N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Inti Creates annoncerer U...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Vitality Sensor er ikke ligefrem ny

Skrevet af Malte Schmidt - 08-06-2009 20:17

Det er ikke længe siden, at Nintendo annoncerede deres Wii Vitality Sensor ved E3. Men det viser sig, at noget lignende allerede har været brugt inden for videospil – endda til en af Nintendos egne konsoller, nemlig Nintendo 64.

Bio Sensor, som blev lavet af firmaet Seta, var – ligesom Vitality Sensoren – en pulsmåler, der altså målte spillerens puls, mens vedkommende spillede et videospil. Sensoren blev sat på spillerens øre i stedet for pegefingeren som Vitality Sensoren. Der kan ses et billede af produktet under nyheden.

Bio Sensoren udkom som sagt til Nintendo 64 og blev bl.a. brugt i spillet Tetris 64 fra 1998, også udgivet af Seta. Her ville de forskellige brikker falde hurtigere eller langsommere alt efter spillerens puls.

Tetris 64 og Bio Sensoren kom aldrig uden for Japan, og er nok derfor ukendt for mange. Om den også har været ukendt for Nintendo er dog tvivlsomt – måske synes de bare, at idéen fortjener en chance til?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - You don't know me!

Level: 1 (Goomba)

08-06-2009 20:56

Lol, så har jeg en ide til hvordan nye spil med vitality sensoren bliver brugt, hvis nu ens puls er helt nede i et action spil, ja så bliver der bare pumpet flere og stærkere fjender ind i spillet, ligesom director AI'en til L4D, hvor jo lettere det går for de fire survivors, jo flere fjender vælger Director at tage med, det fungerer rigtig godt og jeg glæder mig rigtig meget til at se hvad Suda51 vælger at lave.
0
1ups givet

#2 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

08-06-2009 21:22

Avs, den klemme ser da ikke særlig behagelig ud at have på øret Smiley
0
1ups givet

#3 - PriCorp

Level: 1 (Goomba)

09-06-2009 00:02

Jeg tænkte med det samme da Jeg læste nyheden og konceptet omkring det Tetris-spil på Eternal Darkness: Sanity's Requiem - Og det tror Jeg på Mortztan også gør hvis han læser den, for så vidt Jeg kan huske kunne Han ikke komme i tanke om noget der kunne gøre spillet mere sindsygt, dengang han skrev om det, men der er jo så lige det der koncept! Smiley
0
1ups givet

#4 - kai666.com

Level: 1 (Goomba)

09-06-2009 10:33

Hehe... Der er måske ikke så meget nyt ved Wii, som man skulle tro? Har f.eks. selv en dims, kaldet en SharkWire, som man kan sætte i, der hvor man ellers plejer at sætte et spil i, der gør at man kan gå online med sin Nintendo 64!!

En SharkWire ligner, af udseende, en X-Plorer 64 cheat code cartridge rigtigt meget...
0
1ups givet