Farewell North annonceret...

Lanceringstrailer for Pri...

Aksys Games annoncerer ad...

Prøv Vampire Survivor ga...

N-cast #210: Fuglen(e) sy...

Lanceringstrailer for Kin...

Paper Mario: The Thousand...

Lugii's Mansion 2 HD udgi...

Tre Game Boy-spil med Mar...

Mario-dagen fejres med ny...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Splatoon 3

Super Mario Bros. Wonder

Nintendo i medierne

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Switch - spilrygter og sp...

Super Mario Run

Spil på vej til Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Vigil snakker om Darksiders II til Wii U

Skrevet af Lukas Skywalker - 28-11-2011 07:38

Game Informer har lavet et interview med folkene bag Darksiders, og det kommende Darksiders II, Vigil. I dette interview snakker de blandt andet helt konkret om Darksiders II til Wii U.

Darksiders II var er af de første tredjepartsspil der blev annonceret til Wii U. Interviewet der ses her er umiddelbart fra dengang, dvs. omkring E3 2011.



Darksiders II står til at blive lanceret næste år, hvor Wii U også udkommer.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 13:06

Hm. Bliver spændende, hvornår der rent faktisk kommer nogen ny info om Wii U og dens launchtitler - der er jo nærmest intet materiale fra tiden efter E3. Under alle omstændigheder skal Wiien vel udnyttes maksimalt i sin sidste julesæson, så ikke før nytår, men håber måske lidt, at det store "media blackout" løftes lidt tidligere end til E3 2012. Smiley
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 13:12

Jeg er rimelig overbevist, at du først kommer til at høre om Wii U igen til E3.
0
1ups givet

#3 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 13:23

De bliver vel næsten nødt til at gentage deres årlige kontrollerede pre-E3 læk, som det skete med "Project Café" tidligere i år. Smiley Kan simpelthen ikke forestille mig, at 3DS'en kan bære noget som helst "hype-momentum" sammen med den netop klimaksede (og efter nytår sikkert helt visnede) Wii.

In any case, så bliver det da interessant med DarkSiders II som launch titel. Er lige før, Skyward Sword har fået mig hypet lidt mere for det spil..
0
1ups givet

#4 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 13:28

Hype på internettet kommer Nintendo ikke ret langt med. Hypen omkring 3DS, da den blev fremvist til E3 i sin tid, var KÆMPE stor, og se hvordan det gik.

Dermed ikke sagt, at der ikke kommer nogle leaks. Nintendo bør dog holde kortene tæt til kroppen og håbe på, at de kan fremvise Wii U som færdigt og fokuseret produkt, der kan fange lidt mainstream interesse (har min tvivl). Det vigtigste bliver dog, at de har nogle interessante spil KLAR til fremvisningen OG lanceringen. 3DS'en havde ingen interessante spil, da den blev lanceret.

Man kan dog godt være lidt i tvivl om, hvor mange spil Nintendo kan have klar til Wii U lanceringen? De har trods alt pumpet en del spil ud på 3DS allerede (læs: De har brugt meget af sin tid på udviklingen af dem). Hvilket i øvrigt viser, hvor sårbar 3DS er. De mange 3DS-spil ER udkommet nu. Hvis maskinen ikke begynder at sælge godt nu (læs: EFTER jul), så får maskinen problemer, fordi den første spiltørke kommer til at ramme den i 2012.

Det her viser også et andet problem ved Nintendos udviklingsperioder, som er ude af kontrol. Skyward Sword burde have været færdigt og udgivet i 2009, så Zelda-teamet kunne være gået i gang med Zelda Wii U, så det kunne have ramt Wii U i slutningen af 2012 / starten af 2013. Nu kommer Zelda Wii U sikkert først i slutningen af 2014 / starten af 2015. Nintendo ødelægger sit eget momentum.
0
1ups givet

#5 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

28-11-2011 13:32

Jeg kan egentlig godt forestille mig, at Nintendo har planer om at lade de to konsoller leve i co-eksistens - forstået på den måde, at der stadig vil blive udgivet spil til Wii'en efter lanceringen af Wii U.

Når man tænker på, hvor stor en brugerbase de har opbygget de seneste fem år vil det ikke være nogen dum ide ihvertfald. Det vil jo helt sikkert ikke være et solid strøm at titler der i såfald vil blive tale om, men et par få solide spil om året er formentlig også nok for et flertal af dem der ikke investerer i Wii U med det samme..
0
1ups givet

#6 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 13:34

KJ85 >> Jeg har min tvivl. Jeg forudser, at Nintendo får problemer med at skabe en ordentligt brugerbase til Wii U. Jeg tænker umiddelbart, at vi er på GameCube-niveau - måske lidt større.

Nintendo har ikke råd til, at være for passive med markedsføringen af Wii U, så de er nødt til at give den fuld gas og smide alle titlerne over på Wii U.

Men i teorien er din ide god. Og det viser lidt problematikken. Mange af de "livsstilsspil" og "arkadespil" som er udkommet til Wii - og som har drevet salget af konsollen - har slet ikke brug for Wii U'ens ekstra ressourcer eller nye controller. Med andre ord overskyder Wii U store dele af markedet. Et faresignal i sig selv.
0
1ups givet

#7 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 14:00

Wii U lugter (i mit hovede) en smule af tekniske kompromisser, der måske har til formål at nedsætte omkostninger, så de mere "casual" købere hopper lettere ombord.

Et godt eksempel er valget af touch screen-teknologi: controllerens skærm bruger samme billige teknik, den såkaldte resistive teknologi, som Nintendo DS (anno 2004..) gjorde. En nyere teknik, kapacitiv touch, bruges i dag (og siden 2007) i stort set alle smartphones og tablets, og fungerer langt bedre og pålideligt til brug med fingerspidser.

Det resistive interface er lavet til brug med en plastikstylus - som på PDA'er og smartphones langt før DS'ens tid. Det er sikkert meget fancy, at der sidder en stylus i "U-moten", og at man kan sidde og tegne tegninger af Link med den - men hvornår har man helt seriøst brug for en stylus, når man sidder midt i et spil, og allerede er optaget af hardwareknapperne på controlleren? Synes det virker som en lidt plat måde at spare på, når vi er næsten 10 år forbi teknologien (og Nintendo allerede har genbrugt den én gang, i 3DSen.)

Nintendo fremviser endda i E3 koncept-videoen, hvordan mere "casual-venlige" brugsmåder, som f.eks. web browsing, er ideelle til touch skærmen. Bare ærgeligt, at resistiv touch kun tillader ét enkelt berøringspunkt, så gesturer som "pinch to zoom", der sidder på rygraden hos stort set alle smartphone-brugere, forbliver umulige.

Man kan i øvrigt sagtens få stylus penne til kapacitive skærme - de er dog ikke særligt udbredte. Muligvis fordi plastikpenne i virkeligheden er ret unødvendige og antikke. Smiley
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 14:05

Jeg er selv ret glad for kapacitiv touch på min iPhone. Dog er det kun godt, hvis man bruger fingrene, og Nintendos plan er tilsyneladende at bruge en stylus. Selvom teknologien er "gammel", mener jeg den har nogle fordele, når man taler GAMING og ikke navigation. Den giver en mere "taktil" følelse og det er nemmere at ramme et præcist punkt. Derudover skal du tænke på størrelsen af skærmen på Wii U-controlleren og hvordan man kommer til at holde den. Kapacitiv touch fungerer godt på en smartphone, fordi du har nem adgang til at bruge begge tommelfingre (eller en pegefinger og en tommelfinger). Det vil du ikke have på Wii U-controlleren - i hvert fald ikke, hvis du holder den i hænderne.

Jeg ser egentligt valget af touch teknologi som et godt valg. Både fordi det er billigt at producere (vigtigt!), men også fordi, at det faktisk har nogle fordele i forhold til gaming (vigtigt).
0
1ups givet

#9 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

28-11-2011 14:09

Jeg vil i første omgang lade tvivlen komme Nintendo til gode og ikke begynde at spå, hvordan det kommer til at gå med Wii U - de formåede trods alt at skabe en af de bedste successer med Wii'en ved at være først på markedet med motion controls.

Et af Nintendos store problemer har vel længe været support fra tredjeparts-udviklere, og som jeg ser det er Wii U'en med HD grafik og bedre online-funktionalitet et skridt i den nødvendige retning for at løse dette problem.. Jeg tror ikke det vil være disse ting, der får brugerne til at foretrække Wii U'en over andre alternativer - de ting skal Nintendo selv stå for med deres eksklusive titler. Men det kan måske alligevel påvirke i nogen grad, hvis konsollen også får de nye Call of Duty, Battlefield og hvad det ellers er "de unge vil have".

Som du selv er inde på har nogle af de bedst sælgende titler på Wii'en netop ikke brug for bedre grafik, og netop derfor ser jeg heller ikke noget problem i at Nintendo bliver ved med at supportere den med spil som NSMBW og Wii Sports/Fit. Enkelte tredjeparts-udviklere vil vel også prise sig lykkelig i så fald - prøv at se, hvor meget spil som Just Dance og Zumba Fitness har solgt..
0
1ups givet

#10 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 14:13

Alexander: Forestiller mig ellers, at situationen "gaming" aller oftest implicerer brug af controllerens hardware inputs - analog nubs, knapper, skulder triggers. Det er jo netop disse, der adskiller Wii U controlleren (og PS Vita, for that matter) som input devices så meget fra, hvis man sad med en iPad eller iPhone - man har sine pålidelige hardwareknapper.

Jeg har svært ved at se for mig, hvornår stylus pennen i egentlige gameplay situationer, der kræver overblik og reaktionstid, er praktisk at gøre brug af. Et fåtal af ting er selvfølgelig undtaget, f.eks. rolige puzzle-spil (eller situationer, hvor gameplayet decideret går ud på at tegne streger på skærmen. Smiley)

Det kan da godt være, at den mere taktile følelse (synes nu selv det virker cheap, frem for taktilt) er bedre i længden. Men når nu brug med fingerspidser er den mest oplagte anvendelsesmetode, og Nintendo samtidig vil have flere casual applications og touch-kontrollerede UI'er ind, så undrer det mig en smule.

Over 10 år gammel teknologi - vi snakker relativ stenalder. Smiley
0
1ups givet

#11 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 14:17

KJ85 >> At sammenligne Wii med Wii U, fordi de begge har hver sit gimmick, er en fejl, hvis du spørger mig. De to konsoller repræsenterer meget forskellige værdier og strategier. Wii fokuserede ikke på konkurrenterne og var derfor blue ocean. Wii U fokuserer på konkurrenterne og derfor red ocean. Wii havde også en mere klassisk Nintendo-strategi med fokus på simple og mere tilgængelige (arkade) spil, hvor alt tyder på at Wii U fortsætter samme stil som med 3DS: nemlig et fokus på "GameCube-lignende" spil, selvom der selvfølgelig også vil være alt muligt simpelt gejl, der skal understøtte touch-skærmen.

Det er korrekt, at Nintendo ikke får alle de hardcore spil fra tredjepartsudviklerne, men det passer ikke, at Wii'en ikke fik støtte. Den fik støtte og fik mange eksklusive spil. Når det er sagt, så kommer bedre tredjepartsstøtte ikke til at betyde det store, hvis du spørger mig. Okay, lad os sige, at Modern Warfare udkommer til Wii U. Og hvad så? Tror I at alle 360-gamere pludselig skifter over? Næppe.

Man skal huske på, at Wii blev en kæmpe succes på trods af støtte med hardcore tredjepartsspil, så det er slet ikke der problemet ligger. Wii var en succes, indtil Nintendo selv stoppede med at støtte den med ordentlig software i 2010.

Andreas >> Wii U controlleren er i det hele taget unødvendig - uanset touch teknologi. Den rammer ikke en efterspørgsel i markedet, som Wii-controlleren gjorde (mere intuitiv control) i sin tid. Men det finder Nintendo nok ud af om et år eller to. Smiley
0
1ups givet

#12 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

28-11-2011 14:42

Hov hov Alexander, nu lægger du ord i min mund Smiley

Sammenligner ikke de to konsoller direkte, men vil ikke udtale mig om, hvorvidt Wii U'en bliver en succes. Siger blot, at mange nok heller ikke havde forudset Wii'ens massive succes på forhånd - men du har ret, den ramte et helt nyt marked.

Mht. tredjepartsudviklere er jeg forståelig overfor at Nintendo forsøger at få flere med på vognen. Jeg skrev netop også, at det ikke vil være disse spil (ofte multikonsol), der kommer til at gøre forskellen på succes eller ej. Igen, det vil være op til Nintendo at skabe de titler, der skal sælge Wii U'en til brugeren i form af gode oplevelser og solidt gameplay..

Jovist, Wii'en har da haft eksklusiv-titler fra flere trejdepartsudviklere, men synes efterhånden også vi ser flere af dem få "opdateret lakken" så at sige og "go PS3".
0
1ups givet

#13 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

28-11-2011 14:47

Nu vi snakker stylus vil jeg lige benytte situationen til at kommentere nintendos valg af placering af denne på 3DS... Først og fremmest er det pokkers underligt at de vælger at flytte den på deres forskellige maskiner som ellers ligner hinanden meget... Men nu har de sgu også valgt den absolut dummeste placering på deres nyeste konsol. Øverst og til venstre, wtf. Tilgængelighed helt i bund. DSi og DS lite havde den klart bedst placeret, der kunne man hurtigt trække den frem. Selv vælger jeg at bruge fingrene i mine spil til tider fordi det er hurtigere og det kommer jeg kun til at gøre endnu mere med 3DS nu (eksempelvis bruger jeg min tommelfinger til at aktivere power-ups i 3Dland).

That said er jeg enig i at den har fordele over at bruge fingrene i nogle spil, men ville være dejlig hvis tilgængeligheden blev forbedret igen for hold da op hvor er den placeret uoptimalt nu.

PS2 blev ved med at få spil ret længe så mon ikke wii også gør det. Omend jeg tvivler på at de bliver gode ^x^

Wiiu controlleren er dum. Smiley
0
1ups givet

#14 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 15:02

Yep, stylus placeringen er ret weird. Langt fra det værste ved systemet, men stadig én af grundene til, at jeg pt. tålmodigt afventer en 3DS lite. Om det så først bliver efter 2012..
0
1ups givet

#15 - PD

Level: 1 (Goomba)

28-11-2011 15:58

Tror ikke at Nintendo har lagt stylus'en ind i Wii U kontrolleren fordi at den skal bruges istedet for fingrene... som der blev vist i traileren, så blev den kun brugt til at tegne med og den skal sikkert også kun bruges til sådanne spil - spil hvor man ikke har lyst til at bruge fingeren!
0
1ups givet

#16 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 16:10

PD >> Det er den samme touchskærm, der er i Wii U-controlleren som den i DS / 3DS, hvilket vil sige, at det stort set er umuligt at bruge ens fingre til noget med mindre det er simple tryk.
0
1ups givet

#17 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 16:34

.. Noget, der jo givetvis kan undskyldes i DS-formatet, pga. den lille skærmstørrelse - men på et panel over 6 tommer, i en stationær hjemmekonsol anno 2012 (der ved release endda er det grafisk stærkeste system) kunne man tænke sig, at touch inputtet i det mindste var sammenligneligt med den standard, smartphones har fulgt siden 2007. Touch screen er jo Wii Us "lead gimmick", så at sige.
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 16:37

Tjoh, men hvad skal det bruges til? Til at navigere og vælge ting fra en menu? Så er den gamle teknologi god nok
0
1ups givet

#19 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 16:38

Til at spille Checkers!
0
1ups givet

#20 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

28-11-2011 16:49

Gad vide om Xbox 360/PS3 overhovedet ville overleve, hvis Wii var ligeså kraftigt. Den eneste grund til at Wii'en ikke fik Modern Warfare, Skyrim, Street Fighter IV, Bioshock, Mass Effect 2 og alle de andre multiplatform titler, er at konsollen ikke kunne klare dem.

Havde den haft alle disse titler ville vi måske have set en 'PS2-effekt', hvor én konsol opsluger de andre på trods af at de er rimeligt ens.

På den anden side var det også Wii'ens store styrke at den ikke var kraftigere(Sammen med prisen selvfølgelig!). Især de japanske udviklere var slet ikke klar til PS360. Næsten alle japanske udviklere er faldet fra de stationære konsoller i denne generation.
Det var langt nemmere at udvikle et lille Wii-spil end et enormt AAA-spil.
Det betød dog også et ton af shovelware på Wii.
0
1ups givet

#21 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 16:51

Systemet skal jo formentlig holde en 5-6 år ud i fremtiden. Som du også selv siger, så er resistiv touch beregnet til enkle tryk med en stylus. Fingre kan fungere, når det er hurtige små tryk, men lige så snart, man bevæger sig ud i egentligt touch input - f.eks. inertiel scrolling som på iPhone, drag/drop af elementer - kan det mærkes, at fingeren dybest set er for upræcis til designet.

Man kan f.eks. afprøve det på 3DS'en, hvor mange af menuerne har førnævnte scrolling mechanic. At swipe en liste afsted med fingeren "fungerer"; der kommer kontakt, og man får flyttet noget - men dels forsinkelsen, der opstår idet touch filmen over skærmen skal trykkes ned af andet end en spids stylus, og dels manglen på præcision, idet fingerens store kontaktflade ikke kan trackes på samme måde som en iPhone gør med sin kapacitive skærm, gør, at det for brugere, der allerede er tilvant iPhones og iPads, kan føles akavet og billigt eksekveret. Det er i hvert fald klart min egen oplevelse, som bruger af Apples devices.

Og hvad angår reelle gameplayscenarier: eksemplet med at tracke et kontaktpunkt i bevægelse, er i kraft af sine ligheder med et laptop touch pad f.eks. det tætteste på en mus, en hjemmekonsol hidtil er kommet. Touchskærmen kunne bruges til at styre en cursor på tv-skærmen på en helt anden måde, end Wii Remoten tillader - men det kræver et hurtigt og responsivt interface, der føles som det laptop touch pad, brugeren allerede har tillært sig at anvende!

Og igen - vi snakker om en inputform, der stadig skal kunne bruges og føles aktuel om adskillige år. Der tvivler jeg ganske enkelt på, at en resistiv skærm på Wii U vil blive ved med at være, efter novelty-værdien af "wow, den streamer video til skærmen!" så småt er dampet af, Sony/MS får smidt deres nye stystemer på markedet, og Apple sælger flere og flere kapacitive touch devices, i flere størrelser. Smiley
0
1ups givet

#22 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

28-11-2011 17:51

jeg vil væde med at MS og Sony følger trop med skærm i controlleren Smiley
0
1ups givet

#23 - Shajita

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 20:38

^


SEGA kom først du.
0
1ups givet

#24 - Kanin

Level: 23 (Skree)

28-11-2011 20:42

chessr: Nintendo har copy pastet Sega's Dreamcast (og lad os ikke huske hvad der skete derefter Smiley)

... Lol overhalet.
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 20:55



+



All you need.
0
1ups givet

#26 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

28-11-2011 20:59

Er også ret vild med wiimote nunchuck combo, bedste controller nogensinde??

Til Smash skal man dog bruge GC.
0
1ups givet

#27 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

28-11-2011 21:29

Synes Wii-U controlleren ser mega akavet ud.

Jeg ville helt klart foretrække hvis den næste Nintendo-konsol havde Classic Controller Pro som standard controller. Har ikke prøvet den så meget, men den skulle være rigtig god. Nogen ville måske mene at Nintendo ville miste noget på at "kopiere" de to HD-konsoller på den måde, men en konsol med et rigtigt FIFA samt Nintendos klassiske serier ville være perfekt for mig Smiley

Og som sagt er Wiimote + Nunchuck slet ikke dårligt heller.
0
1ups givet

#28 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2011 21:43

Meh. Jeg er som udgangspunkt ganske positivt indstillet overfor "U Remoten" - elsker afvekslingen, man får fra nye og anderledes interface devices. Idéerne skal bare være ordentligt udførte - "stenalder-touch" er simpelthen så forældet ift. formatet, at det grænser til komisk i mine øjne. Smiley
0
1ups givet

#29 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

28-11-2011 22:50

Idéen skal også være god til at begynde med. Then again så syntes jeg også i sin tid at wii remote var en dårlig idé og den er jeg da blevet glad for til FPS, lol.

Synes også det er helt forfærdeligt at nintendo har valgt at bruge et fucking circle pad til deres wiiu controller... Seriøst? Fair nok på en rigtig håndholdt, den virker da udemærket til 3DS, men til en stationær...? Come on.

Nick: Yeah GC controller <3
Kan ikke engang forestille mig at spille smash med en classic controller fordi sticket ligger forkert, men hvis det kommer til wiiu (VC) så kan det jo være man en dag bliver nødt til det. Specielt hvis nintendo er rigtig seje og giver os HD melee med online /wishful thinking.
0
1ups givet

#30 - Madskimo

Level: 11 (Octorok)

28-11-2011 22:57

Dark Siders er virkelig et godt spil, ville være godt for Wii U at få det
0
1ups givet

#31 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

28-11-2011 23:04

Jamen stelzig, blev vi ikke enige om, at HD lagger?
0
1ups givet

#32 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

28-11-2011 23:06

Vi blev enige om at konsoller der ikke er i HD lagger på skærme der er i HD-opløsning.

svjv kan HD-konsoller godt køre uden lag. (mener at mange gamere køber computerskærme til deres konsoller for at opnå dette billigt... Men ved ikke såeh meget om det. Uanset lagger HD-maskiner i hvert fald markant mindre)

Either way er HD'en ikke hvad der er vigtigt for mig, det var mere online-delen. Har ikke en fladskærm anyway (ikke at jeg ikke nok får det en dag, men øh... Ja jeg går ikke så meget op i HD Smiley)
0
1ups givet

#33 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 23:13

Vi blev enige om at konsoller der ikke er i HD lagger på skærme der er i HD-opløsning.


Hov, hov - jeg troede, at vi havde været igennem denne diskussion. Smiley

Før vi fortsætter med denne lag diskussion kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilke fladskærme det er, at folk har? Jeg gætter på, at det giver en rimelig god forklaringsramme. Smiley

0
1ups givet

#34 - PD

Level: 1 (Goomba)

28-11-2011 23:22

Har ingen fladskærm
0
1ups givet

#35 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

28-11-2011 23:26

Måske gigantiske fladskærme til ekstremt høje prise kan klare det næsten uden lag til et punkt hvor det er ubetydeligt. Jeg vil dog så stadigvæk ønske at det var muligt at få dem til ordentlige priser og i ordentlige størrelser. Smiley
Men det kan måske så også gøres hvis man går efter pc-skærme som jeg jo nævnte at nogle gamere benytter. Mener det er ret populært til halo eksempelvis. Smiley
0
1ups givet

#36 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

28-11-2011 23:38

Jeg har en samsung fladskærm. Den er pissedårlig. Smiley Men den opfylder mine behov, da den har HDMI indgang! HDMI - herre dejligt medie iiiiiiihhhh.
0
1ups givet

#37 - PD

Level: 1 (Goomba)

28-11-2011 23:41

Hvad er HDMI indgang?
0
1ups givet

#38 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

28-11-2011 23:43

et advanceret scart-kabel.
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-11-2011 23:50

Samsungs low-end skærme er noget af det ringeste på markedet (nok sammen med Phillips), sorry to say. Smiley

Jeg nørdede fladskærmsmarkedet (<3 billedkvalitet) rimelig meget for et par år siden og dengang skulle du op på mindst 8.000,- (internetpris) eller 10.000,- (butikspris) for at få noget ordentligt, der var bedre end en CRT-skærm.

HVIS man søger et godt billede, skal man bare holder sig væk fra billige LCD-skærme - eller bare billige fladskærme i det hele taget. Det gør folk dog ikke. De går mere op i, at de fylder mindre end CRT, derfor sælger de godt. Smiley
0
1ups givet

#40 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

28-11-2011 23:57

Så vidt jeg har forstået vandt oni nick den skærm til D3 for at spille bedst mario and sonic at the olympics... Det er bare utroligt som arrangører af de her ting ikke kan finde ud af at give lagfri skærme. CeC var egentlig udemærket selvom laggen kunne bemærkes lidt (heldigvis var det bare brawl og mkw jeg skulle spille ^x^), men så valgte n-club så at få nogle virkelig dårlige skærme til live 6. Forstår det ikke helt for det var tydeligvis samme leverandør, men åbenbart var det vigtigere at skærmene var store der =/

Det er ligesom at finalerne/konkurrencerne til arrangementer i DK oftest bliver spillet direkte på projektoren, wtf Smiley (få dog signalet splittet)

(det har altid været sjovt nok alligevel, jeg ranter bare lige lidt nu Smiley)
0
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 00:04

Det skyldes, at der ikke er bred efterspørgsel efter skærme med god billedkvalitet og ordentlig responstid. Hvad der drev salget af HD-skærme var ikke HD, men størrelsen. Jer, der overværede jeres forældre skifte fra CRT til fladskærm, ved hvad jeg snakker om. Derudover blev fladskærmsalget også reduceret til en masse "HD ready, HDMI gange ?, codec" pladder, som i bund og grund ikke har noget med selve skærmens kvalitet at gøre. Men igen. Folk var ligeglade - eller blev i hvert fald ikke uddannet i det.

Anyway, man kan sagtens få fladskærme, som ikke lagger. Man skal bare ikke gå ned i El-giganten og købe en eller anden random, billig skærm. Smiley Det værste ved forretninger som El-giganten er, at du sagtens kan gå ned og bruge 10.000-12.000 kroner og stadigvæk få noget lort med hjem. Smiley
0
1ups givet

#42 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

29-11-2011 00:25

Har selv haft rimelig stor glæde af Flatpanels.dk-siden, da jeg shoppede fladskærme. Gennemgik i løbet af sidste år 5 eller 6 high-end skærme, som alle blev bragt hjem og testet igennem, inden jeg fandt mig til rette med en overraskende billig 40" model, Sharp LE820.

Er dog så småt begyndt at hade den nu - ikke pga. billedkvaliteten, men pga. frontglassets genskin. Smiley Så nu er den på DBA, og jeg vender nok tilbage til Philips high-end model i stedet for. GG..

Den lagger i øvrigt absurd meget - og fik endda ros for "lav responstid" på Flatpanels. Tør slet ikke tænke på normen for lag, i så fald. >.>
0
1ups givet

#43 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

29-11-2011 00:29

Jeg vil meget gerne have en bedre fladskærm end den jeg har nu. Går også selv ret meget op i billedkvalitet, men nok ikke lige så meget som dig Alexander. Smiley Jeg har i hvert fald ikke ofret de penge der skal til endnu. Som stelzig siger fik jeg jo også min skærm gratis, såh, kan vel ikke brokke mig alt for meget. Smiley

Jeg ved dog, at den kostede 9-10.000 da jeg vandt den (butikspris). Men jeg tror det var fordi det er en af de der designermodeller, der var populære på det tidspunkt.
0
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 00:42

Man skal aldrig brokke sig, når man får noget gratis. Det var egentligt heller ikke for at blande mig i, hvad I andre køber. Det var blot for at forklare, hvorfor I oplever lag - og at det faktisk er muligt at undgå.

Hvis man udelukkende går efter billedkvalitet, bør man købe en projektor. Du kan sagtens finde en til 8.000 kroner (internetpris), der med den rigtige opsætning og udstyr, slår fladskærme til 15.000-20.000 kroner. Det største problem er dog, at det kræver fuldstændig mørke, hvilket de færreste har (jeg har dog selv mørklægningsgardiner).

I forhold til fladskærme var Pioneers plasmaskærme klart de bedste, men de stoppede produktionen, fordi efterspørgslen ikke var der (LOL). Så nu er det vel Panasonics plasmaskærme, der er bedst - eller det var det for to år siden. Har som sagt ikke fulgt med siden da.
0
1ups givet

#45 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

29-11-2011 00:45

Min morbror går også rigtigt meget op i billedkvalitet, og han har en fed HD-projektor, som jeg vist nok tror har været ret dyr. For mig at se kan billedet i hvert fald ikke blive meget bedre. Smiley
0
1ups givet

#46 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 00:49

Hvis han går rigtig meget op i det, så kan han få en professional til at manuelt kalibrere det - dvs. ikke bare lave den normale kalibrering via menuen, men måle farvestyrkerne osv. med professionelt udstyr. Det koster selvfølgelig lidt, men hvis man har pengene og behovet, er det vist det værd, har jeg ladt mig fortælle - desuden nedsætter sådan en kalibrering som regel strømforbruget, så der "sparer" man lidt.
0
1ups givet

#47 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

29-11-2011 00:52

Okay, det tror jeg ikke han har. Jeg kan da nævne det for ham - men ved ikke om han overhovedet synes det er nødvendigt. Smiley

Men godt billede og lyd, det må der til. Smiley
0
1ups givet

#48 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 00:55

Hvis det skulle have interesse.
0
1ups givet

#49 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

29-11-2011 00:57

Kan da prøve at foreslå ham det. Smiley
0
1ups givet

#50 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

29-11-2011 09:06

Andreas: Så vidt jeg husker da jeg selv kiggede lidt på det så har responstid intet med laggen at gøre. Kan ikke huske hvordan den forklares, men mener bestemt at det blev pointeret at lav responstid ikke betød at det ikke ville lagge.

Det var forresten omkring samme tid at jeg prøvede at slå op præcist hvad en ordentlig skærm uden lag ville koste og der mener jeg altså at have fået rimelig høje prisklasser. Blandt andet ign havde vist en artikel om det.

Edit: Fandt lige den artikel på ign: http://www.ign.com/articles/2006/06/12/hdtv-gaming-lag-an-epidemic-exposed
Fra 2006, men er bange for at det ikke har ændret sig alt for meget. Attituden virker i hvert fald ikke til at have ændret sig blandt gamers og jeg synes stadig jeg oplever next-gen gamers bruge tid på at søge efter skærme der ikke lagger.
0
1ups givet

#51 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

29-11-2011 09:36

(Jeg har et 32' Sony HDTV. Love it!)

Jeg håber ikke at tablet-controlleren betyder, at WiiU kun får gimmick-baserede spil. Hvor man skal bruge controlleren til alt muligt fancy.
Men nu hvor Nintendo laver alle deres film-spil på 3DS'en, så kan det da godt være at cirkus-delen ender på WiiU.

Jeg så hellere at de prøvede at forsimple controlleren end at tilføje flere knapper.
Hvis de kunne skære det ned til kun de allermest nødvendige funktioner, så tror jeg den ville blive mere tilgængelig for mainstream. Ligesom Wiimote sideways var det.
Tænker måske noget i stil med GBA'ens layout. A+B,L+R, D-Pad og Start.
Men så vil man også gerne lige have analog stick med og hvordan skal man hoppe i smash uden X+Y knapperne?! Det bliver hurtigt problematisk.
Måske Classic controlleren er det bedste bud.
DualShock 3 er nok den bedste controller jeg har prøvet. Selvom D-Paddet primært er lavet til f.eks. at vælge våben og ikke fungerer så godt til at styre med.

Nogle der ved hvad dette screenshot stammer fra? Det blev postet i en neoGAF tråd om next gen graphics og ligner noget 3D-Mario med Mii's. Nok en WiiU tech demo, et minispil til NSMB MiiU eller Mario Party 9.
Men det ville da være meget fedt hvis de kunne lave et 3D-Mario i et så åbent område. Bare med nogle lidt mere spændende omgivelser.
0
1ups givet

#52 - Andreas Tarding

Level: 18 (Twhomp)

29-11-2011 11:41

Det er vist "Chase Mii", en af Wii U demoerne fra Nintendos rush job E3. Smiley
0
1ups givet

#53 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 12:43

Stelzig >> Tingene har ændret sig siden 2006. Fladskærme i 2006 var markant ringere end CRT-skærme på de fleste områder, med mindre du gik ekstremt højt op i pris.

Husk på at plasmateknologien på nogle områder minder om CRT-teknologien. Derfor er responstiden på et plasma også meget hurtigere end på de fleste LCD-skærme. Typisk taler man om opdateringstider på 0.1 ms hos plasma, hvorimod jeg gætter på, at de LCD-skærme som I har, har langt højere responstider (og så er de kun opgivet for det hurtigste farveovergange og ikke som generelt niveau).

Derudover handler det også om hvilken scaler, der sidder i skærmen. På "billige" tv sidder der som regel noget billig grej i.

0
1ups givet

#54 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

29-11-2011 13:19

Problemet er vel, at uanset hvor minimal forsinkelsen efterhånden er blevet, så er det stadig bedre at undgå den helt ved et CRT-TV.
0
1ups givet

#55 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

29-11-2011 13:24

Der er også lag på CRT-tv, den er bare så lille, at du ikke lægger mærke til det. Det samme er tilfældet på en del plasma-tv. De bygger på noget af den samme teknologi.
0
1ups givet