pointe: online multiplayer kunne have gjort, at dette spil stod ud - nu bliver det sikkert ikke noget særligt - udover 3D, juhu.
0
1ups givet

#15 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

11-01-2012 22:47

Ideen med Metal gear solid 4 var engentlig også en afslutning. Så at de har planlagt meget materialle og så fortudt afslutningen er vel begrundelsen af det tunge materiale til "fan boys". Jeg har personligt ikke spillet det, ejer det dog, men vil meget gerne starte på serien. Jeg mangler kun nogle få spil for en "komplet" samling.
0
1ups givet

#16 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-01-2012 22:40

Mht. 3DS remakens produktionsniveauer: spørger man NeoGAFs kollektive hjerne, får man vist noget i retning af, at Hideo Kojima er kæmpe Playstation-fanboy. Eller noget. Smiley
0
1ups givet

#17 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 22:42

Togbis >> Synes ikke din analyse helt giver mening. Har du nogle kilder på det? Hvis folk vil købe MGS3, så vil de købe det. Hvad stoppede dem?

Folk stopper jo ikke med at købe Just Dance 3, bare fordi de allerede har købt Just Dance 1, 2, Wii Fit, Wii Fit Plus, Mario Kart Wii og NSMBW?
0
1ups givet

#18 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 22:42

@Tarding
Og det er faktisk et problem, for netop denne kærlighed blændede ham, da han lavede PSP-spillene. GPS-funktioner osv. var meget interessant, men kontrollen fungerer ikke på en så begrænset håndholdt - PSV har løst det problem: ved at implementere en sekundær analog.
0
1ups givet

#19 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-01-2012 22:47

MGS4 har intet med videospil at gøre, hvis du spørger mig.
0
1ups givet

#20 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 22:50

Det er blot en gave til fans. Men få er vist klar over det. Smiley Spil de gamle 2D-spil til MSX og spil MGS1 for at forstå hvad seriens styrke er: Taktisk stealth.

EDIT: Du glemmer at spille spillet på dets egne præmisser, Alexander! Smiley
0
1ups givet

#21 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-01-2012 22:55

Sidst jeg fik en gave, var jeg ikke nødt til at købe den af afsenderen Smiley
0
1ups givet

#22 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

11-01-2012 23:33

Samme hammer, som Star Fox 64 3D fik, tror jeg. Man har vel ikke forventet, at spillet ville kunne sælge nok, til, at man gad smide penge i online (og den ordentlige remake-grafik, der før var blevet lovet.)
0
1ups givet

#23 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

11-01-2012 23:40

^Netop. Star Fox køber jeg nok også først den dag, det er nedsat eller på tilbud og jeg mangler et eller andet spil. Jeg så ellers meget frem til et ordentligt remake, og jeg er stor fan af originalens koncept - det skal bare moderniseres og det er stadig ikke sket.
0
1ups givet

#24 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 14:15

Nå - det viser sig, at grafikken rent faktisk har fået sig et overhaul, siden spillet sidst blev fremvist. Bemærk den bedre genskabelse af PS2'ens billedkvalitet: bloom-effekterne gennem bevoksningen i baggrunden er genskabt 100%, Snakes ansigt er også blevet skarpere. Farverne er desuden blevet en smule mere mættede, måske for at gengive 3D'en bedre.

Nu er spørgsmålet bare, om frameraten stadig er elendig. Smiley
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-01-2012 14:25

Skal man skulle kunne se forskel på de to billeder?
0
1ups givet

#26 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

15-01-2012 16:41

Det kan jeg i hvert fald. Der er en helt anden kontrast og farvemætning på de nye billeder, og det fremstår markant pænere Smiley
0
1ups givet

#27 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-01-2012 16:49

Jeg trykkede kun på det første link, hvor der var et dobbelt billede.
0
1ups givet

#28 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 17:31

Det er måske en smule forvirrende, når nu første billede er et screendump i 3D mode, og andet billede er en sammenligning mellem PS2, og førnævnte tidligere build af spillet. Smiley Til gengæld viser et 3D screengrab også, hvordan et spils grafik ser ud under de værst tænkelige forhold, eftersom et skift til 2D mode vil frigive næsten 50% ydeevne - noget, som mange spil (f.eks. OoT 3D) udnytter til at forhøje billedkvaliteten yderligere. Måske vil framerateproblemerne forsvinde, hvis man skifter til 2D.

Jeg mindes faktisk, at spillets E3 2011 demo "choppede" i lignende omfang af det, man ser nu. I så fald, er der jo under alle omstændigheder tale om en forbedring (omend det måske virker lidt underligt, at man ikke har prioriteret at optimere frameraten.)
0
1ups givet

#29 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 19:41

Men screenshottet er ikke engang i 3D, det er bare to identiske (ned til hver pixel) billeder ved siden af hinanden. Hvis det var 3D ville vinklen være en lille bitte smule anderledes på det ene.
0
1ups givet

#30 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 19:49

... Wat. Ja, det har du da ret i, nu jeg selv tjekker efter. Underligt. er måske i 2D mode så, optaget med en enhed der spytter 2 billeder ud ligemeget hvad. Oh well, havde ellers ikke haft noget imod lidt ekstra anti-aliasing/framerate/batteritid, som frit tilvalg. >.>
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-01-2012 19:52

Det var det, jeg reagerede på i min første post herom. Smiley

Jeg er i øvrigt fuldstændig ligeglad med grafikken. Do not care. Og hvis folk er så interesseret i god grafik, kan de så ikke købe det til PS3?
0
1ups givet

#32 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 20:05

Jeg er personligt interesseret i at se, hvad teknikken er i stand til at yde - især i dette tilfælde, da der er tale om at reproducere billedkvalitet fra en platform, hvis ydeevne ligger i nærheden af Wii.

Tilsyneladende presses hardwaren til det yderste af spillet, da frameraten så ofte dropper under målet (som jeg formoder er 30, ligesom originalen.) På trods af dette, har man formået at genskabe endnu flere af PS2 originalens effekter, uden at hastigheden blev påvirket betydeligt. Et sådant tilfælde af optimering interesserer mig, ligesom det undrer mig, hvorfor man har prioriteret at få endnu højere billedkvalitet, når nu spillets hastighed i forvejen var mangelfuld. Smiley
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-01-2012 20:08

Fair nok, men det er vel også en mere 'teknisk interesse'. Du ved dog mildest talt ikke om hardwaren presses, hvis nu Konami bare bruger den på en ineffektiv måde. Men ikke, de lærer at presse den lidt mere om et par år?
0
1ups givet

#34 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

15-01-2012 20:19

Jeg mener ikke, at MGS3 til PS2 kørte på mere end 25 fps. MGS2 kørte helt sikkert på 30, men det var også en meget mere "lukket verden" med fikseret kamera.

HD-udgaven skulle man i hvert fald tro havde de 30 fps. Så hvis den håndholdte udgave heller ikke kan konkurrere hvad dét angår, så kan jeg kun se én fordel tilbage ved MGS3D: genveje på touch screenen; hvilket forresten så også forklarer hvorfor Wii U kunne blive en gameplay-succes ved at være den naturlige hybrid mellem DS-gameplay og stationær konsol. Selvom jeg ved, Alexander og den brede befolkning nok ikke tænder på det.
0
1ups givet

#35 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

15-01-2012 20:21

Der er intet galt i touch control, tværtimod er det ret nice, men det fungerer ikke så godt til videospil i stuen på et fjernsyn, ligesom motion controls som WiiMotionPlus ikke vil fungere så godt på en håndholdt. Men det har jeg vist brugt tid på at argumentere for tidligere. Smiley
0
1ups givet

#36 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

15-01-2012 20:53

Det bliver i hvert fald interessant at se, om HD Collection udkommer til Wii U, og hvordan kontrollen i så fald vil fungere. Udviklerne stod jo nærmest i kø for at proklamere, hvor dejligt det var med et port-venligt Nintendosystem. Smiley Tænker, at det måske er mere overskueligt at porte samlingen, når den allerede produceres til både en touch-platform (Vita), og til de gamle PS360.
0
1ups givet

#37 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

15-01-2012 20:54

En anden funktion, der kun er tilgængelig i 3DS-versionen er crouch-walk.. Sjovt nok valgte de ikke at implementere den i HD collection til trods for, at det er en form for styring der er ret basal i dag..
0
1ups givet

#38 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

16-01-2012 12:53

gad vide om Wii U og Vita vil få de samme spil. Lidt som Wii og PSP gjorde nogle gange
0
1ups givet

#39 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

17-01-2012 19:02

@Alexander
Woops, jeg fik ikke lige kigget på Wii'ens salgstal. Ifølge wikipedia følger de faktisk hinanden rimelig godt, hvad angår millionsælgere. Så mit forrige indlæg kan ignoreres.
(off-topic: Det er rigtigt at Just Dance 1 måske ikke forhindrer folk i at købe Just Dance 2, men forhindrer Just Dance 2 ikke folk i at købe Just Dance 1 efterfølgende? På den måde æder det bedste produkt, i nogle genre, salget fra de forrige/dårligere produkter. Hvorimod nogle spil f.eks. spil med unikt content eller niché-elementer i nogle tilfælde også vil kunne sælge efterfølgende, selvom der kommer noget nyere/bedre.)

Jeg tror Metal Gear-serien sælger som den gør, fordi den er enormt utilgængelig og brugerfjendtlig på mange områder. Styringen er ikke nem at lære, længden af spillenes cutscenes virker skræmmende og når folk tænker på spillets content, tror jeg de tænker at det ser ud til at være rimeligt kliché.
Dog har spillet også dets positive sider, hvilket gør at nogle vælger at overse dets fejl og med en del tålmodighed stadigt ender med at nyde spillene og se frem til næste kapitel i serien. På mange måder er serien derfor rimeligt non-mainstream. Et eller andet sted, er det stadigt imponerende at den har solgt så meget som den har. Kojima er gennem serien nærmest blevet chef-udvikler indenfor Konami.

Jeg har selv spillet igennem alle fire spil i serien og synes da det var nogle meget gode aftener. Men jeg har efterhånden også fået nok af serien. Konami måtte gerne satse deres største budget i firmaet et andet sted for min skyld.
0
1ups givet

#40 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

17-01-2012 19:19

Du har ret i, at en serie som Just Dance kan risikere at kannibalisere salget af tidligere udgaver. Det afhænger dog af, hvor hungrende brugerne er efter mere content. Er man ikke tilfredsstillet af Just Dance 3, er der nok en sandsynlighed for at man køber Just Dance 2 for at få flere sange - eller Kids-udgaven.

Din analyse af at MGS er brugerfjendtlig er ret fin. En anden vigtig pointe er, at spillets design ikke er tilgængeligt med mindre man er ekstrem øvet og/eller har kendskab til tidligere spil. Men det er et generelt problem med 95 % af hardcore spil. Ingen af disse spil udviser interesse i at lære nye spillere at spille spillene. Og deres åndssvage tutorials gælder ikke. Jeg læste en god pointe omkring, at den klassiske dual shock controller er mere kompliceret end det at køre en bil - den har flere funktioner. Og hvor lang tid tager det ikke at tage et kørekort? Ikke så underligt, at mange afholder sig fra at begynde at spille videospil. Læg mærke til, at meget få siger, at "de ikke gider at spille videospil". I stedet siger de: "jeg kan ikke finde ud af det".

Nintendo og få andre har forsøgt at løse denne problematik. De følger bare ofte fejlslutninger, så de ender ud i casual-LOL, der i sidste ende ikke hjælper noget eller gør det meget værre (ideen om, at der ikke må være udfordring eller indhold i spil).
0
1ups givet

#41 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

17-01-2012 22:01

^Helt enig, MGS er en meget kult serie, og jeg har det fint med at den ikke får "kommercielt" gennembrud.
Men som du siger, så retfærdiggør det ikke, at så mange andre spil prøver sig frem med underlige læringskurver og cutscenes.
Det med knapperne, tror jeg også du har ret i. Dual shocken er også en kult klassiker - folk kan ikke lide den fordi den er nem at bruge, men fordi den har affektionsværdi. Hvis man skal gøre spil lettere tilgængelige, må man prøve som Nintendo at forsimple det, men det er en hårfin balance mht. tutorials og "casual-LOL" som de fleste af os godt ved, hvad er, uden yderligere nødvendig definition.
0
1ups givet