Skrevet af Bo130 - 01-02-2014 05:19
Indtil for ganske nyligt var det meget nemt at overskue måden hvorpå spil blev solgt. De udkom til en pris på 250-800 kroner og kunne så købes i butikker eller over nettet. I perioder kostede de mindre, men det var omtrent den eneste variation der fandtes. Man kunne selvfølgelig også leje spil i forskellige kæder eller købe brugt, men lad os for denne diskussion fokusere på spil man køber for ny og ejer.
Siden da er der dog sket meget, lad os se på nogle eksempler.
If we succeed in the redefinition of video game platforms that I speak of today, our account-based connections with consumers will become very clear. For example, until now it has been taken for granted that software is offered to users at the same price regardless of how many titles they purchase in a year, be it one, five or even ten titles.
Based on our account system, if we can offer flexible price points to consumers who meet certain conditions, we can create a situation where these consumers can enjoy our software at cheaper price points when they purchase more. Here, we do not need to limit the condition to the number of software titles they purchase. Inviting friends to start playing a particular software title is also an example of a possible condition.
If we can achieve such a sales mechanism, we can expect to increase the number of players per title, and the players will play our games with more friends. This can help maintain the high usage ratio of a platform. When one platform maintains a high active use ratio, the software titles which run on it have a higher potential to be noticed by many, which leads to more people playing with more titles. When we see our overall consumers, they generally play two or three titles per year.
We aim to establish a new sales mechanism that will be beneficial to both consumers and software creators by encouraging our consumers to play more titles and increasing a platform’s active use ratio without largely increasing our consumers’ expenditures.
Foruden ovenstående har Nintendo lavet nogle mindre kampagner for forskellige titler, som mange af jer nok husker, men lad os lige få dem genopfrisket, for de minder faktisk lidt om det de snakker om herover.
Hvad synes I om de nye betalingsformer der bliver afprøvet på Wii U med Wii Sports Club og Wii Fit U? Tror I Nintendos plan om at belønne deres mest flittige køber kommer til at gøre gavn, og hvordan skal køberne i så fald belønnes? Hvilken anden betalingsform kunne du tænke dig at se? Kan man forestille sig et achievement-system hvor man får noget af beløbet retur hvis man klarer spillet helt?
#1 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
01-02-2014 10:16
Nå, det var derfor det i mine øjne mest interessante fra præsentationen var udeladt den anden dag. Der mangler dog de sidste par linjer:Nintendo aims to work on this brand-new sales mechanism in the medium term, but we would like to start experimenting with Wii U at an early stage.
Så vidt jeg husker har vi nu også en tråd i forummet med helt samme emne, som du selv har startet Bo, og den model KnapNok Games anvender er også værd at nævne denne gang.
Man kan jo se på eShop, at Nintendo tillader meget mere i denne generation. Tilbud er blevet en del af dagligdagen for Indie-udviklerne, og de får lov at udforme dem, som de mener det kunne være godt for dem.
Tag bare "The Indie Connection Sale", der kører netop nu og frem til d. 13. februar, hvor man kan købe Toki Tori 2+, Spin the Bottle, Mighty Switch Force!, Giana Sisters og Runner 2 med 60% rabat, hvis blot man ejer minimum ét af de andre spil. Det er et tiltag, hvor udviklerne får gavn af hinanden ved at stå sammen og forhåbentligt er det medvirkende til, at de får solgt en masse ekstra spil.
Netop de købsbetingede tilbud tror jeg er dem de kan få mest ud af, da tilbuddene kan blive meget bedre end dem der bliver tilgængelige for alle. Man belønner folk for at have købt noget tidligere, og mere af den slags kan med garanti få folk hurtigere ud af startblokken.
Betalingsformen med Wii Fit U var også helt perfekt, men den der anvendes på Wii Sports Club giver jeg ikke meget for, og køber ikke noget som helst der før prisen er halveret. 375 for Wii Sports er simpelthen for meget.
#2 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
02-02-2014 02:11
For de fleste, så tror jeg faktisk at betalingsformen ved Wii Sports Club er fordelagtig, de indser det bare ikke. Ved de få gange man tager det frem til en familiebegivenhed e.lign,, kan det bedre svare sig at købe et Day Pass for hver gang. Det tror jeg er tilfældet for enormt mange. Jeg har ikke selv spillet spillet, men lur mig om ikke en eller to af sportsgrenene er dødssyge, men hvis man er virkelig vild med de andre, jamen så behøver man ikke betale fuld pris.#3 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
02-02-2014 23:57
^Tja, jeg kan nu bedre lide at have det fulde udvalg og ikke skulle spekulere i at betale hver gang inden man skal spille. Dagspas er jo ikke så fordelagtige, hvis man blot har lyst til at spille en halv time til en time i ny og næ..#4 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
03-02-2014 08:34
Jeg foretrækker at betale fuld pris én gang og have al indholdet for evigt.#5 - Bo130
Level: 38 (Tatori)
30-08-2014 08:12
Endnu et interessant koncept fra Nintendo betalingsmæssigt. Super Smash Bros. Double Pack, få rabat ved at købe to udgaver af spillet.