Tetris 99 får DLC med ny...

Super Mario Maker 2 har e...

N-Tonight #6: Super Mario...

Den næste Splatfest i Sp...

Team Sonic Racing får la...

Ugens Downloads - uge 20 ...

N-Tonight #6: Afholdes d....

Switch overhaler PS4 i Ja...

Nintendo introducerer Nin...

Pokémon Rumble Rush anno...

Nintendo Labo

Cuphead

Luigi's Mansion 3

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Fortnite

Astral Chain

Nintendo på mobil

Feedback på ny side

Super Mario Maker 2

SteamWorld Quest

Tilbudstråden

Solgt

S: super smash bros switc...

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

K: Voez (Switch)

SOLGT: Diablo 3, Mario+Ra...

S: Super Mario 3D land og...

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Madden 10 (Wii)

N-club Juletema 2018

VR support føjes til Super Mario Odyssey og Legend of Zelda: Breath of the Wild med Labo VR

Skrevet af JOEP - 05-04-2019 06:28

Kort efter udgivelsen af Switch kom det frem, at systemet havde nogle Virtual Reality-koder gemt i sig, men det er ikke før nu, Nintendo faktisk gør brug af dem. Den 12. april udkommer Nintendo Labo VR, som blev annonceret for nogle få uger siden. Nu har Nintendo meldt ud, at det faktisk bliver muligt at benytte VR-funktionaliteten i to af deres store titler, nemlig Super Mario Odyssey og Legend of Zelda: Breath of the Wild.



Er det noget, du vil kunne finde på at bruge?

1
1ups givet

Kommentarer:

#1 - JOEP

Level: 45 (Stone Talus)

05-04-2019 07:08

Det skal lige nævnes, at det ikke er hele Super Mario Odyssey, der er spilbar med VR - den officielle beskrivelse er her:

Coming soon, you’ll be able to play two fan-favorite Nintendo Switch™ games using the Toy-Con VR Goggles from Nintendo Labo™: VR Kit.

Super Mario Odyssey™
Experience small areas of the Cap, Seaside and Luncheon Kingdoms in a whole new way with the Toy-Con VR Goggles. Players must collect music notes and Coins to complete objectives in three new mini-missions.

The Legend of Zelda™: Breath of the Wild
Enjoy this epic adventure like never before—change modes at any time while adventuring to explore your favorite places with VR!

The Super Mario Odyssey and The Legend of Zelda: Breath of the Wild games will both receive a free update on April 26th to be compatible with the VR Goggles from the Nintendo Labo: VR Kit. For those of you that have either of the games and are planning to purchase Nintendo Labo: VR Kit, we hope you’ll give it a try.


1
1ups givet

#2 - Krisp

Level: 18 (Twhomp)

05-04-2019 07:35

#1: Men som jeg forstår det, så er hele BoTW spilbar?

Jeg ville nu ønske at de ville udvide Odyssey med noget rigtigt DLC, nogle flere kingdoms.
0
1ups givet

#3 - JOEP

Level: 45 (Stone Talus)

05-04-2019 07:37

^Det er også sådan, jeg forstår det.
0
1ups givet

#4 - Nemy

Level: 24 (Whomp)

05-04-2019 09:36

Helt sikkert interessant tiltag, men har lidt svært ved at forestille mig det umiddelbart.
0
1ups givet

#5 - JOEP

Level: 45 (Stone Talus)

05-04-2019 10:07

Youtube-video, men japansk:

0
1ups givet

#6 - Krisp

Level: 18 (Twhomp)

05-04-2019 14:52

Som andre pointerede på reddit, så har Switch'en kun gyro tracking i joycons og VR "headsettet" skal holdes på plads med hænderne, da den ikke har straps man kan spænde om hovedet.

Hvordan dælen skal man styre spillet? Skal man holde Switch'en fast på hovedet med joycons monteret og så styre med hænderne foran ørerne? Det giver ikke rigtigt mening.

Jeg er også spændt på performance. Switch'en er ikke for kraftig i forvejen og den skal rendere spillet dobbelt, for at vise det i VR.
0
1ups givet

#7 - Krisp

Level: 18 (Twhomp)

05-04-2019 18:46

No way. Det bliver som jeg havde frygtet:



Der forsvandt min interesse lige.
0
1ups givet

#8 - Sillyyy

Level: 16 (Space Pirate)

05-04-2019 19:15

Lad nu bare Nintendo Labo serien dø, dette er sørgeligt
0
1ups givet

#9 - Andreas Tarding

Level: 16 (Space Pirate)

05-04-2019 20:37

Jeg er også en smule overrasket over, hvordan, man vil få det tekniske til at fungere, i de her allerede-udviklede Switch-spil - men, det er vel et tilfælde af, "hvor der er vilje, er der vej."

Der bliver sikkert skruet ned for flere grafiske dials, evt. adaptive resolution, evt. voldsommere - men, jeg tror egentlig bare, de har satset på, at VR-effekten simpelthen er "novelty" nok, til at det "ikke er så alvorligt."

Rettere sagt - det er vel ikke hardcore VR-gamere, der køber Labo-sættene, som udgangspunkt - og hele "imaget" af Labo, er så anderledes fra hardcore gaming, at de snildt slipper afsted med, at der så bare er whatever-niveau af lavere grafisk kvalitet i spillene.

Størstedelen af køberne af et pap-VR-sæt - hvadend Google Cardboard eller det her - lægger simpelthen ikke mærke til reduktionen i grafik - tror jeg, at de satser på.
0
1ups givet

#10 - JOEP

Level: 45 (Stone Talus)

05-04-2019 21:21


2
1ups givet

#11 - JOEP

Level: 45 (Stone Talus)

26-04-2019 08:06

Opdateringerne til spillene er ude nu
0
1ups givet

#12 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 30 (Blooper)

26-04-2019 13:44

Er HELT klart med på hvad hr. Krispy siger! Det er da torskedumt lavet at man skal ha' Joy-Cons'ne oppe om ørene for overhovedet at kunne bruge dette VR-pjat.
Super ligegyldig tilføjelse og egentligt bare spild af tid, mener aben! Smiley

FAKEDIT: Er der nogen af jer gøjlende medklubsere der har prøvet VR i "Breath of the Wild" nu? Hvis jah: Hvad synes I?
1
1ups givet