Skrevet af Lukas Skywalker - 28-11-2011 07:38
Game Informer har lavet et interview med folkene bag Darksiders, og det kommende Darksiders II, Vigil. I dette interview snakker de blandt andet helt konkret om Darksiders II til Wii U.
Darksiders II var er af de første tredjepartsspil der blev annonceret til Wii U. Interviewet der ses her er umiddelbart fra dengang, dvs. omkring E3 2011.
Darksiders II står til at blive lanceret næste år, hvor Wii U også udkommer.
#1 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 13:06
Hm. Bliver spændende, hvornår der rent faktisk kommer nogen ny info om Wii U og dens launchtitler - der er jo nærmest intet materiale fra tiden efter E3. Under alle omstændigheder skal Wiien vel udnyttes maksimalt i sin sidste julesæson, så ikke før nytår, men håber måske lidt, at det store "media blackout" løftes lidt tidligere end til E3 2012.#2 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 13:12
Jeg er rimelig overbevist, at du først kommer til at høre om Wii U igen til E3.#3 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 13:23
De bliver vel næsten nødt til at gentage deres årlige kontrollerede pre-E3 læk, som det skete med "Project Café" tidligere i år. Kan simpelthen ikke forestille mig, at 3DS'en kan bære noget som helst "hype-momentum" sammen med den netop klimaksede (og efter nytår sikkert helt visnede) Wii.#4 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 13:28
Hype på internettet kommer Nintendo ikke ret langt med. Hypen omkring 3DS, da den blev fremvist til E3 i sin tid, var KÆMPE stor, og se hvordan det gik.#5 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-11-2011 13:32
Jeg kan egentlig godt forestille mig, at Nintendo har planer om at lade de to konsoller leve i co-eksistens - forstået på den måde, at der stadig vil blive udgivet spil til Wii'en efter lanceringen af Wii U.#6 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 13:34
KJ85 >> Jeg har min tvivl. Jeg forudser, at Nintendo får problemer med at skabe en ordentligt brugerbase til Wii U. Jeg tænker umiddelbart, at vi er på GameCube-niveau - måske lidt større.#7 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 14:00
Wii U lugter (i mit hovede) en smule af tekniske kompromisser, der måske har til formål at nedsætte omkostninger, så de mere "casual" købere hopper lettere ombord.#8 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 14:05
Jeg er selv ret glad for kapacitiv touch på min iPhone. Dog er det kun godt, hvis man bruger fingrene, og Nintendos plan er tilsyneladende at bruge en stylus. Selvom teknologien er "gammel", mener jeg den har nogle fordele, når man taler GAMING og ikke navigation. Den giver en mere "taktil" følelse og det er nemmere at ramme et præcist punkt. Derudover skal du tænke på størrelsen af skærmen på Wii U-controlleren og hvordan man kommer til at holde den. Kapacitiv touch fungerer godt på en smartphone, fordi du har nem adgang til at bruge begge tommelfingre (eller en pegefinger og en tommelfinger). Det vil du ikke have på Wii U-controlleren - i hvert fald ikke, hvis du holder den i hænderne.#9 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-11-2011 14:09
Jeg vil i første omgang lade tvivlen komme Nintendo til gode og ikke begynde at spå, hvordan det kommer til at gå med Wii U - de formåede trods alt at skabe en af de bedste successer med Wii'en ved at være først på markedet med motion controls.#10 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 14:13
Alexander: Forestiller mig ellers, at situationen "gaming" aller oftest implicerer brug af controllerens hardware inputs - analog nubs, knapper, skulder triggers. Det er jo netop disse, der adskiller Wii U controlleren (og PS Vita, for that matter) som input devices så meget fra, hvis man sad med en iPad eller iPhone - man har sine pålidelige hardwareknapper.#11 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 14:17
KJ85 >> At sammenligne Wii med Wii U, fordi de begge har hver sit gimmick, er en fejl, hvis du spørger mig. De to konsoller repræsenterer meget forskellige værdier og strategier. Wii fokuserede ikke på konkurrenterne og var derfor blue ocean. Wii U fokuserer på konkurrenterne og derfor red ocean. Wii havde også en mere klassisk Nintendo-strategi med fokus på simple og mere tilgængelige (arkade) spil, hvor alt tyder på at Wii U fortsætter samme stil som med 3DS: nemlig et fokus på "GameCube-lignende" spil, selvom der selvfølgelig også vil være alt muligt simpelt gejl, der skal understøtte touch-skærmen.#12 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
28-11-2011 14:42
Hov hov Alexander, nu lægger du ord i min mund#13 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-11-2011 14:47
Nu vi snakker stylus vil jeg lige benytte situationen til at kommentere nintendos valg af placering af denne på 3DS... Først og fremmest er det pokkers underligt at de vælger at flytte den på deres forskellige maskiner som ellers ligner hinanden meget... Men nu har de sgu også valgt den absolut dummeste placering på deres nyeste konsol. Øverst og til venstre, wtf. Tilgængelighed helt i bund. DSi og DS lite havde den klart bedst placeret, der kunne man hurtigt trække den frem. Selv vælger jeg at bruge fingrene i mine spil til tider fordi det er hurtigere og det kommer jeg kun til at gøre endnu mere med 3DS nu (eksempelvis bruger jeg min tommelfinger til at aktivere power-ups i 3Dland).#14 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 15:02
Yep, stylus placeringen er ret weird. Langt fra det værste ved systemet, men stadig én af grundene til, at jeg pt. tålmodigt afventer en 3DS lite. Om det så først bliver efter 2012..#15 - PD
Level: 1 (Goomba)
28-11-2011 15:58
Tror ikke at Nintendo har lagt stylus'en ind i Wii U kontrolleren fordi at den skal bruges istedet for fingrene... som der blev vist i traileren, så blev den kun brugt til at tegne med og den skal sikkert også kun bruges til sådanne spil - spil hvor man ikke har lyst til at bruge fingeren!#16 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 16:10
PD >> Det er den samme touchskærm, der er i Wii U-controlleren som den i DS / 3DS, hvilket vil sige, at det stort set er umuligt at bruge ens fingre til noget med mindre det er simple tryk.#17 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 16:34
.. Noget, der jo givetvis kan undskyldes i DS-formatet, pga. den lille skærmstørrelse - men på et panel over 6 tommer, i en stationær hjemmekonsol anno 2012 (der ved release endda er det grafisk stærkeste system) kunne man tænke sig, at touch inputtet i det mindste var sammenligneligt med den standard, smartphones har fulgt siden 2007. Touch screen er jo Wii Us "lead gimmick", så at sige.#18 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 16:37
Tjoh, men hvad skal det bruges til? Til at navigere og vælge ting fra en menu? Så er den gamle teknologi god nok#20 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
28-11-2011 16:49
Gad vide om Xbox 360/PS3 overhovedet ville overleve, hvis Wii var ligeså kraftigt. Den eneste grund til at Wii'en ikke fik Modern Warfare, Skyrim, Street Fighter IV, Bioshock, Mass Effect 2 og alle de andre multiplatform titler, er at konsollen ikke kunne klare dem.#21 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 16:51
Systemet skal jo formentlig holde en 5-6 år ud i fremtiden. Som du også selv siger, så er resistiv touch beregnet til enkle tryk med en stylus. Fingre kan fungere, når det er hurtige små tryk, men lige så snart, man bevæger sig ud i egentligt touch input - f.eks. inertiel scrolling som på iPhone, drag/drop af elementer - kan det mærkes, at fingeren dybest set er for upræcis til designet.#22 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
28-11-2011 17:51
jeg vil væde med at MS og Sony følger trop med skærm i controlleren#24 - Kanin
Level: 23 (Skree)
28-11-2011 20:42
chessr: Nintendo har copy pastet Sega's Dreamcast (og lad os ikke huske hvad der skete derefter )#26 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
28-11-2011 20:59
Er også ret vild med wiimote nunchuck combo, bedste controller nogensinde??#27 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
28-11-2011 21:29
Synes Wii-U controlleren ser mega akavet ud.#28 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
28-11-2011 21:43
Meh. Jeg er som udgangspunkt ganske positivt indstillet overfor "U Remoten" - elsker afvekslingen, man får fra nye og anderledes interface devices. Idéerne skal bare være ordentligt udførte - "stenalder-touch" er simpelthen så forældet ift. formatet, at det grænser til komisk i mine øjne.#29 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-11-2011 22:50
Idéen skal også være god til at begynde med. Then again så syntes jeg også i sin tid at wii remote var en dårlig idé og den er jeg da blevet glad for til FPS, lol.#30 - Madskimo
Level: 11 (Octorok)
28-11-2011 22:57
Dark Siders er virkelig et godt spil, ville være godt for Wii U at få det#31 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
28-11-2011 23:04
Jamen stelzig, blev vi ikke enige om, at HD lagger?#32 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-11-2011 23:06
Vi blev enige om at konsoller der ikke er i HD lagger på skærme der er i HD-opløsning.#33 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 23:13
Vi blev enige om at konsoller der ikke er i HD lagger på skærme der er i HD-opløsning.
Hov, hov - jeg troede, at vi havde været igennem denne diskussion.
Før vi fortsætter med denne lag diskussion kunne jeg godt tænke mig at høre, hvilke fladskærme det er, at folk har? Jeg gætter på, at det giver en rimelig god forklaringsramme.
#35 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-11-2011 23:26
Måske gigantiske fladskærme til ekstremt høje prise kan klare det næsten uden lag til et punkt hvor det er ubetydeligt. Jeg vil dog så stadigvæk ønske at det var muligt at få dem til ordentlige priser og i ordentlige størrelser.#36 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
28-11-2011 23:38
Jeg har en samsung fladskærm. Den er pissedårlig. Men den opfylder mine behov, da den har HDMI indgang! HDMI - herre dejligt medie iiiiiiihhhh.#39 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
28-11-2011 23:50
Samsungs low-end skærme er noget af det ringeste på markedet (nok sammen med Phillips), sorry to say.#40 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
28-11-2011 23:57
Så vidt jeg har forstået vandt oni nick den skærm til D3 for at spille bedst mario and sonic at the olympics... Det er bare utroligt som arrangører af de her ting ikke kan finde ud af at give lagfri skærme. CeC var egentlig udemærket selvom laggen kunne bemærkes lidt (heldigvis var det bare brawl og mkw jeg skulle spille ^x^), men så valgte n-club så at få nogle virkelig dårlige skærme til live 6. Forstår det ikke helt for det var tydeligvis samme leverandør, men åbenbart var det vigtigere at skærmene var store der =/#41 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
29-11-2011 00:04
Det skyldes, at der ikke er bred efterspørgsel efter skærme med god billedkvalitet og ordentlig responstid. Hvad der drev salget af HD-skærme var ikke HD, men størrelsen. Jer, der overværede jeres forældre skifte fra CRT til fladskærm, ved hvad jeg snakker om. Derudover blev fladskærmsalget også reduceret til en masse "HD ready, HDMI gange ?, codec" pladder, som i bund og grund ikke har noget med selve skærmens kvalitet at gøre. Men igen. Folk var ligeglade - eller blev i hvert fald ikke uddannet i det.#42 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
29-11-2011 00:25
Har selv haft rimelig stor glæde af Flatpanels.dk-siden, da jeg shoppede fladskærme. Gennemgik i løbet af sidste år 5 eller 6 high-end skærme, som alle blev bragt hjem og testet igennem, inden jeg fandt mig til rette med en overraskende billig 40" model, Sharp LE820.#43 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
29-11-2011 00:29
Jeg vil meget gerne have en bedre fladskærm end den jeg har nu. Går også selv ret meget op i billedkvalitet, men nok ikke lige så meget som dig Alexander. Jeg har i hvert fald ikke ofret de penge der skal til endnu. Som stelzig siger fik jeg jo også min skærm gratis, såh, kan vel ikke brokke mig alt for meget.#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
29-11-2011 00:42
Man skal aldrig brokke sig, når man får noget gratis. Det var egentligt heller ikke for at blande mig i, hvad I andre køber. Det var blot for at forklare, hvorfor I oplever lag - og at det faktisk er muligt at undgå.#45 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
29-11-2011 00:45
Min morbror går også rigtigt meget op i billedkvalitet, og han har en fed HD-projektor, som jeg vist nok tror har været ret dyr. For mig at se kan billedet i hvert fald ikke blive meget bedre.#46 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
29-11-2011 00:49
Hvis han går rigtig meget op i det, så kan han få en professional til at manuelt kalibrere det - dvs. ikke bare lave den normale kalibrering via menuen, men måle farvestyrkerne osv. med professionelt udstyr. Det koster selvfølgelig lidt, men hvis man har pengene og behovet, er det vist det værd, har jeg ladt mig fortælle - desuden nedsætter sådan en kalibrering som regel strømforbruget, så der "sparer" man lidt.#47 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
29-11-2011 00:52
Okay, det tror jeg ikke han har. Jeg kan da nævne det for ham - men ved ikke om han overhovedet synes det er nødvendigt.#50 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
29-11-2011 09:06
Andreas: Så vidt jeg husker da jeg selv kiggede lidt på det så har responstid intet med laggen at gøre. Kan ikke huske hvordan den forklares, men mener bestemt at det blev pointeret at lav responstid ikke betød at det ikke ville lagge.#51 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
29-11-2011 09:36
(Jeg har et 32' Sony HDTV. Love it!)#52 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
29-11-2011 11:41
Det er vist "Chase Mii", en af Wii U demoerne fra Nintendos rush job E3.#53 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
29-11-2011 12:43
Stelzig >> Tingene har ændret sig siden 2006. Fladskærme i 2006 var markant ringere end CRT-skærme på de fleste områder, med mindre du gik ekstremt højt op i pris.#54 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
29-11-2011 13:19
Problemet er vel, at uanset hvor minimal forsinkelsen efterhånden er blevet, så er det stadig bedre at undgå den helt ved et CRT-TV.#55 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
29-11-2011 13:24
Der er også lag på CRT-tv, den er bare så lille, at du ikke lægger mærke til det. Det samme er tilfældet på en del plasma-tv. De bygger på noget af den samme teknologi.